Piwko Łukasz
Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(71)
Katalog książek
(15)
Forma i typ
E-booki
(71)
Książki
(15)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
dostępne
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(7)
Wydział Politechniczny
(8)
Czytelnia Główna
(11)
Czytelnia WP
(5)
Autor
Konopnicka Maria
(165)
Praca zbiorowa
(158)
Słowacki Juliusz
(132)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Lenartowicz Teofil
(111)
Piwko Łukasz
(71)
Prus Bolesław
(100)
Bednarz Stanisław
(99)
Ryll Łucja
(98)
Włodarczyk Maria
(95)
Górczyński Robert
(93)
Gomulicki Wiktor
(91)
Orzeszkowa Eliza
(89)
Dooley Jenny
(87)
Walczak Tomasz
(87)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Cieślak Piotr
(82)
Evans Virginia
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Rajca Piotr
(71)
Czechowicz Józef
(69)
Kraszewski Józef Ignacy
(66)
Meryk Radosław
(65)
Baudelaire Charles
(63)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(61)
Lange Antoni
(61)
Watrak Andrzej
(57)
Moszczyński Andrzej
(56)
Walczak Krzysztof (1950- )
(56)
Wrotek Witold
(55)
Mickiewicz Adam
(54)
Steczek-Czerniawska Elżbieta
(53)
Andrysiak Ewa (1955- )
(52)
Drożdż Jarosław
(52)
Kamiński Bogdan
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Kulesza Alina
(49)
Lachowski Lech
(49)
Wolarski Wojciech
(49)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(47)
Sałbut Bartosz
(47)
Walczak Krzysztof
(47)
Bonk Krzysztof
(46)
Gutowski Maksymilian
(46)
Orlewicz Leszek (1946- )
(45)
Dygasiński Adolf
(44)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(44)
Laskowski Kazimierz
(44)
Poklewski-Koziełł Tadeusz
(44)
Kościelniak Władysław
(43)
Wołejszo Jarosław
(43)
Koper Sławomir (1963- )
(42)
Pikoń Andrzej
(42)
Suchodolski Bogdan
(41)
Anders Paweł
(40)
Flisek Aneta
(40)
Niemojewski Andrzej
(40)
Andrysiak Ewa
(39)
Szarzyński Mikołaj Sęp
(39)
Dobrzański Tadeusz
(38)
Kawalec Mieczysław
(38)
Pilch Piotr
(38)
Andersen Hans Christian
(37)
Kowalczyk Ryszard
(37)
Mruk Henryk
(37)
Polak Grzegorz (1952- )
(37)
Wyspiański Stanisław
(37)
Danowski Bartosz
(36)
Kowalska Samanta
(36)
Brzozowski Stanisław
(35)
Dmochowska Halina
(35)
Dziak Artur
(35)
Kowalczyk Grzegorz
(35)
Lis Marcin
(35)
Sinko Tadeusz
(35)
Vvedenskij Boris Alekseevič (1893-1969)
(35)
Waśko Zbigniew
(35)
Zapolska Gabriela
(35)
Łuczkiewicz Grzegorz
(35)
Estreicher Karol
(33)
Zboiński Krzysztof
(33)
Żeromski Stefan
(33)
Józefiok Adam
(32)
Nowak Edward
(32)
Oppman Artur
(32)
Oxenden Clive
(31)
Szeliga Marcin
(31)
Wojnowski Jan
(31)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(31)
Bałucki Michał
(30)
Bręborowicz Grzegorz H. (1948- )
(30)
Kienzler Iwona (1956- )
(30)
Rzychoń Tomasz
(30)
Birkenmajer Aleksander
(29)
Czerni Sergiusz
(29)
Ehrlich Andrzej
(29)
Grimm Jakub
(29)
Grimm Wilhelm
(29)
Kokot Franciszek
(29)
Matuk Konrad
(29)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(69)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(86)
Język
polski
(86)
Temat
Kaskadowe arkusze stylów
(5)
HTML (język znaczników)
(3)
Strony Web
(3)
Animacja komputerowa
(1)
Google Android (system operacyjny)
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Gry internetowe
(1)
Java (język programowania)
(1)
JavaScript (język programowania)
(1)
Mac OS X (system operacyjny)
(1)
Microsoft SQL Server (oprogramowanie)
(1)
Objective-C (język programowania)
(1)
Obrazowanie trójwymiarowe
(1)
PHP (język programowania)
(1)
Programowanie obiektowe (informatyka)
(1)
Przestępstwa komputerowe
(1)
Roboty
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Ruby (język programowania)
(1)
Smartfony
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Tablety
(1)
WebGL (język programowania)
(1)
XML (język składu dokumentu)
(1)
iOS (system operacyjny)
(1)
86 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z obiegową opinią typowy haker godzinami przeszukuje ogromne ilości danych o ruchu sieciowym w celu znalezienia słabiej zabezpieczonego systemu, a potem przeprowadza atak i uzyskuje dostęp do cennych zasobów. Obrona przed takimi cyberprzestępcami jest stosunkowo prosta. Prawdziwe wyzwanie rzuca silnie zmotywowany napastnik, który jest znawcą systemów i sprawnym programistą. Dzisiejsi administratorzy stoją w obliczu advanced persistent threat (APT), co oznacza dosłownie trwałe zagrożenie zaawansowanym atakiem. Ta książka jest znakomitym wprowadzeniem do zaawansowanych technik forsowania dobrze zabezpieczonych środowisk. Metody tu opisane nie są przedstawiane w żadnym poradniku ani na żadnych szkoleniach. Autor skoncentrował się na modelowaniu ataków APT w rzeczywistych warunkach: prezentuje różne nowe technologie i techniki ataków w szerokim kontekście rozmaitych dziedzin i branż działalności. Poza skutecznymi wektorami ataku przedyskutowano tak ważne koncepcje jak unikanie wykrycia szkodliwych programów, świadomość sytuacyjną, eksplorację poziomą i wiele innych umiejętności, które są kluczowe dla zrozumienia ataków APT. W tej książce między innymi: Makroataki i ataki typu „człowiek w przeglądarce” Wykorzystywanie apletów Javy do ataków Metody eskalacji uprawnień Maskowanie fizycznej lokalizacji za pomocą ukrytych usług w sieci Tor Eksperymentalne metody C2 Techniki inżynierii społecznej Sam sprawdź, czy Twój system odeprze prawdziwy atak? Wil Allsopp jest ekspertem w dziedzinie bezpieczeństwa systemów informatycznych. Testami penetracyjnymi zajmuje się od ponad 20 lat. Specjalizuje się w działaniach red team, ocenie systemów pod kątem podatności na ataki, audytach bezpieczeństwa, kontroli bezpieczeństwa kodu źródłowego, a także w inżynierii społecznej oraz rozpoznawaniu zaawansowanych stałych zagrożeń. Przeprowadził setki etycznych testów hakerskich i penetracyjnych dla wielu firm z listy „Fortune 100”. Mieszka w Holandii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Testowanie bezpieczeństwa aplikacji sieciowych wymaga staranności oraz aktualnej i praktycznej wiedzy.Bardzo dobrym narzędziem do tego celu jest Kali Linux - popularna dystrybucja BackTrack systemu Linux, służąca do wykonywania audytów bezpieczeństwa. Zawiera liczne narzędzia umożliwiające zaawansowane testowanie zabezpieczeń, w tym skuteczne testy penetracyjne i techniki inżynierii wstecznej. Pozwala na zdiagnozowanie i wykorzystanie słabych stron aplikacji, co z kolei umożliwia usunięcie usterek i osiągnięcie wysokiego stopnia bezpieczeństwa.Niniejsza książka jest znakomitym przewodnikiem dla pentesterów. Wyjaśniono w niej podstawowe pojęcia hakingu i testowania penetracyjnego. Szczegółowo opisano luki bezpieczeństwa umożliwiające wstrzykiwanie do aplikacji kodu SQL i poleceń. Omówiono często spotykane wady skryptów i mechanizmów weryfikacji danych, jak również kwestie bezpieczeństwa w odniesieniu do technologii AJAX.Przedstawiono również technikę identyfikacji luk w aplikacjach sieciowych (fuzzing). Przede wszystkim zaś pokazano, w jaki sposób wykorzystać opisane słabe strony za pomocą narzędzi dostępnych w Kali Linux 2.0 i pokonać zabezpieczenia aplikacji.Najciekawsze zagadnienia: metodyki testów penetracyjnych aktywny i pasywny rekonesans sieciowy wstrzykiwanie kodu, ataki XSS i CSRF hakowanie połączeń SSL ataki z wykorzystaniem Social Engineering Toolkit (SET) i Browser exploitation framework (BeEF) Poznaj Kali Linux - coś dla hakera i pentestera!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
React jest biblioteką języka JavaScript, utworzoną i udostępnianą przez Facebook na licencji open source. To narzędzie pozwala na rozwiązywanie częstych, uciążliwych problemów programistycznych w zaskakująco prosty sposób, ponieważ umożliwia tworzenie interfejsów użytkownika z gotowych komponentów. Kiedy tylko się pojawiło, bardzo szybko zyskało szerokie uznanie i skupiło wokół siebie aktywną społeczność.Jeśli posiadasz już pewne doświadczenie jako programista front end i używasz jQuery lub innego komponentu JavaScriptu, z pomocą tej książki możesz stworzyć bardziej ambitne interfejsy użytkownika w swoich aplikacjach. Znajdziesz tu szczegółowy opis biblioteki React i najlepszych metod tworzenia aplikacji z gotowych składników, a także opisy kilku innych narzędzi i bibliotek (takich jak React Router i architektura Flux). Każdy temat został przedstawiony w jasny i zwięzły sposób, a w każdym rozdziale przedstawiono pewne typowe problemy wraz ze sposobami ich rozwiązania.W tej książce omówiono: podstawy konfiguracji biblioteki React i struktury interfejsów tworzonych za jej pomocą metody tworzenia kompletnych aplikacji z komponentów React wykorzystanie zdarzeń React, implementację drzewa DOM, a także właściwości i stany komponentów React bibliotekę React Router i trasowanie wydajność aplikacji i optymalizację kodu React testowanie aplikacji, również w systemie Jest Przekonaj się, jak dobry jest React! Cássio de Sousa Antonio — zaczął programować 20 lat temu na komputerze Sinclair Spectrum. Jest wyjątkowo doświadczonym programistą. Pracował jako kierownik techniczny w różnych firmach w Brazylii i USA nad oprogramowaniem dla takich firm jak Microsoft, Coca-Cola, Unilever czy HSBC. W 2014 roku sprzedał swój startup i dziś jest konsultantem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Wiedza społeczności w pigułce. Optymalizacja, audyt oraz dostosowywanie aplikacji sieciowych opartych na systemie Symfony Symfony2 to jeden z najpopularniejszych szkieletów do tworzenia aplikacji internetowych w języku PHP. Programiści PHP docenili jego możliwości, łatwość konfiguracji oraz elastyczność i wybierają go do najbardziej zaawansowanych projektów. Wokół tego szkieletu stworzyli również silną społeczność, która aktywnie wspiera początkujących programistów. Chcesz się przekonać, jak wykorzystać Symfony2 w codziennej pracy? Zastanawiasz się, jak rozszerzyć możliwości tego systemu i jeszcze bardziej dostosować go do własnych potrzeb? Jeżeli tak, to trafiłeś na doskonałą książkę!Znajdziesz w niej cenne porady na temat tworzenia usług, szablonów oraz formularzy. Dowiesz się, jak zwiększyć bezpieczeństwo Twojej aplikacji za pomocą uwierzytelnienia OAuth oraz własnych adnotacji. Poznasz Doctrine oraz zobaczysz, jak udostępnić stworzone rozszerzenie innym programistom. W tej książce znajdziesz również informacje na temat automatycznego testowania stworzonego kodu oraz tworzenia dokumentacji. Jest to doskonała pozycja dla programistów chcących w pełni wykorzystać możliwości szkieletu Symfony2!Dzięki tej książce nauczysz się: Tworzyć i oceniach usługi i procedury nasłuchowe. Łączyć swoje rozszerzenia z wybranymi punktami zaczepu. Tworzyć własne polecenia, szablony oraz integrować aplikację z bazami danych. Dostosowywać warstwę zabezpieczeń do indywidualnych potrzeb. Tworzyć rozszerzenia, które można udostępniać innym programistom. Tworzyć pakiety o takim samym stopniu integracji z Symfony, jak rdzenne moduły. Rozszerz potencjał szkieletu Symfony2!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Ponad 70 praktycznych gotowych rozwiązań do tworzenia wielojęzykowych, responsywnych i skalowalnych witryn internetowych przy użyciu systemu Django Django to szkielet napisany w języku Python, pozwalający na błyskawiczne tworzenie zaawansowanych aplikacji internetowych. Dostarcza on wielu narzędzi, które przyśpieszają i znacząco ułatwiają pracę programisty. Wśród nich znajdziesz system szablonów, system mapowania obiektowo-relacyjnego oraz automatyczny interfejs do zarządzania treścią. Ale to nie wszystko!Przekonaj się, co jeszcze potrafi Django. Ta książka jest doskonałym źródłem informacji na temat tego systemu. Wiedza, którą za chwilę zdobędziesz, przedstawiona jest w formie receptur. Kolejne rozdziały to świetne przepisy na: zarządzanie zależnościami, tworzenie struktury bazy danych, projektowanie formularzy i przetwarzanie pozyskanych z nich danych oraz korzystanie z systemów szablonów. Dowiesz się stąd, jak tworzyć własne filtry i znaczniki w szablonach, modelować panel administracyjny oraz korzystać z Django CMS. Poznasz także system mapowania obiektowo-relacyjnego oraz wdrożysz aplikację na serwerze. Dzięki tym znakomitym przepisom możesz błyskawicznie nauczyć się pracować z Django oraz uruchomić swoją pierwszą aplikację napisaną z jego wykorzystaniem!Z książki tej nauczysz się: Prawidłowo konfigurować projekty Django Budować strukturę bazy danych z domieszek modelowych wielokrotnego użytku Zarządzać strukturami hierarchicznymi przy użyciu algorytmu MPTT Wykorzystywać skrypty JavaScript w responsywnych szablonach Tworzyć filtry i znaczniki szablonowe nadające się do wykorzystania w każdym projekcie Konfigurować panel administracyjny Rozszerzać system Django CMS o własne składniki Poznaj moc języka Python w tworzeniu aplikacji internetowych!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Aby projektować aplikacje, nie wystarczy poznać kilka języków programowania i opanować zestaw narzędzi deweloperskich. Konieczna jest jeszcze wiedza o tym, w jaki sposób rozwiązać dany problem, innymi słowy, trzeba poznać algorytmy. Naturalnie w praktyce programistycznej stosuje się ograniczony zestaw algorytmów. Zostały one już dawno przeanalizowane i przetestowane. Opisano je w wielu trudnych książkach najeżonych niezrozumiałymi schematami i dowodami z pogranicza matematyki, statystyki i jeszcze kilku innych nieprzystępnych dziedzin. Jeśli chcesz po prostu zrozumieć działanie algorytmów, a nie masz ochoty na mozolne przedzieranie się przez setki trudnych stron, to trzymasz w ręku właściwą książkę! Dzięki temu interesującemu, przystępnemu podręcznikowi szybko przyswoisz sobie najważniejsze pojęcia i łatwo zrozumiesz, w jaki sposób algorytmy pomagają w rozwiązywaniu problemów programistycznych. Pokazano w nim słabe i mocne strony najważniejszych algorytmów. Nie zabrakło przydatnych schematów i przykładowych fragmentów kodu napisanego w Pythonie. Książkę tę szczególnie docenią programiści samoucy, inżynierowie i każdy, kto chce zyskać wiedzę o algorytmach. W tej książce przedstawiono między innymi: wyjaśnienie takich pojęć, jak tablice skrótów, listy powiązane, rekurencja, algorytmy sortowania, problem komiwojażera, algorytmy zachłanne, analiza szybkości algorytmów metodą dużego O, algorytmy grafów, w tym algorytm wyszukiwania wszerz i algorytm Dijkstry, algorytm KNN służący do uczenia maszynowego. Poznaj algorytmy i przekonaj się, jak bardzo są przydatne!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Zwiększ wydajność swojej pracy!Wykorzystaj gotowe rozwiązania w HTML5 i CSS3 Oszałamiające możliwości HTML5 pozwoliły projektantom na tworzenie zaawansowanych stron oraz aplikacji internetowych. Jednak wszędzie tam, gdzie realizowane są rozbudowane projekty, zaczynają się problemy ze złożonością struktury tworzonego rozwiązania. W typowych językach programowania zostało to już zauważone dawno temu, a antidotum na te bolączki stały się wzorce projektowe. Teraz przyszedł czas na HTML — najwyższa pora poznać najlepsze rozwiązania typowych problemów! Książka "HTML5 i CSS3. Zaawansowane wzorce projektowe" zawiera opis ponad 350 wzorców projektowych w językach HTML5 i CSS3, przeznaczonych do budowy nowoczesnych stron internetowych. Każdy wzorzec można stosować w połączeniu z innymi, co daje nieskończoną liczbę możliwości udoskonalania produktów. Dzięki przedstawionym tu technikom nie trzeba stosować żadnych sztuczek i można uniknąć testowania w nieskończoność aplikacji w różnych przeglądarkach internetowych. Autorzy szczegółowo opisują wszystkie przydatne własności CSS3 oraz pokazują, jak połączyć je z kodem HTML5, aby uzyskać praktyczne rezultaty. Z książką tą nauczysz się tworzyć płynne układy stron, inicjały, uwagi na marginesie, cytaty i alerty. Ponadto poznasz wiele nowych technik, takich jak zaokrąglanie rogów i sprawdzanie danych wprowadzanych do formularzy. Dzięki tej książce: poznasz najlepsze techniki tworzenia przejrzystego kodu HTML i CSS rozwiążesz typowe problemy z tworzeniem układów strony bezbłędnie sformatujesz tekst stworzysz kod tani w utrzymaniu! Przejrzysty, czytelny kod to oszczędność czasu i pieniędzy!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Odkąd systemy linuksowe mają atrakcyjne interfejsy graficzne, wielu administratorów wykonuje swoje zadania za pomocą myszy. Wiersz poleceń jest o wiele trudniejszym interfejsem, ten sposób pracy jednak pozwala na wykorzystanie pełnego potencjału Linuksa i uzyskanie dostępu do funkcji, które w inny sposób byłyby nieosiągalne. Umiejętność pisania skryptów wiersza poleceń i powłoki Linuksa wciąż jest niezwykle ważna dla każdego administratora, któremu zależy na efektywnym działaniu systemu. Ta książka, podobnie jak inne z serii "Biblia", zawiera zarówno niezbędne teoretyczne informacje, jak i mnóstwo praktycznych wskazówek i instrukcji, dzięki czemu jest znakomitą pomocą w nauce pisania skryptów dla Linuksa. Pokazano tu, kiedy efektywniej jest używać interfejsu graficznego, a kiedy lepiej sięgnąć do wiersza poleceń. Opisano elementy systemu Linux i przedstawiono podstawowe informacje o powłoce, a także o pracy w wierszu poleceń. Zaprezentowano techniki przetwarzania danych użytkownika w skryptach, pracę z systemami plików, wreszcie - sposoby instalacji i aktualizacji oprogramowania. Sporo miejsca poświęcono pracy z wyrażeniami regularnymi i zaawansowanym metodom manipulacji danymi, pokazano też, jak zmodyfikować skrypty powłoki, aby działały w innych powłokach Linuksa. Najciekawsze zagadnienia: tworzenie praktycznych skryptów i narzędzi skryptowych i zarządzanie nimi alternatywne powłoki, takie jak dash i zsh edytory gawk i sed podstawowe i rozszerzone wyrażenia regularne tworzenie skryptów powłoki dla pulpitów graficznych w środowiskach KDE i GNOME pisanie podstawowych i zaawansowanych funkcji Wiersz poleceń: oto pełny potencjał Linuksa!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Najlepsze przepisy na gry w przeglądarce! Popularność języków JavaScript i HTML5 bije wszelkie rekordy. Nikogo to nie dziwi, bo potencjał, jaki drzemie w tych technologiach, jest niewyobrażalny. Efekty, które do tej pory wydawały się nie do osiągnięcia w przeglądarce bez wykorzystania technologii Flash lub apletów Java, teraz można uzyskać bez większego problemu! Dostrzegli to producenci gier i deweloperzy. Zaczęli tworzyć coraz bardziej wymyślne aplikacje i gry, działające w środowisku przeglądarki internetowej. Dołącz do tego grona! Dzięki tej książce to zadanie będzie zdecydowanie łatwiejsze. Należy ona do cieszącej się dużą popularnością serii „Receptury”. W środku znajdziesz szereg artykułów zaczynających się od postawienia pytania, jak wykonać pewne zadanie. Następnym krokiem jest omówienie odpowiedzi. W trakcie lektury dowiesz się, jak rysować na kanwie, budować interakcję z użytkownikiem czy stylizować stronę. Ciekawa jest już sama organizacja książki - poszczególne rozdziały zawierają receptury, które pozwolą Ci zbudować konkretny rodzaj gry. Wśród nich znajdziesz platformówkę, strzelankę, RPG oraz strategię czasu rzeczywistego (RTS). Ta książka to doskonały podręcznik zarówno dla wszystkich osób rozpoczynających przygodę z tworzeniem własnych gier, jak i dla tych, które już się tym zajmują. Sprawdź: jak rysować na kanwie jak korzystać z masek bitowych jak wykryć kolizję jak zbudować niesamowitą strzelankę, platformówkę lub strategię Odkryj możliwości JavaScriptu i HTML5 w zakresie tworzenia gier!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Kubernetes jest ważnym narzędziem do tworzenia, wdrażania i utrzymywania aplikacji w chmurze. Obecnie pozwala na uzyskiwanie prędkości, zwinności, niezawodności i wydajności na wysokim poziomie, a samo tworzenie i utrzymywanie systemów rozproszonych jest proste, efektywne i satysfakcjonujące. Trzeba tylko zrozumieć, na czym polega abstrakcja kontenerów i interfejsów API orkiestracji kontenerów i poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z samym Kubernetesem. Oto podstawowe źródło wiedzy na temat systemu Kubernetes, okraszone przykładami, które umożliwiają samodzielne poznawanie tego produktu! Liz Rice To trzecie wydanie przewodnika autorstwa twórców Kubernetesa. Zostało starannie zaktualizowane i wzbogacone o tak ważne zagadnienia jak bezpieczeństwo, dostęp do Kubernetesa za pomocą kodu napisanego w różnych językach programowania czy tworzenie aplikacji wieloklastrowych. Dzięki książce poznasz podstawy funkcjonowania Kubernetesa, a naukę rozpoczniesz od budowy prostej aplikacji. Później dowiesz się, jak używać narzędzi i interfejsów API do automatyzacji skalowalnych systemów rozproszonych, w tym usług internetowych, aplikacji do uczenia maszynowego czy klastrów komputerów Raspberry Pi. Omówiono tu również zaawansowane zagadnienia, takie jak obiekty specjalne czy siatki usług i system kontroli źródła. Najciekawsze zagadnienia: budowa i działanie Kubernetesa na podstawie prostego przykładu specjalne obiekty, takie jak DaemonSet, Job, ConfigMap i tajne dane cykl życia kompletnej aplikacji rozproszonej zabezpieczanie wdrażanych aplikacji aplikacje wieloklastrowe i dostęp do Kubernetesa za pomocą własnego kodu Poznaj przyszłość infrastruktury!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Kubernetes jest czymś więcej niż platformą do orkiestracji kontenerów. W ciągu zaledwie kilku lat stał się najpopularniejszym i najbogatszym narzędziem do tworzenia, wdrażania i utrzymywania aplikacji w chmurze. Tak radykalna zmiana sposobu funkcjonowania systemów informatycznych wymaga przemodelowania podejścia i stylu pracy zespołów programistycznych. Jeśli jednak wypróbujesz Kubernetesa, przekonasz się, że bardzo upraszcza on tworzenie, wdrażanie i utrzymywanie systemów rozproszonych. Jego twórcy, bazując na własnych wieloletnich doświadczeniach, zaprojektowali go od podstaw, aby zapewnić inżynierom wydajną, efektywną i przyjemną pracę. Ta książka jest przeznaczona dla początkujących i zaawansowanych użytkowników Kubernetesa. Dzięki niej osiągniesz nowe poziomy prędkości, zwinności, niezawodności i wydajności budowanych systemów. Opisano tu, jak działa orkiestrator klastrów Kubernetes oraz jak wykorzystać jego narzędzia i interfejsy API do usprawnienia procesów rozwoju, dostarczania i utrzymywania rozproszonych aplikacji. Wyjaśniono niezbędne szczegóły dotyczące aplikacji kontenerowych, uruchamiania i obsługi klastrów oraz wdrażania aplikacji w Kubernetesie. Przedstawiono sposoby integracji magazynów danych i rozszerzania platformy. Przydatnym podsumowaniem treści zawartych w książce jest kilka praktycznych przykładów tworzenia i wdrażania rzeczywistych aplikacji w Kubernetesie, a także omówienie metod organizowania aplikacji w systemie kontroli źródła. Najciekawsze zagadnienia: tworzenie i uruchamianie klastrów Kubernetesa projektowanie aplikacji: kapsuły, usługi, narzędzia Ingress i obiekty ReplicaSet integracja magazynów danych z kontenerowymi mikrousługami obiekty specjalne: DaemonSet, Job, ConfigMap i tajne dane praktyczne przykłady tworzenia i wdrażania rzeczywistych aplikacji w Kubernetesie Kubernetes: systemy rozproszone mogą być skalowalne i niezawodne!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
JavaScript jest popularnym, rozwiniętym i dojrzałym językiem programowania, a jego zastosowanie znacząco wykracza dziś poza WWW, HTML i CSS: skrypty można uruchamiać na serwerze, komputerach PC, w urządzeniach przenośnych i układach wbudowanych. Dzięki tym możliwościom JavaScript stał się potężnym i wszechstronnym narzędziem. Co więcej, ten język świetnie nadaje się do programowania zorientowanego obiektowo i pozwala na pisanie solidnego kodu, a w efekcie na tworzenie nawet bardzo złożonych, skalowalnych i łatwych w utrzymaniu aplikacji.Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które mniej więcej znają JavaScript, ale chcą się nauczyć programować obiektowo w tym języku. Można tu znaleźć informacje o definiowaniu obiektów za pomocą klas ES6, metodach hermetyzacji oraz różnych sposobach dziedziczenia. Są tu niektóre zaawansowane wzorce projektowe i opis wykorzystania mechanizmu obietnic do pracy z procesami asynchronicznymi. Nie zabrakło również wyjaśnień zasad SOLID, dzięki którym tworzony kod staje się efektywny i niezawodny.Niektóre zagadnienia omówione w książce: podstawy programowania obiektowego w JavaScripcie techniki imitacji klasycznych interfejsów obiektowych modele prezentacyjne: MVC i MVVM programowanie asynchroniczne porządkowanie kodu źródłowego — moduły ECMAScript 6 rodzaje architektury aplikacji w JavaScript, wzorce fasada i mediator JavaScript — pisz skrypty do zadań specjalnych! Andrea Chiarelli — jest ekspertem programowania w różnych technologiach (C#, JavaScript, ASP.NET czy AngularJS, REST i PhoneGap/Cordova), a także autorem i współautorem licznych książek o programowaniu. Poza tym regularnie pisuje do takich magazynów, jak „Computer Programming” czy „ASP Today”. Pracuje na stanowisku starszego inżyniera oprogramowania we włoskim oddziale Apparound Inc., firmy, która urodziła się w samym sercu Doliny Krzemowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Sprawdź, jak zarobić na WordPressie! Jak skonstruowany jest mechanizm szablonów? Jak tworzyć motywy zgodnie z prawem? Gdzie najlepiej sprzedać gotowy motyw? WordPress to wiodący system do szybkiego tworzenia eleganckich, bogatych w treść oraz grafikę stron internetowych. Nieważne, czy jest to blog, strona domowa, czy witryna firmowa — WordPress sprawdzi się wyśmienicie w każdej roli. Jedną z jego cech, dzięki którym zasłużył na swoją popularność, jest niezwykle intuicyjny i elastyczny sposób tworzenia motywów. Dzięki niemu masz do wyboru tysiące gotowych skórek, a ponadto możesz stworzyć własną, niepowtarzalną, która sprawi, że Twoja strona zyska na atrakcyjności. A może motywy można sprzedawać? Oczywiście, możesz zarobić na tworzeniu "skórek" dla WordPressa. W końcu przy tylu milionach użytkowników nikt nie powinien narzekać na brak klientów! Dzięki tej książce błyskawicznie opanujesz tę sztukę. W trakcie lektury poznasz zasady planowania motywu, metody projektowania szablonów oraz sposoby tworzenia motywów na podstawie modeli. Ponadto autorzy przedstawią Ci zaawansowane zagadnienia, takie jak zarządzanie archiwami, wyświetlanie stron informujących o błędach czy też zarządzanie komentarzami. Wśród poruszanych tematów znajdziesz również omówienia najlepszych sposobów testowania szablonów i wskazówki na temat rozwiązywania najczęściej występujących problemów. Dodatkowo autorzy przedstawiają niezwykle istotny aspekt tworzenia szablonów — przepisy prawne. Ta wiedza z pewnością zaprocentuje w przyszłości! Będziesz wiedział, jak nie wejść w konflikt z prawem autorskim, jak licencjonować własne motywy oraz jak najlepiej je sprzedać! Planowanie motywu Definiowanie wyglądu menu Etapy procesu projektowania Zasady projektowania motywu Podział na strony Strony archiwum, o autorze, kategorii oraz znaczników Strony błędów Umieszczanie bloków reklamowych Modele jako podstawa do tworzenia szablonów Zaawansowane techniki konstruowania motywów Dodawanie ilustracji Komentarze Wykorzystanie widżetów Dodawanie opcji motywów Handel motywami Zobacz, jakie możliwości kryje najpopularniejszysystem do tworzenia stron — WordPress! Prowadzisz bloga, serwis informacyjny, stronę firmową?Dołącz do Programu Partnerskiego - Zostań wtyczką Helionu! więcej>>
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Zbuduj własnego pomocnika! Czy nie masz czasami dość zajmowania się wszystkim i rozwiązywania problemów wszystkich dookoła? Czy nie marzy Ci się w takich momentach, by wyręczył Cię jakiś pomocnik? Nieomylny i zawsze gotowy do działania? Mówiąc wprost - robot? Nie jesteś sam. My też o nim marzymy! Dzięki tej książce własnoręcznie go zbudujesz! Pewnie nie zrobi za Ciebie zakupów, ale froterowanie podłogi może być już w zasięgu jego możliwości. W trakcie lektury zdobędziesz niezbędną wiedzę o robotyce: układy zasilania, napędy i czujniki wszelkiego rodzaju przestaną być Ci obce. Ponadto dowiesz się, jakie narzędzia oraz materiały są niezbędne do budowy robota, nauczysz się precyzyjnie lutować układy elektroniczne, przygotowywać płytki drukowane, testować silniki oraz korzystać z siłowników. Znajdziesz tu instrukcje krok po kroku oraz ponad 400 ilustracji pozwalających samodzielnie zbudować robota na baterie. Oddajemy w Twoje ręce książkę, która zapewni Ci długie godziny świetnej zabawy i nauki. Jest ona jednocześnie doskonałą przepustką do fascynującego świata amatorskich robotów! W trakcie lektury: poznasz mechaniczne i elektroniczne aspekty budowy robota dowiesz się, jak komunikować się z robotem wybierzesz odpowiednie silniki i źródło zasilania dla Twojego robota wyposażysz Twoją konstrukcję w czujniki zbudujesz w pełni funkcjonalnego robota Nie musisz mieć żadnego doświadczenia, aby zbudować własnego robota. Zacznij już dziś!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Platforma Xamarin jest wszechstronnym, nowoczesnym narzędziem do budowania aplikacji działających w wielu systemach. Pozwala na pisanie kodu w języku C# i ułatwia tworzenie niestandardowych widoków, układów i kontrolek. Interfejsy graficzne tworzone w Xamarin urzekają swoją estetyką. Platformy Xamarin i Xamarin.Forms zdobywają coraz większą popularność i właściwie stają się standardową technologią pisania oprogramowania na urządzenia mobilne. Dzięki tej książce dowiesz się, jak zaimplementować struktury i układy interfejsu użytkownika, a także jak tworzyć własne elementy i pisać służące do ich obsługi skrypty C#. Poznasz architekturę MVVM i nauczysz się jej implementacji w swoich aplikacjach. Zrozumiesz trudniejsze zagadnienia, takie jak włączanie do aplikacji funkcji specyficznych dla danej platformy mobilnej, współpraca z usługami Microsoft Azure App, korzystanie z pakietu SDK Facebooka oraz obsługa zewnętrznych bibliotek, takich jak Razor. Dowiesz się też, jak zaimplementować kluczowe techniki wiązania danych i efektów wizualnych w interfejsach użytkownika za pomocą własnych rendererów i interfejsu API PlatformEffects. W książce między innymi: Model aplikacji w postaci klas C# Wzorzec MVVM i implementacja architektury zgodnej z tym wzorcem Funkcje zależne od lokalizacji Komponenty współpracujące z bazą SQLite Testy aplikacji za pomocą narzędzi NUnit i UITest Oto Xamarin: funkcjonalność, elastyczność, niezależność od platformy! Steven F. Daniel jest prezesem australijskiej firmy programistycznej GENIESOFT STUDIOS. Od niemal 20 lat tworzy oprogramowanie na komputery PC i urządzenia mobilne. Jest znany z tego, że chętnie się dzieli swoim bogatym doświadczeniem z programistami, a środowisko Xamarin to jedno z jego ulubionych narzędzi. Daniel należy do SQLSIG (SQL Server Special Interest Group), Melbourne CocoaHeads i Java Community.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Pozycjonowanie stron oraz ich optymalizacja pod kątem wymagań wyszukiwarek (SEO) to trudna dziedzina: wymaga głębokiej wiedzy na temat wszystkich aspektów marketingu cyfrowego — od tworzenia stron internetowych, przez architekturę informacji i przewidywanie wrażeń użytkownika, po analizę rynku, planowanie strategii treści, analizę statystyk i optymalizację konwersji. Dodatkowo specjalista SEO powinien mieć umiejętności techniczne i łączyć zmysł analityczny z kreatywnym.Książka, którą trzymasz w dłoni, to kompletny przewodnik po metodyce optymalizacji wyszukiwania w sieci. Jej trzecie wydanie zostało gruntownie uaktualnione — znajdziesz tu wszelkie nowinki z dziedziny technologii wyszukiwarek internetowych oraz marketingu elektronicznego, od mediów społecznościowych po urządzenia mobilne. Co więcej, złożone zagadnienia SEO zostały w tym podręczniku przedstawione w sposób przystępny, zrozumiały nawet dla osób rozpoczynających przygodę z tą fascynującą dziedziną wiedzy. To doskonałe źródło wiedzy o marketingu cyfrowym, IT i dyscyplinach inżynieryjnych!Najważniejsze zagadnienia omówione w książce: teoretyczne podstawy i praktyczne zasady SEO wykorzystywanie mediów społecznościowych i danych użytkownika projektowanie witryny z uwzględnieniem SEO i zasad marketingu treści algorytmy Google’a i innych wyszukiwarek własne badania i analizy dla potrzeb SEO Jeśli prowadzisz biznes w sieci, SEO jest Twoim kluczem do sukcesu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Programiści Javy mają do dyspozycji wiele przydatnych narzędzi i z każdą kolejną wersją języka mogą korzystać z coraz to lepszych możliwości. Powinni więc sukcesywnie zapoznawać się z tymi nowościami, jednak nie każdy ma czas na studiowanie dokumentacji. Nowoczesna Java wymaga od programisty nie tylko znajomości składni i interfejsów API, musi on dobrze opanować również zagadnienia współbieżności, obiektowości, a także pamięci i systemu typów. Oto kolejne wydanie zwięzłego podręcznika dla programistów Javy, który ma ułatwić maksymalne wykorzystanie technologii tego języka w wersji 17. Treść została skrupulatnie przejrzana i uzupełniona o materiał dotyczący nowości w obiektowym modelu Javy. Pierwsza część książki obejmuje wprowadzenie do języka i do pracy na platformie Javy. Druga zawiera opis podstawowych pojęć i interfejsów API, których znajomość jest niezbędna każdemu programiście Javy. Mimo niewielkiej objętości w podręczniku znalazły się liczne przykłady wykorzystania potencjału tego języka programowania, a także zastosowania najlepszych praktyk programistycznych w rzeczywistej pracy. To pozycja obowiązkowa dla osób, które szukają przejrzyście podanej wiedzy, jak działa Java i jak się rozwijała w czasie. Achyut Madhusudan, programista z Red Hat W książce między innymi: podstawy języka i biblioteka Javy 17 model programowania zorientowanego obiektowo typy generyczne, wyliczenia, adnotacje i wyrażenia lambda techniki współbieżności i model pamięci najnowsze interfejsy API wejścia i wyjścia Javy narzędzia programistyczne pakietu OpenJDK Czy już korzystasz z najlepszych narzędzi Javy?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Poznaj nowości języka Java! Java to język programowania wybierany wszędzie tam, gdzie są wymagane najwyższe bezpieczeństwo i wydajność. Znajduje zastosowanie przy tworzeniu systemów bankowych oraz zaawansowanych aplikacji do zarządzania przedsiębiorstwami. Są to obszary, w których pomyłki bywają niezwykle drogie. Ale to nie jedyne zastosowania Javy! Ten język sprawdza się również wtedy, gdy trzeba szybko stworzyć aplikację internetową (niezależnie od jej wielkości) albo narzędzia różnego przeznaczenia. Java przyda się wszędzie!W ostatnim czasie na rynku pojawiły się dwie kolejne wersje tego języka, oznaczone numerami 7 i 8. Zawierają one wiele nowości i ulepszeń, dzięki którym życie programisty staje się prostsze, a tworzone oprogramowanie — lepsze. Najnowsze wydanie tej cenionej książki zostało uzupełnione o informacje na temat tych właśnie wersji. Dzięki niej błyskawicznie poznasz i wykorzystasz nowe techniki w codziennej pracy. Sięgnij po ten podręcznik i poznaj najlepsze techniki programowania współbieżnego, zasady podejścia obiektowego oraz możliwości asynchronicznego wykonywania operacji wejścia-wyjścia. Ta książka jest obowiązkową lekturą dla wszystkich programistów języka Java! Poznasz szczegółowo język programowania Java i dowiesz się, jakie zmiany wprowadzono w Javie 8. Nauczysz się programowania obiektowego przy użyciu podstawowej składni Javy. Poznasz typy ogólne, wyliczenia, adnotacje i wyrażenia lambda. Nauczysz się podstawowych technik projektowania obiektowego. Poznasz techniki współbieżności i ich ścisły związek z modelem pamięci. Nauczysz się używać kolekcji Javy i posługiwać się typowymi formatami danych. Szczegółowo zbadasz najnowsze interfejsy API wejścia i wyjścia Javy, włącznie z kanałami asynchronicznymi. Dowiesz się, jak wykonywać kod JavaScript w maszynie wirtualnej Javy za pomocą Nashorna. Poznasz narzędzia programistyczne dostępne w pakiecie OpenJDK. Poznaj najskrytsze tajemnice języka Java!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Nowoczesne witryny WWW są w Twoim zasięgu! Responsywne strony WWW to dziś standard, do którego dążą wszyscy projektanci stron. W świecie smartfonów, tabletów, laptopów, telewizorów z dostępem do sieci oraz komputerów stacjonarnych stworzenie strony, która będzie dobrze się prezentowała i zachowa swoją funkcjonalność na każdym z urządzeń, to klucz do sukcesu! Ta książka to doskonałe źródło informacji na temat responsywnych stron internetowych — zacznij je projektować już teraz! W trakcie lektury poznasz zalety i wady trzech najlepszych szkieletów do błyskawicznego tworzenia stron WWW. To Bootstrap, Skeleton oraz Foundation Zurb. Dodatkowo zapoznasz się z preprocesorami CSS oraz zaznajomisz się z nowościami wprowadzonymi w CSS3. Po opanowaniu wiedzy zawartej w kolejnych rozdziałach z łatwością zbudujesz przykładową witrynę produktu na podstawie szkieletu Bootstrap, portfolio na podstawie Skeletona oraz responsywną stronę firmową na podstawie Foundation Zurb. Dzięki praktycznemu podejściu do tematu błyskawicznie przyswoisz cenną wiedzę na temat tworzenia responsywnych stron WWW. Książka ta jest doskonałą lekturą dla wszystkich projektantów oraz pasjonatów tworzenia stron WWW! Sięgnij po książkę i dowiedz się, jak: tworzyć elastyczne arkusze stylów CSS za pomocą preprocesorów zbudować responsywną stronę produktu za pomocą szkieletu Bootstrap wykorzystać możliwości Foundation Zurb stworzyć nowoczesną stronę, prezentującą się idealnie na różnych urządzeniach Buduj nowoczesne, responsywne strony WWW!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Poznaj możliwości Ruby! Dlaczego Ruby zdobył tak dużą popularność? Jak wykorzystać wyrażenia regularne w tym języku? Jak tworzyć w Ruby aplikacje sieciowe? Zaprojektowany i stworzony w 1995 roku język Ruby dzięki swym unikalnym możliwościom zdobywa sobie coraz większe uznanie programistów na całym świecie. Jak udało mu się wkupić w łaski tego nieufnego środowiska? Przyczyniła się do tego między innymi prosta składnia z wbudowanymi w nią wyrażeniami regularnymi, automatyczne oczyszczanie pamięci i przeciążanie operatorów. Dodatkowo ogromna i chętna do pomocy społeczność sprawia, że to rozwiązanie staje się jeszcze bardziej atrakcyjne. Uwaga! Jednym z autorów tej książki jest sam Yukihiro Matsumoto - twórca języka Ruby! Książka stanowi kompletny zbiór informacji na temat języka Ruby. Jeśli naprawdę chcesz zrozumieć ten język, oto obowiązkowa pozycja do przeczytania! W trakcie lektury zapoznasz się z bogatym API, pozwalającym na przetwarzanie tekstu; zrozumiesz techniki związane z wykonywaniem działań na liczbach, implementacją kolekcji, operacjami wejścia-wyjścia oraz pracą współbieżną i operacjami sieciowymi. Ponadto znajdziesz tu elementy dostępne powszechnie w językach programowania, takie jak instrukcje warunkowe, pętle czy też operatory logiczne. Dzięki książce "Ruby. Programowanie" wykorzystanie metod i obiektów klasy Proc oraz stosowanie platformy Ruby nie będzie stanowiło dla Ciebie najmniejszego problemu! Wprowadzenie do języka Ruby Sposoby uruchamiania programów napisanych w Ruby Dostępne typy danych Zastosowanie wyrażeń i operatorów Sterowanie przepływem Wykorzystanie iteratorów oraz enumeratorów Obsługa wyjątków Zastosowanie współbieżności Użycie domknięć Cykl życia obiektów Refleksje oraz metaprogramowanie Liczby w Ruby Używanie wyrażeń regularnych Kolekcje Operacje na dacie i godzinie Tablice jedno- oraz wielowymiarowe Obsługa plików oraz katalogów Programowanie sieciowe Obsługa środowiska Ruby Gwarancja bezpieczeństwa Wykorzystaj elastyczność i możliwości języka Ruby!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej