Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(127)
ebookpoint BIBLIO
(13)
IBUK Libra
(10)
Forma i typ
Książki
(127)
E-booki
(23)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(121)
dostępne
(108)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(92)
Wydział Politechniczny
(13)
Czytelnia Główna
(104)
Czytelnia WP
(17)
WG Wolny Dostęp
(5)
Autor
Kozioł Leszek
(6)
Mizgajska Hanna
(5)
Różański Jerzy
(4)
Janasz Władysław
(3)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(3)
Voytovych Nataliya
(3)
Bojewska Barbara
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Gasper Dorota
(2)
Janasz Władysław (1940- )
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(2)
Krupa Kazimierz W
(2)
Lachiewicz Stefan (1950- )
(2)
Lipa Michał
(2)
Miller Jon (biznes)
(2)
Okoń-Horodyńska Ewa
(2)
Penc Józef
(2)
Stankiewicz Janina (1944- )
(2)
Sudolska Agata (1971- )
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Villafuerte Jaime
(2)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(2)
Wroblewski Mike
(2)
Zachorowska-Mazurkiewicz Anna
(2)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(2)
Łunarski Jerzy
(2)
Świadek Arkadiusz
(2)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(2)
Antoszkiewicz Jan D
(1)
Bach Irena
(1)
Baczko Tadeusz
(1)
Baran Michał
(1)
Bednarz Paulina
(1)
Bessant John
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bielawa Anna
(1)
Bittnerowa Ewa
(1)
Bobowski Sebastian
(1)
Bogdanienko Jerzy
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Borowiec Leszek
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Borówka Ewa
(1)
Boćko Bartosz
(1)
Brdulak Jakub
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Buczacki Aleksander
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Bąk Mieczysław
(1)
Christensen Clayton M
(1)
Chyba Zbigniew
(1)
Chłodnicki Marcin
(1)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(1)
Collins James C. (1958- )
(1)
Csik Michaela
(1)
Czaja Izabela
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
Drab-Kurowska Anna
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Dzikowski Piotr
(1)
Dąbrowska Anna (ekonomika)
(1)
Dębski Jerzy
(1)
Eckes George
(1)
Ejsmont Krzysztof
(1)
Etiemble Frederic
(1)
Firszt Dariusz (1980- )
(1)
Frankenberger Karolin
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Gassmann Oliver
(1)
Gorzelany-Dziadkowiec Magdalena
(1)
Gorzelany-Plesińska Julia
(1)
Gorączkowska Jadwiga
(1)
Grzegorz Drozdowski
(1)
Grzybowska Barbara (?-2015)
(1)
Grzybowska Katarzyna
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Gądek Anna
(1)
Gąsiorowska Elżbieta
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Głodziński Eryk
(1)
Hemp Paul
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Humble Jez
(1)
Jabłoński Łukasz (1977- )
(1)
Janicki Przemysław
(1)
Janicki Tomasz (ekonomia)
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jasiński Andrzej Henryk
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Juchniewicz Małgorzata
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Kacprzak Justyna
(1)
Karmańska Anna
(1)
Kasprzak Wacław
(1)
Kazojć Katarzyna
(1)
Kaźmierczak Jan
(1)
Kieres Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(78)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(149)
nieznany (@@@)
(1)
Język
polski
(148)
angielski
(2)
Odbiorca
Menedżerowie
(3)
Przedsiębiorcy
(2)
Ekonomiści
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Innowacje
(77)
Przedsiębiorstwa
(44)
Przedsiębiorstwo
(38)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(29)
Innowacje organizacyjne
(14)
Małe i średnie przedsiębiorstwa
(13)
Zarządzanie
(13)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
Konkurencyjność (ekonomia)
(6)
Organizacja przedsiębiorstwa
(6)
Przedsiębiorczość (ekonomia)
(6)
Zarządzanie wiedzą
(6)
Organizacja
(5)
Planowanie strategiczne
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(4)
Sieci przedsiębiorstw
(4)
Zarządzanie innowacjami
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Gospodarka
(3)
Gospodarka regionalna
(3)
Klastry
(3)
Konkurencja
(3)
Kreatywność (biznes)
(3)
Kultura przedsiębiorstwa
(3)
Postęp techniczny
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Rozwój gospodarczy
(3)
Technologia
(3)
Usługi
(3)
Zarządzanie zmianą
(3)
Globalizacja
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Inwestycje
(2)
Jakość totalna
(2)
Konkurencyjność
(2)
Konsumenci
(2)
Marketing
(2)
Parki technologiczne
(2)
Personel
(2)
Polityka innowacyjna
(2)
Postęp naukowy i techniczny
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Transfer technologii
(2)
Współdziałanie
(2)
Zasoby ludzkie
(2)
Alians strategiczny (ekonomia)
(1)
Biznes i edukacja
(1)
Centra handlowe
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Design thinking
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dyfuzja innowacji
(1)
Ekonomia
(1)
Fabryki
(1)
Fundusze inwestycyjne
(1)
Gospodarka Oparta na Wiedzy
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Innowacje społeczne
(1)
Innowacyjność
(1)
Internet
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jakość
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Kadry
(1)
Kapitał intelektualny
(1)
Kapitał ludzki (ekonomia)
(1)
Komercjalizacja wyników badań naukowych
(1)
Komunikacja w organizacjach
(1)
Kryzys gospodarczy (2008)
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Majchrzak, Jadwiga (1941-2006)
(1)
Marketing usług
(1)
Metody nauczania
(1)
Mikroprzedsiębiorstwa
(1)
Model biznesowy
(1)
Nauka
(1)
Nowy produkt
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odpowiedzialność za produkty
(1)
Organizacja pracy
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Outsourcing
(1)
Patenty
(1)
Planowanie zasobów przedsiębiorstwa (systemy informatyczne)
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polityka przedsiębiorczości
(1)
Polityka przemysłowa
(1)
Polityka regionalna
(1)
Polska
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Produkty nowe
(1)
Projektowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1989-2000
(6)
1989-
(3)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Tarnów (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Księga pamiątkowa
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Vademecum
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Zarządzanie i marketing
(11)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
150 wyników Filtruj
E-book
W koszyku

Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt często podejmowanej zarówno przez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach występujących między internacjonalizacją przedsiębiorstw a ich innowacyjnością, z uwzględnieniem procesów cyfryzacji gospodarki. Badania przeprowadzone w dwudziestu siedmiu państwach Unii Europejskiej wykazały, że występuje związek przyczynowo-skutkowy między innowacyjnością a internacjonalizacją przedsiębiorstw w tych krajach, a wspomniana zależność jest istotna statystycznie. Książka jest adresowana do studentów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych, działających w firmach międzynarodowych i przedsiębiorstwach innowacyjnych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Celem książki jest ukazanie, jakie działania podejmują współczesne przedsiębiorstwa w odpowiedzi na zmiany zachodzące w ich globalnym i krajowym otoczeniu. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom, które mają dyskusyjny, a nawet kontrowersyjny charakter. Tam, gdzie było to możliwe, wykorzystano prowadzone przez autora badania empiryczne, syntetyzując ich wyniki. Skoncentrowano się na kwestiach mających największe znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstw, akcentując te koncepcje teoretyczne, które są pomocne w rozwiązywaniu problemów stanowiących wyzwania dla współczesnych firm.

„Niniejsza monografia jest wybitna i unikatowa. Książka, oprócz walorów naukowych, ma także wartość praktyczną – zawarte w niej analizy i rozwiązania mogą wykorzystać menedżerowie w procesie zarządzania i podejmowania decyzji rozwojowych. Dzięki zastosowaniu holistycznego podejścia w zakresie wyjaśniania trudnych zjawisk i trendów oraz wyzwań związanych ze współczesnym funkcjonowaniem przedsiębiorstw powstało opracowanie pełne, ze wszech miar istotne i wnoszące znaczący wkład w rozwój problematyki zarządzania rozwojem i finansami przedsiębiorstw. Niewątpliwie publikacja tej monografii będzie ważnym wydarzeniem na polskim rynku wydawniczym”.

prof. nadzw. dr hab. Marek Jabłoński

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Jednym z istotnych czynników wpływających na procesy innowacyjne zachodzące w przedsiębiorstwach jest transfer technologii, który może mieć charakter nie tylko krajowy, lecz także międzynarodowy. W publikacji podjęto problematykę krajowego i międzynarodowego transferu technologii na tle innowacji dokonywanych w Polsce i w państwach Unii Europejskiej, zwracając uwagę na rolę jednostek otoczenia biznesu w dyfuzji innowacji w tych krajach. Sformułowano też rekomendacje mające na celu usprawnienie procesu transferu technologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku

Jednym z istotnych czynników wpływających na procesy innowacyjne zachodzące w przedsiębiorstwach jest transfer technologii, który może mieć charakter nie tylko krajowy, lecz także międzynarodowy. W publikacji podjęto problematykę krajowego i międzynarodowego transferu technologii na tle innowacji dokonywanych w Polsce i w państwach Unii Europejskiej, zwracając uwagę na rolę jednostek otoczenia biznesu w dyfuzji innowacji w tych krajach. Sformułowano też rekomendacje mające na celu usprawnienie procesu transferu technologii.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

We współczesnej globalnej gospodarce rynkowej, w coraz większym stopniu opartej na wiedzy, przyjęcie innowacyjnego modelu biznesu najczęściej okazuje się głównym warunkiem przetrwania i rozwoju efektywnie funkcjonującego przedsiębiorstwa.

Monografia stanowi pierwszą w Polsce próbę pogłębionego zbadania uwarunkowań finansowania innowacji w firmach rodzinnych. W części teoretycznej autorka prezentuje znaczenie przedsiębiorstw rodzinnych, kluczowe czynniki ich rozwoju oraz źródła przewagi konkurencyjnej, istotę aktywności innowacyjnej w warunkach gospodarki opartej na wiedzy, specyfikę finansów firm rodzinnych, determinanty finansowania rozwoju oraz wykorzystywane źródła kapitału. W części empirycznej przedstawia wyniki własnych badań statystycznych dotyczących różnych aspektów finansowania innowacji, przeprowadzonych wśród 115 przedsiębiorstw rodzinnych z listy Diamentów Forbesa 2016, a także wnioski płynące ze studiów przypadku nad czterema giełdowymi firmami rodzinnymi z sektora informatycznego. Badania potwierdziły istotną, pozytywną rolę rodziny w wielu kwestiach finansowych, chociażby w decydowaniu o wielkości nakładów na innowacje.

Publikacja jest skierowana do osób zainteresowanych rozwojem firm rodzinnych w Polsce, przedsiębiorców, pracowników naukowych, przedstawicieli władz centralnych i samorządowych oraz rozlicznych organizacji gospodarczych i społecznych. Ponadto może okazać się przydatna dla studentów ekonomii, finansów, zarządzania, bankowości, prawa i administracji, a nawet socjologii.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Zaprojektuj innowacyjny model biznesowy!

Jeśli prowadzisz własną firmę albo pracujesz jako menedżer, z pewnością jesteś zainteresowany, jak osiągnąć ambitne cele. Niełatwo jest jednak znaleźć naprawdę wartościowe porady i wskazówki, a jeszcze trudniej dostosować je do konkretnych potrzeb własnej firmy. Dlatego właśnie powinieneś przeczytać tę książkę.
Troje autorów tego niecodziennego poradnika prześledziło najbardziej rewolucyjne innowacje biznesowe z ostatniego półwiecza. Celem ich badań było znalezienie wzorca zachowań gwarantującego sukces. Efektem jest praktyczna metoda projektowania modeli biznesowych, którą można z łatwością zaadaptować. Proponowany model został sprawdzony w codziennym życiu i jest chętnie stosowany przez firmy. Sprawdź, jak może pomóc i Tobie!

Innowacyjny model biznesowy — odpowiedź na Twoje marzenia!

Ta książka pomoże Ci odpowiedzieć na poniższe pytania:
  • Czym jest model biznesowy?
  • Dlaczego model biznesowy wymaga aktualizacji?
  • W jaki sposób zaadaptować alternatywne modele na własne potrzeby?
  • Jak posługiwać się modelami, by zrealizować określoną strategię?
  • Jak zarządzać innowacją i zmianą?
Poznasz również 55 wzorcowych modeli, w tym:
  • marketingu afiliacyjnego,
  • crowdsourcingu,
  • freemium,
  • długiego ogona,
  • marki komponentu,
  • odwróconej innowacji.

Olivier Gassmann jest profesorem na Uniwersytecie w St. Gallen (Szwajcaria) oraz dyrektorem zarządzającym w Institute of Technology Management. Był także wiceprezesem firmy Schindler odpowiedzialnym za prace badawcze. Jest autorem 15 książek oraz ponad 300 artykułów. W 2014 roku w Waszyngtonie został uznany za jednego z wiodących na świecie naukowców zajmujących się innowacjami.
Karolin Frankenberger jest adiunktem w Instytucie Zarządzania Technologią na Uniwersytecie w St. Gallen oraz szefem BMI-lab. Po uzyskaniu stopnia naukowego doktora na Uniwersytecie w St. Gallen, w Harvard Business School oraz University of Connecticut przez kilka lat pracowała jako konsultant w firmie doradczej McKinsey.
Michaela Csik jest menedżerem ds. innowacji w firmie Holcim Technology z siedzibą w Szwajcarii. Poprzednio pracowała jako starszy konsultant w BMI-lab oraz pracownik naukowy w Instytucie Zarządzania Technologią oraz Centrum Badań nad Projektami na Uniwersytecie Stanforda.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Dziś przetrwanie przedsiębiorstwa zależy od tego, jak dobrze radzi sobie ono z odkrywaniem nowych możliwości biznesowych i dostarczaniem klientom wartości. Presja konkurencyjna narasta, a napędzają ją zmiany technologiczne i społeczne. Okazuje się, że ważny jest nie tyle kapitał, ile zdolność do wykorzystania czynników technicznych, technologicznych i kulturowych w celu przyśpieszenia cykli innowacji. Obecnie w ciągu paru dni lub tygodni bez wielkich nakładów, korzystając z bezpłatnych lub tanich usług i infrastruktury, można prototypować nowe produkty oparte na oprogramowaniu, a następnie szybko rozwijać trafione produkty. Aby jednak osiągnąć taki model w dużym zespole, konieczne jest przeformułowanie praktycznie całego systemu zarządzania w przedsiębiorstwie.

Ta książka to praktyczny przewodnik wdrażania koncepcji lean i agile w funkcjonującej organizacji. Przedstawiono tu zestaw wzorców i zasad, przy tym skoncentrowano się na heurystycznym podejściu do implementacji. Sporo miejsca poświęcono eksperymentowaniu, dzięki któremu można wybrać najlepszą technikę implementacji, co przyniesie poprawę stylu działania organizacji. Ważną częścią książki są studia przypadków, w których opisano, jak odnoszące sukcesy przedsiębiorstwa przeformułowały wszystkie aspekty swojej działalności, by radykalnie polepszyć wydajność. Przyjęcie koncepcji lean wymaga czasu i poświęcenia, ale jest nieodzowne do przyspieszenia tempa innowacji. Ta publikacja jest solidną pomocą w przeprowadzaniu takich zmian we własnej firmie.

Wybrane zagadnienia:

  • cykl życia innowacji a kultura i strategia przedsiębiorstwa
  • techniki poszukiwania nowych pomysłów
  • prowadzenie dużych programów wdrożeń
  • rola kultury organizacji, jej strategii i struktury zarządczej w procesie wdrażania innowacji
  • ciągłe doskonalenie a zarządzanie przedsiębiorstwem

Metoda lean - godna odpowiedź na wyzwania współczesnego otoczenia biznesu!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Miejsc na szczytach rankingów przedsiębiorstw nie zajmują przypadkowe firmy. Wielki sukces wymaga dużej wiedzy i umiejętności dostrzegania zjawisk niedostrzegalnych dla innych. Trzeba też wiedzieć, jaki obszar jest wart działania i jakie decyzje strategiczne podjąć. Strategia rozwoju, kultura innowacji czy wybór modelu biznesowego nie należą do łatwych zagadnień. Jeśli jednak chcesz zbudować wybitną, niepokonaną firmę, nie masz wyjścia - potrzebujesz sprawdzonych narzędzi.

To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przedsięwzięć biznesowych i tworzyć w firmie kulturę innowacyjności. Wyjaśniono także, w jaki sposób takie firmy jak Amazon, IKEA, Airbnb, Microsoft czy Logitech zmieniały swoje branże i wprowadzały innowacje we własnych modelach biznesowych. W książce pokazano zasady tworzenia nowych silników wzrostu, wprowadzania zmian w dostarczaniu produktów i usług oraz wyciągania maksymalnych zysków z każdego typu modelu biznesowego: wszystko, aby zaprojektować niezwyciężoną firmę!

Dzięki tej książce dowiesz się, jak:

  • zbudować niezawodną strategię rozwoju
  • nieustannie kontrolować ryzyko i stale wyprzedzać konkurencję
  • działać według najlepszych modeli biznesowych świata
  • oceniać modele biznesowe i własną gotowość do innowacji

Zwyciężaj dzięki najlepszym modelom biznesowym!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Wielowątkowe studium funkcjonowania przedsiębiorstwa w warunkach współczesnej gospodarki.

Publikacja podejmuje ważny temat, szczególnie w kontekście wyzwań, przed którymi stoją kierujący przedsiębiorstwami w XXI wieku. Autorki dokonały rozpoznania problemów i wyzwań pojawiających się przed przedsiębiorcami obecnie i w przyszłości. Ważnym zagadnieniem przedstawionym w monografii jest próba połączenia problematyki modeli biznesowych, finansowania i innowacji oraz zebrania tych szerokich i niełatwych zagadnień w powiązane ze sobą treści.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wprawdzie problematyka artykułów w oddawanym do rąk Czytelników zeszycie jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie nowoczesna technologia, dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: wpływ cyfryzacji i Przemysłu 4.0 na robotyzację i usprawnienie procesów produkcyjnych oraz wykorzystanie technologii noszonych w przedsiębiorstwie i społeczeństwie; analiza i ocena: projektów innowacyjnych, konkurencyjności marki w przemyśle motoryzacyjnym, efektywności form opodatkowania w sektorze MSP, czy predykcji modeli analizy dyskryminacyjnej; oraz promowanie aktywności fizycznej osób starszych, jak również kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Artykuły są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, zawierają wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W artykułach Czytelnik może znaleźć kilka oryginalnych ujęć teoretycznych oraz spostrzeżeń natury praktycznej. Z tych względów „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków ekonomii i finansów, ergonomii, organizacji i zarządzania, jak i studentów oraz praktyków. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The papers, being the effect of scientific work conducted within basic and implementation research, provide a lot of interesting information in terms of cognition and application. The problems of the articles making up this Journal concentrate mainly around the issues of human capital management, ergonomics, as well as entrepreneurship and innovativeness of organizations. In the collected articles, the Reader will find a lot of theoretical approaches concerning: innovation process and the method of studying the innovative ability of an enterprise, intellectual capital management, the methods of studying and improving the quality assurance system in an organization, the application of ergonomics principles in office work and teaching students, or tourism entrepreneurship. The Journal can be an interesting and useful reference for organization and management, tourism and pedagogics theoreticians, as well as students and practicians.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W monografii zajęto się wybranymi zagadnieniami analizy ekonomicznej pod kątem wzbogacenia poznawczych, metodycznych oraz aplikacyjnych podstaw systemu oceny przedsiębiorstw. Autorzy wychodzą z założenia, że ostatnie szoki kryzysowe, w tym te związane z pandemią COVID-19 oraz wojną w Ukrainie, stawiają przed teoretykami i praktykami zadanie doskonalenia metod i narzędzi analizy ekonomicznej, zwłaszcza w odniesieniu do źródeł wyznaczających zakres i możliwości ocen, a także sposobów identyfikacji oddziaływania szoków kryzysowych na rentowność i płynność finansów przedsiębiorstw. Ulepszenie metod i narzędzi analizy ekonomicznej, dzięki wiedzy i umiejętnościom zdobytym już na polu uniwersyteckim oraz bankowości centralnej, uznano za niezbędne w kontekście monitorowania stanu i wyników polskiej gospodarki. Monografia powstała w związku z jubileuszem 30-lecia Katedry Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku

Niniejsza monografia koncentruje się na wybranych aspektach rozwoju społeczno-
gospodarczego, w tym istotnych problemach naszego kraju i regionu – szeroko rozumianej Lubelszczyzny. W publikacji poruszono zagadnienia finansowania inwestycji jednostek samorządu terytorialnego przez instrumenty parabankowe oraz obligacje przychodowe, empirycznej analizy dysfunkcji przestrzennej koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, lokalnej strategii podatkowej, kształtującej konkurencyjność inwestycyjną gminy,wpływu reformy systemu ochrony danych osobowych w 2018 r. na prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce, wsparcia start-upów technologicznych i źródeł ich finansowania, dylematów innowacyjności eksportu, zarządzanie klastrem jako ekosystemem w ramach przemysłu 4.0, czy też pracy jako kategorii ekonomii narodowej w koncepcji Stanisława Głąbińskiego

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W kolejnym, 33. numerze „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” publikujemy prace autorów wywodzących się z różnych ośrodków naukowych i praktyki gospodarczej, a w szczególności Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Politechniki Poznańskiej, Politechniki Gdańskiej oraz Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie. Wprawdzie problematyka artykułów jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów strategicznych, ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: ewaluacja efektywności kontraktów menedżerskich w sektorze przedsiębiorstw komunalnych; zarządzanie wiedzą i kooperacja zewnętrznych aliansów wiedzy w stymulowaniu innowacji w przedsiębiorstwie; kształtowanie nowych form pracy w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi; wpływ regulacji prawnych i audytu środowiskowego na poprawę jakości produktów; ocena efektywności działalności administracji podatkowej w Polsce i prowadzonej przez nią polityki podatkowej w ostatnich miesiącach.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku

W książce zidentyfikowano atrybuty innowacyjnych przedsiębiorstw typu startup, scharakteryzowano kluczowych elementów ekosystemu startupowego oraz omówiono jego wpływ na powstawanie i rozwój startupów na przykładzie Wrocławia. W części analitycznej opracowania przedstawione zostały wyniki badania jakościowego przeprowadzonego wśród lokalnych przedsiębiorców tworzących startupy, przedstawicieli instytucji otoczenia biznesu oraz ekspertów, mierzących się z zagadnieniami natury finansowej, marketingowej, kadrowej, technologicznej oraz prawno-instytucjonalnej, związanymi z innowacjami w biznesie. W publikacji dowiedziono korzyści wynikających z funkcjonowania ekosystemu, wskazano także na jego zasadnicze mankamenty. Zgromadzony materiał empiryczny stał się podstawą do uogólnień oraz rekomendacji w zakresie dobrych praktyk tworzenia i rozwoju ekosystemów startupowych w innych regionach kraju i za granicą, dzięki czemu książka ma walor aplikacyjny.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W zbiorze artykułów składających się na ten kwartalnik zawarto wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Stanowią one rezultat badań podstawowych oraz wdrożeniowych prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich takich przykładowo, jak: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Uniwersytet Zielonogórski, Akademia Zamojska, Akademia Leona Koźmińskiego Warszawie oraz Małopolska Wyższ Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Kwartalnik jest ukierunkowany na współczesną tematykę i wciąż pojawiające się nowe problemy, ze zwróceniem szczególnej uwagi na: wpływ pandemii koronawirusa na sytuację makroekonomiczną Polski, na kondycję finansową jednostek samorządu terytorialnego, czy na rentowność firm i stopę wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy; na zagadnienie jakości i kosztów jakości w strategii przedsiębiorstwa, koszty jakości w systemie zarządzania przedsiębiorstwem w kontekście zróżnicowanego rozwoju, jak również na prezentację arkusza oceny zarządzania jakością w firmie, jako narzędzia koncepcyjnego badania jakości; na wyeksponowanie specyfiki zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach rodzinnych i społecznych; na skutki ekonomiczne i finansowe wprowadzenia nowych produktów na rynku finansowym, takich przykładowo jak kryptowaluty i inne. Autorzy w swych dziełach nie udzielają rad i nie przekazują stanowczych opinii, odpowiedzi, lecz prezentują własne rezultaty badań, spostrzeżenia, wyniki badań poprzedników oraz skromnie zadają fundamentalne pytania: Czym jest zarządzanie różnymi zasobami w nowych warunkach? Co stanowi jego treść? Jakie jest jego instrumentarium badawcze? Nie zawsze znajdujemy odpowiedzi na te pytania, za to pojawiają się inspiracje do głębszych rozważań na temat problemów zglobalizowanego świata i roli, jaką odgrywa w nim człowiek oraz jego praca.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej