Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(71)
Katalog książek
(62)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
E-booki
(76)
Książki
(61)
Audiobooki
(13)
Publikacje naukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(49)
dostępne
(40)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(38)
Wydział Medyczny
(1)
Czytelnia Główna
(46)
Czytelnia WP
(2)
Czytelnia WM
(1)
WG Wolny Dostęp
(1)
Autor
Niemczyk Andrzej
(6)
Niemczyk Anna
(5)
Szczepanik Rafał
(4)
Appelo Jurgen
(3)
Ciecierska Lidia
(3)
Gut Jerzy
(3)
Haman Wojciech
(3)
Malcherek Monika
(3)
Morawski Cezary
(3)
Mądry Jan
(3)
Sałbut Bartosz
(3)
Sosna Łukasz
(3)
Wręga Michał
(3)
Biliński Waldemar
(2)
Fijewski Piotr
(2)
Glinkowska Beata
(2)
Grabia Tomasz
(2)
Grzesik Wiesław
(2)
Kaczmarek Bogusław
(2)
Kanafa-Chmielewska Dorota
(2)
Kieżun Witold
(2)
Koźmiński Andrzej K
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Motylski Maciej
(2)
Nyk Mariusz
(2)
Skudlik Maciej
(2)
Szczepański Jarek
(2)
Witkowska Magda
(2)
Zych Robert
(2)
Adair John
(1)
Adamska Agata
(1)
Albigowski Marek
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Badura Wojciech
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Banfield Richard
(1)
Barry Paul
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951 - )
(1)
Bartyzel Michał
(1)
Belker Loren B
(1)
Benton Debra
(1)
Bieda Jolanta
(1)
Bojar Ewa
(1)
Bromberek Aleksander
(1)
Brzozowski Krzysztof
(1)
Buliński Kamil
(1)
Butrym-Karaś Magdalena
(1)
Cagan Marty
(1)
Caruso David R
(1)
Chmielecki Michał
(1)
Cook Gwen O
(1)
Cook Roy A
(1)
Czech Marcin
(1)
Dela Feliks
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Dowgiałło Zygmunt
(1)
Drewniany Rafał
(1)
Drucker Peter F
(1)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(1)
Drzewiecki Sebastian
(1)
Dąbek Michał
(1)
Economy Peter
(1)
Eriksson Martin
(1)
Fiącek Adam
(1)
Flak Olaf
(1)
Fournier Camille
(1)
Frankowicz Zdzisław
(1)
Fugiel Marcin
(1)
Galek Jerzy
(1)
Gawrecki Lechosław
(1)
Gordon Tomasz
(1)
Gołębiewski Jan
(1)
Grabiak-Pasiok Joanna
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Górski Jerzy (dziennikarz)
(1)
Głogowski Bartosz
(1)
Haniszewski Mirosław
(1)
Hatch Mary Jo
(1)
Hensel Przemysław
(1)
Herzig Marzanna
(1)
Hesselbein Frances
(1)
Jabłoński Maciej
(1)
Jakóbik Ireneusz
(1)
Janicki Przemysław
(1)
Janiszewski Adam
(1)
Jasiński Łukasz
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jones Chris
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kamińska-Radomska Irena
(1)
Karaś Krzysztof
(1)
Karbowski Marcin
(1)
Kelly Matthew
(1)
Klisiński Janusz
(1)
Kopczewski Michał
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kostera Monika
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kowalczyk Jacek (finanse)
(1)
Kowalczyk Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(69)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(6)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(137)
nieznany (@@@)
(1)
Język
polski
(138)
Temat
Menedżerowie
(58)
Zarządzanie
(30)
Kadry
(10)
Przedsiębiorstwo
(8)
Przywództwo
(7)
Obyczaje towarzyskie
(3)
Oświata
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Studium Doskonalenia Menedżerów Oświaty (Kalisz)
(3)
Asertywność
(2)
Gawrecki, Lechosław (1942-)
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Kadry wyższe
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Motywacja pracy
(2)
Organizacja
(2)
Praca
(2)
Stres
(2)
Szefowie przedsiębiorstw
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Akcja socjalna
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Coaching
(1)
Decyzje
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Etyka biznesu
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Fizjoterapia w sporcie
(1)
Gastronomia
(1)
Innowacje
(1)
Jakość życia
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Kapitalizm
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kultura przedsiębiorstwa
(1)
Marketing
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Organizacje
(1)
Osobowość
(1)
Personel
(1)
Policja
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Płaca
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Samorealizacja
(1)
Savoir-vivre
(1)
Savoir-vivre w biznesie
(1)
Skuteczność organizacyjna
(1)
Socjologia
(1)
Socjologia ciała
(1)
Sport
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Styl kierowania
(1)
Sukces
(1)
Sukces w biznesie
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Usługi
(1)
Wypoczynek fizyczny
(1)
Władza
(1)
Władza (nauki społeczne)
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(3)
1989-
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(2)
Polska
(2)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(3)
Monografia
(2)
Bibliografia
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Esej
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(10)
Psychologia
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
138 wyników Filtruj
E-book
W koszyku

Zakładaniu startupu towarzyszą marzenia. By mogły się spełnić, firma musi się rozwinąć i pomyślnie przejść proces skalowania. O tym, że nie jest to łatwe, przekonało się już wielu przedsiębiorców. Aby się udało, trzeba umieć tworzyć i utrzymywać modele biznesowe, a także wiedzieć, kiedy i jak się z nich wycofać. Każdy chce skalować swoją firmę, ale niekiedy deskalowanie jest najlepszym rozwiązaniem. Cóż więc zrobić? Poznać odpowiednie narzędzia i dowiedzieć się, kiedy i jak z nich skorzystać.

Ta książka zawiera bezcenne rady dla każdego, kto chce wprowadzić na rynek nowy produkt czy usługę. Pokazuje, jak liderzy tworzą wizję innowacyjnego produktu i przedstawiają oczekiwane korzyści dla użytkowników. Opisano tu różne opcje finansowania, zasady budowania zespołu pracowników, a także problemy związane z wprowadzaniem produktu na rynek. Narzędzia i wskazówki, które tu znajdziesz, mają przyspieszać rozwój biznesu działającego w nurcie Lean i Agile. Odnoszą się one do takich tematów jak praca z zespołem rozproszonym, optymalizacja przepływu pracy czy mapy podróży użytkownika.

W książce:

  • jaki jest naturalny cykl życia firm i jak nim zwinnie zarządzać
  • jak i po co tworzyć biznesowe patchworki, koła wartości i protopersony
  • co to jest wir innowacyjności i co ma wspólnego refleksja z usprawnieniami
  • które wskaźniki są przydatne przy kierowaniu biznesu na ścieżkę rozwoju
  • lejki rekrutacji, testy behawioralne i zarządzanie talentami
  • jak przygotować startup na skalowanie

Zakładasz startup? Pilnuj, by tego nie schrzanić!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 05:42:08

Przy tworzeniu projektów informatycznych ludzie muszą umieć się dogadać. Brak wspólnej wizji, świadomości istnienia innych perspektyw czy zrozumienia potrzeb pomiędzy współpracującymi stronami zawsze prowadzi do porażki. Tym bardziej w środowisku Agile, gdzie ludzie ze świata biznesu i developerzy pracują razem, zdolność do skutecznej komunikacji staje się niezwykle ważna. Można nawet powiedzieć, że umiejętności miękkie mają tam większe znaczenie niż umiejętności techniczne, które łatwiej zdobyć.

Skuteczna komunikacja to taka sama umiejętność jak jazda samochodem czy programowanie. Michał Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkładając cały proces rozmowy na proste elementy. Dzięki temu czytelnik może nauczyć się rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy. Autor posługuje się prostym i zrozumiałym językiem, uważnie wybiera najważniejsze aspekty tematów z pogranicza psychologii i coachingu. Narzędzia, które czytelnik dostaje do ręki, można od razu wykorzystać w pracy.

Oprogramowanie szyte na miarę wyróżnia się spośród pozycji o podobnej tematyce skupieniem na ludzkiej stronie tematu - w miejsce proponowania kolejnych szablonów i metod. Nie jest to kolejne tłumaczenie z języka angielskiego, ani próba zastosowania amerykańskich technik w polskich realiach. Liczne przykłady zaczerpnięte prosto z życia pokazują, jakie błędy popełniamy w codziennych rozmowach i jak można ich uniknąć. Gwarantuję, że niejeden raz uśmiechniesz się podczas czytania zapisów rozmów.

Jest to książka promująca pierwszy punkt Manifestu Agile: ludzie i ich interakcje ponad procesy i narzędzia. Polecam ją gorąco wszystkim osobom zaangażowanym w pracę nad projektami informatycznymi wytwarzanymi w relacji klient-dostawca albo na wewnętrzne potrzeby organizacji.

Krystian Kaczor, Agile Coach, trener, autor książki Scrum i nie tylko

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Prawda o sprzedaży

Ta książka nie jest podręcznikiem. Ani gotową receptą na sukces. Ta książka jest nietypowym poradnikiem: zbiorem obserwacji i wniosków, jakie jej autor poczynił w ciągu szesnastu lat pracy w sprzedaży. Refleksje w niej zawarte mogą Ci się wydać momentami cierpkie, sarkastyczne i gorzkie, ale właśnie taki smak miewa sprzedaż. Handlowiec to zawód wysokiego ryzyka: momenty triumfu następują często po całej serii porażek. Klient powie stanowczo NIE, szef okaże dezaprobatę, Twojego konta nie zasili bardzo oczekiwana premia... W takiej sytuacji dobrze jest mieć wsparcie. Inspirację, taką jak ta książka. Wystarczy, że jej treść przepuścisz przez filtry własnych doświadczeń i wyciągniesz nauki właściwe dla siebie.
Co ogranicza wysokość słupków sprzedażowych? Dlaczego handlowcy nie uczą się na własnych błędach? Jakie wymówki przeszkadzają w poprawie efektywności? Kim jest menedżer — władcą czy liderem? Czy każdy może zostać handlowcem i awansować? Jak mają się do rzeczywistości metody, sposoby i sztuczki sprzedażowe? Kim są trudni klienci i czy naprawdę istnieją? Czym jest zespól stresu posprzedażowego? Czego nie sposób dowiedzieć się o przyszłym pracowniku działu handlowego z rozmowy kwalifikacyjnej? — oto niektóre zagadnienia, o których chce opowiedzieć Ci Kamil Buliński. Jesteś gotów?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Mayday! Mam słabe wyniki sprzedaży / Chris Kraft. - [miejsce nieznane] : Onepress : ebookpoint BIBLIO, 2016. - 344 s. ; 24 cm.
Autor
Forma i typ

Odkryj przeszkody, które hamują twoją sprzedaż, i pokonaj je, aby znacząco poprawić wyniki

Niedobór klientów, niskie przychody. Częsta sytuacja kryzysowa w firmie. Problem przeciąga się, pogłębia, zaczyna brakować pieniędzy... Rodzi się pokusa, by nie naprawiać tego, co jest, tylko zacząć od nowa. Przejść biznesową metamorfozę i raz jeszcze wystartować. Z inną ofertą, know-how, innym zespołem. Jednak firmie, która jest w dołku, często brakuje środków, czasu oraz mocy decyzyjnych do podjęcia radykalnych ruchów. I całe szczęście! Dlaczego? Bo zanim firmowy świat wywróci się do góry nogami, warto spróbować czegoś subtelniejszego. Zanim rozpali się rewolucję , dobrze jest upewnić się, czy tajemnica niskich przychodów nie kryje się po stronie codziennych drobiazgów — umiejętności oraz organizacji pracy działu handlowego, wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji, relacji między kierownictwem a zespołem handlowym.
W tej książce znajdziesz dziesiątki sprawdzonych w praktyce rozwiązań, które możesz od razu zastosować. Przeczytaj o:
  • 62 powodach słabej sprzedaży;
  • 71 narzędziach handlowych przeznaczonych do podnoszenia sprzedaży;
  • 57 zdefiniowanych obszarach związanych z rozwijaniem sprzedaży.
Całość uzupełniają informacje, za które w firmie konsultingowej zapłacisz krocie. Ta książka pozwoli Ci w pełni zrozumieć zjawisko sprzedaży. W przeciwieństwie do wielu innych publikacji, nie ogranicza się ona jedynie do wskazania, czego nie robić, lecz precyzyjnie wskazuje, co i jak robić należy. Gotowe do użycia szablony audytów pozwolą Ci przeprowadzić własne badania, które odpowiedzą na pytania: „Jak firma jest przygotowana do walki o klienta? Jak są przygotowane do tego siły handlowe?”. Nie zabraknie też omówienia wspomnianego modelu procesu sprzedaży. Nauczysz się budować atuty, które pomogą wygrywać z konkurencją.
Książka może się stać firmową bazą wiedzy handlowej, która wprowadzi do Twojej firmy korporacyjne standardy, podnoszące wydajność i efektywność pracy. Szablon audytu jest zaprojektowany w taki sposób, aby sprawnie i szybko odesłać cię do rozdziału, który porusza dane zagadnienie.
Chris Kraft — sprzedażą trudni się od ponad dwóch dekad, z czego więcej niż jedną spędził na stanowiskach kierowniczych. Przeszedł wszystkie szczeble handlowej kariery: od ekspedienta po dyrektora handlowego w korporacji przemysłowej, od specjalisty ds. sprzedaży po stratega rozwoju, prowadzącego restrukturyzacje działów handlowych. Jest autorem wielu udanych strategii rozwoju sprzedaży i elektronicznych narzędzi zwiększania sprzedaży. Zawodowo zajmuje się eksponowaniem, a najczęściej budowaniem od zera „atutów zakupowych”, które pomagają częściej wygrywać z konkurencją. Buduje programy audytu i ratingu firm handlowych oraz firmowe bazy wiedzy dla personelu handlowego i kadry menedżerskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Przywództwo bywa uznawane za nadzwyczajny, rzadki talent, z którym po prostu trzeba się urodzić. Tymczasem prawda jest prozaiczna: przywództwo to złożona umiejętność, którą można wyłącznie budować - cierpliwie i z rozmysłem. Opiera się na zbiorze praktyk, a cała sztuka w tym, by wybrać odpowiednią w danym momencie. Większość z nich to drobiazgi - jeśli staną się spójnym zestawem nawyków lidera, pozwolą zbudować zaufanie i szacunek w zespole. Nie jest to łatwe, zwłaszcza że zmieniają się i ewoluują nie tylko pojedynczy ludzie, ale także zespoły i ich liderzy.

Ta książka jest zbiorem esejów, w których opisano praktyczne umiejętności przywódcze, niezbędne na poszczególnych etapach ścieżki rozwoju lidera. Każda z tych umiejętności może się wydać drobnostką, jednak wraz z innymi staje się niezwykle istotnym elementem procesu budowania wysoce efektywnego zespołu. Znalazło się tu również mnóstwo porad i wskazówek ułatwiających dokonanie trafnego wyboru praktyk, które okażą się najodpowiedniejsze w danej sytuacji. Wśród poruszonych w esejach tematów są takie zagadnienia jak spotkania z podwładnymi, zarządzanie swoim czasem, kierowanie rozwojem własnym i zespołu, postępowanie w trudnych sytuacjach, delegowanie zadań, a nawet... podejście do plotek w organizacji.

W książce znajdziesz szereg praktycznych wskazówek dla:

  • kierowników zespołów
  • menedżerów średniego szczebla
  • dyrektorów wykonawczych
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

O ile techniki wytwarzania oprogramowania rozwinęły się w imponujący sposób, o tyle metody zarządzania tym procesem wciąż są dalekie od doskonałości. Absurdalne przekroczenia budżetów lub terminów zbyt często były dowodem na to, że uzyskanie kontroli nad zespołem programistów czy skuteczne zarządzanie całym projektem programistycznym jest niezwykle trudne, o ile w ogóle możliwe. Niemniej osoby interesujące się tą branżą potrafią wskazać projekty, które zespół ukończył zgodnie z założeniami: terminowo, uzyskując znakomitą jakość produktu. Jak zatem powinien pracować kierownik projektu programistycznego, aby odnieść sukces?

Książka jest bardziej źródłem inspiracji niż typowym podręcznikiem przywództwa w świecie programistów. Znalazło się tu mnóstwo praktycznych zasad, opisów przydatnych technik i narzędzi, obficie okraszonych anegdotami i przykładami z życia wyjadaczy w dziedzinie zarządzania zespołami IT. Omówiono kwestie związane z programowaniem zwinnym, rekrutacją i adaptacją nowych pracowników, jak również metody zarządzania tzw. problemowymi pracownikami i motywowania zespołów do osiągania trudnych celów. Wyjaśniono, skąd się biorą trudności w zarządzaniu programistami, i wskazano, z jakich perspektyw te trudności są łatwiejsze do rozwiązania. Sporo miejsca poświęcono problematyce przywództwa i roli kierownika w realizacji projektu, a także kluczowej roli menedżera w tworzeniu kultury zespołowej - czyli czemuś, co warunkuje sukces.

W tej książce między innymi:

  • tworzenie najlepszego zespołu do danego projektu
  • zarządzanie z poszanowaniem indywidualności programistów
  • skuteczne motywowanie i pielęgnowanie efektywności zespołu
  • zapewnianie funkcjonowania zespołu w warunkach korporacji
  • techniki zarządcze odpowiednie dla kierowników zespołów IT
  • kierowanie a samoorganizowanie się zwinnych zespołów

"Lichty i Mantle napisali przewodnik, który pomoże Ci w zatrudnianiu, motywowaniu i prowadzeniu działających na najwyższych obrotach zespołów programistycznych. Przedstawione w nim praktyczne zasady i porady szkoleniowe składają się na świetny plan postępowania zarówno dla świeżo upieczonych, jak i doświadczonych kierowników projektów programistycznych".

Tom Conrad, dyrektor ds. technologii, Pandora

"Zawarte w tej książce perełki sprawiają wrażenie porad i wskazówek, które otrzymałbym od zaufanego mentora - takiego, któremu nie tylko ja sam wierzę, ale który także ufa, że jestem zdolny do przyswojenia sobie tej mądrości, dostrzeżenia jej granic i właściwego jej zastosowania".

Mike Fauzy, dyrektor ds. technologii, FauzyLogic

Efektywne zarządzanie: znakomity produkt, zadowolony zespół!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Wiodące firmy produktowe nie powstają za sprawą magii!

Holly Hester-Reilly, H2R Product Science

Wydaje się, że liderzy technologiczni, tacy jak Amazon, Apple, Google czy Tesla, przyciągają wybitnych ludzi i dzięki temu wciąż utrzymują swoją innowacyjność. W rzeczywistości ważniejsze jest środowisko, które pozwala zespołowi produktowemu na wypracowywanie niezwykłych rozwiązań. Większość firm jednak utrzymuje struktury uniemożliwiające wykorzystanie ludzkiej innowacyjności.

Oto instrukcja, dzięki której liderzy będą mogli przeprowadzać transformacje w swoich organizacjach!

Martin Eriksson, Mind the Product

Cagan i Jones stworzyli kompendium wiedzy o przywództwie produktowym

Teresa Torres, Product Talk

W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zidentyfikujesz wszelkie kwestie organizacyjne i kulturowe utrudniające pracę zespołu produktowego. Prześledzisz też liczne przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych przez autorów koncepcji i wdrażanie ich we własnej organizacji. Przede wszystkim jednak nauczysz się tego, co najważniejsze: funkcjonowania przywództwa produktowego.

Poznaj sekrety organizacji produktowych światowej klasy i zostań takim liderem, jakiego potrzebuje Twój zespół produktowy!

  • Sprawdź, jak konkretnie działają zespoły produktowe, które odnoszą sukcesy
  • Poznaj techniki rekrutacji i coachingu członków zespołów produktowych
  • Opanuj zasady tworzenia inspirujących wizji produktów i strategii produktowych
  • Naucz się przydzielać zespołom problemy do rozwiązania, a nie funkcjonalności do opracowania
  • Dowiedz się, jak przeprowadzić udaną transformację organizacji produktowej

Czytajcie, i to już!

Phill Terry, Collaborative Gain

Oto przewodnik po przywództwie produktowym, jakiego dotąd wszystkim nam brakowało!

Gabrielle Bufrem, VMware

Lektura obowiązkowa dla liderów produktu!

Felipe Castro, Outcome Edge

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Zarządzanie grupą ludzi nie jest proste w żadnej branży. Trzeba sporego wysiłku, wiedzy i doświadczenia, aby z kilku czy kilkunastu osób o różnych charakterach stworzyć prawdziwy zespół, który wspólnie będzie podążał do celu i rozwiązywał problemy. Zarządzanie pracą inżynierską jest szczególnym wyzwaniem — lider inżynier musi mieć zarówno kompetencje przywódcze, jak i wiedzę techniczną. Wiele świetnie rokujących projektów poniosło spektakularną porażkę tylko dlatego, że zabrakło menedżera technicznego o odpowiednich umiejętnościach.

Niezależnie od tego, czy jesteś osobą kierującą dużym zespołem, początkującym menedżerem, czy inżynierem czuwającym nad pracą stażysty, znajdziesz w tej książce sporo praktycznych rad, które pomogą Ci w przezwyciężeniu problemów typowych dla zespołów inżynierskich. Znalazły się tu informacje dotyczące mentoringu, wdrażania nowych pracowników, pracy liderów technicznych, kierowników i menedżerów zarządzających wieloma zespołami. Opisano metody radzenia sobie z konfliktami i neutralizowania czynników osłabiających spójność zespołu. Nie zabrakło również praktycznych wskazówek dotyczących zarządzania czasem, delegowania zadań i oceny ich realizacji, a także kreowania strategii firmy i budowania jej kultury.

W tej książce:

  • Podstawowe zasady kierowania zespołem
  • Ogólne zasady zarządzania projektami
  • Ocena kondycji zespołu i korekta jego dysfunkcji
  • Tajniki zarządzania menedżerami
  • Kreowanie ścieżek awansu swoich podwładnych

Stworzyć zespół z inżynierów — oto wyzwanie godne lidera!


Camille Fournier jest doświadczoną liderką łączącą rozległe kompetencje przywódcze z szeroką wiedzą techniczną. Była wiceprezesem ds. technologii w firmie Goldman Sachs w Nowym Jorku, a obecnie jest opiekunką projektu open source Apache ZooKeeper i regularnie publikuje dla O’Reilly Media. Jest chętnie zapraszana do udziału w licznych konferencjach, podczas których często zabiera głos na tematy związane z technologią IT, przywództwem w zespołach inżynierskich i kierowaniem projektami.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ekonomia jest nauką o procesie gospodarowania, czyli dokonywaniu wyborów (najlepszych z możliwych) opartych na rachunku ekonomicznym. Prezentowany zbiór zadań oraz zawarte w nim studia przypadków stanowią materiał ułatwiający przygotowanie do podejmowania optymalnych decyzji gospodarczych. Publikacja pozwala wypracować dobre wzorce diagnozy i sposoby rozwiązania problemów, z zachowaniem zróżnicowanego podejścia do omawianych zagadnień. Treść zadań, a także case studies odzwierciedlają aktualne dylematy, z którymi muszą się zmierzyć przedsiębiorcy, decydenci oraz konsumenci. Autorzy uwzględniają najnowsze rozwiązania wykorzystujące arytmetykę gospodarczą i analizę matematyczną, dbając o jasne i przejrzyste ujęcie całości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Ekonomia jest nauką o procesie gospodarowania, czyli dokonywaniu wyborów (najlepszych z możliwych) opartych na rachunku ekonomicznym. Prezentowany zbiór zadań oraz zawarte w nim studia przypadków stanowią materiał ułatwiający przygotowanie do podejmowania optymalnych decyzji gospodarczych. Publikacja pozwala wypracować dobre wzorce diagnozy i sposoby rozwiązania problemów, z zachowaniem zróżnicowanego podejścia do omawianych zagadnień. Treść zadań, a także case studies odzwierciedlają aktualne dylematy, z którymi muszą się zmierzyć przedsiębiorcy, decydenci oraz konsumenci. Autorzy uwzględniają najnowsze rozwiązania wykorzystujące arytmetykę gospodarczą i analizę matematyczną, dbając o jasne i przejrzyste ujęcie całości.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 03:08:54

Coaching narzędziowy. Jak skutecznie doprowadzić do zmiany?

Wielu szefom coaching wciąż kojarzy się z wiedzą tajemną dla wybranych lub czymś trudnym i skomplikowanym. Wielu podwładnych, którzy podlegają coachingowi, traktuje go jako kolejne narzędzie oceny i presji na wyniki.

Autorzy książki rozprawiają się z tymi mitami i stereotypami. Pokazują, że metoda coachingu narzędziowego jest prostą i naturalną procedurą rozwoju nowych umiejętności, której można używać w każdej relacji - zawodowej i osobistej. Stoją za tym głęboka wiara i przeświadczenie, że tylko trening nowego zachowania i użycie nowego narzędzia mogą doprowadzić do prawdziwej zmiany. Coaching narzędziowy daje możliwość wyboru i pomaga uwolnić się od neurotycznych przymusów. Pozwala wypracować nowy sposób działania, a nie ogranicza się do dobrych rad i refleksji. Tej metody można używać w sposób naturalny w roli szefa, rodzica, nauczyciela czy przyjaciela.

Ta książka jest drugą częścią cyklu Psychologia szefa". Pierwsza część Szef to zawód jest obecna na rynku od dziesięciu lat i sprzedała się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy. Wojciech Haman i Jerzy Gut w obu książkach konsekwentnie proponują konkretne narzędzia, które zapewniają skuteczne działanie, i pokazują, jak można pomagać innym bez mądrzenia się i oceniania.
Przeczytaj koniecznie, jeśli:

  • widzisz sens i korzyść w rozwijaniu umiejętności pracowników;
  • do Twoich obowiązków należy prowadzenie coachingu podwładnych;
  • wierzysz, że zarządzanie ludźmi nie polega na pouczaniu i kontrolowaniu;
  • decydujesz się zainwestować czas i wysiłek w przygotowanie zespołu do skutecznego radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych;
  • chcesz pomagać w dokonywaniu zmian ważnym dla Ciebie osobom, które proszą Cię o pomoc w trudnej sytuacji;
  • jesteś gotowy uczyć innych przez trening i doświadczenie, bez presji, ocen i pouczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Od pierwszego kontaktu do świetnego kontraktu

Jaki jest przepis na skuteczną komunikację w biznesie? Co sprawia, że przyciągamy czyjąś uwagę? W jaki sposób możemy ją utrzymać, aby doprowadzić do osiągnięcia pożądanego celu spotkania? Jak wypracować długotrwałe relacje z klientem? Odpowiedzi na te i podobne pytania znajdziesz na stronach tej książki. Razem z autorką prześledzisz podstawowe procesy zachodzące w umyśle Twoim oraz Twojego klienta podczas Waszego pierwszego spotkania. Dzięki temu z łatwością zrozumiesz mechanizmy skutecznej komunikacji oraz nauczysz się kierować rozmowę na właściwe tory. Poznasz etyczne techniki wywierania wpływu, które będziesz mógł stosować w biznesie.

Zacznij zatem od podstaw. Dowiedz się, jak pracuje ludzki umysł i w jaki sposób wpływa to na proces efektywnych negocjacji. Naucz się nawiązywać pierwszy kontakt z klientem i dowiedz się, co zrobić, aby go nie stracić. Poznaj silnie działające struktury lingwistyczne i zacznij je stosować w rozmowach z klientem. Naucz się panować nad emocjami. Odkryj podstawowe style negocjacyjne oraz komunikacyjne swojego rozmówcy. Upewnij się, jakie wartości są ważne dla klienta, ponieważ to one w dużej mierze stanowią o sukcesie prowadzonych negocjacji. Rozwiewaj zawczasu wszelkie wątpliwości. Wreszcie opanuj 5 kroków do porozumienia zgodnie z systemem AZURI i dołącz do grona najlepszych negocjatorów!



Anna M. Łabuz - psycholog biznesu. Wykładowca w Polskiej Akademii Trenerów Sprzedaży. Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Biznesu i Coachingu. Ma ponad 15-letnią praktykę zawodową w dziedzinie sprzedaży. Jest autorką wielu artykułów oraz bloga na temat negocjacji. Specjalizuje się głównie w tematach z zakresu negocjacji, szeroko rozumianej skutecznej komunikacji w biznesie oraz nawiązywania trwałych relacji z klientem. Jest autorką książki NLP w negocjacjach handlowych (Onepress, 2009). Więcej informacji znajdziesz na stronie www.annalabuz.pl .

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
  • Poznaj najlepsze praktyki zgodne z szóstą edycją PMBOK(R) Guide
  • Zmotywuj zespół do wydajnej pracy
  • Realizuj projekty na czas i jak najefektywniej

Biblia zarządzania projektami

Jak operować niezbędnymi umiejętnościami i radzić sobie z odpowiedzialnością za projekt, by cieszyć się opinią wytrawnego menedżera projektów? Uznany ekspert w tej dziedzinie odpowiada na to pytanie w książce, którą właśnie trzymasz w dłoniach - znajdziesz w niej wszystko, co musisz wiedzieć, by każdy projekt ukończyć z sukcesem, bez choćby jednego fałszywego ruchu.

W książce:

  • Uzasadnienie i początki projektu oraz utrzymanie w nim porządku
  • Stworzenie zespołu marzeń
  • Śledzenie postępów i zarządzanie ryzykiem
  • Wykorzystanie najnowszych technologii
  • Doprowadzenie projektu do szczęśliwego końca
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zachwyć swoich pracowników i wydobądź cały ich potencjał!

  • Każdy jest inny, czyli jak docenić różnorodność i unikać konfliktów
  • Przewodzenie, czyli jak zaangażować pracowników w działania firmy
  • Inspiracja i nagradzanie, czyli jak uskrzydlić podwładnych

Doskonały menedżer porusza się we wszystkich obszarach rzeczywistości biznesowej. Musi radzić sobie z komunikacją, być kreatywny i stać na czele niczym prawdziwy lider. Musi także właściwie motywować pracowników i rozwiązywać problemy, ale to nie wszystko. Naprawdę świetny menedżer przeistoczy zbiór przypadkowo dobranych pracowników w prawdziwie zgraną grupę ludzi mocno zaangażowanych w działania firmy i autentycznie przekonanych o celowości własnych poczynań. Nie osiągnie tego efektu za pomocą zręcznych zabiegów dyplomatycznych. Jest to możliwe jedynie dzięki zbudowaniu znakomitych relacji z podwładnymi - relacji opartych na zaufaniu, fascynacji, właściwym podziale obowiązków i wykorzystaniu skrzętnie skrywanych przed otoczeniem przeróżnych talentów poszczególnych osób. Tylko tak można zbudować prawdziwy zespół marzeń.

Jeśli czujesz, że jako menedżer osiągnąłeś już pewien poziom skuteczności, ale wciąż brakuje Ci umiejętności inspirowania ludzi i prowadzenia ich do zdobywania kolejnych, pozornie tylko niebosiężnych celów, koniecznie sięgnij po tę książkę. Znajdziesz w niej praktyczne i sprawdzone informacje dotyczące budowania więzi, włączania pracowników w swoje projekty i wywoływania w nich entuzjazmu, a także wyzwalania ich kreatywności i pomysłowości. Nauczysz się wdrażać strategie, dzięki którym podwładni uznają Cię za wspaniałego szefa i z pełnym przekonaniem będą dla Ciebie pracować, a ponadto dowiesz się nieco więcej o unikaniu konfliktów. Sam się przekonaj!

  • Quo vadis?
  • Rola szefa
  • Budowanie relacji w praktyce
  • Konflikt
  • Unikanie konfliktów

Zostań superszefem zespołu swoich marzeń!


Grzegorz Szczerba - jest doświadczonym trenerem i konsultantem projektów wdrożeniowych w przemyśle, autorem szkoleń i rozwiązań lean management dla przedsiębiorstw. Doświadczenie zawodowe zdobywał na stanowiskach kierowniczych i doradczych w firmach produkcyjnych i usługowych, m.in. w General Motors, Valeo, Alstom, Saint-Gobain, Fakro, Nutricia, Ernst & Young. Jest ekspertem z zakresu lean management i autorem wielu publikacji z zakresu doskonalenia umiejętności menedżerskich.


Patroni medialni:

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zarządzaj projektami darmowymi narzędziami!

  • Jak rozpocząć projekt?
  • Jak skutecznie doprowadzić go do końca?
  • Jakie narzędzia warto wykorzystać?

Zarządzanie projektami jest bardzo rozległą i skomplikowaną dziedziną. Wymaga ogromnej wiedzy, a nierzadko także wsparcia specjalistycznych narzędzi. Na rynku jest ich wiele. Wspierają wszelkie czynności związane z planowaniem, monitorowaniem oraz zarządzaniem projektem. Niestety, zazwyczaj ich cechą wspólną jest wysoka cena. Czy masz w swoim budżecie środki na tego typu rozwiązania?

Od dziś nie musisz już się tym martwić! Dzięki tej unikalnej książce dowiesz się, jak zapanować nad projektem, wykorzystując tylko i wyłącznie sprawdzone darmowe narzędzia. Ponadto zdobędziesz ogólną wiedzę na temat samego zarządzania projektami, przekazaną przez doświadczonego kierownika projektów i zaserwowaną w przejrzysty oraz przyjazny sposób. Po przeczytaniu tej książki zagadnienia związane z zarządzaniem ryzykiem, zarządzaniem zmianami czy też budową harmonogramu przestaną być Ci obce. Dodatkowo dowiesz się, jak wygląda proces certyfikacji PMP i Prince2. Jeżeli na co dzień prowadzisz projekty -- ta książka Ci w tym pomoże!

  • Uruchamianie projektu
  • Dobór zespołu i komunikacja między jego członkami
  • Proces zarządzania zmianami
  • Ewidencja wymagań użytkownika
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Sposoby budowy harmonogramu
  • Zarządzanie budżetem
  • Dokumentowanie w fazie wytwórczej
  • Gwarantowanie jakości (normy ISO)
  • Zakończenie projektu
  • Dostawa gotowego rozwiązania
  • Certyfikacja w dziedzinie project management
  • Przegląd darmowego oprogramowania, wspierającego zarządzanie projektami
  • Joint Application Design
  • Programowanie ekstremalne
  • Agile development

Wykorzystaj sprawdzone, darmowe narzędzia!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... angielski dla kierowników projektu!

Środowisko pracy w XXI wieku jest coraz częściej międzynarodowe. W dobie powszechnej globalizacji nikogo nie dziwi, że nad projektem pracuje międzykontynentalny zespół złożony na przykład z Polaków, Brazylijczyków i Hindusów. Zdecydowanie trudniej wyobrazić sobie, że można procesami w takim zespole zarządzać bez szybkiego i sprawnego przepływu informacji. Swobodne posługiwanie się angielskim - uniwersalnym językiem współczesnego biznesu - jest w tym zakresie absolutnie kluczowe. Nie dziwi więc, że coraz więcej polskich firm, chcących funkcjonować w wielokulturowej rzeczywistości, wprowadza angielski jako podstawowy język wewnętrznej komunikacji. Trudno planować karierę czy rozwój zawodowy bez postawienia na poszerzanie językowych kompetencji. Bo w dynamicznie zmieniającym się świecie polsko-angielska korpomowa nie wystarczy. Ten kurs, przeznaczony dla osób, które potrafią już komunikować się po angielsku na poziomie B1, pozwoli jego uczestnikom ujarzmić „korpobełkot”, usprawnić pracę, a także - po prostu - poczuć się pewniej w międzynarodowych kontaktach.

Potraktuj naukę angielskiego jak projekt i zacznij nim sprawnie zarządzać!

Czego nauczysz się podczas naszego profesjonalnego szkolenia?

Niezależnie od tego, czy już zarządzasz procesami w anglojęzycznej firmie, czy dopiero planujesz swój rozwój w tym kierunku, czy jesteś liderem międzynarodowego zespołu, czy funkcjonującym na światowych rynkach biznesmenem lub przedsiębiorcą, czy po prostu chcesz rozwinąć swoje umiejętności - ten kurs jest dla Ciebie, jeżeli chcesz:

  • Być skutecznym menedżerem.
  • Prowadzić z sukcesem międzynarodowe mediacje i negocjacje.
  • Sprawnie komunikować się z zagranicznymi klientami.
  • Poznać zagadnienia językowe i merytoryczne z obszaru psychologii i socjologii biznesu.
  • Zarządzać budżetem.
  • Poszerzyć zasób słownictwa angielskiego z zakresu zarządzania projektami, biznesowego i ogólnego.
  • Utrwalić i pogłębić znajomość angielskiego na poziomie B2.
  • Przygotować się do kontynuowania nauki na poziomach C1 – C2.

W trakcie 7,5-godzinnego kursu obejmującego łącznie 31 lekcji przyswoisz słownictwo i gramatykę potrzebną do swobodnej komunikacji w środowisku biznesowym oraz nauczysz się stosować je w praktyce. Materiał jest zilustrowany przykładami wziętymi z życia, aby jak najsprawniej przygotować do procesu zarządzania projektem.

Naturalna komunikacja, nie sztuczne konstrukcje

Poczucie pewności i swoboda to nieodzowne cechy dobrego lidera. Trudno zaś o pewność siebie, gdy podczas niezwykle ważnej telekonferencji nagle brakuje słów. Dlatego przygotowany przez Rafała Tonderę kurs Angielski w zarządzaniu projektami. Kurs video. Zagadnienia językowe i merytoryczne tak duży nacisk kładzie na praktyczną stronę zagadnienia. Bo to w czasie pracy, nierzadko bardzo intensywnej, a nie w sterylnych warunkach sali egzaminacyjnej, wykorzystywane będą nabyte podczas nauki umiejętności. Język ma służyć jako jedno z najważniejszych narzędzi skutecznego menedżera, który dzięki niemu może lepiej zrozumieć wielokulturowe środowisko, dostrzec rozmaite niuanse i uwarunkowania. W sytuacjach, w których liczy się szybkość, ale też precyzja działania, trudno przecenić wagę skutecznej komunikacji. Konkretne sformułowanie swojego stanowiska oraz przejrzyste przedstawienie jego wad i zalet jest niezwykle ważne!

Tylko dla wtajemniczonych

Nawet jeżeli sprawnie posługujesz się językiem angielskim, kurs Angielski w zarządzaniu projektami. Kurs video. Zagadnienia językowe i merytoryczne pozwoli Ci przejść na wyższy stopień komunikacyjnego wtajemniczenia - utrwalić Twoje dotychczasowe umiejętności i nabyć wiele nowych. Będziesz swobodnie brać udział w dyskusjach toczących się z użyciem specjalistycznego słownictwa i nacechowanych wysokim poziomem abstrakcji. Wreszcie: wzrośnie Twoja pozycja na rynku pracy - jako skutecznego menedżera i sprawnego lidera, doskonale radzącego sobie w świecie ponadnarodowego biznesu. Are you ready? Let’s do it!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Publikacja przedstawia projekt koncepcji metodologicznej w naukach o zarządzaniu, nazwanej układem wielkości organizacyjnych. Projekt ten ma 3 główne cele. Po pierwsze, układ wielkości organizacyjnych jest odpowiedzią na wciąż zwiększającą się „dżunglę teorii zarządzania” i w pewnym stopniu porządkuje metodykę badania rzeczywistości organizacyjnej. Po drugie, koncepcja ta ma na celu przynajmniej częściowe rozwiązanie niektórych problemów nauk o zarządzaniu, takich jak brak spójnej perspektywy badawczej, nadmierny subiektywizm w procesie wnioskowania na temat rzeczywistości organizacyjnej, niewspółmierność tej dyscypliny naukowej i „nadprodukcję prawdy” na temat rzeczywistości organizacyjnej. Po trzecie, układ wielkości organizacyjnych jest odpowiedzią na wyzwanie XXI wieku, jakim jest postępująca automatyzacja życia ludzkiego, wkraczająca również w obszar zarządzania organizacją. W zamierzeniu autora układ wielkości organizacyjnych jako koncepcja metodologiczna nauk o zarządzaniu ma być sposobem na ujednolicenie poszczególnych obszarów badania rzeczywistości organizacyjnej. Ma on pełnić podobną rolę jak układ SI w przypadku badania i automatyzacji zjawisk fizycznych, co w konsekwencji może prowadzić do stworzenia w przyszłości menedżera-robota, zdolnego zastąpić pracę menedżera-człowieka w pewnych obszarach zarządzania organizacją.

Publikacja adresowana jest do badaczy rzeczywistości organizacyjnej, skoncentrowanych na funkcjonowaniu organizacji, a w niej na pracy menedżera i jego zespołu. Zamierzeniem autora było również zainteresowanie naukowców i praktyków zarządzania ideą pomiaru rzeczywistości organizacyjnej w sposób analogiczny do pomiarów zjawisk fizycznych, a także zwrócenie uwagi na nieuchronną automatyzację pracy menedżera. Z uwagi na to, że publikacja zawiera szeroki przegląd wielu aspektów z zakresu metodologii nauk, wydaje się, że zainteresuje również doktorantów i młodych doktorów specjalizujących się w naukach ekonomicznych i społecznych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Tak się zarządza projektami!

Kierowanie projektami może być naprawdę fascynujące. Wystarczy zerknąć do tej książki, aby się o tym przekonać. Oto dwanaście prawdziwych historii o przedsięwzięciach, które mimo początkowych trudności zakończyły się spektakularnym sukcesem. Rozmówcami Michała Kopczewskiego są znane osoby ze świata biznesu, sportu i życia publicznego, które podjęły się trudnych i niecodziennych zadań. Dziś dzielą się dobrymi pomysłami i lekcjami wyciągniętymi ze swoich doświadczeń. Otwarcie mówią też o potknięciach, które po drodze im się zdarzały. Masz wyjątkową okazję przyjrzeć się rozmaitym projektom: od wypraw na krańce Ziemi aż po organizację EURO 2012. Każde z opisywanych przedsięwzięć wydaje się całkiem inne, a jednak coś je łączy: wszystkie wymagały uporu i żelaznej konsekwencji.

Ta książka to bezcenna lektura dla każdego kierownika projektu, ale stanowić może także inspirację dla wszystkich, którzy stają przed nietypowym i skomplikowanym zadaniem. Dowodzi ona, że stosowanie dobrych praktyk zarządzania projektami to niemal gwarancja sukcesu.

Warto korzystać z dobrych wzorców.



Michał Kopczewski - ekspert w dziedzinie zarządzania projektami i doskonalenia procesów biznesowych. Od kilkunastu lat pracuje jako konsultant i trener. Wdraża standardy zarządzania projektami w firmach i uczy menedżerów dobrych praktyk w tej dziedzinie. Jest założycielem firmy Processum, specjalizującej się w doradztwie z zakresu efektywności organizacji. Karierę doradczą rozpoczął w firmie Arthur Andersen, a następnie pracował dla PricewaterhouseCoopers, IBM i Trio Management. Współpracuje z ICAN Institute (wydawcą Harvard Business Review Polska). Jest autorem książki Alfabet zarządzania projektami (Onepress 2009).

Prywatnie jest miłośnikiem nietypowych wypraw i sportów. Od biznesu odpoczywa… w biegu. Regularnie uczestniczy w biegach na orientację i maratonach. W 2003 roku, jako drugi Polak w historii, ukończył Marathon des Sables na Saharze.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Linux. Komendy i polecenia / Łukasz Sosna. - Wyd. 4 rozszerzone - [miejsce nieznane] : Helion : ebookpoint BIBLIO, 2014. - 176 s. ; 17 cm.
Forma i typ

Dogadaj się z Linuksem!

  • Praca z systemem z poziomu linii poleceń, łatwa, prosta i szybka
  • Obsługa systemu za pomocą linii poleceń w przypadku awarii interfejsu graficznego
  • Tworzenie własnych skryptów powłoki i ciągi instrukcji
  • Operacje na plikach oraz katalogach w Midnight Commander z pomocą menedżera plików

W grupie dostępnych na świecie systemów operacyjnych do użytku domowego i na potrzeby serwerów naprawdę liczą się tylko dwa. Linux jest jednym z nich. Ten wspaniały system, o minimalnych wymaganiach sprzętowych i maksymalnych możliwościach, wciąż zyskuje sobie nowych zwolenników. Jest darmowy, zapewnia olbrzymią swobodę konfiguracji i dopasowuje się do potrzeb użytkownika. Jednak nie wszystko w Linuksie warto robić z poziomu interfejsu graficznego. Znacznie wygodniej jest posłużyć się wierszem poleceń — i w tym celu mieć zawsze pod ręką Leksykon kieszonkowy.

Ta książka pomoże Ci szybko odnaleźć właściwe polecenie i wydać Linuksowi odpowiednią komendę. Pozwoli Ci też utworzyć własne skrypty powłoki, dzięki czemu zautomatyzujesz codziennie wykonywane operacje. Dowiesz się, jak używać Midnight Commandera, jak optymalnie zarządzać zasobami komputera i sprawnie administrować systemem. Jeśli używasz Linuksa na co dzień albo masz zamiar go zainstalować, nie możesz przegapić takiego przewodnika!

  • Wprowadzenie do systemu Linux
  • Korzystanie z komputera pracującego pod kontrolą systemu Linux
  • Zarządzanie zasobami komputera
  • Administrowanie systemem
  • Tworzenie skryptów powłoki
  • Polecenia dodatkowe
  • Midnight Commander

Zostań biegłym użytkownikiem Linuksa!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Słowem „projekt” określa się doświadczenie, które nie wydarzyło się nigdy wcześniej i w takich samych okolicznościach już nigdy się nie wydarzy. Ta niepowtarzalność okoliczności oznacza, że metody zarządzania każdym projektem powinno się dobierać z uwzględnieniem jego indywidualnych cech i elastycznie dostosowywać do zmieniających się uwarunkowań. Aby trafnie wybrać spośród różnych metodyk zarządzania projektem, trzeba wziąć pod uwagę wiele różnych czynników, w tym specyfikę projektu i jego otoczenie biznesowe.
Trzymasz w ręku kompendium aktualnej wiedzy na temat zarządzania projektami, przeznaczone dla wykładowców i praktyków. Przedstawiono tu narzędzia i metody stosowane przez skutecznych menedżerów projektów, usystematyzowane i pogrupowane w zgodzie z uznanymi standardami PMBOK. W tej książce znajdziesz pięć różnych modeli PMLC: liniowy, stopniowy, iteracyjny, adaptacyjny i ekstremalny. Przeanalizowano w niej zagadnienia związane z funkcjonowaniem infrastruktury organizacyjnej, wspierającej zarządzanie projektami na poziomie organizacji, a także modele decyzyjne zarządzania portfelem projektów lub programów w przedsiębiorstwie.
Najważniejsze zagadnienia:
- podstawy zarządzania projektami i poszczególne modele PMLC
- narzędzia, szablony i procesy związane z obszarami wiedzy PMBOK
- zdiagnozowana złożoność i niepewność a sposób zarządzania projektem
- zarządzanie wieloma projektami z poziomu całej organizacji
- modele decyzyjne a plany strategiczne i ograniczenia zasobowe przedsiębiorstwa

Zarządzanie projektem? Ucz się od najlepszych!


Dr Robert K. Wysocki jest konsultantem i praktykiem w dziedzinie zarządzania projektami. Jest uznanym autorem wielu książek i programów szkoleniowych w tym zakresie. Opublikował kilkadziesiąt artykułów w specjalistycznych czasopismach, brał również aktywny udział w licznych konferencjach naukowych. Posiada ogromne doświadczenie w dziedzinie zarządzania projektami: współpracował z wieloma firmami z różnych branż, również z tymi o międzynarodowym zasięgu. Aktywnie działa w ramach organizacji zrzeszających specjalistów z dziedziny analizy biznesowej i zarządzania. Uzyskał stopień naukowy z zakresu matematyki statystycznej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej