Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(821)
IBUK Libra
(28)
ebookpoint BIBLIO
(7)
Forma i typ
Książki
(800)
E-booki
(35)
Publikacje naukowe
(35)
Publikacje informacyjne
(14)
Druki ulotne
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje promocyjne
(5)
Albumy i książki artystyczne
(4)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(728)
tylko na miejscu
(129)
nieokreślona
(6)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(677)
Wydział Politechniczny
(18)
Wydział Medyczny
(28)
Czytelnia Główna
(101)
Czytelnia WP
(24)
Czytelnia WM
(6)
WG Wolny Dostęp
(10)
Dział Gromadzenia
(2)
Autor
Steczek-Czerniawska Elżbieta
(11)
Andrysiak Ewa (1955- )
(9)
Długosz Krystyna
(8)
Borowiak Adam
(7)
Ałaszewska Barbara
(6)
Barycz Henryk
(6)
Potyrała Bolesław
(6)
Uniwersytet Jana Kazimierza Lwów
(6)
Walczak Krzysztof (1950- )
(6)
Andrysiak Ewa
(5)
Walczak Krzysztof
(5)
Jagielski Piotr
(4)
Książek Wojciech
(4)
Walczak Marian
(4)
Żebrowska Elżbieta
(4)
Deresiewicz Janusz
(3)
Durka Jarosław (1970- )
(3)
Grot Zdzisław
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Lepszy Kazimierz
(3)
Obała Ewa
(3)
Przygodzki Sławomir
(3)
Pęcherz Janusz
(3)
Szarras Henryk
(3)
Szymanderska Wanda
(3)
Wojciechowska Barbara
(3)
Łuczak Czesław
(3)
Adrianek Mieczysława
(2)
Baran Lidia
(2)
Buchner-Jeziorska Anna
(2)
Bęcka Krystyna
(2)
Czwojdrak Urszula et al.]
(2)
Denek Kazimierz
(2)
Doktór Maria
(2)
Dzierzgowska Irena
(2)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(2)
Elbl Gustaw
(2)
Estreicher Karol
(2)
Fierich Jerzy
(2)
Gnitecki Janusz
(2)
Gol Zbigniew
(2)
Gołdyn Piotr
(2)
Gołdyn Piotr (1973- )
(2)
Grzebień Ludwik
(2)
Guździoł Krzysztof
(2)
Helcel Antoni Zygmunt
(2)
Hołysiak Irena
(2)
Jankowski Dzierżymir
(2)
Jarowiecki Jerzy
(2)
Kapyszewska Ewa
(2)
Kawula Stanisław
(2)
Kochanowicz Jerzy
(2)
Kot Stanisław (1885-1975)
(2)
Kowalska Samanta
(2)
Kołłątaj Hugo
(2)
Kościelak Zbigniew
(2)
Kraśniewski Andrzej
(2)
Kulon Przemysław
(2)
Kurdybacha Łukasz
(2)
Kwiatek Józef
(2)
Kłys Rafał
(2)
Linkowska Anna
(2)
Madurowicz-Urbańska Helena
(2)
Marcinkiewicz Jan
(2)
Massalski Adam (1942- )
(2)
Maćkowiak Rafał
(2)
Michalak Piotr
(2)
Michalewicz Jerzy
(2)
Michalewiczowa Maria
(2)
Miąso Józef
(2)
Musioł Teodor
(2)
Nowaczyk Grażyna
(2)
Nowak Andrzej]
(2)
Oźmina-Wypych Marta
(2)
Pachowicz Anna
(2)
Pałęcki Hubert Stanisław
(2)
Pielachowski Józef
(2)
Pierścińska-Maruszewska Aneta
(2)
Piotrowska Jadwiga
(2)
Piotrowski Piotr
(2)
Putkiewicz Elżbieta
(2)
Rabiega Henryk
(2)
Rogalski Eugeniusz
(2)
Roth Anna
(2)
Sapijaszka Zofia
(2)
Simsonov V. A
(2)
Sitko Agnieszka
(2)
Sobczak-Waliś Monika
(2)
Staszyński Edmund
(2)
Suchocki Wojciech
(2)
Szabat Barbara (1934- )
(2)
Szczypiorski Mirosław
(2)
Szulkin Michał (1908-1992)
(2)
Tatarowicz Kazimiera
(2)
Tumim G. G
(2)
Tync Stanisław
(2)
Tytz-Lemieszek Ewa
(2)
Wańka Danuta
(2)
Wdowczyk Krystyna
(2)
Wiśniewska-Kin Monika
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(130)
2000 - 2009
(218)
1990 - 1999
(122)
1980 - 1989
(140)
1970 - 1979
(52)
1960 - 1969
(48)
1950 - 1959
(17)
1940 - 1949
(15)
1930 - 1939
(50)
1920 - 1929
(18)
1910 - 1919
(7)
1900 - 1909
(4)
1890 - 1899
(1)
1880 - 1889
(4)
1870 - 1879
(4)
1860 - 1869
(3)
200 - 209
(1)
190 - 199
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(72)
1901-2000
(49)
1989-2000
(14)
1945-1989
(5)
1801-1900
(2)
Kraj wydania
Polska
(847)
nieznany (@@@)
(2)
nieznany (d)
(2)
nieznany (a)
(1)
Kiribati
(1)
Litwa
(1)
nieznany (uk)
(1)
Język
polski
(846)
angielski
(8)
nieokreślony
(1)
Odbiorca
Ekonomiści
(1)
Klasa 3.
(1)
Licea
(1)
Menedżerowie
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Szkolnictwo wyższe
(264)
Szkolnictwo
(148)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(61)
Oświata
(48)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(38)
Nauczyciele
(38)
Nauczanie
(36)
Pedagogika
(36)
Kraków (woj. małopolskie)
(34)
Szkolnictwo zawodowe
(34)
Uniwersytet Jagielloński
(33)
Szkolnictwo podstawowe
(28)
Szkolnictwo średnie
(28)
Absolwenci szkół średnich
(20)
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
(18)
Nauka
(17)
Medycyna
(15)
Studenci
(15)
Wychowanie
(14)
Historia
(13)
Kalisz (woj. wielkopolskie ; okręg)
(13)
Nauki ekonomiczne
(13)
Rolnictwo
(13)
Nauczyciele akademiccy
(12)
Polska
(12)
Edukacja
(11)
I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka (Kalisz)
(11)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(11)
Bibliotekarstwo
(10)
Uczniowie
(10)
Czasopisma szkolne polskie
(9)
Handel
(9)
Jezuici
(9)
Lwów (Ukraina)
(9)
Metody nauczania
(9)
Politechnika Poznańska
(9)
Pracownicy naukowi
(9)
Uniwersytet Wrocławski
(9)
Kształcenie
(8)
Reforma szkolnictwa
(8)
Technika
(8)
Wielkopolska
(8)
Innowacje
(7)
Muzyka
(7)
Pamiętniki polskie
(7)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(7)
Uczenie się
(7)
Zarządzanie
(7)
Łódź (woj. łódzkie)
(7)
Architektura polska
(6)
Egzaminy
(6)
Katalog wydawniczy
(6)
Kultura
(6)
Nadzór pedagogiczny
(6)
Rodzina
(6)
Uniwersytet Łódzki
(6)
Warszawa
(6)
Wojsko
(6)
Wrocław
(6)
Dyrektor
(5)
Młodzież
(5)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(5)
Opatówek (woj. wielkopolskie)
(5)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego (Kalisz)
(5)
Polacy za granicą
(5)
Poznań
(5)
Szkolnictwo artystyczne
(5)
Szkolnictwo pielęgniarskie
(5)
Szkolnictwo specjalne
(5)
Uniwersytet Jana Kazimierza (Lwów)
(5)
Uniwersytet Warszawski
(5)
Uniwersytety i uczelnie
(5)
Wsie
(5)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(5)
Zespół Szkół Ekonomicznych (Kalisz)
(5)
Dysertacje naukowe
(4)
Dzieci
(4)
Efektywność nauczania
(4)
Ekonomia
(4)
Eksperyment
(4)
Informacja naukowa
(4)
Komisja Edukacji Narodowej
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie nauczycieli
(4)
Kształcenie za granicą
(4)
Lekarze
(4)
Lublin (woj. lubelskie)
(4)
Lwów
(4)
Maszyny
(4)
Mniejszości narodowe
(4)
Muzeum Historii Przemysłu (Opatówek)
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauki przyrodnicze
(4)
Nauki społeczne
(4)
Ostrów Wielkopolski (woj. wielkopolskie)
(4)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Kalisz)
(4)
Podręczniki szkolne
(4)
Polityka oświatowa
(4)
Prawo
(4)
Temat: dzieło
Cud mniemany czyli Krakowiacy i Górale
(1)
Gawędy Kaliskie (czasopismo ; Polska ; 1936-1939)
(1)
Gawędy Kaliskie (czasopismo ; Polska ; 1936-1939) bibliografia zawartości
(1)
Myszeida
(1)
Psicologia practica de la vida cotidiana
(1)
Samuel Zborowski
(1)
Trzy po trzy
(1)
Wyrąbany chodnik
(1)
Temat: czas
1901-2000
(82)
2001-
(58)
1801-1900
(33)
1918-1939
(20)
1901-
(19)
1989-2000
(16)
1989-
(13)
2001-0
(13)
1701-1800
(12)
1945-1989
(12)
1801-
(7)
1601-1700
(6)
1901-1914
(6)
1501-1600
(5)
1939-1945
(5)
1918-
(4)
1401-1500
(3)
1701-
(3)
1939-
(3)
1101-1200
(2)
1201-
(2)
1201-1300
(2)
1301-
(2)
1301-1400
(2)
1401-
(2)
1501-
(2)
1601-
(2)
1001-1100
(1)
1101-
(1)
1914-1918
(1)
1945-
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(93)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(35)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(11)
Galicja (kraina historyczna)
(9)
Kraków (woj. małopolskie)
(9)
Wielkopolska
(7)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(6)
Warszawa
(5)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(4)
Ciechanów (woj. mazowieckie)
(3)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(3)
Legnica (woj. dolnośląskie)
(3)
Niemcy
(3)
Zabór rosyjski
(3)
Austria
(2)
Bułgaria
(2)
Czechy
(2)
Francja
(2)
Górny Śląsk
(2)
Kalisz (woj. wielkopolskie ; okolice)
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(2)
Księstwo Warszawskie
(2)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(2)
Rydzyna (woj. wielkopolskie)
(2)
Tarnów (woj. małopolskie)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Wilno (Litwa)
(2)
Węgry
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Australia
(1)
Belgia
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Błaszki (woj. łódzkie)
(1)
Chorwacja
(1)
Cypr
(1)
Dania
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Edynburg (Wielka Brytania)
(1)
Estonia
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Grecja
(1)
I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka (Kalisz)
(1)
Jerozolima (Izrael)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Konstancin-Jeziorna (woj. mazowieckie)
(1)
Kościelec (woj. wielkopolskie, pow. Koło ; okręg)
(1)
Koźmin (woj. wielkopolskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
NRD
(1)
Norwegia
(1)
Nowe Miasto nad Wartą (woj. wielkopolskie)
(1)
Nowy Sącz (woj. małopolskie)
(1)
Nysa (woj. opolskie)
(1)
Opatówek (woj. wielkopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrów Wielkopolski (woj. wielkopolskie)
(1)
Piła (woj. wielkopolskie)
(1)
Pomorze Gdańskie
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Płock (woj. mazowieckie)
(1)
Płocka, diecezja (katol.)
(1)
Radom (woj. mazowieckie)
(1)
Rosja
(1)
Rumunia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sierpc (woj. mazowieckie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Sulechów (woj. lubuskie)
(1)
Sławsk (woj. wielkopolskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Turcja
(1)
Turek (woj. wielkopolskie)
(1)
Wielkie Księstwo Poznańskie (1815-1918)
(1)
Wielkopolskie, województwo
(1)
Wieluń (woj. łódzkie)
(1)
Włochy
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
ZSRR
(1)
Zabór pruski
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Złotów (woj. wielkopolskie)
(1)
Łomża (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Łotwa
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Żagań (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(28)
Informator
(18)
Księga pamiątkowa
(11)
Opracowanie
(8)
Poradniki dla nauczycieli
(6)
Biografia
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Album
(4)
Monografia
(4)
Bibliografia
(3)
Księgi pamiątkowe
(3)
Podręczniki [Typ publikacji]
(3)
Antologia
(2)
Dane statystyczne
(2)
Fotografia polska
(2)
Mowy
(2)
Poradniki
(2)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(2)
Przemówienia [Typ publikacji]
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Spis osobowy
(2)
Słownik biograficzny
(2)
Bibliografia zawartości czasopism
(1)
Broszura
(1)
Czasopisma naukowe polskie
(1)
Czasopismo szkolne
(1)
Listy polskie
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Mowy i przemówienia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Raport
(1)
Raport z badań
(1)
Statut
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(75)
Historia
(72)
Nauka i badania
(48)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Biologia
(1)
Edukacja i pedgaogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznastwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
856 wyników Filtruj
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. TN II 10101, TN II 10105, TN II 4736, TN II 10104, TN II 10102, TN II 10103 (6 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Nieuczciwość akademicka jest zjawiskiem, którego wysoką częstość wśród studentów potwierdzają badania prowadzone w Polsce, Europie i poza jej granicami. Stanowi ona problem z uwagi na prowadzenie do obniżenia prezentowanej przez studentów wiedzy oraz przenoszenie nagradzających doświadczeń związanych z oszustwami na kolejne obszary życia. Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie obecnej wiedzy na temat psychologicznych wyznaczników, przewidywania oraz przeciwdziałania nieuczciwości akademickiej wśród studentów, przybliżenie wyników przeprowadzonych w powyższych obszarach badań oraz sformułowanie na ich podstawie wniosków o możliwościach aplikacyjnych w środowisku akademickim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. TN II 11735 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Nieuczciwość akademicka jest zjawiskiem, którego wysoką częstość wśród studentów potwierdzają badania prowadzone w Polsce, Europie i poza jej granicami. Stanowi ona problem z uwagi na prowadzenie do obniżenia prezentowanej przez studentów wiedzy oraz przenoszenie nagradzających doświadczeń związanych z oszustwami na kolejne obszary życia. Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie obecnej wiedzy na temat psychologicznych wyznaczników, przewidywania oraz przeciwdziałania nieuczciwości akademickiej wśród studentów, przybliżenie wyników przeprowadzonych w powyższych obszarach badań oraz sformułowanie na ich podstawie wniosków o możliwościach aplikacyjnych w środowisku akademickim.

Lidia Baran, doktor nauk społecznych w dyscyplinie psychologia, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doświadczenie naukowe zdobywała w trakcie wyjazdów szkoleniowych na National University of Ireland, University of Jyväskylä oraz Universiteit Gent. Absolwentka podyplomowych studiów dotyczących uważności i współczucia oraz laureatka konkursu NCN Miniatura 2. Jej zainteresowanie badawcze dotyczą psychologicznych podstaw nieuczciwości oraz kontekstualnej nauki o zachowaniu. [02.10.2020]

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do:
- wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość;
- poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne;
- budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu.
Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku

W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy.

Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy. Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Clearly, wherever myth forms part of an educational syllabus, value judgements have been made by those who chose the texts, with regard to content, approach, usage, emphases, purpose and many other elements. [...] the present volume examines the reception of such myth within formal education in the twentieth and twenty-first centuries […]. It focuses for the most part on school education, but with forays into post-high school where relevant, and includes a wide geographical and chronological range. With regard to the latter limitations, the general emphasis is on modern day, and the current situation, but as a result of individual historical circumstances in each example (Lisa Maurice, Editor of the Volume). This is a task of paramount importance, as educational processes have a lasting influence on us – all the more so as we are exposed to them already in childhood, when the capacity for critical thinking is being formed by none other than school curricula shaped and developed in specific circumstances. This volume makes us aware of these complex processes, their implications, and the opportunities they create for the future of Classical Antiquity (Katarzyna Marciniak, Editor of the Series).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer kwartalnika „Nauki o Zarządzaniu”, mając nadzieję, iż różnorodność podejmowanej w nim tematyki będzie stanowiła wartość czasopisma i każdemu z czytelników pozwoli na odnalezienie interesujących zagadnień. W publikacji poruszono m.in. problematykę funkcjonowania zagranicznych spółek zależnych polskich przedsiębiorstw. Kwestia ta jest przedmiotem rozważań w artykule Krzysztofa Ćwika. Z kolei Ewa Głuszek oraz Joanna Kacała w przy-gotowanym przez siebie opracowaniu omówiły projektowanie modeli dojrzałości organizacji. Autorka kolejnego tekstu – Joanna Mróz – zajęła się opisem i modelowym ujęciem zarządzania talentami w organizacji. Techniki komunikacyjne oraz rozpoznanie możliwości ich wykorzystania w procesie wdrażania zmian to temat podjęty przez Renatę Winkler. Dwa z prezentowanych w numerze artykułów zawierają opisy studiów przypadku. W pierwszym z opracowań Dariusz Kantor omawia działania samorządu gminy w kontekście zwiększenia efektywności jednostek samorządu terytorialnego. W drugim artykule, zatytułowanym Development of e-services through projects – case study, Grzegorz Krzos wraz z Markiem Krasińskim identyfikują rolę realizacji projektów w rozwoju organizacji. Autorzy kolejnego tekstu – Edyta Janiak oraz Marek Krasiński – stawiają tezę, iż na polskich uczelniach technicznych kształcenie w obszarze zarządzania prowadzone jest w niewystarczającym zakresie. Uważają oni, że na pewnym etapie kariery zawodowej inżynierów wiedza taka jest niezbędna. Jednocześnie wskazują na rolę kształcenia ustawicznego. W numerze omówiono ponadto problemy przedsiębiorstw przemysłu wydobywczego. Dorota Molek-Winiarska zaprezentowała wyniki badań dotyczące zarówno przyczyn, jak i skutków stresu zawodowego wśród pracowników firm sektora wy-dobywczego. Nawiązując do zidentyfikowanych źródeł stresu, autorka wskazała możliwości realizacji programów redukujących to negatywne zjawisko. W innym z artykułów zespół autorski (Anita Zbieg, Jan Kudełko, Agata Juzyk oraz Leszek Zaremba) podjął temat wartości specyficznych dla firmy wydobywczej oraz zagadnienie zarządzania nimi. Zgodnie z przyjętą koncepcją funkcjonowania naszego pisma artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne oraz rozważania modelowe, oparte na studiach literaturowych, ale także wyniki badań empirycznych. W imieniu redakcji kwartalnika życzę Państwu wartościowej lektury i jednocześnie zachęcam do publikowania na naszych łamach. Witold Szumowski '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Wypłata świadczeń z tytułu szkód na osobie z ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej stanowi w ostatnim czasie istotne wyzwanie dla rynku ubezpieczeniowego. Odnotowuje się znaczny wzrost liczby i wartości roszczeń z tego tytułu. W badaniach i ocenach tych tendencji na rozwiniętych rynkach ubezpieczeniowych pojawiają się dwie istotne kwestie. Pierwsza to wpływ postaw poszkodowanych na intensyfikację liczby i wartości roszczeń, druga to coraz większy udział świadczeń za szkody o charakterze niemajątkowym (ból i cierpienie) w ogólnej wartości świadczeń, do których wypłaty zobowiązani zostają ubezpieczyciele. Postawy poszkodowanych determinowane są przez szereg czynników, w tym przez czynniki niezależne od ubezpieczycieli. Szkody o charakterze niemajątkowym są w zasadzie niewymierne, co wydaje się sprzeczne z podstawowymi ideami ubezpieczenia. Oba zagadnienia wprowadzają element niepewności do procesu likwidacji szkód, a w efekcie także do procesu zarządzania ryzykiem, tak ubezpieczyciela, jak i podmiotu zagrożonego odpowiedzialnością cywilną. Jednocześnie szkody na osobie mają szczególny wymiar społeczno-ekonomiczny. Oddziałują na kondycję i położenie samej jednostki (poszkodowanego) i jej najbliższego otoczenia, mają jednak, co oczywiste, negatywne implikacje dla społeczeństwa i gospodarki, poprzez chociażby obniżenie produktywności czy obciążenie systemu pomocy społecznej – dlatego niezwykle istotna jest ich pełna kompensacja.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI W latach siedemdziesiątych XX wieku Jan Lutyński zaprezentował koncepcję działań pozornych. Działania te odznaczały się następującymi cechami: 1) oficjalnie uznaje się je za istotne dla realizacji jakiegoś ważnego społecznie celu; 2) celu tego faktycznie nie realizują; 3) o ich nieprzydatności powszechnie wiadomo w danej zbiorowości; 4) jest to wiedza prywatna, oficjalnie nieuzewnętrzniana; 5) ich rzeczywista funkcja polega na samym ich istnieniu; 6) zawierają zawsze jakiś element fikcji, odnoszący się do ich przebiegu czy celu. W niniejszym tomie „Przeglądu Socjologicznego” prezentujemy teksty ilustrujące aktualność różnych elementów tej koncepcji w nowej rzeczywistości społecznej. Poszczególni autorzy, odwołując się do rozważań J. Lutyńskiego, analizują różne rodzaje i formy działań pozornych w naszym życiu religijnym, w funkcjonowaniu służby cywilnej, w procesie stanowienia prawa, w dialogu obywatelskim, a także w szkolnictwie wyższym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

W pracy zawarta została analiza reform programowo-strukturalnych wprowadzanych w Polsce na pierwszym szczeblu kształcenia w szkole podstawowej w latach 1932–1961, przy czym ciężar badań koncentruje się głównie na założeniach reform, w mniejszym zaś stopniu na rzeczywistych zmianach w systemie edukacji, jakie zaszły pod ich wpływem. Ponieważ etap edukacji początkowej rozpoczyna organizowany przez szkołę proces wszechstronnego rozwoju uczniów, zadania nauczania początkowego rozpatrywane są tutaj w ścisłym związku z zadaniami szkoły podstawowej jako szkoły ogólnokształcącej. Wśród kryteriów analizowania kolejnych reform znalazły się: źródła, uwarunkowania i ogólne założenia reformy, miejsce edukacji początkowej w strukturze systemu oświatowego, cele i zadania tej edukacji w świetle założeń reformy, a także treści i programy nauczania dopuszczone do użytku na szczeblu edukacji początkowej wraz z metodami nauczania, formami organizacyjnymi pracy oraz środkami dydaktycznymi zalecanymi przez autorów programów i opracowań metodycznych. Zakres chronologiczny pracy zamyka się w latach 1932–1961, jednak dla określenia kontekstu i pełniejszego zobrazowania opisywanych reform oraz wskazania na ewolucyjny charakter zmian konieczne było odwołanie do przeszłości, pokazujące zasadnicze tendencje, które poprzedzały pierwszą charakteryzowaną w pracy reformę.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Editorial This English-language issue of The Sociological Review contains a selection of texts originally written in Polish and published in our journal in 2009. The selection has not been made at random. Two texts refer to Jan Lutyński’s concept of apparent actions (cf. The Sociological Review 1/2009). M. Czyżewski develops the concept further, indicating its applicability in the contemporary social life. The analyzed field is the university and public debates. A. Golczyńska-Grondas and A. Kretek-Kamińska apply the idea of apparent actions to the functioning of social services. Another matter of interest is the status of higher education in Poland. The problem is interesting to researchers as well as to the entire milieu of scientists and politicians. Articles by M. Czyżewski, K. Karczmarczuk and A. Boczkowski represent the trend of self-analysis of the situation of universities in the period when decisions are made as to the future of higher education. The article on the relations between the state and ethnic groups of Chile has a different and exceptional character, as it discusses the methods of dealing with a multicultural society.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej