Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(121)
ebookpoint BIBLIO
(12)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(121)
E-booki
(20)
Publikacje naukowe
(4)
Audiobooki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(118)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(27)
Wydział Medyczny
(92)
Studium WF
(1)
Czytelnia Główna
(4)
Czytelnia WP
(2)
Czytelnia WM
(5)
WG Wolny Dostęp
(1)
Autor
Przybyla Olga
(6)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(4)
Wiejak Urszula
(4)
Zielińska Ewa
(4)
Banaszek Grażyna
(3)
Franus Edward
(3)
Korczak Cezary Włodzimierz
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wojciechowski Adrian
(3)
Baker Sidney M
(2)
Baryła-Matejczuk Monika
(2)
Bogdanowicz Jan
(2)
Borkowska Maria
(2)
Brejnak Wojciech
(2)
Fabiani Maria
(2)
Ferrer-Cascales Rosario
(2)
Hellbrügge Theodor (1919-2014)
(2)
Kaczan Teresa
(2)
Kołodziej Krystyna
(2)
Nartowska Hanna
(2)
Niecikowska-Jastrzębska Krystyna
(2)
Owczarek Sławomir
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria
(2)
Przylipiak Mirosław
(2)
Rybak Maria Julia (1924- )
(2)
Stawarski Andrzej
(2)
Zdańska-Brincken Maria
(2)
Śmigiel Robert
(2)
Aly Monika
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Ames Luis Bates
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arasimowicz Elżbieta
(1)
Armengaud Didier
(1)
Baley Stefan
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Bartosiewicz Alicja
(1)
Basiak Aleksander
(1)
Baumgartl Nomi
(1)
Beinroth Ingrid
(1)
Bień Agnieszka
(1)
Binder Gislind
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Brudzewski Julian
(1)
Brydak Lidia Bernadetta
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Bär Marga
(1)
Bönisch-Warner Hildegarda
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chmielewska Anna
(1)
Chrzanowska Danuta ( -1994)
(1)
Chudzik Aleksandra
(1)
Chyrek-Borowska Sabina (1929-2011). Środowisko a choroby alergiczne
(1)
Chłopkiewicz Maria
(1)
Cytowska Beata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czaja Marzena
(1)
Czarnota Bartłomiej
(1)
Czerwosz Zofia
(1)
Czubak Marzena
(1)
Davies Kim
(1)
Domagalska Małgorzata
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Dąbrowski Kazimierz
(1)
Fenczyn Jan
(1)
Finke Daria
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gander Mary J
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gast-Gampe Martina
(1)
Gawlik Krystyna
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Grabias Stanisław
(1)
Grenda Ryszard
(1)
Grębski Krzysztof
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Guyot Bernard
(1)
Guz Sabina
(1)
Hollins Peter
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Hornowski Bolesław
(1)
Ilg Frances L.Ilg
(1)
Ilg Frances Lillian
(1)
Illingworth Cynthia
(1)
Illingworth Ronald Stanley
(1)
Iwaniec Dorota
(1)
Iwanowicz-Palus Grażyna
(1)
Jaworska Mieczysława
(1)
Jurkowski Andrzej
(1)
Józefowicz Paweł
(1)
Józefowicz-Pacuła Joanna
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kawalec Wanda
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Kopczyńska-Sikorska Jadwiga
(1)
Kopczyńska-Sikorska Jadwiga (1917-2009)
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942). Feralny tydzień (pol.)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(20)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(3)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(4)
2001-
(4)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(140)
Kanada
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(139)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele akademiccy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Dzieci
(52)
Dziecko
(36)
Rozwój dziecka
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Młodzież
(12)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(10)
Dzieci niepełnosprawne
(7)
Mowa
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(5)
Niemowlę
(5)
Niemowlęta
(5)
Gry i zabawy edukacyjne
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie dzieci
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Anatomia człowieka
(3)
Choroby dziecięce
(3)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(3)
Fizjologia człowieka
(3)
Noworodki
(3)
Postawa ciała
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rozwój fizyczny dziecka
(3)
Rozwój osobowości
(3)
Układ nerwowy
(3)
Wady rozwojowe
(3)
Zaburzenia psychomotoryczne
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Choroby dziedziczne u dzieci
(2)
Choroby genetyczne wrodzone
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Ciąża
(2)
Dorastanie
(2)
Dzieci autystyczne
(2)
Dzieci chore
(2)
Dzieci przewlekle chore
(2)
Dzieci trudne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Endokrynologia dziecięca
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Gry i zabawy
(2)
Macierzyństwo
(2)
Metoda Bobathów
(2)
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
(2)
Myślenie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Noworodek
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poród
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychomotoryka
(2)
Pływanie
(2)
Rehabilitacja
(2)
Rysunek
(2)
Zaburzenia komunikowania się
(2)
Zaburzenia rozwoju
(2)
Zaburzenia ruchowe
(2)
Zaburzenia wzrastania
(2)
Aforyzmy i przysłowia
(1)
Agresywność
(1)
Alergia
(1)
Antropologia medyczna
(1)
Antropometria
(1)
Badania naukowe pielęgniarskie
(1)
Bajki
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Choroba
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Choroby psychosomatyczne u dzieci
(1)
Choroby tkanki łącznej u dzieci
(1)
Choroby układu wewnątrzwydzielniczego
(1)
Cierpienie
(1)
Cukrzyca
(1)
Cukrzyca u dzieci
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzewanie opóźnione
(1)
Dojrzewanie przedwczesne
(1)
Dojrzewanie płciowe
(1)
Dzieci w środowisku wiejskim
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuchociemne
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko upośledzone fizycznie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja we wczesnym dzieciństwie
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekspresja ciała
(1)
Emocje
(1)
Fizjoterapia
(1)
Fizykoterapia (specjalność)
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Unia Europejska
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Poradniki [Typ publikacji]
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Bajki polskie
(1)
Komentarz [Typ publikacji]
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Zjazdy [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
Językoznawstwo
(1)
141 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Nowe wydanie klasycznego podręcznika pediatrii o ugruntowanej pozycji na polskim rynku wydawniczym. Autorzy, znani i cenieni specjaliści pediatrii i dziedzin pokrewnych, gwarantują wysoki poziom merytoryczny i aktualny stan wiedzy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku

Monografia jest wynikiem międzynarodowej współpracy naukowców i praktyków, którzy postawili sobie wspólny cel, jakim jest opracowanie zorientowanego na wsparcie podejścia do bardzo wrażliwych dzieci w ich najbliższym otoczeniu. Wysoka wrażliwość to cecha temperamentu, która charakteryzuje około 20% populacji. Badania potwierdzają, że osoby bardzo wrażliwe przetwarzają informacje i bodźce pochodzące z otoczenia silniej (intensywniej) i głębiej niż inni. Osoby te są bardziej wrażliwe, zarówno na pozytywne, jak i negatywne doświadczenia. Cecha ta nabiera szczególnego znaczenia, gdy mówimy o dzieciach. Dla dzieci bardzo wrażliwych nieodpowiednie warunki rozwoju mogą stać się szczególnie uciążliwe i w konsekwencji wpłynąć na ich przyszłość. Książka adresowana jest przede wszystkim do specjalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi w wieku 3–10 lat (nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy, pedagodzy), także dla studentów psychologii i pedagogiki oraz do tych, którzy ze względu na swoje zainteresowania lub obowiązki zawodowe angażują się we wspieranie dzieci, jak również do rodziców. Wiedza i wskazówki zawarte w publikacji ułatwiają zarówno pełniejsze zrozumienie natury wrażliwości, jak i skuteczniejsze wsparcie dzieci. Książka przybliża problematykę wrażliwości (jej fachowej nazwy, znaczenia i definicji), a także specyfiki zachowań osób wysoce wrażliwych. Charakteryzuje funkcjonowanie wrażliwego dziecka w sferze fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i interpersonalnej. Kompetencja w rozpoznaniu cechy (diagnoza pozytywna) powinna być początkiem procesu wspierania dzieci wysokowrażliwych, ich rodzin i najbliższego otoczenia. Książka zawiera również treści zorientowane na edukację i wsparcie wysoce wrażliwych dzieci. W badaniach nad rozwojem dziecka zwraca się szczególną uwagę na rolę warunków rozwoju, znaczenie odpowiedniej stymulacji. Źródłem stymulacji dla małego dziecka jest jego najbliższe otoczenie, zwłaszcza dom rodzinny, a następnie przedszkole i szkoła. Im młodsze dziecko, tym większe, ważniejsze dla rozwoju jest znaczenie stymulacji środowiskowej, a tym samym jakości środowiska. Publikacja przedstawia także perspektywę rodzicielską. Opisuje informacje, które wyjaśniają cechy dziecka, w tym aspekty funkcjonowania dziecka, które mogą być trudne dla rodzica. Szczególną uwagę zwraca się na sferę emocjonalną funkcjonowania dziecka, wyzwania rodzicielskie, a także specyficzne metody pracy z dzieckiem, w tym sugestie do działań zalecanych w pracy z bardzo wrażliwym dzieckiem. W monografii przedstawione zostały również ramy i praktyczne strategie, oparte na badaniach psychologicznych i neuronaukowych, mające na celu zrozumienie, w jaki sposób ucieleśniona edukacja ułatwia regulację i zintegrowane poczucie siebie oraz w ten sposób przyczynia się do zdrowia i dobrego samopoczucia bardzo wrażliwych dzieci. Treść obszaru wrażliwości temperamentalnej dziecka i umiejętności wspierające go mogą wzmocnić działania profilaktyczne szkoły, zwłaszcza w profilaktyce uniwersalnej. W związku z tym projektowanie wsparcia dla bardzo wrażliwych dzieci nie polega na modyfikowaniu ich cech. Świadoma praca nie oznacza ingerowania w tę cechę, akceptowania jej jako trudności lub problemu, z którym trzeba się uporać, ale polega na zapewnieniu warunków, w których bardzo wrażliwe dzieci będą miały równe szanse rozwoju swojego potencjału.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Monografia jest wynikiem międzynarodowej współpracy naukowców i praktyków, którzy postawili sobie wspólny cel, jakim jest opracowanie zorientowanego na wsparcie podejścia do bardzo wrażliwych dzieci w ich najbliższym otoczeniu. Wysoka wrażliwość to cecha temperamentu, która charakteryzuje około 20% populacji. Badania potwierdzają, że osoby bardzo wrażliwe przetwarzają informacje i bodźce pochodzące z otoczenia silniej (intensywniej) i głębiej niż inni. Osoby te są bardziej wrażliwe, zarówno na pozytywne, jak i negatywne doświadczenia. Cecha ta nabiera szczególnego znaczenia, gdy mówimy o dzieciach. Dla dzieci bardzo wrażliwych nieodpowiednie warunki rozwoju mogą stać się szczególnie uciążliwe i w konsekwencji wpłynąć na ich przyszłość. Książka adresowana jest przede wszystkim do specjalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi w wieku 3–10 lat (nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy, pedagodzy), także dla studentów psychologii i pedagogiki oraz do tych, którzy ze względu na swoje zainteresowania lub obowiązki zawodowe angażują się we wspieranie dzieci, jak również do rodziców. Wiedza i wskazówki zawarte w publikacji ułatwiają zarówno pełniejsze zrozumienie natury wrażliwości, jak i skuteczniejsze wsparcie dzieci. Książka przybliża problematykę wrażliwości (jej fachowej nazwy, znaczenia i definicji), a także specyfiki zachowań osób wysoce wrażliwych. Charakteryzuje funkcjonowanie wrażliwego dziecka w sferze fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i interpersonalnej. Kompetencja w rozpoznaniu cechy (diagnoza pozytywna) powinna być początkiem procesu wspierania dzieci wysokowrażliwych, ich rodzin i najbliższego otoczenia. Książka zawiera również treści zorientowane na edukację i wsparcie wysoce wrażliwych dzieci. W badaniach nad rozwojem dziecka zwraca się szczególną uwagę na rolę warunków rozwoju, znaczenie odpowiedniej stymulacji. Źródłem stymulacji dla małego dziecka jest jego najbliższe otoczenie, zwłaszcza dom rodzinny, a następnie przedszkole i szkoła. Im młodsze dziecko, tym większe, ważniejsze dla rozwoju jest znaczenie stymulacji środowiskowej, a tym samym jakości środowiska. Publikacja przedstawia także perspektywę rodzicielską. Opisuje informacje, które wyjaśniają cechy dziecka, w tym aspekty funkcjonowania dziecka, które mogą być trudne dla rodzica. Szczególną uwagę zwraca się na sferę emocjonalną funkcjonowania dziecka, wyzwania rodzicielskie, a także specyficzne metody pracy z dzieckiem, w tym sugestie do działań zalecanych w pracy z bardzo wrażliwym dzieckiem. W monografii przedstawione zostały również ramy i praktyczne strategie, oparte na badaniach psychologicznych i neuronaukowych, mające na celu zrozumienie, w jaki sposób ucieleśniona edukacja ułatwia regulację i zintegrowane poczucie siebie oraz w ten sposób przyczynia się do zdrowia i dobrego samopoczucia bardzo wrażliwych dzieci. Treść obszaru wrażliwości temperamentalnej dziecka i umiejętności wspierające go mogą wzmocnić działania profilaktyczne szkoły, zwłaszcza w profilaktyce uniwersalnej. W związku z tym projektowanie wsparcia dla bardzo wrażliwych dzieci nie polega na modyfikowaniu ich cech. Świadoma praca nie oznacza ingerowania w tę cechę, akceptowania jej jako trudności lub problemu, z którym trzeba się uporać, ale polega na zapewnieniu warunków, w których bardzo wrażliwe dzieci będą miały równe szanse rozwoju swojego potencjału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku

W wyniku szerokiego zainteresowania, jakie wzbudziła moja metoda wychowania dzieci, wydano pewne książki, które mogą się wydawać Czytelnikom autorytatywnymi wykładami systemu Montessori. Pragnę zdecydowanie stwierdzić, że niniejsza praca jest jedynym autentycznym podręcznikiem metody Montessori, a jedynymi innymi autentycznymi lub autoryzowanymi moimi pracami są Metoda Montessori i Antropologia Pedagogiczna.

dr Maria Montessori


***

Dzieci muszą rosnąć nie tylko w ciele, ale także rozwijać się w duchu, a matka pragnie śledzić tajemniczą podróż duchową ukochanego dziecka, które jutro będzie inteligentnym, boskim stworzeniem, dorosłym człowiekiem.

Aż do dnia dzisiejszego małe dziecko nie otrzymało racjonalnej pomocy w wypełnieniu tego żmudnego zadania. Jeśli chodzi o rozwój psychiczny dziecka, znajdujemy się w okresie równoległym do tego, w którym życie fizyczne pozostawione było na łasce przypadku i instynktu – w okresie, w którym śmiertelność niemowląt była plagą.

To właśnie za pomocą naukowych i racjonalnych środków musimy ułatwić tę wewnętrzną pracę psychicznego przystosowania, która ma się dokonać w dziecku. Pracę, która w żadnym wypadku nie jest tym samym, co „jakakolwiek fizyczna praca lub produkcja”. Jest to cel, który leży u podstaw mojej metody wychowania i z tego powodu niektóre zasady, które w niej wyrażam, wraz z tą częścią, która dotyczy techniki ich praktycznego zastosowania, nie mają charakteru ogólnego, lecz odnoszą się do szczególnego przypadku dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat, tj. do potrzeb formacyjnego okresu życia.

Moja metoda jest naukowa, zarówno w swej istocie, jak i w swym celu. Służy ona osiągnięciu bardziej zaawansowanego etapu postępu, nie tylko w kierunkach materialnych i fizjologicznych. Jest to próba dokończenia kursu, który higiena już obrała, ale dotąd został przyjęty jedynie przy leczeniu zaniedbań od strony fizycznej.

dr Maria Montessori

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 05:11:44

Zaopiekuj się sobą jak najczulszy rodzic

Czy jesteś dla siebie wystarczająco dobry?

Wewnętrzne dziecko, wewnętrzny rodzic, wewnętrzny dorosły ― człowiek jest w pewnym stopniu każdą z tych osób. Dziecko to ta część osobowości, która sprawia, że bywamy spontaniczni, cieszymy się drobiazgami; odpowiada także za siłę witalną, energię i śmiech. Rodzic ocenia, kontroluje, stawia granice ― ale też wspiera i motywuje. Dorosły natomiast jest bezstronnym analitykiem, kierującym się logiką, na której się opiera, gdy dokonuje wyborów. Od wzajemnych relacji tej trójki zależy nasz psychiczny dobrostan. Jeżeli któreś z nich zacznie dominować nad pozostałymi, wywrze to najprawdopodobniej negatywny wpływ na nasze funkcjonowanie. Zbyt często karcone dziecko będzie sfrustrowane i nieszczęśliwe, pozbawione wiary w siebie i radości życia. Dlatego warto nauczyć się bycia dla siebie dobrym rodzicem. W czym pomoże Ci ta książka! Oprócz wiedzy, porad i wskazówek znajdziesz w niej zestaw ćwiczeń i technik, których zastosowanie pozwoli Ci stać się równocześnie radosnym dzieckiem, opiekuńczym rodzicem i szczęśliwym dorosłym. Spróbujesz?

O książce i autorce w mediach:

DD TVN: "Zrobisz to źle, jesteś głupia". Jak uciszyć głos rodzica i zaopiekować się wewnętrznym dzieckiem?

Psychologiaprzykawie.pl: Przytul swoje wewnętrzne dziecko

Onet.pl/styl-zycia: Dlaczego warto nauczyć się bycia dobrym dla siebie

Pl.Aleteia.org: To, w jaki sposób rodzice Cię traktują, staje się Twoim sposobem traktowania siebie. Bo innego sposobu nie znasz

Makabreska: Chcesz, żeby Ci się udało? Przestań po sobie cisnąć

Posłuchaj audiobooka:

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 04:36:25

Jak nauczać, aby pomóc uczniom w zrozumieniu nie tylko prostych, ale i zaawansowanych struktur, zasad i praktyk? Jak jeszcze możesz wesprzeć swoich podopiecznych, aby naukę traktowali nie jako przymus, ale by podchodzili do niej z zainteresowaniem, a nawet z fascynacją? Nauka to proces, w którym nauczyciel powinien być nie tylko źródłem wiedzy, ale i przewodnikiem ― aby uczniowie znaleźli w nim wsparcie i mieli pewność, że doprowadzi ich do miejsca, w którym chcieliby się znaleźć.

Ta książka powstała nie tylko w celu zapoznania nauczycieli z kilkoma modelami nauczania, ale przede wszystkim po to, aby podpowiedzieć im konkretne sposoby wsparcia uczniów. Zawiera sprawdzone wskazówki, jak wzbudzić u ucznia chęć nauki i sprawić, by wykazywał coraz większą chęć rozwoju i poszerzania swojej wiedzy. Jest przeznaczona dla tych nauczycieli, którym nie wystarcza już przekonanie, że w nauczaniu mogą bazować wyłącznie na zdobytej kiedyś wiedzy. Nauczanie wymaga ciągłego doskonalenia się, poznawania nowych metod i korzystania z innowacji. Oto przewodnik, który pomoże Ci kształtować uczniów głodnych wiedzy i pragnących osiągać coraz to ambitniejsze cele.

Dzięki tej książce:

  • Poznasz modele pedagogiczne i sposoby ich zastosowania w praktyce
  • Lepiej zrozumiesz rolę nauczyciela
  • Przyswoisz ogólne zasady nauczania i edukacji
  • Przekonasz się do koncepcji widocznego uczenia się
  • Uświadomisz sobie, jaką rolę w nauczaniu odgrywa nastawienie ucznia

Niech nauka wzbudza ciekawość i fascynację!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Przyszli inżynierowie i programiści na start!

Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej.

Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 8 lat, ale znakomicie nadaje się również dla dzieci starszych i dorosłych rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka.

  • Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua
  • Efektywna nauka przez zabawę w świecie Minecrafta
  • Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania
  • Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych
  • Elementy matematyki
  • Rozwiązanie każdego zadania

Z nami i Minecraftem nauka programowania to przyjemność!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Minecraft to nie tylko seria gier wideo, w które chętnie grają dzieci na całym świecie. Stworzony przez Markusa Perssona i rozwijany przez Mojang Studios, stał się także fenomenem popkultury. Kilkunastoletnia kariera gry jest znaczona kolejnymi książkami, filmami, ubraniami, gadżetami i zabawkami, uhonorowano ją nawet tematyczną serią klocków Lego.

Dorośli, doceniając rozrywkowe walory gry, dostrzegli także jej aspekty edukacyjne. Minecraft stał się na przykład bazą zajęć z programowania dla dzieci i młodzieży. Ta książka powstała na podstawie warsztatów dla średnio zaawansowanych i jest przeznaczona dla dzieci od dziesiątego roku życia. Uczy programowania, przekazuje także trudniejsze zagadnienia w prosty, przyjazny dla młodego umysłu sposób. Do każdego zadania podane zostało rozwiązanie, bardziej skomplikowane zaś można rozwiązywać wspólnie z autorami podręcznika.

Z tą książką Twoje dziecko:

  • Pozna prosty i przyjazne zasady programowania
  • Opanuje zagadnienia przydatne w różnych językach programowania
  • Rozwinie umiejętność myślenia analitycznego
  • Pogłębi kompetencje cyfrowe
  • Będzie się świetnie bawić, a równocześnie zdobędzie pierwsze informatyczne szlify

Zdobywanie wiedzy jest najefektywniejsze w praktyce!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Przyszli inżynierowie i programiści na start!

Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. To wydanie stanowi kontynuację naszej wcześniejszej publikacji, Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy.

Książka uczy programowania w języku Lua. Jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 10 lat; znakomicie nadaje się również dla nastolatków rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na to, by trudne zagadnienia przedstawić w sposób przystępny dla każdego dziecka. Zadania są wykonywane w edytorze tekstowym, co daje przedsmak profesjonalnego pisania kodu.

  • Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua
  • Wizualizacja napisanych programów w świecie Minecrafta
  • Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania
  • Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych
  • Elementy matematyki
  • Nawiązania do podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki
  • Zaawansowane zagadnienia
  • Rozwiązanie każdego zadania

Nauka programowania z Minecraftem to prawdziwa przyjemność!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Przyszli inżynierowie i programiści na start!

Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Została opracowana na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych przez Akademię Komputerową Komputrilo podczas przedszkolnych warsztatów programowania.

Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 5 lat, ale znakomicie nadaje się również dla dzieci starszych, rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka oraz na naukę przez zabawę i w ruchu.

  • Proste, interesujące aplikacje
  • Efektywna nauka z tabletem
  • Wskazówki dla rodziców
  • Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania
  • Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych
  • Elementy matematyki
  • Nawiązania do podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki
  • Rozwiązanie każdego zadania

Naukę programowania warto zacząć już w przedszkolu!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Zostań supermistrzem w krainie łamigłówek!

>>Posłuchaj wywiadu Krystiana Hanke (Projekt Tatowanie / Radio 357) z Pauliną Mechło

Rozwój intelektu u dziecka nie jest procesem ani ciągłym, ani jednolitym. Każdy rodzic wie, że kolejne umiejętności, zdolność do analizy i syntezy oraz do wyciągania właściwych wniosków w różnych sytuacjach życiowych przychodzą nagle, prawie jak olśnienie. Nie można jednak liczyć na żaden skok w tej dziedzinie, jeśli młody mózg pozbawiony jest pożywki intelektualnej, wielorakiej stymulacji i wyzwań. Dlatego właśnie szczególnie dzieci — choć oczywiście nie tylko one — powinny mieć stały dostęp do zagadek, łamigłówek, ćwiczeń i zadań pobudzających neurony oraz łączących proces myślenia z koordynacją ruchową, a do tego wciągających i ciekawych. Takie zadania można znaleźć w tej książce! Jej autorki wiedzą, jak pobudzić różne obszary mózgu dziecka, zapewnić mu świetną zabawę i odpowiednią dawkę wysiłku umysłowego. Ćwicz z dzieckiem myślenie!

Dla młodych zagadkowiczów!

Jeśli chcesz poprawić swoją pamięć, żeby szybciej uczyć się do klasówek, zwiększyć umiejętność kojarzenia faktów, łatwiej ogarniać nowe wiadomości i w ogóle lepiej myśleć, te zadania pomogą Ci osiągnąć cel! Nie są trudne, są za to ciekawe i zabawne! Będziesz łączyć sylaby, wymyślać nazwy, rysować jabłka i szukać wzorów w różnych kombinacjach rysunków.

Zobacz, jak łatwo zostać mistrzem!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania.

(fragment Wstępu)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Nowa odsłona serii Biblioteka Położnej Kompendium wiedzy dla położnych realizujących edukację przedporodową oraz studentów kierunku położnictwo i uczestników różnych rodzajów kształcenia podyplomowego. To jedyna tego rodzaju pozycja na rynku wydawniczym przygotowana przez znane i cenione autorki z wielu ośrodków akademickich. Praktyczna, usystematyzowana publikacja stanowiąca wsparcie informacyjne dla położnych realizujących edukację przedporodową, wynikającą z zapisów nowego standardu opieki okołoporodowej. „Wyrażamy nadzieję, że książka będzie swoistym przewodnikiem dla każdej położnej w realizacji spotkań edukacyjnych z przyszłymi rodzicami. Edukacja przedporodowa prowadzona nie tylko przez położne, ale również przez lekarzy, powinna wpłynąć na wzmocnienie zdrowia i poprawę samopoczucia matek i dzieci, łagodzenie lęku i niepokoju związanego z porodem, zmniejszenie liczby porodów przedwczesnych, cięć cesarskich, interwencji medycznych, wzrost liczby matek karmiących piersią przez co najmniej 6 miesięcy oraz obniżenie wskaźnika umieralności okołoporodowej”. Ze Wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej