Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(100)
ebookpoint BIBLIO
(27)
IBUK Libra
(23)
Forma i typ
Książki
(99)
E-booki
(51)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(87)
dostępne
(86)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(63)
Wydział Politechniczny
(12)
Wydział Medyczny
(3)
Czytelnia Główna
(72)
Czytelnia WP
(17)
Czytelnia WM
(2)
WG Wolny Dostęp
(8)
Autor
Wołejszo Jarosław
(5)
Rejman Krzysztof
(4)
Smagowicz Justyna
(4)
Wilczyńska Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(4)
Zawiła-Niedźwiecki Janusz
(4)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936- )
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Tchórzewska-Cieślak Barbara
(3)
Gorzeń-Mitka Iwona
(2)
Głodek Paweł
(2)
Korombel Anna
(2)
Krasodomska Joanna
(2)
Rak Janusz Ryszard
(2)
Rak Janusz Ryszard (1952- )
(2)
Rysz Stanisław
(2)
Solarz Jan Krzysztof
(2)
Uklańska Anna
(2)
Waliszewski Krzysztof
(2)
Wiśniewska Magdalena
(2)
Wiśniewski Michał
(2)
Wołowski Franciszek
(2)
Zapłata Sławomir
(2)
Ćwiek Grzegorz
(2)
Abgarowicz Grzegorz (nauki wojskowe)
(1)
Abgarowicz Inga
(1)
Antonowicz Alicja (organizacja i zarządzanie)
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Bac Marzena
(1)
Baird Allen Jan
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bela Adam
(1)
Bielawska Aurelia
(1)
Bieńkowski Maciej J
(1)
Bodych Maciej
(1)
Borda Marta
(1)
Brauer Jakub
(1)
Brdulak Jakub
(1)
Brojakowska-Trząska Magdalena
(1)
Brooks Kathleen
(1)
Broszkiewicz Andrzej
(1)
Broszkiewicz Ryszard
(1)
Bryniarska Teresa Izabela
(1)
Buchajska-Wróbel Monika
(1)
Bugdol Marek
(1)
Błaszczuk Dariusz J
(1)
Cebul Krzysztof (1979- )
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Czapiewski Leszek
(1)
Czarnecki Leszek (1962- )
(1)
Damodaran Aswath
(1)
Deptuła Anna Małgorzata
(1)
Deventer Donald R. van
(1)
Dolan Brian
(1)
Duczmal Marian
(1)
Eitel David
(1)
Emerling Izabela
(1)
Gabrusewicz Tomasz
(1)
Gajda Katarzyna
(1)
Galar Zbigniew
(1)
Garczarek Elżbieta
(1)
Gasparski Jan
(1)
Gołembska Elżbieta
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Guła Przemysław
(1)
Górecka Dorota
(1)
Górna Justyna
(1)
Herdan Agnieszka
(1)
Hilpisch Yves
(1)
Hubbard Douglas W. (1962- )
(1)
Hull John C
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Iyer Nigel K
(1)
Iyer Nigel K. Spacer po linie: opowieść o defraudacji i korupcji
(1)
Izdebski Mariusz
(1)
Jajuga Krzysztof
(1)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(1)
Jedynak Piotr
(1)
Kacprzak Marek
(1)
Kaczmarek Patryk (ekonomia)
(1)
Kaczmarek Tadeusz T
(1)
Kaczmarek Tadeusz Teofil
(1)
Kaczmarski Marek
(1)
Kasiewicz Stanisław
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Kisilowski Marek
(1)
Klepczarek Emilia
(1)
Kliber Paweł
(1)
Kluzek Marta
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Korcz Iwona
(1)
Korczowski Adam
(1)
Korona Magdalena
(1)
Kosieradzka Anna
(1)
Kowalewski Jakub
(1)
Kowalewski Marian
(1)
Kowalska-Napora Ewa (1973- )
(1)
Kościelecki Lech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(79)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(150)
Język
polski
(144)
angielski
(6)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Zarządzanie ryzykiem
(80)
Ryzyko
(17)
Zarządzanie kryzysowe
(9)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(6)
Przedsiębiorstwo
(5)
Banki
(4)
Inwestycje
(4)
Kredyt
(4)
Przedsiębiorstwa
(4)
Ryzyko finansowe
(4)
Zarządzanie
(4)
Niezawodność
(3)
Podejmowanie decyzji
(3)
Rynek kapitałowy
(3)
Wodociąg
(3)
Zapewnienie jakości
(3)
Bezpieczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo państwa
(2)
Bezpieczeństwo pracy
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Finanse międzynarodowe
(2)
Finanse publiczne
(2)
Globalizacja
(2)
Innowacje
(2)
Instrumenty pochodne
(2)
Instrumenty pochodne (finanse)
(2)
Logistyka (organizacja)
(2)
Metoda punktowa (finanse)
(2)
Niezawodność urządzeń
(2)
Obrona cywilna
(2)
Ocena ryzyka
(2)
Organizacja
(2)
Organizacje
(2)
Ratownictwo
(2)
Rynek pieniężny
(2)
Ryzyko (ubezpieczenie)
(2)
Ryzyko gospodarcze
(2)
Ryzyko kredytowe
(2)
Ryzyko rynkowe
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Transport
(2)
Wartość ekonomiczna
(2)
Woda
(2)
Zaopatrzenie w wodę
(2)
Zarządzanie finansowe
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie w sytuacjach nagłych
(2)
Zaopatrzenie w wodę
(1)
Alokacja kapitału
(1)
Analiza finansowa
(1)
Analiza wartości (kontrola kosztów)
(1)
Analiza zagrożeń i krytyczny punkt kontrolny
(1)
Audyt
(1)
BHP
(1)
Badania naukowe
(1)
Banki operacyjne
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Basel Committee on Banking Supervision
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Budownictwo
(1)
Controlling
(1)
Decyzje polityczne
(1)
Efektywność organizacyjna
(1)
Ekonomia
(1)
Eksport
(1)
Filozofia społeczna
(1)
Fundusze inwestycyjne
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Gospodarka otwart
(1)
Gospodarka otwarta
(1)
Gospodarka rynkowa
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Informacja elektroniczna
(1)
Informacja o ryzyku
(1)
Informacje niejawne
(1)
Instytucje publiczne
(1)
Inwestycje kapitału
(1)
Inżynieria bezpieczeństwa
(1)
Jakość opieki zdrowotnej
(1)
Jakość usług
(1)
Jednostki pomocy doraźnej szpitalne
(1)
Kapitał intelektualny
(1)
Kapitał własny przedsiębiorstwa
(1)
Katastrofy
(1)
Klęski elementarne
(1)
Kompleksowe zarządzanie jakością
(1)
Kontrola
(1)
Kontrola wewnętrzna
(1)
Kontrola zarządcza
(1)
Kontrola zarządzania
(1)
Korupcja
(1)
Kryzys gospodarczy (2008)
(1)
Kryzysy gospodarcze
(1)
Kultura przedsiębiorstwa
(1)
Kursy walutowe
(1)
Makroekonomia
(1)
Matematyka finansowa
(1)
Meteorologia
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Praca zbiorowa
(9)
Podręcznik
(3)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Transport i logistyka
(1)
150 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Niniejsza monografia jest jednym z efektów doświadczeń zebranych w ramach projektu. Podczas jego realizacji, oprócz pozyskania wiedzy praktycznej, dokonano bowiem szeregu obserwacji i analiz o charakterze naukowym, odnoszących się do procesów komercjalizacji wiedzy, a także czynników z nimi powiązanych. Z tego powodu podjęto decyzję, że oprócz publikacji o charakterze poradnikowym – ściśle praktycznym – istnieje potrzeba przygotowania publikacji naukowej. Została ona zbudowana z dwóch części. W pierwszej zamieszczono rozdziały w sposób bezpośredni odnoszące się do uczelnianego scoutingu wiedzy, jego założeń oraz do wymagań ludzkich, merytorycznych, niezbędnych do skutecznego funkcjonowania. Część druga zawiera analizę uczelni wyższej jako specyficznego środowiska, w którym zachodzą procesy komercjalizacji wiedzy. Zrozumienie tych uwarunkowań stanowi punkt wyjścia do budowania rozwiązań opartych na scoutingu wiedzy i dostosowanych do wymagań konkretnej organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Niniejsza monografia jest jednym z efektów doświadczeń zebranych w ramach projektu. Podczas jego realizacji, oprócz pozyskania wiedzy praktycznej, dokonano bowiem szeregu obserwacji i analiz o charakterze naukowym, odnoszących się do procesów komercjalizacji wiedzy, a także czynników z nimi powiązanych. Z tego powodu podjęto decyzję, że oprócz publikacji o charakterze poradnikowym – ściśle praktycznym – istnieje potrzeba przygotowania publikacji naukowej. Została ona zbudowana z dwóch części. W pierwszej zamieszczono rozdziały w sposób bezpośredni odnoszące się do uczelnianego scoutingu wiedzy, jego założeń oraz do wymagań ludzkich, merytorycznych, niezbędnych do skutecznego funkcjonowania. Część druga zawiera analizę uczelni wyższej jako specyficznego środowiska, w którym zachodzą procesy komercjalizacji wiedzy. Zrozumienie tych uwarunkowań stanowi punkt wyjścia do budowania rozwiązań opartych na scoutingu wiedzy i dostosowanych do wymagań konkretnej organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Przedmiotem i celem podręcznika Praktyka zarządzania systemowego w doskonaleniu organizacji jest kompleksowe przedstawienie różnych aspektów teoretycznych i praktycznych systemowego zarządzania, które wpływają na doskonalenie organizacji. Autorzy podręcznika umiejętnie łączą w nim swoją wiedzę teoretyczną z dużym doświadczeniem w praktycznym wprowadzaniu w przedsiębiorstwach systemów zarządzania. Wartością dodaną podręcznika są z pewnością studia przypadków, umieszczone na końcu każdego rozdziału, oraz zadania do samodzielnego wykonania, które pozwolą czytelnikowi na podjęcie działań doskonalących w każdej organizacji. Pierwszy rozdział podręcznika poświęcono procesowemu podejściu do zarządzania jakością w organizacji. Przedstawiono w nim ewolucję podejścia procesowego, klasyfikację procesów w aspekcie tworzenia wartości dodanej, podstawowe funkcje zarządzania procesami, prezentując przy tym liczne przykłady, m.in. mapę procesów i diagram SIPOC. W rozdziale drugim – Podejście oparte na ryzyku w projakościowym zarządzaniu w organizacji – ujęto aspekty systemowego zarządzania jakością i opisano architekturę podejścia opartego na ryzyku, które jest niezbędne dla prowadzenia skutecznych działań organizacyjnych. W rozdziale trzecim, zatytułowanym Systemowe zarządzanie jakością i bezpieczeństwem w łańcuchu żywnościowym, wskazano najważniejsze atrybuty żywności – bezpieczeństwo i jakość, przedstawiono wymagania prawne w tym zakresie oraz przeanalizowano poszczególne rodzaje zagrożeń biologicznych, fizycznych i chemicznych. Ponadto zaprezentowano podejście systemowe do zarządzania jakością w łańcuchu żywnościowym. W rozdziale czwartym – Zarządzanie ciągłością działania w organizacji – przedstawiono dwa modele porządkujące inicjatywy podejmowane w celu zapobiegania kryzysom, działania podejmowane w kryzysie oraz czynności zmierzające do powrotu do normalnego funkcjonowania organizacji, ponadto omówiono koncepcję odporności organizacyjnej mającej znaczący wpływ na funkcjonowanie organizacji na rynku. W rozdziale piątym – Podejście systemowe do zarządzania społecznie odpowiedzialnego w organizacji – opisano rolę, jaką spełnia obecnie w organizacjach koncepcja CSR (corporate social responsibility – CSR). W rozdziale zwrócono szczególną uwagę na podejście systemowe do CSR oraz proces identyfikacji i angażowania interesariuszy organizacji. Ostatni rozdział zatytułowano Metody i narzędzia doskonalenia procesów w organizacjach. Zaprezentowano w nim szczegółowo wybrane metody i narzędzia zarządzania jakością oraz lean manufacturing. Przedstawiono także przykładowe zadania dotyczące wykorzystania podstawowych metod i technik w doskonaleniu procesów w organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Pojawiające się w ciągu kilku ostatnich lat liczne nieprawidłowości w funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych świadczą o nieefektywnym sprawowaniu nadzoru korporacyjnego. W gospodarce rynkowej występuje wiele mechanizmów umożliwiających kontrolę działalności spółki. Kontrolę zewnętrzną sprawują najczęściej rynek kapitałowy, rynek produktów czy też rynek pracy, wewnętrzną zaś systemy kontroli wewnętrznej czy komórki audytu wewnętrznego. Audyt wewnętrzny jest instrumentem, który w sposób aktywny, niezależny, profesjonalny i obiektywny ocenia efektywność systemu kontroli wewnętrznej i procesów zarządzania ryzykiem. Zapewnia on skuteczne prowadzenie wszystkich operacji i czynności organizacji, przynosi wartość dodaną dzięki ujawnieniu braków i słabości oraz wskazuje, w jaki sposób można uzyskać wyższą jakość i wydajność powierzonych zasobów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Podręcznik jest częścią serii wydawniczej podsumowującej projekt badawczo-rozwojowy finansowany ze środków NCBiR pt. „Wysokospecjalistyczna platforma wspomagająca planowanie cywilne i ratownictwo w administracji publicznej Rzeczypospolitej Polskiej oraz w jednostkach organizacyjnych Krajowego Systemu Ratownictwa Gaśniczego”, w skład której wchodzą: „Wprowadzenie do publicznego zarządzania kryzysowego”, „Planowanie cywilne. Budowa planów zarządzania kryzysowego i planów ratowniczych”, „Zarządzanie komunikacją i wiedzą w planowaniu cywilnym oraz zarządzaniu kryzysowym”, „Publiczne zarządzanie kryzysowe. Budowa repozytorium dobrych praktyk”.

Seria wydawnicza kierowana jest do praktyków związanych z procesem planowania cywilnego, zarządzania kryzysowego oraz ochrony infrastruktury krytycznej.

Może również stanowić podręczniki akademickie dla studentów kierunków: bezpieczeństwo publiczne, bezpieczeństwo narodowe, zarządzanie bezpieczeństwem oraz zarządzanie bezpieczeństwem infrastruktury krytycznej.

Celem niniejszego opracowania jest dostarczenie wiedzy na temat generalnego podejścia do projektowania repozytoriów dobrych praktyk oraz zaprezentowanie metody wykorzystania tego typu narzędzi w pracy operacyjnej. Kontynuowane jest tu omówienie zagadnień poruszanych w wcześniejszych pozycjach wspomnianej serii. W szczególności stanowi swoisty atlas metod i technik możliwych do zastosowania na różnych etapach w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Jest również propozycją budowy swoistej skrzynki narzędziowej dla procedur budowy planów ratowniczych i planów zarządzania kryzysowego omówionych w pozycji „Planowanie cywilne. Budowa planów zarządzania kryzysowego i planów ratowniczych”.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
  • Dlaczego warto wynająć interim managera?
  • Dlaczego warto być interim managerem?
  • Jak to się robi w Polsce?

Na pomoc Twojej firmie!

Interim management, czyli "zarządzanie czasowe", bo tak w tłumaczeniu brzmi ten termin, to rozwiązanie, które polega na zatrudnieniu wysoko wykwalifikowanego managera do rozwiązania złożonego problemu w firmie. Taki manager do zadań specjalnych posiada wieloletnie, udokumentowane doświadczenie w swojej branży i dziedzinie aktywności zawodowej. Wynajmuje się go do realizacji konkretnego projektu w określonym czasie, a wynagradza odpowiednio do efektów. W zachodnim podejściu do zarządzania takie działanie jest bardzo popularne ze względu na swoją niezwykłą wydajność.

W naszym kraju instytucja interim managera dopiero zdobywa sobie uznanie, zarówno wśród właścicieli firm, jak i potencjalnych managerów do zadań specjalnych. Książka Manager do zadań specjalnych. Czasowe zarządzanie przedsiębiorstwem powstała w oparciu o doświadczenia interim managerów aktywnych na polskim rynku i we współpracy z nimi. Przybliża temat od strony teoretycznej, ale przede wszystkim stawia na studia przypadków z konkretnych, przeprowadzonych i zakończonych sukcesem projektów. Dzięki temu, że autorzy dzielą się przykładami z rodzimego rynku, czytelnik ma okazję przekonać się, że warto rozważyć interim management jako opcję zarządzania swoją firmą lub ścieżkę kariery zawodowej!

  • Zarządzanie czasowe rozszyfrowane:
  • Czym jest interim management?
  • W jakich sytuacjach można go wykorzystać?
  • Co trzeba wiedzieć, zanim wynajmie się managera?
  • Jak zostać "managerem do wynajęcia"?

Patrona merytoryczny:

Stowarzyszenie Interim Mananagers zaprasza do udziału w III konferencji poświęconej tematyce interim management - Interim management w praktyce: polskie doświadczenia na tle europejskich standardów, która odbędzie się 02 grudnia 2011 r., w Warszawie.

Szczegółowy program wydarzenia oraz formularz zgłoszeniowy zamieszczony jest na stronie organizatora pod adresem https://stowarzyszenieim.org/page/iii-konferencja-sim.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Kontroling dla menedżerów / Bolesław Rafał Kuc. - [miejsce nieznane] : Onepress : ebookpoint BIBLIO, 2012. - 424 s. ; 24 cm.
Forma i typ
  • Funkcje, typy i rodzaje kontrolingu
  • Od zarządzania produkcją do zarządzania operacyjnego
  • Koncepcje usytuowania kontrolera w strukturze organizacyjnej
  • Zestaw narzędzi (instrumentarium) kontrolingu
  • Kontrola i kontroling wobec nowych wyzwań
  • Systemy informacyjne jako niezbędne narzędzie nowoczesnego zarządzania
  • Kontroling zorientowany na integrowanie wartości
  • Zarządzanie ryzykiem z wykorzystaniem systemu kontrolingu

Kontroling nie ma alternatywy

Kontroling w Polsce pojawił się stosunkowo niedawno, na początku lat dziewięćdziesiątych, przede wszystkim w polskich oddziałach firm zagranicznych. W pierwszych dekadach swej niedługiej historii umieszczany był w zespole narzędzi służących rachunkowości zarządczej. Z czasem jego zadania uległy rozszerzeniu na sfery inne niż tylko finanse firmy. Kontroling drugiej generacji potrafi określać znaczące odchylenia otrzymywanych wyników od planu, oceniać szanse i zagrożenia. Jest także nastawiony na badanie otoczenia przedsiębiorstwa. Współtworzy warunki do szybkiego reagowania na zmiany wewnątrz organizacji w celu zapewnienia pomyślnego rozwoju przedsiębiorstwa.

Kontroling jako narzędzie diagnostyczne służy do kierowania przedsiębiorstwem — do przewidywania opartego na analizie wskaźników, likwidowania najsłabszych ogniw, uwzględniania wymagań rynku i rosnącej konkurencji. Staje się niezastąpiony przy określaniu kondycji firmy, nowych koncepcji na przyszłość, miejsc powstawania nieuzasadnionych kosztów oraz sposobów maksymalizacji zadowolenia klienta. Kontroling jest najważniejszym instrumentem zapewniania racjonalności zarządzania przedsiębiorstwem. Książka, którą trzymasz w ręku, ukazuje także nowe wcielenie kontrolingu — jako narzędzia zarządzania ryzykiem.

Stosuj kontroling — zawsze i wszędzie:

  • Uzależnij wynagrodzenia załogi od wyników firmy.
  • Spraw, by Twoi pracownicy działali maksymalnie efektywnie.
  • Sprawnie reaguj na zmianę — wewnątrz i na zewnątrz organizacji.
  • Popraw rentowność firmy.
  • Naucz się usuwać wąskie gardła i bariery rozwoju firmy.
  • Stwórz obiektywny i wiarygodny model informacyjny.
  • Wprowadź dyscyplinę i odpowiedzialność biznesową we wszystkich ośrodkach decyzyjnych w firmie i ciesz się z oszczędności czasu, pracy i pieniędzy!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
W podręczniku zaprezentowano istotę oraz najważniejsze koncepcje zarządzania jakością służące usprawnieniu ogólnego zarządzania organizacją. Ponadto przedstawiono kwestie związane z systemem oceny zgodności, wykorzystywane w celu weryfikacji spełnienia określonych wymagań dotyczących organizacji, procesu, usługi, produktu, systemu czy osoby, zawierające wyjaśnienia w zakresie normalizacji, certyfikacji, akredytacji oraz audytu. Przybliżono podstawowe wymagania dotyczące zastosowania systemowego podejścia do zarządzania jakością w organizacjach w aspekcie normatywnym, przy wykorzystaniu normy ISO 9001. Uwzględniono kwestie dotyczące branżowych systemów zarządzania jakością mających zastosowanie w branży żywnościowej, motoryzacyjnej, usług IT, medycznej, lotniczej, telekomunikacyjnej i kolejowej oraz wymagania NATO w tym zakresie. Przedstawiono definicje kosztów jakości i ich klasyfikację, a także wybrane modele kosztów jakości oraz rachunek kosztów jakości. Ponadto zawarto zagadnienia dotyczące wykorzystania głównych narzędzi zarządzania jakością stosowanych w organizacjach w celu zapewnienia jakości oraz doskonalenia procesów i wyrobów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Praca dotyczy tematyki zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji w procesach przewozowych do minimalizacji zdarzeń niebezpiecznych. Wartością poznawczą przeprowadzonych badań jest opracowanie autorskich, oryginalnych modeli zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym wraz z ich algorytmizacją narzędziami sztucznej inteligencji. Opracowane modele zarządzania ryzykiem mogą mieć zastosowanie w różnych obszarach, np. budownictwie. Wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji w zarządzaniu ryzykiem w transporcie drogowym pozwoliło na opracowanie oryginalnych metod oceny i zarządzania ryzykiem w procesach przewozowych. Do badania redukcji poziomu ryzyka zastosowano dwa zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji - mrówkowy i genetyczny. Sposób ich działania jest różny, co pozwoliło na porównanie jakości generowanych rozwiązań, a tym samym wyznaczenie efektywności tych algorytmów w zarządzaniu ryzykiem w transporcie drogowym.
Monografia składa się z dziewięciu rozdziałów, które podzielono na trzy obszary tematyczne. W pierwszym obszarze (rozdz. 1-3) zdefiniowano najnowsze badania z zakresu tematyki ryzyka w transporcie drogowym, scharakteryzowano kluczowe zagrożenia w procesach przewozowych i przedstawiono procedurę zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym. Kluczowym elementem tej części monografii jest opis algorytmów sztucznej inteligencji stosowanych w zarządzaniu ryzykiem w transporcie drogowym, ze szczególnym podkreśleniem dużej roli, jaką odgrywają użyte algorytmy. W drugim obszarze (rozdz. 4 i 5) opisano modele zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym i przedstawiono ich formalny zapis. W trzecim obszarze (rozdz. 6-8) opisano proces algorytmizacji opracowanych modeli zarządzania ryzykiem wraz ze sposobem szacowania ryzyka na odcinkach sieci transportowej i przedstawiono weryfikację algorytmów zastosowanych w aplikacji do przykładów. W podsumowaniu monografii przedłożono rekomendacje dla decydentów zarządzających ryzykiem w transporcie drogowym, a także podkreślono oryginalność przedstawionych badań i ich dalszy kierunek.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W 2008 r. współczesna gospodarka światowa stanęła wobec wyzwań spowodowanych recesją gospodarczą i kryzysem idei globalizacji jako procesu gwarantującego trwały, szybki i zrównoważony wzrost ekonomiczny. Skutki tego można zaobserwować bezpośrednio w bardzo różnych sferach działalności gospodarczej: nie tylko we współpracy międzynarodowej, ale także na rynkach towarowych, w przedsiębiorstwach i życiu społecznym. Ta złożoność i wieloaspektowość sytuacji w gospodarce światowej znajduje swoje odbicie w opracowaniu. Sfera finansów reprezentowana jest w tematyce rezerw walutowych, zarządzania ryzykiem, czy usług bankowych. Kolejna grupa artykułów dotyczy struktur organizacyjnych korporacji transnarodowych, funkcjonowania poszczególnych rynków, czy wymiany handlowej Polski z kluczowymi partnerami biznesowymi. Dużą część opracowania zajmuje również problematyka społecznych skutków zachodzących zmian - przede wszystkim w obszarze rynku pracy oraz strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Ta dość zróżnicowana tematycznie pozycja przynosi oryginalne spojrzenie na gospodarkę światową – globalizacja wywiera wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy w wymiarze międzynarodowym, poszczególnych krajów, przedsiębiorstw, a także jednostek. Niniejsza publikacja powinna stanowić inspirację do dalszych szczegółowych i pogłębionych badań. (Strona internetowa czasopisma: www.ibage.ug.edu.pl) Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
  • Poznaj skuteczne metody zarządzania projektami
  • Naucz się wdrażać odpowiednie procedury w swojej firmie
  • Dowiedz się, jak omijać zagrożenia i radzić sobie z problemami
  • Odnieś sukces biznesowy i popraw wyniki przedsiębiorstwa

PMO - Project Management Office lub po prostu biuro projektów - to jednostka, której zadaniem jest kompleksowe wspieranie procesu zarządzania projektami w organizacji. Jest to również idea, która robi ostatnimi czasy oszałamiającą karierę w świecie nowoczesnego biznesu i zarządzania. Idea, której wręcz nie wypada nie znać, jeśli marzy się o karierze w tych dziedzinach, zwłaszcza że efektywne zarządzanie projektami staje się palącą koniecznością w firmach planujących rozwój i pragnących skutecznie działać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

W polskich księgarniach brakowało dotąd pozycji kompleksowo i w sposób praktyczny omawiającej zagadnienia związane z PMO. Lukę tę wypełnia książka "PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji". Znajdziesz w niej wszystkie kluczowe zagadnienia, nierozerwalnie związane z efektywnym funkcjonowaniem biura projektów. Jest ona doskonałym wprowadzeniem w arkana efektywnego zarządzania projektami, wdrażania właściwych procedur oraz odpowiedniego definiowania priorytetów. Może także pomóc w planowaniu rozwoju, wprowadzaniu i przestrzeganiu standardów oraz rozwiązywaniu pojawiających się przy tym problemów z personelem czy budżetem organizacji.

  • Doświadczenia z PMO w naszym kraju
  • Praktyka stosowania standardów
  • Zasady efektywnego zarządzania projektami w organizacjach
  • Praktyczne wskazówki dotyczące wdrażania PMO
  • Doświadczenia związane z priorytetyzacją projektów
  • Skuteczne metody zwiększania wydajności przedsiębiorstw
  • Sposoby poprawiania terminowości i rozwiązywania konfliktów
  • Ulepszanie zarządzania budżetami i zasobami

Zdobądź uznanie zarządu i zostań cenionym specem od zarządzania projektami!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 15:38:17

Perfekcyjnie, jak to w korporacji

Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem - ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość zapomniała ją wystawić. Dział obsługi klienta gęsto się tłumaczy, szuka winnych, ale nie znajduje, bo w tym samym czasie wściekli handlowcy okupują biurko dyrektora marketingu - przekrzykując się nawzajem, narzekają na marketingowców i pytają: "Gdzie druki reklamowe? Gdzie gadżety?". "Nie ma - broni swoich ludzi dyrektor marketingu. - Nie ma, bo nie złożyliście na czas zapotrzebowania. Zresztą, i tak nigdy nie odbieracie materiałów z magazynu". Zamieszanie, nerwy, bałagan. Stan naturalny w większości dużych przedsiębiorstw.

Skąd to się bierze?

Krótkowzroczność, daleko posunięta specjalizacja, ściśle określony zakres obowiązków na każdym stanowisku wyłączają w umysłach pracowników tzw. świadomość biznesową. Tracą oni zdolność ustalania priorytetów i postrzegania swojej pracy szerzej, z punktu widzenia skuteczności firmy. Tymczasem nawet pojedyncza nietrafnie podjęta decyzja w jednym dziale skutkować może obniżeniem efektywności całego korporacyjnego mechanizmu. Jak to zmienić? Jak wyrwać przedsiębiorstwo z chaosu?

Po pierwsze, trzeba zrozumieć, że ludzie są tylko ludźmi i zawsze będą stawiać własny interes nad interes kolegi z innego działu. Po drugie, sprzęgnąć interes pracownika z interesem przedsiębiorstwa. Proste? Nie, raczej trudne. Wykonalne? Jak najbardziej, jeśli będzie się działać krok po kroku, konsekwentnie eliminując poukrywane po firmowych kątach problemy. Design Thinking to nie tylko metoda tworzenia innowacji produktowych, ale też narzędzie pozwalające na sprawne zarządzanie organizacją.

W książce znajdziesz odpowiedź na pytania:

  • Jak wykorzystać narzędzie desing thinking, aby w korporacji żyło się lepiej, a zespół osiągał maksymalną efektywność?
  • Jak nauczyć się sprawnej komunikacji i współpracy?
  • Jak zwiększyć kreatywność zatrudnionych pracowników?
  • Jak w dobie rynku pracy pracownika pozyskać i utrzymać najlepszych specjalistów, a także zwiększyć lojalność już zatrudnionych?
  • Jak zmniejszyć wydatki marketingowe już na etapie projektowania produktów i usług?
  • Jak pracować w organizacji, wdrażając sposób pracy Design Thinking oparty na empatii?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedsiębiorczość to jedno z najstarszych pojęć nauk o zarządzaniu. Nierozerwalnie łączy się ze sprawnym i skutecznym działaniem przedsiębiorców i ich zachowania¬mi. Współcześnie – w dobie realiów społecznej odpowiedzialności biznesu – przed-siębiorczość nabiera swoistych cech. Autorzy niniejszego opracowania postanowili powrócić do korzeni przedsiębior¬czości, spojrzeć na nią z perspektywy współczesnych paradygmatów, odnaleźć w niej szczególny paradoks racjonalności menedżera i przedsiębiorczości menedżera¬-właściciela. Dodatkowo, w wielu artykułach, poruszono wątek zachowań menedżera i przedsiębiorcy we wspomnianych realiach społecznej odpowiedzialności biznesu. Badania omówione w zamieszczonych w tym zeszycie opracowaniach wskazują na to, że u podstaw współczesnej przedsiębiorczości leży chęć pokonywania konku¬rencji oraz coraz lepszego zaspokajania potrzeb klientów dzięki: • rozwojowi aktywności innowacyjnej, • skłonności do podejmowania ryzyka i wykorzystywania okazji, • umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia, ale i kreowaniu w otoczeniu zmian, które będą korzystne dla przedsiębiorstwa. Nowoczesna przedsiębiorczość to różne aspekty działań przedsiębiorczych. Au¬torzy zwrócili szczególną uwagę na takie jej wymiary, jak: • integracja przedsiębiorczości i zarządzana strategicznego, • przedsiębiorczość w aspekcie krajowym i międzynarodowym, • przedsiębiorczość organizacji niekomercyjnych, • przedsiębiorczość technologiczna, • przedsiębiorczość intelektualna, • przedsiębiorczość a społeczna odpowiedzialność biznesu, • strategie przedsiębiorczego CSR Artykuły zebrane w niniejszym zbiorze są efektem nie tylko analiz empirycznych, ale też badań o charakterze dedukcji, bazujących na solidnej kwerendzie literatury przedmiotu. Zachęcamy do ich lektury. Jerzy Niemczyk, Katarzyna Olejczyk-Kita
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Monografia stanowi podsumowanie prac przeprowadzonych przez autorkę w zakresie możliwości badania dojrzałości jednostek administracji publicznej na poziomie gminnym do prowadzenia działalności związanej z zarządzaniem ryzykiem. Efektem tych prac jest autorski model dojrzałości zarządzania ryzykiem w publicznym zarządzaniu kryzysowym, mający zastosowanie do jednostek samorządu terytorialnego.
Istnieją różne modele dojrzałości stosowane w obszarze zarządzania ryzykiem i ciągłością działania kierowane do organizacji biznesowych, brakowało natomiast modelu możliwego do zastosowania w administracji publicznej. Opracowany model dojrzałości zarządzania ryzykiem w obszarze publicznego zarządzania kryzysowego może stanowić pomoc dla jednostek samorządu terytorialnego w ocenie posiadanych kompetencji czy obecnie stosowanych praktyk, a następnie w określeniu kierunków doskonalenia działalności danej jednostki.
Prezentowana monografia została podzielona na cztery rozdziały. Pierwsza część (rozdziały 1 i 2) opiera się na analizie literaturowej, prowadzącej do zdefiniowania istoty publicznego zarządzania kryzysowego i wyzwań stojących przed tym obszarem w najbliższych latach. Stwierdzono, że rozwiązaniem, które usprawni funkcjonowanie systemu zarządzania kryzysowego, jest opracowanie modelu dojrzałości. W związku z tym, analizie poddano również modele dojrzałości stosowane w innych obszarach zarządzania (w organizacjach biznesowych i w administracji publicznej).
W rozdziale pierwszym zdefiniowano istotę publicznego zarządzania kryzysowego. Dokonano przeglądu literatury w celu usystematyzowania pojęcia zarządzanie kryzysowe oraz, ściśle powiązanego z nim, procesu zarządzania ryzykiem – wprowadzonego wraz z rozwojem podejścia procesowego w administracji publicznej. Analizie poddano również kluczowe akty prawne i metodyki stosowane w obszarze zarządzania ryzykiem, a w szczególności w zarządzaniu kryzysowym, co pozwoliło na określenie obecnych rozwiązań stosowanych w zakresie zarządzania kryzysowego w Polsce i na świecie. Zdefiniowano tym samym stan obecny i kluczowe potrzeby jednostek samorządu terytorialnego. Rozdział drugi poświęcono tematyce modeli dojrzałości, dokonując przeglądu definicji stosowanych w literaturze przedmiotu oraz badając strukturę różnych modeli dojrzałości. Dokonano przeglądu modeli dojrzałości z ośmiu obszarów zarządzania takich, jak: zarządzanie strategiczne, zarządzanie procesowe, zarządzanie produkcją, zarządzanie wytwarzaniem oprogramowania, zarządzanie projektami, zarządzanie jakością, zarządzanie ryzykiem i ciągłością działania oraz zarządzanie administracją publiczną. Zidentyfikowane modele dojrzałości poddano analizie porównawczej w trzech perspektywach: struktura modelu, sposób dokonywania oceny oraz wykorzystane koncepcje i metody zarządzania. Pozwoliło to na opracowanie wytycznych do budowy modelu dojrzałości zarządzania ryzykiem w publicznym zarządzaniu kryzysowym.
Druga część pracy (rozdziały 3 i 4) obejmuje działania praktyczne, polegające na opracowaniu autorskiego rozwiązania dla jednostek administracji publicznej na szczeblu gminnym – modelu dojrzałości zarządzania ryzykiem w obszarze zarządzania kryzysowego – oraz jego weryfikacji. W rozdziale trzecim przedstawiono szczegółową charakterystykę autorskiego modelu dojrzałości zarządzania ryzykiem w obszarze zarządzania kryzysowego przeznaczonego dla jednostek administracji publicznej na szczeblu gminnym. W opisie modelu skoncentrowano się na czterech kluczowych elementach składających się na model: obszary procesowe, cele, poziomy dojrzałości oraz repozytorium dobrych praktyk. Przedstawiono również kompleksową budowę modelu dojrzałości wraz z opisem sposobu dokonywania oceny dojrzałości jednostek samorządu terytorialnego. W rozdziale czwartym przedstawiono wnioski wynikające z weryfikacji autorskiego modelu dojrzałości. Badanie przeprowadzono w wybranych gminach województwa mazowieckiego i wielkopolskiego, uwzględniając wszystkie rodzaje gmin (gminę miejską, miejsko-wiejską i wiejską) zgodnie z obowiązującym podziałem terytorialnym w Polsce. Rezultaty uzyskane w ramach przeprowadzonej oceny dojrzałości jednostek umożliwiły wyciągnięcie wniosków dotyczących opracowanego modelu zostały przedstawione w niniejszej publikacji.
Monografia została zakończona wnioskami sformułowanymi na podstawie przeprowadzonych badań i uzyskanych w ich ramach wyników. Wskazano również możliwe kierunki doskonalenia modelu i dalszych badań.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jakość jest atrybutem otaczającego nas świata, stanowi kryterium wyboru w podejmowaniu różnorodnych decyzji, co wpływa na funkcjonowanie rynku. Zmieniające się rynkowe warunki gospodarowania wymuszają proces ciągłego dostosowywania wewnętrznych działań w firmie. Tematem monografii jest zarządzanie jakością w organizacji (nazywane również zarządzaniem projakościowym), w szczególności czynniki wewnętrzne, ich ważność i oddziaływanie na rezultaty zarządzania jakością, które parametryzują sukces podejmowanych działań organizacyjnych w tym obszarze zarządzania. Analizę literatury przedmiotu i teoretyczne rozważania uzupełniono wynikami badań empirycznych przeprowadzonych w autoryzowanych salonach sprzedaży i serwisu samochodów osobowych w Polsce. Wewnętrzne czynniki projakościowego zarządzania w organizacji wzbogacono o aspekty ryzyka, które w znacznej mierze wpływa na sukces funkcjonowania każdej organizacji na rynku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedsiębiorczość to jedno z najstarszych pojęć nauk o zarządzaniu. Nierozerwalnie łączy się ze sprawnym i skutecznym działaniem przedsiębiorców i ich zachowania¬mi. Współcześnie – w dobie realiów społecznej odpowiedzialności biznesu – przedsiębiorczość nabiera swoistych cech. Autorzy niniejszego opracowania postanowili powrócić do korzeni przedsiębiorczości, spojrzeć na nią z perspektywy współczesnych paradygmatów, odnaleźć w niej szczególny paradoks racjonalności menedżera i przedsiębiorczości menedżera właściciela. Dodatkowo, w wielu artykułach, poruszono wątek zachowań menedżera i przedsiębiorcy we wspomnianych realiach społecznej odpowiedzialności biznesu. Badania omówione w zamieszczonych w tym zeszycie opracowaniach wskazują na to, że u podstaw współczesnej przedsiębiorczości leży chęć pokonywania konkurencji oraz coraz lepszego zaspokajania potrzeb klientów dzięki: • rozwojowi aktywności innowacyjnej, • skłonności do podejmowania ryzyka i wykorzystywania okazji, • umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia, ale i kreowaniu w otoczeniu zmian, które będą korzystne dla przedsiębiorstwa. Nowoczesna przedsiębiorczość to różne aspekty działań przedsiębiorczych. Autorzy zwrócili szczególną uwagę na takie jej wymiary, jak: • integracja przedsiębiorczości i zarządzana strategicznego, • przedsiębiorczość w aspekcie krajowym i międzynarodowym, • przedsiębiorczość organizacji niekomercyjnych, • przedsiębiorczość technologiczna, • przedsiębiorczość intelektualna, • przedsiębiorczość a społeczna odpowiedzialność biznesu, • strategie przedsiębiorczego CSR Artykuły zebrane w niniejszym zbiorze są efektem nie tylko analiz empirycznych, ale też badań o charakterze dedukcji, bazujących na solidnej kwerendzie literatury przedmiotu. Zachęcamy do ich lektury. Jerzy Niemczyk, Katarzyna Olejczyk-Kita
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Prezentowana książka jest pierwszą tego typu publikacją na polskim rynku wydawniczym, która zawiera kompleksową analizę roli corporate governance w sektorze finansowym i pokazuje, w jaki sposób nieefektywność nadzoru korporacyjnego stała się przyczyną kryzysu w sektorze bankowym na przykładzie Lehman Brothers. Studium przypadku dotyczące właśnie tego banku inwestycyjnego pozwoliło na sformułowanie ważnych wniosków, które wskazują na źródła kryzysu finansowego zarówno w skali makroekonomicznej, jak i w skali pojedynczego podmiotu gospodarczego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Forex budzi ogromne emocje. Pozwala zdobyć lub... stracić fortunę w ciągu kilku minut. To, a także szybkość i prostota wykonywania operacji decydują o jego rosnącej popularności. Z jednej strony jest jednym z najbardziej zmiennych rynków finansowych, z drugiej - jako rynek wymiany walut charakteryzuje się na ogół stabilnymi trendami, trwającymi często kilka tygodni. Co więcej, płynność i dynamika rynków walutowych tworzą przystępne i dające wiele okazji środowisko. Najważniejsze jednak jest, aby do ekscytujących możliwości foreksa podejść w sposób systemowy: najpierw dobrze poznać mechanizmy jego działania, później zastanowić się nad własnym doświadczeniem i poziomem akceptowanego ryzyka, a dopiero potem zacząć rozwijać swoje umiejętności.

Ta książka umożliwi Ci bezpieczny start w świecie foreksa. Została napisana w przystępny sposób, a materiał podzielono na niewielkie rozdziały, co ułatwia odnalezienie potrzebnych informacji. Krok po kroku wyjaśniono tu mechanizmy działania rynku walutowego i czynniki, które wprawiają go w ruch. Dowiesz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć, by postawić pierwsze kroki na tym rynku. Nauczysz się uwzględniać cele inwestycyjne, poziom swojego doświadczenia i apetyt na ryzyko. Opanujesz ważne narzędzia, nauczysz się wykorzystywać zalety nowoczesnych rozwiązań oraz analizę techniczną do znajdowania okazji do otwarcia pozycji. W książce nie zabrakło wskazówek do interpretacji danych ekonomicznych, a także korzystania z tajników psychologii rynku, sentymentu i pozycjonowania.

W tej książce między innymi:

  • czym jest forex i jak funkcjonuje
  • czego potrzeba, aby odnieść sukces na tym rynku
  • żelazne zasady zarządzania ekspozycją na ryzyko
  • jak badać rynek
  • jak pracuje dobry trader

Poznaj forex. Opanuj forex. Czerp satysfakcję i zyski!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Trwają poszukiwania analogii dla COVID-19. W języku zarządzania ryzykiem używa się analogii do Białego Łabędzia, rozkładu normalnego, Czarnego Łabędzia epidemii, która pojawia się raz na sto lat, Zielonego Łabędzia wydarzenia, które pociąga za sobą ogromne straty i jest nieuniknione.
Autorzy wykorzystują swoje kompetencje w zakresie zarządzania ryzykiem systemu finansowego, aby uporządkować dotychczasową wiedzę o pandemii koronawirusa. Doświadczenie kryzysu finansowego lat 2008-2009 pozwala na przedstawienie sekwencji wydarzeń, które mają nas doprowadzić do nowej normalności.
Studium ekonomiczno-finansowe COVID-19 jest podzielone na trzy części. Część pierwsza przypomina dorobek teorii ryzyka systemowego i jego odmienność od ryzyka systematycznego i ryzyka specyficznego. Część druga przypomina, że straty wywołane pandemią mogą być liczone w różnych dobrach ekonomicznych: publicznych lub prywatnych, w dobrach pożytku publicznego i dobrach klubowych, wspólnych np. dla rodziny. Straty mogą dotyczyć dóbr współwystępujących, infrastruktury społeczeństwa i gospodarki ryzyka.
Część trzecia koncentruje się na następstwach COVID-19 dla kondycji finansowej, państwa, gospodarstw domowych, JST, przedsiębiorstw. Kontekst finansowy i prognozy strat wywołanych pandemia są odnoszone do kraju, Unii Europejskiej i gospodarki światowej.
Zakończenie prezentuje 9 etapowy model rozwoju pandemii jako ryzyka systemowego, które może i powinno być profesjonalnie zarządzane. Nowością tego studium jest zwrócenie uwagi na znaczenie nawyków codzienności dla uporania się następstwami pandemii. Nanofinanse konsekwentnie przypominają, że stabilność systemu zdrowotnego czy finansowego zależy od nawyków na co dzień.
Rekomendacje praktyczne książki, dotyczą odblokowania istniejącego potencjału intelektualnego i finansowego transferów międzypokoleniowych dla przezwyciężenia negatywnych następstw pandemii. Seniorzy mają zasoby majątkowe pozwalające na przezwyciężenie recesji po COVID-19. Obawiają się bardziej o życie i zdrowie dzieci i wnucząt niż o własne. Współczesne technologie typu blockchain pozwalają na zagwarantowanie bezpieczeństwa transferom rodzinnym i międzypokoleniowym. Są to bufory bezpieczeństwa zdrowotnego i finansowego ludności w warunkach pandemii.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Wraz z postępem globalizacji następuje przyspieszenie procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw i ich łańcuchów dostaw. Liberalizacja handlu zagranicznego, wzrost bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz dynamiczny rozwój innowacji transportowych i informatycznych zgodnie z ideą Industry 4.0 ułatwiają powstawanie łańcuchów dostaw o zasięgu transnarodowym, a nawet międzykontynentalnym. Z rozwijaniem działalności na międzynarodowych rynkach zaopatrzenia i zbytu wiąże się jednak problem zapewnienia spójności celów, metod i narzędzi globalnych oraz lokalnych strategii logistycznych, którego to problemu rozwiązanie polega na odnalezieniu równowagi między integracją i koordynacją międzynarodowych łańcuchów dostaw a dostosowaniem jego ogniw do uwarunkowań lokalnych. Dlatego problematyka poszukiwania równowagi między globalnym a lokalnym wymiarem strategii logistycznych stała się przewodnim motywem ogólnopolskiej konferencji naukowej, która po raz szósty została zorganizowana przez pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej