Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(95)
IBUK Libra
(5)
ebookpoint BIBLIO
(5)
Forma i typ
Książki
(94)
E-booki
(10)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(97)
tylko na miejscu
(19)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(26)
Wydział Medyczny
(68)
Czytelnia Główna
(13)
Czytelnia WP
(1)
Czytelnia WM
(5)
WG Wolny Dostęp
(3)
Autor
Korczak Janusz (1878?-1942)
(5)
Przybyla Olga
(4)
Gellert Aleksandra
(3)
Spock Benjamin
(3)
Zdańska-Brincken Maria
(3)
Bocheńska Bożena
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Fox Dorothea
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(2)
Kelm Albin
(2)
Kopczyńska-Sikorska Jadwiga
(2)
Kot Stanisław (1885-1975)
(2)
Lees Christoph
(2)
Lewicki Czesław
(2)
McCartan Grainne
(2)
Michalak Marek (1971- )
(2)
Moneta-Malewska Maria
(2)
Niecikowska-Jastrzębska Krystyna
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Piotrowska Elżbieta
(2)
Redlicka Anna
(2)
Rothenberg Michael B
(2)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(2)
Syrek Ewa
(2)
Zielińska Ewa
(2)
Aleksandrzak Stanisław
(1)
Armengaud Didier
(1)
Balcerek Antoni
(1)
Bartosiewicz Alicja
(1)
Bartoszewska Barbara
(1)
Białko Joanna
(1)
Bocheński Zbigniew
(1)
Bocheński Zbigniew (tłumacz)
(1)
Bojar Hanna
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Brydak Lidia Bernadetta
(1)
Budzyńska Magdalena
(1)
Burdon Hanna
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chlebowska Elżbieta (wychowanie)
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czubak Marzena
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Davies Kim
(1)
Domańska Anna
(1)
Dowd Tom
(1)
Dzieniszewska-Klepacka Lidia
(1)
Feldhahn Shaunti
(1)
Fenczyn Jan
(1)
Franczyk Anna
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gawlicz Katarzyna
(1)
Gawlik Krystyna
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Grochocińska Rita
(1)
Grot Zdzisław
(1)
Guyot Bernard
(1)
Góralówna Maria
(1)
Gürtler Helga
(1)
Hart Archibald D
(1)
Hendrych Kornelia
(1)
Hodgkinson Tom (1968- )
(1)
Janur Barbara
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Josephson Michael S
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kalinowska Irena
(1)
Kar-Group
(1)
Karásková Vlasta
(1)
Kasperek Grażyna
(1)
Klag Piotr
(1)
Kokowska Joanna
(1)
Kopczyńska-Sikorska Jadwiga (1917-2009)
(1)
Korczak Janusz
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942). Dom sierot (pol.)
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942). Internat (pol.)
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942). Kolonie letnie (pol.)
(1)
Koszczyc Tadeusz
(1)
Kowalczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Kowalczyk Mirosława (1969- )
(1)
Kościuk Zbigniew
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krawczyński Marian (1934- )
(1)
Krzywicki Piotr
(1)
Król Anna
(1)
Laniado Nessia
(1)
Machowska Magdalena
(1)
Mamot Barbara
(1)
Marzec-Holka Krystyna
(1)
Mazel Sharon
(1)
Michałowska-Stoeckle Bożena
(1)
Milewicz Bolesław
(1)
Mokrzecki Lech
(1)
Montessori Maria
(1)
Moraczewska Barbara
(1)
Morin Yves
(1)
Mościcka Lidia
(1)
Murkoff Heidi Eisenberg
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(13)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(4)
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(105)
Język
polski
(104)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Dzieci
(33)
Wychowanie w rodzinie
(33)
Wychowanie dzieci
(28)
Dziecko
(13)
Wychowanie
(9)
Młodzież
(7)
Pielęgnacja i wychowanie małych dzieci
(7)
Rodzice i dzieci
(7)
Ciąża
(5)
Pedagogika
(5)
Wychowanie dziecka
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Chorzy w rodzinie
(4)
Dziecko upośledzone
(4)
Nauczanie
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Uczniowie
(4)
Dzieci niepełnosprawne
(3)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko upośledzone umysłowo
(3)
Edukacja
(3)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(3)
Poród
(3)
Rodzice
(3)
Dziecko trudne
(2)
Edukacja psychomotoryczna
(2)
Gry
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy edukacyjne
(2)
Kobiety ciężarne
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczyciele
(2)
Niemowlę
(2)
Niemowlęta
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poradnictwo
(2)
Połóg
(2)
Prawa dziecka
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc wobec dzieci
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Stosunki rodzice-dziecko
(2)
Szkolnictwo
(2)
Toksykomania
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Zabawa
(2)
Adaptacja (fizjologia)
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Autorytet
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytanie
(1)
Dzieci autystyczne
(1)
Dzieci głuche
(1)
Dzieci niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dzieci niepełnosprawne słuchowo
(1)
Dzieci trudne
(1)
Dzieci trudne a
(1)
Dzieci uzdolnione
(1)
Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko chore na cukrzycę
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Etyka
(1)
Filomaci i filareci
(1)
Frąckowiak, Wiktor (1932-1987)
(1)
Gazeta Grudziądzka
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gimnastyka lecznicza dla dzieci
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głuchota
(1)
Higiena
(1)
Humanistyka
(1)
Internaty
(1)
Jezuici
(1)
Język
(1)
Język rosyjski
(1)
Kara cielesna
(1)
Karkonoska Agencja Imprez Artystycznych (Jelenia Góra)
(1)
Karmienie piersią
(1)
Kinezyterapia dla dzieci
(1)
Kolonie letnie
(1)
Kondycja fizyczna
(1)
Krzyżackie, państwo
(1)
Kultura
(1)
Kurpis, Kazimierz (1929-1985)
(1)
Leworęczność
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Europa
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Niemcy
(1)
Pomorze Gdańskie
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręczniki [Typ publikacji]
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Komentarz [Typ publikacji]
(1)
Książki mówione
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wydawnictwa rządowe [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(5)
Historia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
105 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wydział Medyczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109143 M, 109142 M, 109144 M, 109141 M, 109140 M (5 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wydział Medyczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 138760 M (1 egz.)
Czytelnia WM
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 138451 Mc (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wydział Medyczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 129536 M, 129537 M, 129535 M (3 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 129538 C (37) (1 egz.)
Czytelnia WM
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 129534 Mc (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wydział Medyczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118552 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: kontynuacja słynnego poradnika "W oczekiwaniu na dziecko". Najpopularniejszy na świecie poradnik dla młodych rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wydział Medyczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 121716 Mc (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. TN II 10101, TN II 10105, TN II 4736, TN II 10104, TN II 10102, TN II 10103 (6 egz.)
Książka
W koszyku
Cela : odpowiedź na zespół Downa / Anna Sobolewska. - Wyd. 3 rozszerz. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal, 2015. - 301, [3] s., [48] s. tabl. : il. ; 21 cm.
Alfabetyczny wykaz kół Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym s. 292-299.
Stowarzyszenia działające na rzecz osób z zespołem Downa s. 300-[302].
Na okł. i s. tyt. Wydawnictwo W.A.B.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
WG Wolny Dostęp
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 131635 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Opis Ebooka: "Świadome Rodzicielstwo: Budowanie Silnych Fundamentów Dla Szczęśliwego Rozwoju Dziecka"

Ciesz się pełną harmonią w relacji z dzieckiem dzięki naszemu niezwykłemu Ebookowi, który kieruje się w stronę świadomego rodzicielstwa. Zawiera praktyczne wskazówki, strategie oraz inspirujące historie, które pomogą Ci budować silne relacje z najważniejszą osobą w Twoim życiu - Twoim dzieckiem.

Dlaczego warto kupić nasz Ebook?

  1. Kompleksowe podejście: Odkryj kompleksowe podejście do rodzicielstwa, skupiające się na komunikacji, wspieraniu samodzielności dziecka oraz rozwijaniu zdrowej samooceny.

  2. Praktyczne wskazówki: Znajdziesz praktyczne wskazówki dotyczące budowania relacji, zarządzania czasem, wspierania rozwoju dziecka oraz radzenia sobie z trudnościami.

  3. Rozwój osobisty: Ebook nie tylko skupia się na relacji z dzieckiem, ale również wspiera Twój własny rozwój osobisty, pomagając zintegrować pracę zawodową z rodzicielstwem.

  4. Zgodność z nowoczesnym podejściem: Dowiedz się, jak być rodzicem inteligentnym emocjonalnie, radzić sobie z konfliktami oraz korzystać z profesjonalnego wsparcia.

Dla kogo jest nasz Ebook?

  • Dla rodziców pragnących budować silne i pełne zrozumienia relacje z dziećmi.
  • Dla osób szukających praktycznych wskazówek dotyczących rozwoju zdrowej samooceny u dzieci.
  • Dla tych, którzy chcą łączyć pracę zawodową z byciem zaangażowanym rodzicem.
  • Dla wszystkich, którzy pragną budować szczerą i pełną miłości relację z własnym dzieckiem.

Zainwestuj w nasz Ebook i zacznij podróż w stronę świadomego rodzicielstwa już dziś!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. TN II 1135 (1 egz.)
E-book
W koszyku

W wyniku szerokiego zainteresowania, jakie wzbudziła moja metoda wychowania dzieci, wydano pewne książki, które mogą się wydawać Czytelnikom autorytatywnymi wykładami systemu Montessori. Pragnę zdecydowanie stwierdzić, że niniejsza praca jest jedynym autentycznym podręcznikiem metody Montessori, a jedynymi innymi autentycznymi lub autoryzowanymi moimi pracami są Metoda Montessori i Antropologia Pedagogiczna.

dr Maria Montessori


***

Dzieci muszą rosnąć nie tylko w ciele, ale także rozwijać się w duchu, a matka pragnie śledzić tajemniczą podróż duchową ukochanego dziecka, które jutro będzie inteligentnym, boskim stworzeniem, dorosłym człowiekiem.

Aż do dnia dzisiejszego małe dziecko nie otrzymało racjonalnej pomocy w wypełnieniu tego żmudnego zadania. Jeśli chodzi o rozwój psychiczny dziecka, znajdujemy się w okresie równoległym do tego, w którym życie fizyczne pozostawione było na łasce przypadku i instynktu – w okresie, w którym śmiertelność niemowląt była plagą.

To właśnie za pomocą naukowych i racjonalnych środków musimy ułatwić tę wewnętrzną pracę psychicznego przystosowania, która ma się dokonać w dziecku. Pracę, która w żadnym wypadku nie jest tym samym, co „jakakolwiek fizyczna praca lub produkcja”. Jest to cel, który leży u podstaw mojej metody wychowania i z tego powodu niektóre zasady, które w niej wyrażam, wraz z tą częścią, która dotyczy techniki ich praktycznego zastosowania, nie mają charakteru ogólnego, lecz odnoszą się do szczególnego przypadku dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat, tj. do potrzeb formacyjnego okresu życia.

Moja metoda jest naukowa, zarówno w swej istocie, jak i w swym celu. Służy ona osiągnięciu bardziej zaawansowanego etapu postępu, nie tylko w kierunkach materialnych i fizjologicznych. Jest to próba dokończenia kursu, który higiena już obrała, ale dotąd został przyjęty jedynie przy leczeniu zaniedbań od strony fizycznej.

dr Maria Montessori

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Publikowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Celem czasopisma jest umożliwianie i pobudzanie dyskusji na poziomie akademickim wokół najważniejszych dla współczesności problemów edukacyjnych, popularyzowanie dorobku polskiej pedagogiki wśród pedagogów obcojęzycznych (artykuły w językach obcych) i ułatwianie polskim pedagogom poznania tego, co dzieje się w pedagogice w innych krajach, poprzez publikowanie tłumaczeń prac obcojęzycznych. Znajdujemy tu zarówno prace już uznanych autorów, jak i początkujących adeptów nauki. Czasopismo kierowane jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko rozumianej edukacji, a zwłaszcza do nauczycieli akademickich i studentów różnych obszarów humanistyki i nauk społecznych. The Polish journal issued since 1956, publishes articles presenting theories of broadly defined pedagogy and research findings on functioning of the individual in society. The articles discuss various pedagogical subdisciplines, including pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactic methods, psychology of education, philosophy of education, aesthetic education, etc. The journal seeks to allow and stimulate academic discussions on the most important current issues in education. It promotes achievements in Polish pedagogy among foreign language educators (articles in foreign languages). It also familiarises Polish educators with current trends in the field of pedagogy in other countries by publishing translations of articles in foreign languages. The journal contains papers by already well-established authors, as well as papers by new adepts of the field. The journal seeks to serve all interested in issues of broadly defined education, especially academic teachers and university students of Humanities and Social Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. TN II 10521 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego.

Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej