Meryk Radosław
Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(66)
Katalog książek
(10)
Forma i typ
E-booki
(66)
Książki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(6)
Wydział Politechniczny
(8)
Czytelnia Główna
(4)
Czytelnia WP
(5)
Autor
Konopnicka Maria
(165)
Praca zbiorowa
(158)
Słowacki Juliusz
(132)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Lenartowicz Teofil
(111)
Meryk Radosław
(66)
Prus Bolesław
(100)
Bednarz Stanisław
(99)
Ryll Łucja
(98)
Włodarczyk Maria
(95)
Górczyński Robert
(93)
Gomulicki Wiktor
(91)
Orzeszkowa Eliza
(89)
Dooley Jenny
(87)
Walczak Tomasz
(87)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Cieślak Piotr
(82)
Evans Virginia
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Piwko Łukasz
(71)
Rajca Piotr
(71)
Czechowicz Józef
(69)
Kraszewski Józef Ignacy
(66)
Baudelaire Charles
(63)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(61)
Lange Antoni
(61)
Watrak Andrzej
(57)
Moszczyński Andrzej
(56)
Walczak Krzysztof (1950- )
(56)
Wrotek Witold
(55)
Mickiewicz Adam
(54)
Steczek-Czerniawska Elżbieta
(53)
Andrysiak Ewa (1955- )
(52)
Drożdż Jarosław
(52)
Kamiński Bogdan
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Kulesza Alina
(49)
Lachowski Lech
(49)
Wolarski Wojciech
(49)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(47)
Sałbut Bartosz
(47)
Walczak Krzysztof
(47)
Bonk Krzysztof
(46)
Gutowski Maksymilian
(46)
Orlewicz Leszek (1946- )
(45)
Dygasiński Adolf
(44)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(44)
Laskowski Kazimierz
(44)
Poklewski-Koziełł Tadeusz
(44)
Kościelniak Władysław
(43)
Wołejszo Jarosław
(43)
Koper Sławomir (1963- )
(42)
Pikoń Andrzej
(42)
Suchodolski Bogdan
(41)
Anders Paweł
(40)
Flisek Aneta
(40)
Niemojewski Andrzej
(40)
Andrysiak Ewa
(39)
Szarzyński Mikołaj Sęp
(39)
Dobrzański Tadeusz
(38)
Kawalec Mieczysław
(38)
Pilch Piotr
(38)
Andersen Hans Christian
(37)
Kowalczyk Ryszard
(37)
Mruk Henryk
(37)
Polak Grzegorz (1952- )
(37)
Wyspiański Stanisław
(37)
Danowski Bartosz
(36)
Kowalska Samanta
(36)
Brzozowski Stanisław
(35)
Dmochowska Halina
(35)
Dziak Artur
(35)
Kowalczyk Grzegorz
(35)
Lis Marcin
(35)
Sinko Tadeusz
(35)
Vvedenskij Boris Alekseevič (1893-1969)
(35)
Waśko Zbigniew
(35)
Zapolska Gabriela
(35)
Łuczkiewicz Grzegorz
(35)
Estreicher Karol
(33)
Zboiński Krzysztof
(33)
Żeromski Stefan
(33)
Józefiok Adam
(32)
Nowak Edward
(32)
Oppman Artur
(32)
Oxenden Clive
(31)
Szeliga Marcin
(31)
Wojnowski Jan
(31)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(31)
Bałucki Michał
(30)
Bręborowicz Grzegorz H. (1948- )
(30)
Kienzler Iwona (1956- )
(30)
Rzychoń Tomasz
(30)
Birkenmajer Aleksander
(29)
Czerni Sergiusz
(29)
Ehrlich Andrzej
(29)
Grimm Jakub
(29)
Grimm Wilhelm
(29)
Kokot Franciszek
(29)
Matuk Konrad
(29)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(75)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(76)
Odbiorca
Informatycy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Sieci komputerowe
(3)
Systemy informatyczne
(3)
Systemy operacyjne (informatyka)
(2)
Szyfrowanie (informatyka)
(2)
AJAX (informatyka)
(1)
Access
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
HTML (język znaczników)
(1)
Linux (system operacyjny)
(1)
ORACLE (system informatyczny)
(1)
PHP (język programowania)
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Strony Web
(1)
Złośliwe oprogramowanie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
76 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Programuj i organizuj kod z metodyką Lean! Tempo rozwoju aplikacji wymusza stosowanie elastycznych sposobów wytwarzania oprogramowania. Książka ta została poświęcona architekturze Lean, która usprawni ten proces dzięki nowatorskiemu podejściu. Wykorzystaj je i przygotuj swoją aplikację na zmiany funkcjonalne, by użytkownicy mogli w pełni wykorzystać jej potencjał! W trakcie lektury zapoznasz się z duchem Agile i Lean oraz przydzielisz najważniejsze role członkom projektu. Po tym niezwykle interesującym wstępie rozpoczniesz pasjonującą podróż po świecie architektury Lean. Dowiesz się, czym jest system, jak podzielić projekt na części i wybrać jego styl. W kolejnych rozdziałach zorganizujesz swój kod i przetestujesz zaprojektowaną architekturę. Znajdziesz tu wiele przykładów, które w najlepszy sposób przedstawiają założenia i intencje architektury Lean, z dużym naciskiem na sam kod. To obowiązkowa lektura dla wszystkich programistów i projektantów systemów informatycznych. Dzięki tej książce: poznasz filozofię Agile i Lean zbudujesz kod odporny na zmiany zrozumiesz paradygmat DCI poznasz współczesne metody wytwarzania oprogramowania! Twój przewodnik po architekturze Lean!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Unity to jeden z najpopularniejszych silników do tworzenia gier. Równocześnie, pracując w tym środowisku, możesz się nauczyć programowania w C#, który jest nowoczesnym i wszechstronnym językiem. Podczas pisania skryptów potrzebnych do zbudowania gry poszczególne konstrukcje języka i ich zastosowanie nagle stają się proste i zrozumiałe. Dzięki nim można zaimplementować niestandardowe zachowania i mechanikę gry, i to na poziomie profesjonalnej, grywalnej gry! I właśnie taki jest cel tej książki - nauka bloków budulcowych programowania i języka C# od podstaw. Oto siódme, uzupełnione i zaktualizowane wydanie cenionego podręcznika (dodano do niego kilka nowych rozdziałów). Dzięki lekturze poznasz od podstaw koncepcje programowania w języku C# i płynnie przejdziesz do tworzenia gier w Unity. Nauczysz się pisać skrypty implementujące prostą mechanikę gier, programować proceduralnie i zwiększać złożoność swoich gier poprzez wprowadzanie inteligentnych nieprzyjaciół i pocisków zadających obrażenia. W kolejnych rozdziałach poznasz coraz ciekawsze możliwości Unity, niezbędne w projektowaniu gier, takie jak sterowanie oświetleniem, ruchami gracza, kamerą, programowanie kolizji i wiele innych. W książce między innymi: podstawy programowania, w tym programowania zorientowanego obiektowego w języku C# przykłady skryptów C# w środowisku Unity interfejsy, klasy abstrakcyjne i rozszerzenia klas tworzenie dokumentu projektu gry i podstawowych mechanizmów gier stosy, kolejki, wyjątki, obsługa błędów formaty XML i JSON i ich zastosowanie Mistrz programowania zaczynał od pisania gier!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Unity jest zaawansowanym środowiskiem przeznaczonym do tworzenia gier 3D. Równocześnie może stanowić początek wspaniałej przygody z C#, który jest nowoczesnym i wszechstronnym językiem programowania. Taka ścieżka nauki pozwala na uniknięcie niezrozumiałego dla początkujących żargonu czy niejasnej logiki programowania. Poszczególne konstrukcje języka i ich zastosowanie nagle stają się proste - dzięki niestandardowym skryptom pisanym w C# można rozszerzyć możliwości Unity i tworzyć wciągające, świetnie wyglądające gry. Oto sposób na przyjemną i angażującą, a przy tym skuteczną naukę programowania! To piąte, uzupełnione i zaktualizowane wydanie cenionego podręcznika, dzięki któremu poznasz od podstaw koncepcje programowania w języku C#, dowiesz się, czym są zmienne i klasy, a także jakie są zasady programowania zorientowanego obiektowo. Po zapoznaniu się z elementarzem C# przejdziesz do tworzenia gier w Unity. Nauczysz się tworzyć skrypty obsługi prostej mechaniki gry i zdobędziesz praktyczne doświadczenie w programowaniu zgodnym z najlepszymi praktykami kodowania. A tym samym wejdziesz na wyższy poziom w zakresie posługiwania się Unity i językiem C#. Po uważnej lekturze zdobędziesz umiejętności potrzebne do realizacji projektów własnych gier w Unity i C#. W książce między innymi: precyzyjne przykłady przydatne w nauce podstaw programowania w języku C# skrypty i ich implementacja w Unity tworzenie podstawowych mechanizmów gier interfejsy, klasy abstrakcyjne, stosy, kolejki, obsługa wyjątków i błędów w C# podstawy sztucznej inteligencji do zastosowania w grach Ciekawość to pierwszy krok do programowania!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Techniki uczenia głębokiego rozwijają się w imponującym tempie, a sieci neuronowe znajdują zastosowanie w przeróżnych branżach. Coraz częściej komputer wykonuje zadania, które do niedawna były zarezerwowane dla człowieka. Dobrym przykładem jest tworzenie dzieł sztuki: ostatnie postępy w dziedzinie modelowania generatywnego sprawiają, że maszyny tworzą oryginalne obrazy w określonym stylu, piszą spójne akapity tekstu, komponują przyjemną w odbiorze muzykę i generują prawdopodobne scenariusze zdarzeń. Ta "generatywna rewolucja" już się zaczęła, a jej efekty przekraczają najśmielsze wyobrażenia. Ta książka jest praktycznym przewodnikiem przeznaczonym dla inżynierów uczenia maszynowego i analityków danych. W jasny i przystępny sposób omówiono w niej zasadnicze zagadnienia teorii modelowania generatywnego, a następnie zaprezentowano techniki stosowane do budowy modeli generatywnych, włącznie z ogólnym opisem uczenia głębokiego, wariacyjnych autoenkoderów i generatywnych sieci antagonistycznych (GAN). Na tej podstawie - z wykorzystaniem biblioteki Keras - pokazano wewnętrzne funkcjonowanie każdej z tych technik, łącznie z najbardziej nowatorskimi architekturami. Opisano krok po kroku sposoby rozwiązywania takich twórczych zadań jak malowanie, pisanie i komponowanie muzyki, a także zastosowania modelowania generatywnego do optymalizacji strategii grania w gry (modele World). W książce między innymi: działanie autoenkoderów wariacyjnych tworzenie sieci GAN, w tym CycleGAN i MuseGAN rekurencyjne modele generatywne do tworzenia tekstu oraz mechanizmy uwagi modele generatywne w środowiskach uczenia przez wzmacnianie architektura Transformer (BERT, GPT-2) oraz modele generowania obrazu Czy potrafisz stworzyć... twórcę?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Ostatnio coraz częściej projektuje się systemy oparte na mikrousługach. W odróżnieniu od aplikacji monolitycznych są one bardziej skalowalne, efektywniejsze, a także łatwiejsze w implementacji, rozwijaniu i utrzymaniu. Dzięki zastosowaniu architektury mikrousług i kontenerów programiści mogą skupić się na danym elemencie, nie zajmując się całością aplikacji. Okazuje się jednak, że przejście na architekturę mikrousług nie jest proste. Problemem jest brak gotowych standardów architektonicznych, operacyjnych i organizacyjnych, które ułatwiałyby pełne wykorzystanie niewątpliwych zalet architektury mikrousług. Niniejsza książka jest praktycznym poradnikiem dla inżynierów, menedżerów i architektów oprogramowania odpowiedzialnych za przygotowanie i funkcjonowanie systemów w firmach inżynierskich. Nie jest to podręcznik przedstawiający operacje wdrożeniowe „krok po kroku”, jednak wyjaśniono tu niezbędne pojęcia i pokazano zasady budowania mikrousług. Opisano również szereg strategii ich implementacji. Niezwykle cenną cechą książki jest podejście oparte na standaryzacji: dzięki temu łatwiej jest zaprojektować mikrousługi, które są stabilne, niezawodne, skalowalne, odporne na uszkodzenia, wydajne, monitorowane i udokumentowane. Najważniejsze zagadnienia: mikrousługi, ich budowa i ekosystem standardy gotowości bazujące na dostępności mikrousług standardy projektowania cyklu życiowego mikrousług budowa odporności na awarie i strategie wykrywania błędów właściwe podejście do dokumentacji konserwacja systemu i strategie zarządzania zależnościami Wdrażaj mikrousługi w najlepszym sprawdzonym standardzie! Susan Fowler pracuje w firmie Uber Technologies, gdzie zajmuje się przygotowaniem mikrousług do wdrożenia w produkcji. Przed dołączeniem do Ubera pracowała nad platformami aplikacji i infrastrukturą w kilku małych firmach. Wcześniej studiowała fizykę cząstek elementarnych na Uniwersytecie w Pensylwanii. Interesuje się nie tylko technologiami informatycznymi i fizyką, ale i matematyką oraz filozofią. Jednym z jej marzeń jest napisanie symfonii i... scenariusza sitcomu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
AngularJS jest popularnym frameworkiem służącym do pisania aplikacji internetowych o różnej skali. Jest to świetny projekt open source, dzięki któremu praca staje się wydajna i przyjemna. Tworzenie oprogramowania mającego naprawdę wysoką jakość wymaga od programisty stałego rozwijania umiejętności. Konieczne jest doskonałe opanowanie narzędzi programistycznych i uczenie się nowych funkcji, które one oferują. Proces ten w istocie nigdy się nie kończy.Jeśli już znasz podstawowe cechy AngularJS i postanowiłeś nabyć biegłości w pracy z tym frameworkiem, to masz w rękach książkę przeznaczoną dla Ciebie. Przedstawione w niej metodologie i strategie pozwolą Ci na sprawne budowanie wydajnych i skalowalnych aplikacji internetowych. W tym praktycznym poradniku znajdziesz ponad 90 łatwych do wykonania receptur. Od razu zaczniesz korzystać z praktycznych rozwiązań. Z pewnością docenisz jasne podejście do problemów, klarowne wyjaśnienia i czytelne wskazówki dotyczące tworzenia aplikacji produkcyjnych. Oczywiście nie zabrakło licznych fragmentów kodu opatrzonego komentarzem.Dzięki tej książce: Poznasz wzorce, strategie i praktyki, dzięki którym AngularJS pozwala na tworzenie prawdziwie skalowalnych, wydajnych i efektywnych aplikacji internetowych. Będziesz pracował na kodzie prawdziwych aplikacji, posługując się najnowszymi narzędziami udostępnionymi w ostatniej wersji frameworka — AngularJS 1.3. Znajdziesz rozwiązania najczęstszych problemów, włączając w to kwestie testowania i optymalizacji kodu. Zaczniesz biegle korzystać z dyrektyw AngularJS, filtrów standardowych i niestandardowych, nauczysz się implementować magistrale zdarzeń. Dowiesz się, czym są i jak stosować obietnice; poznasz proste obietnice, łańcuchy obietnic, bariery obietnic. Nabierzesz wprawy w stosowaniu szablonów aplikacji. Poznasz słabsze strony frameworka i nauczysz się skutecznie zapobiegać ewentualnym problemom. AngularJS to świetne narzędzie — poznaj jego tajniki!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Ostatnia dekada zmieniła oblicze IT. Kluczowego znaczenia nabrały big data, a chmura i automatyzacja rozpowszechniły się wszędzie tam, gdzie mowa o efektywności. Inżynierowie muszą wykorzystywać zalety systemów linuksowych w codziennej praktyce, aby zapewnić należyty poziom automatyzacji swoich zadań. Do tych celów świetnie nadaje się Python. Język ten zdobywa coraz większe uznanie z uwagi na jego wszechstronność, jak również wydajność, przenaszalność i bezpieczeństwo kodu. Warto więc wykorzystywać Pythona do administrowania systemami Linux wraz z takimi narzędziami DevOps jak Docker, Kubernetes i Terraform. Dzięki tej książce dowiesz się, jak sobie z tym poradzić. Znalazło się w niej krótkie wprowadzenie do Pythona oraz do automatyzacji przetwarzania tekstu i obsługi systemu plików, a także do pisania własnych narzędzi wiersza poleceń. Zaprezentowano również przydatne narzędzia linuksowe, systemy zarządzania pakietami oraz systemy budowania, monitorowania i automatycznego testowania kodu. Zagadnienia te szczególnie zainteresują specjalistów DevOps. Ponadto zawarto tu podstawowe informacje o chmurze obliczeniowej, usługach IaC i systemach Kubernetes. Omówiono zasady uczenia maszynowego i inżynierii danych z perspektywy DevOps. Przedstawiono także kompletny przewodnik po procesach budowania, wdrażania oraz operacyjnego wykorzystywania modelu uczenia maszynowego z użyciem systemów Flask, sklearn, Docker i Kubernetes. W tej książce: wprowadzenie do Pythona automatyczne przetwarzanie tekstu oraz automatyzacja operacji na plikach automatyzacja za pomocą sprawdzonych narzędzi linuksowych chmura, infrastruktura jako kod, Kubernetes i tryb bezserwerowy uczenie maszynowe i inżynieria danych z perspektywy DevOps tworzenie i operacjonalizacja projektu uczenia maszynowego Python: tutaj ważna jest prawdziwa nowoczesność oprogramowania!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Zapanuj nad chaosem informacyjnym! SharePoint to platforma rozwijana przez firmę Microsoft, ułatwiająca zapanowanie nad ogromem informacji przetwarzanych w przedsiębiorstwie. Jest najczęściej wybierana przez średnie i duże organizacje. Pozwala pracownikom na błyskawiczne zlokalizowanie informacji istotnych w ich codziennej pracy. Ponadto pomaga tworzyć własne komponenty, dostosowane do specyficznych wymagań.SharePoint to duży i zaawansowany produkt, jednak dzięki tej książce szybko zdobędziesz wiedzę umożliwiającą skuteczne korzystanie z jego potencjału. W trakcie lektury poznasz cykl życia informacji, zaplanujesz strukturę archiwów, skonfigurujesz portal eDiscovery oraz dostosujesz system zabezpieczeń do własnych wymagań. Na kolejnych stronach znajdziesz ciekawe informacje na temat klasyfikowania i organizowania informacji, publikowania zawartości sieci Web oraz formularzy elektronicznych. Książka ta jest obowiązkową lekturą dla wszystkich osób odpowiedzialnych za organizowanie przechowywania informacji w SharePoint.Dowiesz się, jak: Zastosować model cyklu życia informacji w celu przeanalizowania i zrozumienia informacji wykorzystywanych w instytucji. Zaprojektować plan archiwów z zastosowaniem reguł routingu informacji w celu zorganizowania repozytorium rekordów programu SharePoint. Zaplanować i skonfigurować portal eDiscovery oraz zarządzać sprawami zbierania elektronicznych materiałów dowodowych. Zaprojektować rozwiązania niezbędne do stworzenia interfejsu z zewnętrznymi systemami zarządzania informacjami. Określić wymagania bezpieczeństwa informacji w instytucji. Zaprojektować typy zawartości i zaimplementować koncentrator typu zawartości przedsiębiorstwa w celu podziału na kategorie i zorganizowania informacji. Poznaj skuteczne sposoby zarządzania informacjami!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Projektanci nowoczesnych aplikacji internetowych muszą obecnie sprostać wielu wyzwaniom. Oprogramowanie, które tworzą, musi działać wydajnie i bezbłędnie w różnych przeglądarkach, na różnych platformach, na różnych urządzeniach. Wobec rosnących wymagań testowanie aplikacji staje się bardzo ważnym etapem jej rozwoju. Jako że zaprojektowanie i przeprowadzenie takich testów jest dość złożonym zadaniem, warto zapewnić sobie sprawdzone narzędzie umożliwiające automatyzację testów aplikacji. Takim narzędziem z pewnością jest Selenium Web Driver — framework służący do automatyzacji przeglądarek internetowych.W tej książce przedstawiono zaawansowane techniki testowania aplikacji internetowych za pomocą Selenium Web Driver i pokrewnych narzędzi. Zaprezentowano skuteczne i efektywne metodyki testowania aplikacji przeznaczonych dla komputerów stacjonarnych, przeglądarek mobilnych i działających w środowisku rozproszonym. Opisano tu również wzorce projektowe, takie jak testy bazujące na danych, obiekty stron i mapy obiektów. Przedstawiono techniki rozszerzania frameworka Selenium i dostosowywania go do szczególnych działań. W książce zaprezentowano ponad 80 receptur, które z pewnością okażą się przydatne podczas automatyzacji testów aplikacji.Czego możesz oczekiwać od tej książki... Zrozumiesz działanie lokalizatorów. Nauczysz się korzystać z różnych metod lokalizowania, co pomoże Ci budować niezawodne testy. Nauczysz się wzorca PageFactory, który pozwala budować rozbudowane i łatwe do utrzymania frameworki testów. Zapoznasz się ze sposobami integracji Selenium WebDriver API z narzędziami ATDD (BDD) takimi, jak Cucumber, SpecFlow, Capybara i Behave. Nauczysz się konfigurować symulatory i urządzenia iPhone (Android) w celu testowania aplikacji webowych za pomocą Appium. Dowiesz się, jak skonfigurować środowisko Selenium Grid pozwalające na szybsze i współbieżne wykonywanie testów. Dzięki niemu zwiększysz pokrycie testowe oraz skrócisz czas uruchomienia testów dla wielu przeglądarek. Będziesz potrafił budować rozszerzone testy Selenium WebDriver dla zwiększenia pokrycia Twojej aplikacji testami. Nowoczesne testowanie: Selenium Web Driver!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Wykorzystaj nowoczesne narzędzia w swoich projektach internetowych Projektuj własne szablony Twórz aplikacje wielojęzyczne Popraw wydajność witryn internetowych Współczesne witryny WWW to nie tylko prezentacje podstawowych informacji o firmach. W sieci można znaleźć setki sklepów internetowych, portali informacyjnych i innych serwisów będących samodzielnymi przedsięwzięciami. Coraz częściej strony WWW wykorzystywane są również jako interfejs użytkownika dla aplikacji. Tak rozbudowane projekty internetowe są realizowane przez zespoły składające się z programistów odpowiedzialnych za "zaplecze" serwisu i projektantów, których zadaniem jest opracowanie wyglądu witryny. W takich przypadkach niezbędny jest mechanizm pozwalający na oddzielenie treści i logiki stron WWW od ich prezentacji. Do tego celu stosowane są narzędzia umożliwiające skonstruowanie warstwy prezentacyjnej serwisu WWW w oparciu o szablony. PHP, jeden z najpopularniejszych języków programowania wykorzystywany do tworzenia witryn i aplikacji internetowych, oferuje mechanizm szablonów noszący nazwę Smarty. Książka "Smarty. Szablony w aplikacjach PHP" to kompletny przewodnik po tej technologii. Zawiera zasady działania szablonów Smarty oraz możliwości wykorzystania ich w projektach internetowych. Czytając ją, dowiesz się, jak zainstalować i skonfigurować Smarty, jak zbudowane są witryny oparte o ten system oraz jak kreować własne szablony. Poznasz oferowane przez Smarty funkcje, metody i modyfikatory, które będziesz mógł wykorzystać podczas budowy złożonych projektów. Przeczytasz o buforowaniu, poprawie wydajności aplikacji, rozszerzeniu możliwości Smarty za pomocą wtyczek i tworzeniu aplikacji wielojęzycznych. Instalacja i konfiguracja systemu Smarty Struktura witryny opartej na szablonach Smarty Narzędzia do projektowania szablonów Tworzenie prostych szablonów Korzystanie z modyfikatorów w szablonach Funkcje w szablonach Wykrywanie i usuwanie błędów Buforowanie stron i optymalizacja wydajności witryn Rozbudowywanie Smarty za pomocą wtyczek Poznaj sposoby tworzenia profesjonalnych aplikacji sieciowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Mimo upływu lat relacyjne bazy danych wciąż mają się świetnie! Z każdym rokiem stają się coraz doskonalsze i radzą sobie z coraz większymi zbiorami danych. Wciąż jednak podstawą dobrej aplikacji bazodanowej jest dobry projekt samej bazy. Wielu osobom projektowanie poprawnych struktur bazodanowych wydaje się czymś z pogranicza wyższej matematyki i czarnej magii. Tymczasem zdobycie tej umiejętności jest możliwe bez lat studiowania skomplikowanych teorii matematycznych. Wystarczy przyswoić kluczowe podstawy i nauczyć się korzystać z kilku zdroworozsądkowych koncepcji i teorii. Ta książka jest rocznicowym, przejrzanym i zaktualizowanym wydaniem kultowego podręcznika do samodzielnej nauki projektowania relacyjnych baz danych. Zawarte w nim informacje można wykorzystywać niezależnie od zastosowanego oprogramowania. Przedstawiono tu, jak projektować nowoczesne bazy danych, które mają poprawną strukturę, są niezawodne i ułatwiają wprowadzanie zmian. Opisano wszystkie etapy projektowania: od planowania po definiowanie tabel, pól, kluczy, relacji między tabelami, reguł biznesowych i widoków. Dodatkowo znajdziemy tu praktyczne techniki zwiększania integralności danych, omówienie często popełnianych błędów i wskazówki, kiedy warto łamać zasady. Treść przewodnika wzbogacają pytania kontrolne i rysunki, które bardzo pomagają w jej skutecznym opanowaniu. W książce: typy baz danych, modele i cele projektowe tworzenie tabel i relacji, specyfikacje pól i widoki poziomy integralności danych tworzenie reguł biznesowych perspektywy relacyjnych baz danych Nie ma dobrej bazy danych bez dobrego projektu!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Praktyczny przewodnik dla projektantów baz danych! Dzisiejszy świat opiera się na bazach danych. Są one sercem każdego przedsięwzięcia, począwszy od działalności banku, a na zakupach internetowych skończywszy. Ich projektowanie wymaga nie lada kunsztu, a drobny błąd może doprowadzić do nieoczekiwanych konsekwencji. Dlatego od projektantów baz danych wymaga się ogromnej wiedzy i dokładności, a doświadczenie w tej dziedzinie zdobywa się latami. Dzięki tej książce będziesz w stanie zgłębić tajniki budowy baz danych, podane w przejrzysty, przystępny i rozsądny sposób. W trakcie lektury poznasz rodzaje baz, ich dostępne modele oraz cel ich projektowania. Kolejne rozdziały dotyczą procesu projektowania nowej bazy oraz analizowania baz istniejących. Ponadto dowiesz się z nich, jak istotne jest właściwe określenie kluczy i relacji oraz nałożenie więzów integralności. Szczególną uwagę powinieneś zwrócić na rozdział poświęcony najczęściej popełnianym błędom - jego dokładna lektura pozwoli Ci uniknąć wielu problemów. Książka ta jest obowiązkową lekturą dla wszystkich osób mających styczność z bazami danych w codziennej pracy. Dzięki tej książce: poznasz rodzaje baz danych zorganizujesz proces projektowania bazy nauczysz się analizować strukturę istniejącej bazy unikniesz pułapek poznasz tajniki baz danych Wiedza dotycząca baz danych w pigułce!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Arduino od wielu lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród miłośników elektroniki, robotyki i tych, którzy lubią w domowym zaciszu zbudować sobie własny gadżet. Arduino może komunikować się z komputerem, posiada także porty służące do podłączania zewnętrznych elementów elektronicznych, takich jak silniki, przekaźniki, fotodiody, diody laserowe, głośniki, mikrofony itp. Oprogramowanie służące do programowania Arduino jest dostępne za darmo. To wszystko sprawia, że platforma może posłużyć do budowy najprzeróżniejszych robotów, sterowników, czujników czy interfejsów do komunikacji z innymi urządzeniami. Ta książka jest wszechstronnym przewodnikiem, dzięki któremu w pełni wykorzystasz Arduino. Z jej pomocą szybko zdobędziesz wiedzę o elementach elektroniki i programowania, aby wkrótce tworzyć zaawansowane projekty Arduino. Znajdziesz tu mnóstwo praktycznych wzorów i przykładów do ćwiczeń. Rozpoczniesz od podstaw elektroniki, dzięki którym zrozumiesz zagadnienia dotyczące komponentów, układów i prototypów. Następnie poznasz podstawy kodowania, dowiesz się, jak posługiwać się Arduino IDE, jak podłączyć Arduino do komputera i jak uruchamiać własne projekty. Kolejne rozdziały książki dotyczą małych projektów, dzięki którym nauczysz się wykorzystywać do budowania własnych urządzeń wyświetlacze LCD, silniki krokowe, syntezatory mowy, a nawet technologie bezprzewodowe! W tej książce: podstawy teorii elektroniki i obwodów Arduino IDE i podstawowe operacje w języku C sterowanie diodami LED za pomocą kodu stosowanie silników krokowych w budowie robota zdalne sterowanie Arduino za pomocą RF i Bluetooth budowa generatora dźwięków z przyciskami Arduino już masz. Teraz potrzebujesz tylko wyobraźni!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Poznaj i wykorzystaj mechanizmy testowania zabezpieczeń, a nikt nie prześlizgnie się przez Twoją witrynę! Jak zainstalować i skonfigurować narzędzia do testowania zabezpieczeń? Jak szybko i sprawnie znaleźć problemy w aplikacjach? Jak wykorzystywać testy powtarzalne? Witryny internetowe oraz ich aplikacje stanowią swoistą wirtualną furtkę do wszystkich korporacji i instytucji. Jak zatem zadbać, aby nikt niepożądany nie przedostał się do środka? Co sprawia, że witryna jest naprawdę bezpieczna? I w jaki sposób testować aplikację, aby nie był to proces żmudny i czasochłonny, a raczej sprawny i skuteczny? Oto rozwiązanie -- niniejsza książka zawiera proste receptury, dzięki którym z łatwością znajdziesz luki w aplikacjach, zanim zrobią to różni hakerzy. Książka "Testowanie bezpieczeństwa aplikacji internetowych. Receptury" to napisany zrozumiałym językiem podręcznik, dzięki któremu szybko poznasz mechanizmy testowania zabezpieczeń. Praktyczne przykłady zawarte w tym przewodniku sprawią, że szybko nauczysz się włączać systemy zabezpieczeń do standardowych procedur kontroli aplikacji. Bez problemu stworzysz testy dotyczące funkcji AJAX, a także przeprowadzisz rozbudowane, wieloetapowe testy podatności na klasyczne problemy: skrypty krzyżowe oraz wstrzykiwanie kodu. Bezpieczeństwo oprogramowania Instalacja darmowych narzędzi i rozszerzeń Kodowanie danych w Internecie Manipulowanie danymi wejściowymi Fałszowanie informacji przesyłanych w nagłówkach przez przeglądarki Przesyłanie na serwer plików o dużej objętości Obchodzenie ograniczeń interfejsu użytkownika Autoryzacja masowego skanowania Ataki przeciwko aplikacjom AJAX Manipulowanie sesjami Testy wielostronne Niech bezpieczeństwo Twoich aplikacji nie spędza Ci snu z powiek!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Roboty wkraczają do różnych dziedzin naszego życia, więc robotyka nabiera coraz większego znaczenia. Nauka o robotach, ich budowaniu i programowaniu jest dość złożoną, ale fascynującą dziedziną. Jej opanowanie wymaga wysiłku, jednak aby zaprojektować łatwy do wykorzystania interfejs, wystarczy posłużyć się kilkoma programami narzędziowymi oraz językiem Python. W ten sposób można zaprojektować zachowania robota, określić, w jaki sposób będzie zmierzał do celu, reagował na sygnały otaczającego świata, czy sprawić, by oczekiwał na instrukcje.Dzięki tej książce można się nauczyć, jak z wykorzystaniem języka Python oraz kilku popularnych frameworków stosowanych w robotyce, takich jak system ROS, budować autonomiczne roboty mobilne. Omówiono w niej również inne frameworki programistyczne, w tym również te dla Pythona. Aby równocześnie pokazać praktyczne wykorzystanie przedstawianego materiału, omówiono krok po kroku proces budowania robota-służącego ChefBot, który na przykład może podawać posiłki w domu, hotelu czy restauracji.W tej książce przedstawiono: zwięzłe podstawy robotyki i zasady projektowania oprogramowania robotów, aspekty projektowania CAD 2D i 3D z wykorzystaniem programów LibreCAD i Blender, budowanie modeli 3D z wykorzystaniem API Blender dla Pythona, zagadnienia sprzętowej warstwy projektowania robota, zasady obsługi sensorów robotów, w tym programowanie sensorów wizji, obsługę rozpoznawania mowy i syntezę mowy z wykorzystaniem Pythona i ROS, implementację sztucznej inteligencji za pomocą Pythona, zagadnienie testowania i kalibrowania robota. Przekonaj się, jak fascynujące jest programowanie robotów! Lentin Joseph — inżynier elektroniki, entuzjasta robotyki i ekspert w dziedzinie systemów wbudowanych. Szczególnie interesuje się robotyką, przetwarzaniem obrazu i zastosowaniem języka Python w programowaniu robotów. Jest również znawcą wielu platform oprogramowania robotów, takich jak system ROS (ang. Robot Operating system), V-REP i Actin. Biegle posługuje się bibliotekami przetwarzania obrazu, w tym OpenCV, OpenNI i PCL. Specjalizuje się również w dziedzinie projektowania 3D i programowania systemów wbudowanych na platformach Arduino i Launchpad Stellaris. Jest właścicielem firmy Qbotics Labs zajmującej się rozwijaniem robotyki i jej zastosowaniami w wielu dziedzinach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Lektura obowiązkowa dla każdego programisty C++! Pomimo olbrzymiej konkurencji ze strony platformy .NET oraz języka Java język C++ wciąż jest niezastąpiony w wielu dziedzinach. Wszędzie tam, gdzie wymagane są najwyższa wydajność, pełna kontrola nad sprzętem oraz przewidywalność, C++ jest bezkonkurencyjny. Biblioteka standardowa C++ to zestaw klas i interfejsów, które w znaczny sposób zwiększają możliwości tego języka. Warto wykorzystać jej potencjał! Biblioteka standardowa C++ poza wieloma niewątpliwymi zaletami ma jedną poważną wadę - jest trudna do opanowania. Właśnie dlatego potrzebny Ci jest ten podręcznik! W trakcie lektury poznasz nowe elementy języka C++ w wersji 11. Następnie dowiesz się, czym jest standardowa biblioteka szablonów (STL), oraz zobaczysz, jak wykorzystać w codziennej pracy: mapy, multimapy, iteratory, listy oraz wiele innych elementów. Na sam koniec nauczysz się poprawnie korzystać ze współbieżności oraz tworzyć aplikacje obsługujące różne wersje językowe. Każdy z komponentów biblioteki został dokładnie przedstawiony: z opisem przeznaczenia, przykładami oraz problemami, których może przysporzyć. Książka ta jest obowiązkową lekturą każdego programisty C++! Dzięki tej książce: poznasz nowości języka C++ w wersji 11 wykorzystasz możliwości kontenerów STL zrozumiesz zastosowanie iteratorów zobaczysz na praktycznych przykładach, jak działają komponenty błyskawicznie opanujesz możliwości biblioteki standardowej C++ Odkryj potęgę C++!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Domain-driven design, czyli projektowanie dziedzinowe, w skrócie DDD, jest zbiorem praktyk tworzenia architektury oprogramowania z uwzględnieniem dziedziny biznesu i jej problemów. W ten sposób logika biznesowa staje się sercem aplikacji. Wielu architektów jednak nie radzi sobie ze złożonością tworzonego oprogramowania. Nauczenie się zasad i wzorców DDD, przyswojenie technik dekompozycji dużego systemu, modelowania i projektowania integracji komponentów jest sposobem na zbudowanie systemu w pełni zgodnego z potrzebami i celami biznesowymi. Ta książka zawiera opis podstawowych wzorców, zasad i praktyk przydatnych podczas analizy dziedzin biznesowych, ułatwiających zrozumienie ich strategii i dostosowanie architektury do potrzeb biznesu, aby umożliwić zbudowanie solidnej implementacji logiki biznesowej. Omówiono tu narzędzia i techniki podejmowania decyzji projektowych, a także istotniejsze wzorce projektowe. Dużo uwagi poświęcono kodowi i różnym sposobom implementacji logiki biznesowej systemu. Opisano również techniki i strategie stosowania DDD w rzeczywistych projektach. Ciekawym elementem jest zaprezentowanie związków projektowania dziedzinowego z innymi ważnymi metodologiami i wzorcami.\ W książce między innymi: analiza dziedziny biznesowej firmy w kontekście architektury systemu strategiczne i taktyczne narzędzia DDD budowa wspólnego rozumienia dziedzin biznesowych dekompozycja systemu na konteksty ograniczone koordynacja pracy wielu zespołów stopniowe wdrażanie technik DDD do projektów typu brownfield DDD: praktyczny sposób na rozwiązanie problemów biznesowych!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Poznaj sekrety tworzenia popularnych i dochodowych witryn internetowych! Jak poprawić widoczność serwisu w wyszukiwarkach? Jak zoptymalizować płatne kampanie reklamowe? Jak odnieść sukces w Internecie? Celem optymalizacji witryny WWW jest przede wszystkim maksymalizacja przychodów z serwisu i podniesienie komfortu użytkowników. Aby ten cel osiągnąć, trzeba spełnić kilka podstawowych warunków. Po pierwsze należy zadbać o to, aby serwis można było łatwo odszukać w sieci. Po drugie korzystanie z niego nie może sprawiać trudności, a po trzecie powinien on być szybki, atrakcyjny i interaktywny. Krótko mówiąc, dobry serwis musi być funkcjonalny i wydajny. Aby osiągnąć sukces w sieci, należy zatem wybrać właściwe metody i przyjąć skuteczną strategię działania. Jakie to techniki i jak je stosować, dowiesz się właśnie z tej książki. Książka "Optymalizacja serwisów internetowych. Tajniki szybkości, skuteczności i wyszukiwarek" wskaże Ci możliwości tworzenia i optymalizacji serwisu internetowego, pozwalające w znacznym stopniu ograniczyć inwestycje w marketing, a jednocześnie zyskać wielu klientów. Z tego podręcznika dowiesz się, jak zoptymalizować serwis pod kątem wyszukiwarek, na czym polega właściwy dobór słów kluczowych, jak zbudować architekturę CSS i tworzyć ciekawe rozwiązania, opierające się na Ajaksie. Ponadto nauczysz się optymalizować kampanie reklamowe dzięki stosowaniu perswazyjnej treści reklam. Po tej lekturze będziesz umiał stworzyć wydajny, funkcjonalny, a przy tym popularny i dobrze zarabiający serwis internetowy. Optymalizacja pozycji serwisu w wyszukiwarkach Narzędzia do analizowania słów kluczowych Nagłówki przyciągające uwagę Optymalizacja reklam płatnych (PPC) Dobór grupy docelowej i kwalifikowanie odwiedzających Wykorzystanie metryk do ustalenia budżetu Optymalizacja współczynnika konwersjiv Optymalizacja stron WWW Budowanie architektury CSS Tworzenie własnych rozwiązań, opartych na Ajaksie Zaawansowana optymalizacja serwisów WWW Metryki optymalizacji wydajności Optymalizuj serwis i dochody!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Ostatnia z dwunastu zasad Manifestu Agile mówi o retrospektywach. W myśl tej reguły zespół programistów odbywa regularne spotkania, na których analizuje efekty pracy nad projektem, myśli nad możliwymi zmianami i odpowiednio dopasowuje działania. Retrospektywa po każdej iteracji projektu pozwala na niezwykle skuteczne optymalizowanie pracy zespołu - przeprowadzona odpowiednio gwarantuje, że zebrane wnioski i opinie członków grupy przyczyniają się do coraz lepszych wyników. Rzecz w tym, że rzetelne przygotowanie i przeprowadzenie retrospektywy wcale nie jest proste i oczywiste! W tej książce znajdziesz szereg praktycznych wskazówek, sprawdzonych praktyk i innowacji, dzięki którym sprawisz, że retrospektywy wniosą do Twojego zespołu prawdziwą wartość. Szybko się zorientujesz, że przedstawione tu techniki można stosować w dowolnym projekcie, w którym sukces zależy od zaangażowania i efektywności zespołu i gdy potrzebny jest proces ciągłego doskonalenia. W książce znalazło się sporo ciekawych informacji, dzięki którym łatwiej będzie rozpoznać i przezwyciężyć typowe problemy. Zapoznasz się z przełomowymi koncepcjami, takimi jak eksperymentowanie i uczenie się na bazie myślenia systemowego. Pozornie proste i oczywiste pomysły umożliwią Ci znakomitą poprawę wyników pracy Twojego zespołu! W tej książce: sukcesy i porażki jako źródło cennej informacji techniki facylitacji techniki przygotowania retrospektyw wykorzystywanie spostrzeżeń i opinii typowe problemy retrospektyw retrospektywy a wprowadzanie zmian o wielkiej skali Spójrz wstecz, zastanów się i idź do przodu!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Mimo że Python nie jest typowym językiem programowania funkcyjnego, umożliwia pisanie kodu w sposób właściwy dla tego podejścia. W efekcie można tworzyć zwięzłe i eleganckie programy, które działają szybciej i zużywają mniej zasobów. Jeśli uważasz, że te argumenty uzasadniają zapoznanie się z funkcyjnym podejściem do programowania w Pythonie, to ta książka jest dla Ciebie. Dzięki temu praktycznemu podręcznikowi zrozumiesz, kiedy i dlaczego warto zastosować myślenie funkcyjne, a także jak korzystać z technik funkcyjnych w różnych scenariuszach. Dowiesz się również, jakie narzędzia i biblioteki przeznaczone do tego celu są dostępne w Pythonie i jak używać wyrażeń generatorowych, list składanych i dekoratorów. W tym wydaniu znalazły się nowe rozdziały dotyczące złożonych obiektów bezstanowych, funkcji kombinatorycznych i pakietu toolz, zawierającego zbiór modułów wspomagających pisanie programów funkcyjnych. Umieszczono tu ponadto sporo ciekawych przykładów, dotyczących choćby eksploracyjnej analizy danych i ich czyszczenia. W książce między innymi: najciekawsze biblioteki i wbudowane funkcje wyższego rzędu w Pythonie tworzenie funkcji generatorowych i leniwe wartościowanie implementacja dekoratorów do kompozycji funkcyjnej podpowiedzi typów w Pythonie obsługa współbieżności i implementacja usług sieciowych biblioteka PyMonad i tworzenie symulacji z obsługą stanów Chcesz tworzyć wydajny kod? Naucz się programowania funkcyjnego!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej