Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(122)
ebookpoint BIBLIO
(13)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(122)
E-booki
(20)
Audiobooki
(2)
Dostępność
dostępne
(109)
tylko na miejscu
(79)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(91)
Wydział Politechniczny
(9)
Wydział Medyczny
(4)
Czytelnia Główna
(67)
Czytelnia WP
(8)
Czytelnia WM
(4)
WG Wolny Dostęp
(6)
Autor
Gierszewska Grażyna
(7)
Romanowska Maria
(7)
Penc Józef
(5)
Haber Lesław H
(3)
Borkowska Stanisława
(2)
Chrościcki Zbigniew
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Janiszewski Adam
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Król Tomasz
(2)
Kwejt Jerzy
(2)
Marecki Jacek
(2)
Obłój Krzysztof
(2)
Penc-Pietrzak Ilona
(2)
Senge Peter M
(2)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(2)
Witkowska Dorota
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Albigowski Marek
(1)
Allaire Yvan
(1)
Antoszkiewicz Jan D
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Balcerek Ewa
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Bałtycka Wyższa Szkoła Humanistyczna
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bieda Bogusław
(1)
Bieda Jolanta
(1)
Bielecka Anna
(1)
Bieniok Henryk
(1)
Biernacki Janusz
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Blok Zbigniew
(1)
Bocchino William A
(1)
Bogdanienko Jerzy
(1)
Brilman Jean
(1)
Buhler Patricia
(1)
Charkham Jonathan
(1)
Charzyńska-Gula Marianna
(1)
Chrapko Mariusz
(1)
Chudy-Laskowska Katarzyna
(1)
Clarke Liz
(1)
Cyunel Bogdan
(1)
Dudek Krzysztof (medycyna)
(1)
Dąbrowski Paweł (tłumacz)
(1)
Edvinsson Leif
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Farkas David
(1)
Fijałkowska Justyna
(1)
Firsirotu Mihaela E
(1)
Fonfara Krzysztof
(1)
Fowler Susan (1951- )
(1)
Frątczak Ewa
(1)
Gancarz Barbara
(1)
Gawlik Józef
(1)
Glinka Beata
(1)
Gorchels Linda
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Gottesdiener Ellen
(1)
Gołembska Elżbieta
(1)
Grysa Krzysztof (1946- )
(1)
Grzybowska Barbara
(1)
Guła Przemysław
(1)
Hammarberg Marcus
(1)
Hamrol Adam (1952- )
(1)
Hessel Marek
(1)
Hopej Marian
(1)
Iwański Rafał (1982- )
(1)
Jaksa Michael
(1)
Jakubaszko Juliusz
(1)
Janik Wiesław
(1)
Jankowska-Mihułowicz Marzena
(1)
Jarugowa Alicja
(1)
Jazdon Andrzej
(1)
Jóźwicka Magdalena
(1)
Kaczmarczyk Stanisław
(1)
Karbowski Marcin
(1)
Kelly Matthew
(1)
Kiełbus Anna
(1)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(1)
Klein Mark M
(1)
Korczowski Adam
(1)
Korolewska-Mróz Helena
(1)
Koronacki Jacek (1945- )
(1)
Kosieradzka Anna
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Koźmiński Andrzej K
(1)
Krasiński Marek
(1)
Kukla Sławomir
(1)
Kukułka-Bolesta Krystyna
(1)
Kwiecień Olga
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Lipka Anna
(1)
Ludwicki Tomasz
(1)
Machała Waldemar
(1)
Maciąg Artur
(1)
Mackway-Jones Kevin
(1)
Makowicz Bartosz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(53)
1990 - 1999
(36)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(142)
Język
polski
(141)
angielski
(1)
Temat
Zarządzanie
(79)
Przedsiębiorstwo
(40)
Zarządzanie strategiczne
(11)
Planowanie strategiczne
(9)
Marketing
(7)
Kadry
(6)
Zarządzanie jakością
(6)
Motywacja pracy
(5)
Organizacja
(4)
Gospodarka materiałowa
(3)
Badania operacyjne
(2)
Medycyna ratunkowa
(2)
Menedżerowie
(2)
Mentoring
(2)
Metoda Monte Carlo (matematyka)
(2)
Metoda punktowa (finanse)
(2)
Miasta
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Rachunkowość
(2)
Ryzyko
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Segregacja chorych
(2)
Statystyka
(2)
Statystyka matematyczna
(2)
System opieki zdrowotnej
(2)
Teoria systemów
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zarządzanie zaopatrzeniem
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Administracja publiczna
(1)
Algebra liniowa
(1)
Analiza sieciowa (planowanie)
(1)
Banki
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Budownictwo
(1)
Decyzje
(1)
Diagnostyka w medycynie nagłego wypadku
(1)
Dokumentacja lekarska
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomika pracy
(1)
Ekorozwój
(1)
Elektroniczne zarządzanie dokumentami
(1)
Etyka biznesu
(1)
Finanse
(1)
Firma windykacyjna
(1)
Geriatria
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Holdingi
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Innowacje
(1)
Instrumenty pochodne
(1)
Inteligencja sztuczna
(1)
Inżynieria systemów
(1)
Inżynieria środowiska
(1)
Jakość produktu
(1)
Jakość wyrobów
(1)
Jednostki pomocy doraźnej szpitalne
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kierowanie
(1)
Kompleksowe zarządzanie jakością
(1)
Konkurencja
(1)
Kontrola jakości
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kursy walutowe
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing relacyjny
(1)
Matematyka finansowa
(1)
Metoda Delphi
(1)
Metoda QFD
(1)
Metoda ośrodków oceny (kierowanie personelem)
(1)
Metody organizacji i zarządzania
(1)
Metody statystyczne w sterowaniu procesami
(1)
Metody symulacji
(1)
Odpady
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Opieka medyczna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Opieka społeczna wobec ludzi starych
(1)
Opieka zdrowotna nad osobami w podeszłym wieku
(1)
Opieka zdrowotna podstawowa
(1)
Osoby w wieku podeszłym
(1)
Personel
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Poradnictwo
(1)
Postępowanie w stanach nagłych
(1)
Prawnicy
(1)
Produkcja
(1)
Prognozy
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Prowadzenie dokumentacji
(1)
Przedsiębiorstwa
(1)
Przemysł budowlany
(1)
Przywództwo
(1)
RFID
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
142 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Współczesne przedsiębiorstwa funkcjonują w bardzo złożonym i zmiennym otoczeniu. Działają na rynku globalnej konkurencji, wobec czego coraz bardziej istotne dla nich staje się poszukiwanie nowoczesnych, a nierzadko nowatorskich rozwiązań, które mogą mieć wpływ na poprawę ich konkurencyjności. Globalny rynek nie oznacza jedynie zagrożeń związanych z globalną konkurencją. Menedżerowie mogą korzystać ze zdobyczy nauki i praktyki zarządzania niemal z całego świata. Efektami tych możliwości są – z jednej strony – nakręcające się spirale innowacyjności (aby być liderem, trzeba zawsze wyprzedzać konkurentów), a z drugiej strony – poprzez stosowanie benchmarkingu i kopiowanie sprawdzonych rozwiązań w skali globalnej tworzy się swoista moda na niektóre metody zarządzania. Przykładem takim może być moda na Bussines Process Reengineering z lat 90. XX wieku, a obecnie coraz większa moda na kaizen i inne związanie z nim koncepcje zarządzania [Krasiński 2010, s. 111], mające swój początek w Japonii. Można stwierdzić, że japońskie metody zarządzania są w Polsce znane. Dowodzą tego liczne publikacje: tłumaczenia Imaia czy Likera, ale także polskich autorów, m.in. Ćwiklickiego czy Martyniaka. Istnieje też wiele praktycznych przykładów stosowania japońskich metod zarządzania w polskich oddziałach japońskich przedsiębiorstw, m.in. w Toyota Motor Manufacturing Poland, Toyota Motor Industries Poland, Toshiba, NSK Steering Systems, a więc głównie w oddziałach przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wydział Medyczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 137030 M (1 egz.)
E-book
W koszyku

Słowem „projekt” określa się doświadczenie, które nie wydarzyło się nigdy wcześniej i w takich samych okolicznościach już nigdy się nie wydarzy. Ta niepowtarzalność okoliczności oznacza, że metody zarządzania każdym projektem powinno się dobierać z uwzględnieniem jego indywidualnych cech i elastycznie dostosowywać do zmieniających się uwarunkowań. Aby trafnie wybrać spośród różnych metodyk zarządzania projektem, trzeba wziąć pod uwagę wiele różnych czynników, w tym specyfikę projektu i jego otoczenie biznesowe.
Trzymasz w ręku kompendium aktualnej wiedzy na temat zarządzania projektami, przeznaczone dla wykładowców i praktyków. Przedstawiono tu narzędzia i metody stosowane przez skutecznych menedżerów projektów, usystematyzowane i pogrupowane w zgodzie z uznanymi standardami PMBOK. W tej książce znajdziesz pięć różnych modeli PMLC: liniowy, stopniowy, iteracyjny, adaptacyjny i ekstremalny. Przeanalizowano w niej zagadnienia związane z funkcjonowaniem infrastruktury organizacyjnej, wspierającej zarządzanie projektami na poziomie organizacji, a także modele decyzyjne zarządzania portfelem projektów lub programów w przedsiębiorstwie.
Najważniejsze zagadnienia:
- podstawy zarządzania projektami i poszczególne modele PMLC
- narzędzia, szablony i procesy związane z obszarami wiedzy PMBOK
- zdiagnozowana złożoność i niepewność a sposób zarządzania projektem
- zarządzanie wieloma projektami z poziomu całej organizacji
- modele decyzyjne a plany strategiczne i ograniczenia zasobowe przedsiębiorstwa

Zarządzanie projektem? Ucz się od najlepszych!


Dr Robert K. Wysocki jest konsultantem i praktykiem w dziedzinie zarządzania projektami. Jest uznanym autorem wielu książek i programów szkoleniowych w tym zakresie. Opublikował kilkadziesiąt artykułów w specjalistycznych czasopismach, brał również aktywny udział w licznych konferencjach naukowych. Posiada ogromne doświadczenie w dziedzinie zarządzania projektami: współpracował z wieloma firmami z różnych branż, również z tymi o międzynarodowym zasięgu. Aktywnie działa w ramach organizacji zrzeszających specjalistów z dziedziny analizy biznesowej i zarządzania. Uzyskał stopień naukowy z zakresu matematyki statystycznej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Podręcznik jest przeznaczony do ćwiczeń z „podstaw zarządzania produkcją”, dlatego nie przewidziano komputerowego wspomagania zajęć. W toku zajęć dopuszcza się jednak stosowanie własnych „narzędzi” obliczeniowych, np. odpowiednio przygotowanych arkuszy MS Excel. Autorzy przewidują, że wiedza zdobyta dzięki przygotowanym ćwiczeniom będzie podstawą do studiowania zarządzania produkcją na bardziej zaawansowanym poziomie, z wykorzystaniem narzędzi do modelowania procesów i systemów produkcyjnych, symulacji oraz pracy z przemysłowymi aplikacjami systemów klasy ERP.
Wybór materiału do skryptu został dokonany pod kątem przedstawienia podstawowych metod stosowanych w zarządzaniu produkcją. Ćwiczenia 1, 2, 3 i 4 dotyczą decyzji o charakterze strategicznym odnośnie do asortymentowo-ilościowego planu produkcji przedsiębiorstwa, przy czym zagadnienie to jest rozpatrywane pod względem charakterystyki rynku zbytu, wykorzystania dostępnych zasobów produkcyjnych i optymalizacji funkcji celu oraz struktury produkcyjnej dopasowanej do planu produkcji.
W ćwiczeniach 5–10 przedstawiono różne modele zarządzania produkcją na poziomie taktycznym i operacyjnym: planowanie według cyklu produkcyjnego, planowanie potrzeb materiałowych w warunkach popytu zależnego (metoda MRP), planowanie zaopatrzenia w warunkach popytu niezależnego (system min-max ze stałym okresem dostawy i stałą wielkością dostawy), zarządzanie produkcją w trybie JIT z wykorzystaniem kart kanban, zarządzanie produkcją z wykorzystaniem reguł priorytetu oraz planowanie przedsięwzięć z wykorzystaniem metod sieciowych.
Ćwiczenia 11 i 12 stanowią uzupełnienie tych zagadnień o problemy organizacji montażu. Ćwiczenie 13 zostało poświęcone budowie i wykorzystaniu wskaźnika OEE (Overall Equipment Effectiveness) do oceny i poprawy efektywności maszyn i urządzeń. Ćwiczenie 14 pokazuje dwa przeciwstawne podejścia do usprawniania procesów produkcyjnych (kaizen i re-engineering) oraz uczy identyfikować operacje tworzące wartość, operacje nietworzące wartości lecz umożliwiającej jej tworzenie oraz straty.
Każde ćwiczenie jest opracowane w identycznym układzie, który zawiera: cel ćwiczenia; wprowadzenie teoretyczne (opis problemu, definicje podstawowych pojęć, opis metody i wykaz literatury); sformułowanie zadania; zestawy danych do wykonania ćwiczenia (tak aby zróżnicować zadania wykonywane przez poszczególnych studentów); rozwiązanie przykładowego zadania z odpowiednim komentarzem.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Głównym celem monografii jest zaprezentowanie zarządzania procesowego we współczesnych organizacjach, zarówno z perspektywy teoretycznej, jak i praktycznej, w ujęciu klasycznym i z uwzględnieniem nowych koncepcji rozwijających się w otoczeniu, wzbogaconych rozwiązaniami z praktyki gospodarczej.
Rozdział pierwszy poświęcony jest teoretyczno-metodycznym aspektom zarzadzania procesowego w organizacjach. Omówiono m.in. zagadnienia dotyczące: istoty i klasyfikacji procesów, struktury zarządzania procesowego oraz uwarunkowań realizacji tej koncepcji. Rozdział drugi dotyczy wybranych zagadnień z zakresu procesowego modelu funkcjonowania organizacji, w szczególności: istoty projektowania i modelowania procesów. W dalszej części omówiono metody i narzędzia do pomiaru i doskonalenia procesów oraz oceny dojrzałości procesowej. Rozdział trzeci poświęcony jest przesłankom ewolucji zarządzania procesowego i wyłaniającym się nowoczesnym trendom w otoczeniu, budowaniu zwinnego, dynamicznego zarządzania procesowego, a w szczególności koncepcji zintegrowanego zarządzania procesowego. Rozdział czwarty dotyczy nowych metod i narzędzi zarządzania procesowego w podejściu marketingowym do zasobów ludzkich czy rozwiązań technologicznych. Obejmuje problematykę odnoszącą się do podejścia instytucjonalnego, a w szczególności do aspektów kulturowych, strukturalnych i społecznych.
Monografia adresowana jest do kadry menedżerskiej, ekspertów i konsultantów z zakresu zarządzania procesowego, architektów i projektantów procesów, przedstawicieli biur zarządzania procesami, jak również doktorantów, uczestników studiów podyplomowych oraz studentów uczelni ekonomicznych i technicznych. Zaprezentowany w monografii zakres merytoryczny prezentuje istotne zagadnienia, ale nie w pełni je wyczerpuje, stanowiąc inspirację do podjęcia i prowadzenia dalszych badań teoretyczno-empirycznych w omawianej problematyce.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
O metodzie Scrum czyli o zwinnym zarządzaniu projektami - rozmowa, pół żartem pół serio, z Mariuszem Chrapko

Poznaj Scrum i bądź efektywny!

Zwinne metody projektowania, takie jak Scrum, święcą dziś triumfy jako alternatywne podejście do przeprowadzania skomplikowanych, wieloaspektowych projektów, zwłaszcza z dziedziny IT. W przeciwieństwie do tradycyjnych systemów, Scrum zakłada podział projektu na krótkie iteracje (sprinty), z których każda kończy się przedstawieniem fragmentu działającego produktu. Niezwykle ważną częścią projektu jest działanie w pełnej zgodzie z osiągnięciami psychologii - nic nie dzieje się tu bez uwzględnienia potrzeb członków zespołu projektowego oraz docelowego klienta.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zwinnych sposobach prowadzenia projektów i zastosować je we własnej pracy, Mariusz Chrapko podpowie Ci, jak planować takie procesy, rozdzielać role, zbierać informacje i unikać poważniejszych błędów. Wskaże, jak szacować projekty i określać postępy prac. Wszystko to, okraszone mnóstwem konkretnych przykładów, barwnych analogii i dowcipnych anegdot, sprawi, że książka nie tylko bardzo Ci pomoże, ale także dostarczy wiele przyjemności podczas lektury.

  • Myślenie odwrotne w trudnym procesie omijania raf
  • Witaj, Zmiano! - szybka reakcja na zmienne priorytety
  • Scrum na przekór utartym sposobom prowadzenia projektów
  • ScrumMaster i Właściciel Produktu - trudna kooperacja?
  • Hodowanie i pielęgnacja zwinnych zespołów projektowych
  • Zdobywanie potrzebnych wiadomości w procesie… mądrej komunikacji
  • Rewolucyjne narzędzia szacowania projektów
  • Planowanie projektów w Scrumie i uczciwe śledzenie ich postępów
  • Planowanie sprintu i planowanie w dłuższej perspektywie
  • Przegląd i retrospektywa na koniec sprintu

Scrum — wykorzystaj jego siłę!



To wciągające kompendium wiedzy o metodach Agile i nie tylko… "Zwinnie" wprowadza czytelnika w świat nowego podejścia do wykorzystania potencjału ludzi tworzących oprogramowanie. Lektura obowiązkowa dla softwarowych zawodowców.
Ludmiła Pisiewicz,
dyrektor Departamentu Rozwoju Aplikacji, PMP, MBA, ING Bank Śląski

Świetne połączenie teorii z praktyką, poparte ciekawymi przykładami. Polecam!
Piotr Czupryn,
kierownik zespołu, Lufthansa Systems Poland

Książka zdecydowanie powinna przypaść do gustu wszystkim profesjonalistom poszukującym alternatywy dla tradycyjnych procesów tworzenia oprogramowania.
dr Edward Lubkiewicz,
kierownik zespołów IT Nokia Siemens Networks

Autor doskonale łączy teorię z praktyką. Książkę wyróżnia styl, który sprawia, że czyta się ją niezwykle przyjemnie.
Łukasz Łopuszański,
redaktor naczelny magazynu "Programista"

Temat ujęty w ciekawy, nowatorski sposób. Wiele przykładów podkreślających znaczenie pracy zespołowej. Brawa za praktyczne podejście!
Krzysztof Kestranek,
QA Manager Autodesk

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 14:56:34

W prostocie tkwi siła™

  • Otwórz własną firmę na podstawie metody lean
  • Dostarczaj produkty najwyższej jakości i zyskaj przewagę
  • Skutecznie prowadź swoją działalność

Niech lean będzie z Tobą!

Lean jest nowoczesną metodą pozwalającą przedsiębiorstwom intensywnie działać na rynku, rozwijać się i osiągać zyski. Firmy lean wymagają mniejszego wysiłku od pracowników, zużywają mniej materiału i energii do wytworzenia produktów lub usług, potrzebują mniej czasu i przestrzeni do ich opracowania oraz wyprodukowania. Potrafią lepiej odpowiadać na potrzeby klientów, którym oferują produkty i usługi wysokiej jakości wytworzone w możliwie najbardziej wydajny i ekonomiczny sposób. Ten praktyczny przewodnik pokaże Ci, jak zastosować sprawdzone techniki lean, aby wyeliminować straty i zmaksymalizować skuteczność Twoich zasobów.

W książce:

  • Typowe narzędzia, zasady i praktyki lean
  • Sposoby prowadzenia organizacji lean i zarządzania taką firmą
  • Instrukcje mapowania strumienia wartości
  • Pięć rzeczywistych przykładów zastosowania lean w różnych organizacjach
  • Metody stosowania lean w różnych branżach
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 03:27:16

Bo życie jest po to, żeby sobie z nim radzić (systemowo)!

Nieuchronnie nadciągające terminy, kłopoty w pracy, komplikacje w życiu prywatnym - wszystkie te problemy mają ze sobą coś wspólnego. Wolelibyśmy ich uniknąć, a skoro już się pojawią, chcielibyśmy je jak najszybciej rozwiązać. Prędko i skutecznie. O ile to możliwe, również definitywnie - tak, by się już nigdy nie powtórzyły. Czy to wykonalne? Cóż, stuprocentowej gwarancji nie ma, ale... Tomasz Król podszedł do zagadnienia systemowo i opracował metodę rozprawiania się z kłopotami, która naprawdę działa. Wypróbował ją najpierw na samym sobie (trzykrotnie), a potem sprawdzał raz po raz w codziennej pracy z klientami, rozwiązując problemy techniczne, jakościowe i logistyczne. Wdrożył ją we własnej firmie, zwielokrotniając zyski. Ciekawe, prawda?

Metoda opracowana przez autora działa u każdego, kto jest wystarczająco zmotywowany, by zmienić swoje życie - poprawić jakość swojej pracy, zwiększyć własną wydajność, spłacić długi, popchnąć do przodu karierę, naprostować prywatne relacje. Z kolejnych stron tej książki dowiesz się, jak efektywnie podejść do tematu - tak, by znaleźć rozwiązanie i wprowadzić je w życie. W dwunastu krokach, które Tomasz Król nazwał Zegarem Rozwiązywania Problemów, zawiera się systemowe podejście do wyzwań, które zwykliśmy nazywać "problemami". Autor proponuje, by nie zamiatać pod dywan, lecz stanąć z kłopotem oko w oko - zidentyfikować, na czym on naprawdę polega, poszukać jego źródeł, przeanalizować go i opisać, a następnie potraktować rozwiązanie problemu jako cel do osiągnięcia i konsekwentnie do niego dążyć. Aż do szczęśliwego finału. Definitywnego rozprawienia się z kłopotem.

Do zakupu ksiązki dodajemy godzinny, bezpłatny kurs video "Zegar rozwiązywania problemów".

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Kanban / Marcus Hammarberg, Joakim Sunden. - [miejsce nieznane] : Helion : ebookpoint BIBLIO, 2015. - 360 s. ; 24 cm.

Zwinne metodyki zarządzania projektami biją kolejne rekordy popularności. Scrum jest najbardziej rozpoznawalną spośród nich, jednak nie sprawdza się w każdym przypadku. Dlatego warto poznać inne sposoby radzenia sobie z projektami. Ta książka została poświęcona metodyce kanban - specyficznej metodzie sterowania produkcją, opracowanej w latach pięćdziesiątych XX wieku w Japonii. Zaadaptowana do świata projektów IT, sprawdza się doskonale.

Jeżeli chcesz poznać założenia metodyki kanban, trafiłeś na doskonałą książkę. Sięgnij po nią i przekonaj się, dlaczego kanban przydaje się w tak wielu przypadkach. W trakcie lektury poznasz historię tej metodyki, podstawowe założenia oraz sposoby wdrażania. Na kolejnych stronach zobaczysz, jak mapować przepływ zadania, jak ustalać limity WIP (ang. Work In Progress) oraz jak zarządzać przepływem. Ponadto zapoznasz się z zaawansowanymi zagadnieniami szacowania, planowania oraz wskaźników. Na sam koniec zobaczysz, jak uczyć metodyki kanban poprzez granie. Ta metodyka na pewno zyska wielu zwolenników! A książka o niej jest doskonałym podręcznikiem i może zmienić niejeden projekt!

Dzięki tej książce:

  • poznasz filozofię kanban,
  • zwizualizujesz swoją pracę,
  • przygotujesz kartę zadania,
  • skutecznie ustalisz limity WIP,
  • poznasz pułapki metodyki kanban,
  • doprowadzisz projekt do szczęśliwego finału.

Encyklopedia wiedzy o metodyce kanban!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

UX pochodzi od słów user experience. Jest to strategia, dzięki której tworzy się udane aplikacje, czyli takie, które lubią użytkownicy. UX wymaga umiejętnego powiązania etapu planowania biznesu z fazą projektowania. Aby zweryfikować decyzje projektowe i potrzeby biznesowe, trzeba przeprowadzić szereg badań. Jest to bardzo ważny element cyklu projektowego, jednak wymaga opanowania określonego zestawu narzędzi i technik. Poza zagadnieniami technicznymi przydaje się wiedza z zakresu psychologii i socjologii. To wszystko sprawia, że badania produktów są uważane za skomplikowane, a zasady ich prowadzenia są osnute aurą tajemniczości.

Dzięki tej niezwykle praktycznej książce przekonasz się, że wprowadzenie strategii UX nie jest magią, a ich poprawne przygotowanie i przeprowadzenie jest kwestią zaznajomienia się z określonym instrumentarium. Nauczysz się stosować narzędzia, dzięki którym skutecznie zrealizujesz program przydatnych badań.

Książkę podzielono na cztery części: krótkie wprowadzenie do tematyki badań UX, planowanie i przygotowania, facylitacja badań oraz prowadzenie analiz i raportowanie. Bardzo szczegółowo opisano, w jaki sposób należy wykonywać badania, wskazano również, czego robić nie wolno. Krótkie ćwiczenia, które znalazły się w każdym rozdziale, z pewnością pomogą w utrwaleniu zdobytej wiedzy.

W tej książce znajdziesz między innymi:

  • Wprowadzenie do tematyki UX i przegląd zadań przygotowawczych
  • Zasady koordynacji sesji badawczej i doboru potrzebnych technik
  • Techniki improwizacyjne podczas prowadzenia badań
  • Metody współpracy z uczestnikami badań
  • Analizę zebranego materiału badawczego i formułowanie wniosków

UX: użytkownik pokocha to „coś”!


Autorzy są ekspertami w projektowaniu UX.

Brad Nunnally często wypowiada się o metodach badawczych i technikach projektowania. Prowadzi badania, modeluje, projektuje i testuje aplikacje. Współpracuje z klientami z takich branż jak finanse, medycyna, farmacja i usługi publiczne. Mieszka w St. Louis w stanie Missouri.

David Farkas współpracował z firmami o różnej wielkości. Zajmował się tworzeniem procesów projektowych od podstaw i rozwijał istniejące. Tworzył między innymi systemy usług finansowych i sklepy internetowe. Mieszka w Filadelfii w stanie Pensylwania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... zarządzanie czasem i produktywność w IT

Zostań mistrzem zarządzania czasem i zdobądź niezwykle ważne umiejętności przekładające się na jakość wykonywanej pracy. Utrata kontroli nad cyklem dnia i brak planowania zadań często prowadzą do większego stresu, zaniedbywania obowiązków i niedotrzymywania terminów. Zwłaszcza w dynamicznym środowisku IT łatwo o poczucie, że pracy ciągle przybywa.

Czy zastanawiasz się czasem, co zrobić, kiedy liczba zadań na liście „to-do” nieustannie rośnie? Uzyskaj nad nią kontrolę, ustalając priorytety i przydzielając dostępny czas do określonych czynności. Zarządzanie czasem i zasobami zapewnia niezbędną równowagę między życiem prywatnym i zawodowym.

Przestań się stresować i zostawać w pracy po godzinach! Wypełniaj swoje obowiązki na czas i ciesz się życiem! Utworzenie tygodniowego harmonogramu pozwoli Ci kończyć wymagające projekty w terminie i rozwijać karierę zawodową, a praca nad powierzonymi zadaniami stanie się bardziej przemyślana, kiedy przestaniesz się martwić naglącymi deadline’ami. Wprowadź do swojej codziennej rutyny wskazówki i szereg narzędzi przygotowanych przez autora szkolenia, a w efekcie pracuj wydajniej i osiągaj więcej!

W trakcie naszego profesjonalnego szkolenia:

  • Nauczysz się efektywnie zarządzać czasem i własnymi zasobami
  • Dowiesz się, jak wyznaczać i osiągać cele
  • Poznasz wiele skutecznych metod zarządzania projektami
  • Nauczysz się analizować i optymalizować swoją codzienną rutynę
  • Zdobędziesz umiejętność skupienia się na pracy (deep work) w kontekście IT
  • Dowiesz się, jak korzystać z narzędzi do zarządzania czasem, takich jak Todoist
  • Zapoznasz się z tajnikami automatyzacji zadań i delegowania obowiązków
  • Zrozumiesz, na czym polega zarządzanie zasobami cyfrowymi

Zarządzanie czasem w IT. Kurs video. Zwiększ swoją produktywność w pracy ukończysz na poziomie średnio zaawansowanym. Nauczysz się technik zarządzania sobą w czasie, używając pomocnych narzędzi typu Todoist. Dowiesz się, jak realizować plany, wyznaczać i osiągać cele, a także korzystać z popularnych metod zarządzania projektami, takich jak wykres Gantta, scrum czy waterfall.

Czy wiesz, że większość osób jest rozproszona nawet przez trzy godziny w ciągu dnia pracy? W dużej mierze odpowiadają za to social media i komunikatory, ale nie tylko – wielozadaniowość, czyli wykonywanie różnych zadań jednocześnie, to także cichy wróg efektywności. Z naszym kursem zrozumiesz, jak duże znaczenie w pracy programisty odgrywa skupienie. Poznasz deep work, czyli koncepcję pracy w maksymalnej koncentracji, pozwalającą osiągnąć wysoki poziom produktywności. Zdobyte umiejętności sprawią, że maksymalnie wykorzystasz swój czas – dzięki efektywnym rutynom, skupieniu na pracy i automatyzacji zadań. Tę wiedzę zastosujesz od razu, dzięki czemu już pierwszego dnia szkolenia osiągniesz wiele korzyści w życiu zawodowym i osobistym!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Książka jest I tomem serii „Zarządzanie strategiczne”

Zarządzanie strategiczne jest dyscypliną dojrzałą. Nie jest jednak metodą doskonałą i wymaga uczenia się. Szacunek dla badaczy i praktyków budzi fakt, że poszukują oni nowych form diagnozowania i projektowania długookresowej działalności gospodarczej oraz wyjaśnienia przyczyn leżących u podstaw przewagi konkurencyjnej i sukcesu organizacji. I to dla różnych przedsiębiorstw. Te zagadnienia przedstawiono w pierwszym tomie podręcznika. Pokazano też bogate instrumentarium metod analiz strategicznych, powszechnie uznawanych za trudne i pracochłonne, a w opinii niektórych czytelników za dostępne tylko dla praktyków w wielkich korporacjach i ich sztabów strategów. Podręcznik jest skierowany dla studentów, co nie wyklucza jako odbiorców przedstawicieli małych i średnich organizacji.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Stwórz produkt, który pokochają klienci

Na jeden udany produkt, który cieszy się sympatią użytkowników i odnosi sukces, przypadają setki takich, które okazały się zupełnymi niewypałami. Pozornie wydaje się, że klucz do sukcesu produktu jest bardzo prosty: musi on zaspokajać potrzeby użytkownika i odpowiadać jego oczekiwaniom bardziej niż dostępne produkty konkurencji. W praktyce okazuje się jednak, że jeśli nie posłużymy się odpowiednią metodyką, to dopasowanie produktu do potrzeb użytkownika okaże się zadaniem karkołomnym. Rozwiązaniem tego problemu jest metoda Lean Product.

Opisana w tej książce metoda Lean Product jest prostym, iteracyjnym procesem składającym się z sześciu kroków, które pozwalają w prosty sposób sformułować i przetestować kluczowe hipotezy dotyczące dopasowania produktu do rynku. Poza samą metodą Lean Product w książce przedstawiono szereg istotnych zagadnień, takich jak szczegółowe omówienia projektowania UX i metodyki agile. Obszernie przedstawiono również pracę z danymi analitycznymi i ich wykorzystanie do optymalizacji produktu.

Najważniejsze zagadnienia:

  • zasady dopasowania produktu do rynku
  • kroki procesu Lean Product wraz ze studium przypadku
  • MVP — projektowanie i testowanie z udziałem klientów
  • kluczowe wskaźniki i pętla optymalizacji wskaźnika
  • optymalizacja za pomocą testów A/B

„Przewodnik Dana jest oczekiwaną z wytęsknieniem instrukcją wdrażania zasad metody Lean Startup. Ta wyczerpująca, bezpośrednia książka omawia wszystko, co musisz wiedzieć, aby stworzyć udany produkt”.

Sean Ellis, prezes Qualaroo i GrowthHackers.com


„Przewodnik po tworzeniu udanych produktów Dana nadaje metodzie Lean Startup nową jakość! Ta książka jest rzeczywiście skierowana do wszystkich — od projektantów po inżynierów i przedsiębiorców”.

Kaaren Hanson, dyrektor ds. projektowych Medallia i była dyrektor ds. innowacji projektowych w Intuit


„Dan Olsen jest poważanym w Dolinie Krzemowej znawcą metody Lean Product. Jego książka ukazuje zespołom produkcyjnym prosty i bezpośredni sposób na określenie punktu dopasowania produktu do rynku, przygotowanie MVP i dalsze udoskonalanie go z biegiem czasu”.

Ken Fine, dyrektor ds. klientów Medallia


Dan Olsen jest przedsiębiorcą, konsultantem i ekspertem metody Lean Product. Wśród jego klientów znalazły się m.in. Facebook, Box, YouSendIt (obecnie Hightail), Microsoft, Epocrates, Financial Engines czy One Medical Group. Kilka lat temu pracował w Intuit, gdzie kierował zespołem produkcyjnym Quicken, zapewniając rekordowe wyniki sprzedaży. Obecnie Olsen pracuje w Dolinie Krzemowej, gdzie prowadzi comiesięczne spotkania Lean Product Meetup. Lubi dzielić się swoimi pomysłami z szerokim gronem odbiorców. Często organizuje prezentacje i warsztaty.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Nie ryzykuj! Unikniesz przykrych niespodzianek!

  • Definicje ryzyka, jego parametry i obszary zagrożeń
  • Identyfikacja czynników ryzyka, szacowanie skutków i szybka reakcja
  • Praktyczne przykłady, metody analizy i błędy w zarządzaniu ryzykiem

Każdy projekt, program czy dowolne przedsięwzięcie z założenia obarczone są pewnym ryzykiem. Nie da się z góry przewidzieć wszystkich szczegółów i możliwych opóźnień, wymusić od zaangażowanych osób obietnicy dotrzymania terminu ani tak zakląć losu, by nie zrobił jakiegoś złośliwego psikusa. Można jednak ograniczyć ryzyko przez właściwe zaplanowanie całego procesu, wskazanie punktów projektu najbardziej narażonych na błędy i oszacowanie prawdopodobieństwa ich wystąpienia. Takie działanie pozwala wystarczająco szybko zareagować na pojawiające się problemy i wydatnie przyspieszyć tempo prac.

Książka "Zarządzanie ryzykiem w projektach informatycznych. Teoria i praktyka" traktuje właśnie o wszelkich aspektach minimalizowania ryzyka związanego z wdrażaniem projektu informatycznego. Z tego podręcznika dowiesz się, co to jest cykl życia projektu, jak rozpisać jego poszczególne fazy, w jaki sposób oceniać ryzyko i koordynować pracę wielu osób w obszarach objętych kontrolą. Nauczysz się zauważać potencjalne zagrożenia i nie dopuszczać do powstawania wymiernych strat. Ponadto znajdziesz tu życiowe przykłady radzenia sobie w trudnych sytuacjach -- do wykorzystania w Twojej własnej praktyce.

  • Cykl życia projektu i zarządzania ryzykiem
  • Metodyki zarządzania ryzykiem
  • Zarządzanie ryzykiem na poziomie strategicznym
  • Zarządzanie ryzykiem w programach, projektach, operacyjnym
  • Zarządzanie bezpieczeństwem i utrzymaniem ciągłości biznesu
  • Definiowanie polityki zarządzania ryzykiem
  • Ocena ryzyka
  • Planowanie reakcji na ryzyko
  • Monitorowanie i sterowanie ryzykiem
  • Strategia zarządzania portfelem projektów
  • Uzasadnienie biznesowe i analiza ekonomiczna wartości projektu
  • Wybrane techniki analizy ryzyka
  • Błędy w zarządzaniu ryzykiem
  • Podstawy teorii informacji i rachunku prawdopodobieństwa
  • Szablony dokumentów wspierających zarządzanie ryzykiem

Poznaj wszystkie aspekty zarządzania ryzykiem w projektach IT!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W prezentowanych artykułach przedstawiono wciąż jeszcze słabo rozpoznane i nie najlepiej praktycznie rozwiązywane problemy funkcjonowania przedsiębiorstw ery postindustrialnej. Autorzy przyjęli założenie, że rozwój gospodarki postindustrialnej (w obszarze społecznym określanej jako społeczeństwo informacyjne) wnosi znaczące zmiany niemal w każdym wymiarze zarządzania i organizacji pracy. Powszechne staje się wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych, automatyzacji i robotyzacji w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Wymaga to zastosowania nowych zasad i metod zarządzania oraz aplikacji analizy technicznej, zarządzania przez innowacje, zarządzania projektami innowacyjnymi, współtworzenia wartości z organizacjami zewnętrznymi w zakresie logistyki, wiedzy, wspólnych usług. Jeszcze większe zmiany obserwuje się w obszarze organizacji pracy. Relację człowiek–materia zastępuje relacja człowiek–informacja lub człowiek–człowiek w sektorze usług. Informacja i wiedza stają się zasadniczym czynnikiem wytwórczym i produktem zarazem. Dematerializacja pracy powoduje, że można ją wykonać w różnych miejscach i w różnym czasie. Zmieniające się stosunki i warunki pracy, a w szczególności formy zatrudnienia i czasu pracy, systemy wynagradzania, charakter pracy, wymagają kreatywności, innowacyjności, zaangażowania, stałego uczenia się. Problematyka artykułów składających się na ten Zeszyt koncentruje się wokół kwestii metodycznych, a więc wyceny i prezentacji wartości nieruchomości gruntowych, planowania i wykorzystania nowoczesnych technologii w przedsiębiorstwach, korzystania z ulg podatkowych przez przedsiębiorców, koncepcji zarządzania energią w przedsiębiorstwie, oceny płynności finansowej przedsiębiorstwa na podstawie rachunku przepływów pieniężnych, koncepcji doskonalenia i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie, analizy wpływu fizycznych czynników środowiska pracy na obciążenia pracą pracownika czy sposobu wykorzystania środowiska przyrodniczego przy projektowaniu wnętrz biurowych. Warto podkreślić, że w artykułach uwzględniono rezultaty empirycznych badań własnych Autorów. Z tego powodu mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków, jak i studentów czy praktyków.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN: 1509-4995 W numerze [Contents] Janusz T. Hryniewicz: Teoria „centrum–peryferie” w epoce globalizacji [The Core–Periphery Theory in the Time of Globalisation], s. 5–27; Marta Lackowska: Nowe interpretacje teoretyczne polityki wielkomiejskiej [New Theoretical Interpretations of the Urban Politics], s. 28–49; Maciej Smętkowski: Konwergencja wewnątrzregionalna w europejskich makroregionach metropolitalnych [Intraregional Convergence in European Metropolitan Macro-regions], s. 50–76; Piotr Rosik, Marcin Stępniak, Rafał Wiśniewski: Dojazdy do pracy do Warszawy i Białegostoku – alternatywne podejścia metodologiczne [Commuting to Warsaw and Bialystok – Alternative Methodological Approaches], s. 77–98; Adam Gendźwiłł: Bezpartyjni prezydenci miast i ich znaczenie dla lokalnej polityki [Non-partisan Mayors and Their Impact on Local Politics], s. 99–120; Dariusz Reśko: Przedsiębiorczość transgraniczna w wybranych jednostkach terytorialnych pogranicza polsko-słowackiego [Trans-border Entrepreneurship in Selected Territorial Units of the Polish-Slovakian Border], s. 121–132. RECENZJE Maciej Nowak: Katarzyna Wlaźlak, Rozwój regionalny jako zadanie administracji publicznej, s. 133–136. Periodyk wydawany przez Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp. z o.o. wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym obszarem analizy, któremu poświęcono największą liczbę publikacji, były determinanty potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, ze zwróceniem uwagi na uwarunkowania kulturowo-organizacyjne innowacyjności przedsiębiorstw, profesjonalizm i kompetencje pracownicze, nowoczesność struktury TI w zakresie e-learningu i nauczaniu zdalnym oraz wysokość nakładów na badania i rozwój i ich efektywność. Prezentowane w artykułach dane z badań wykazały, że wspomniane uwarunkowania i czynniki mają istotny wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, a tym samym na ich działalność innowacyjną, mierzoną liczbą wprowadzonych innowacji. Kolejny nurt badań opisanych w trzech artykułach dotyczy ekonomicznych i ergonomicznych aspektów kształtowania stosunków i warunków pracy w przedsiębiorstwie i gospodarce. Przegląd wyników badań na te tematy oraz badania własne, empiryczne autorów artykułów umożliwiły sformułowanie propozycji doskonalenia warunków pracy oraz szczegółowe zalecenia i metody zwiększania dobrostanu pracowników. Przedstawiono m.in.: niedogodności pracy stanowiska montażowego i sposoby ich niwelacji; przyczyny i skutki mobbingu, opisano przy tym profil mobbera oraz wskazano sposoby ograniczenia tego zjawiska, zaprezentowano również koncepcję ergonomicznej analizy i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie. Kolejny nurt analizy oscyluje wokół badania procesu jakości obsługi klienta oraz procesu obsługi reklamacji. Dla celów budowy wzorca obu tych procesów wykorzystano m.in. metodę servqual oraz wskazania normy PN-ISO 10002: 2006. Odrębną grupę stanowią publikacje z zakresu finansów i turystyki. Pozytywnie zweryfikowano tezę, że hotele butikowe stanowią atrakcyjną ofertę noclegową dla wymagających turystów. W kwestii inwestycji finansowych dokonano oceny zyskowności różnych strategii inwestowania na giełdach Europy Środkowo-Wschodniej.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... przetwarzanie danych w C#!

Informatyka, a w szczególności programowanie, zajmuje się automatyzacją procesów przetwarzania informacji. Obecnie ta dziedzina wiedzy determinuje rozwój wielu innych, a także kształtuje nasze codzienne życie. Za automatyzację tych procesów odpowiedzialne są programy z algorytmami zapewniającymi działanie e-sklepów, płatności elektronicznych, logistyki. Programy przetwarzają dane procesowe, czyli informacje istotne dla konkretnego zastosowania. Wobec tego zarządzanie danymi jest w odniesieniu do automatyzacji procesu przetwarzania zagadnieniem kluczowym.

Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych ma na celu rozszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych w ramach nauki programowania obiektowego i komponentowego o zagadnienia dotyczące wzajemnego oddziaływania programu i środowiska, w którym jest on wykonywany, w zakresie wizualizacji, archiwizacji i przesyłania danych. Szczególny nacisk położono tu na wskazanie rozwiązań, które będą mogły służyć jako pewien wzorzec o szerokim zastosowaniu w długiej perspektywie czasowej. Wymienione zagadnienia są ilustrowane z wykorzystaniem najnowszych wersji języka C# i środowiska projektowego Microsoft(R) Visual Studio.

Czego nauczysz się podczas naszego profesjonalnego szkolenia?

  • Zrozumiesz ważne zagadnienia z zakresu semantyki danych.
  • Dowiesz się, jak obchodzić się z danymi strumieniowymi i wykorzystywać ich kodowanie.
  • Sprawdzisz, na czym polega automatyzacja transformacji danych strumieniowych i serializacji tych danych.
  • Opracujesz zabezpieczenie kryptograficzne danych strumieniowych.
  • Opanujesz zagadnienia związane z programowaniem funkcyjnym - funkcje anonimowe, wyrażenia lambda, metody rozszerzające.
  • Uzyskasz wiedzę na temat danych strukturalnych i opanujesz składnię zapytań wyrażeń LINQ, także dla grafów obiektów i dla SQL.
  • Dowiesz się, jak postępować z danymi graficznymi - graficznym interfejsem użytkownika, generowaniem interfejsu graficznego, wzorcem MVVM.

W trakcie dziewięciu godzin szkolenia Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych poznasz najróżniejsze rozwiązania dla praktycznych scenariuszy dotyczących kolejnych aspektów zarządzania danymi procesowymi. Szczególną uwagę autor poświęcił trzem rodzajom danych zewnętrznych: strumieniowym (pliki, pakiety sieciowe), strukturalnym (bazy danych), graficznym (graficzny interfejs użytkownika). Dowiesz się stąd, jak automatyzować zarządzanie danymi, wykorzystywać wzorce projektowe, zabezpieczać dane i tworzyć rozwiązania zarówno bezpieczne, jak i zrozumiałe dla użytkowników.

Odkrywanie możliwości w języku C#

W trakcie kursu nauczysz się pisać programy znacznie lepsze niż dotychczas. Lepiej zrozumiesz działanie dostępnych narzędzi, co pozwoli Ci uniknąć w przyszłości wielu typowych błędów, a przede wszystkim odkryć różne możliwości języka programowania.

Podstawowym zadaniem architekta programu jest optymalne zaprojektowanie architektury rozwiązania złożonego z powiązanych komponentów. Architektura programu jest bezpośrednio związana z możliwościami technicznymi narzędzi, w których jest implementowana, i wiedzą zespołu uczestniczącego w tym pracach. Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych dostarczy Ci wiedzy pozwalającej określić wskaźniki jakości oraz wskaże, jak skutecznie wdrożyć dobre rozwiązania i uniknąć błędów strukturalnych. Co więcej, poznasz najnowsze wersje języka programowania, narzędzi inżynierskich i praktyk inżynierii oprogramowania.

Dane na wejściu i wyjściu - kompetencje i cele kursanta

Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych jest przeznaczony dla programistów, którzy posiadają już wiedzę o programowaniu obiektowym i komponentowym, a także znają co najmniej jeden język programowania obiektowego. Z pewnością przyda się przypomnienie takich pojęć jak: polimorfizm, dziedziczenie, abstrakcja, hermetyzacja, typ, klasa, interfejs, komponent, test jednostkowy, referencja, iteracja, rekurencja itp. Ponieważ w trakcie kursu są omawiane praktyczne scenariusze współdziałania z plikami, bazami danych i interfejsem użytkownika, warto powtórzyć sobie podstawowe wiadomości z tego zakresu.

Choć celem kursu nie jest nauka języka programowania ani środowiska programistycznego, niewątpliwie przyda Ci się znajomość języka C#, środowiska MS Visual Studio i repozytorium GitHub.

Po ukończeniu kursu będziesz rozumiał semantykę, a więc znaczenie wybranych konstrukcji języka, dostępnych typów oraz wzorców projektowych, które pośrednio lub bezpośrednio dotyczą współdziałania ze środowiskiem, a w szczególności: wykorzystania plików oraz strumieni do archiwizacji i przesyłania danych; wykorzystania konstrukcji zintegrowanych z językiem do współdziałania z zewnętrznymi repozytoriami danych; dwukierunkowej wymiany danych z użytkownikiem za pomocą testowalnego interfejsu graficznego.
Tutaj znajdziesz repozytorium kodu źródłowego wykorzystanego w kursie.

Tylko dla orłów

Nauczyciele, w tym wykładowcy akademiccy, często borykają się z problemem braku doświadczeń praktycznych przy tworzeniu nowoczesnych programów. To ogranicza możliwość przekonującego tłumaczenia semantyki, zasad, wzorców i sposobu użycia współczesnych narzędzi. Często prowadzi też do posługiwania się uzasadnieniami abstrakcyjnymi i nadużywania stwierdzeń w stylu: "Ponieważ tak jest łatwiej, czytelniej, wygodniej, szybciej itp.". Tego typu stwierdzenia nie definiują szczegółów miary, jaką należy zastosować, aby sprawdzić warunek. Trudno tak zdobytą wiedzę wykorzystać powtórnie w innych warunkach. Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych promuje przekazywanie wiedzy rzetelnej w miejsce wiedzy intuicyjnej, a zastosowana w nim metodyka dydaktyczna została sprawdzona w trakcie setek interaktywnych zajęć seminaryjnych.

"Wyzwaniem dla kursu jest przekształcenie dzisiejszego studenta informatyki w jutrzejszego zaawansowanego programistę i architekta oprogramowania. Tu warto sparafrazować klasyka: na absolwenta działa siła awansu skierowana ku górze i równa co do ilości materiałowi merytorycznemu zdobytemu w trakcie studiowania kursu".

Mariusz Postół

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej