Dudycz Tadeusz
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(4)
Katalog książek
(4)
Forma i typ
E-booki
(4)
Książki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(3)
Czytelnia Główna
(4)
Czytelnia WP
(1)
Czytelnia WM
(1)
Autor
Konopnicka Maria
(165)
Praca zbiorowa
(158)
Słowacki Juliusz
(132)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Lenartowicz Teofil
(111)
Dudycz Tadeusz
(-)
Prus Bolesław
(100)
Bednarz Stanisław
(99)
Ryll Łucja
(98)
Włodarczyk Maria
(95)
Górczyński Robert
(93)
Gomulicki Wiktor
(91)
Orzeszkowa Eliza
(89)
Dooley Jenny
(87)
Walczak Tomasz
(87)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Cieślak Piotr
(82)
Evans Virginia
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Piwko Łukasz
(71)
Rajca Piotr
(71)
Czechowicz Józef
(69)
Kraszewski Józef Ignacy
(65)
Meryk Radosław
(65)
Baudelaire Charles
(63)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(61)
Lange Antoni
(60)
Watrak Andrzej
(57)
Moszczyński Andrzej
(56)
Walczak Krzysztof (1950- )
(56)
Wrotek Witold
(55)
Mickiewicz Adam
(54)
Steczek-Czerniawska Elżbieta
(53)
Andrysiak Ewa (1955- )
(52)
Drożdż Jarosław
(52)
Kamiński Bogdan
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Kulesza Alina
(49)
Lachowski Lech
(49)
Wolarski Wojciech
(49)
Walczak Krzysztof
(47)
Gutowski Maksymilian
(46)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(46)
Sałbut Bartosz
(46)
Orlewicz Leszek (1946- )
(45)
Dygasiński Adolf
(44)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(44)
Laskowski Kazimierz
(44)
Poklewski-Koziełł Tadeusz
(44)
Kościelniak Władysław
(43)
Wołejszo Jarosław
(43)
Koper Sławomir (1963- )
(42)
Pikoń Andrzej
(42)
Suchodolski Bogdan
(41)
Anders Paweł
(40)
Flisek Aneta
(40)
Niemojewski Andrzej
(40)
Andrysiak Ewa
(39)
Szarzyński Mikołaj Sęp
(39)
Dobrzański Tadeusz
(38)
Kawalec Mieczysław
(38)
Pilch Piotr
(38)
Andersen Hans Christian
(37)
Kowalczyk Ryszard
(37)
Mruk Henryk
(37)
Polak Grzegorz (1952- )
(37)
Wyspiański Stanisław
(37)
Danowski Bartosz
(36)
Kowalska Samanta
(36)
Brzozowski Stanisław
(35)
Dmochowska Halina
(35)
Dziak Artur
(35)
Kowalczyk Grzegorz
(35)
Lis Marcin
(35)
Sinko Tadeusz
(35)
Vvedenskij Boris Alekseevič (1893-1969)
(35)
Waśko Zbigniew
(35)
Zapolska Gabriela
(35)
Łuczkiewicz Grzegorz
(35)
Estreicher Karol
(33)
Zboiński Krzysztof
(33)
Żeromski Stefan
(33)
Józefiok Adam
(32)
Nowak Edward
(32)
Oppman Artur
(32)
Oxenden Clive
(31)
Szeliga Marcin
(31)
Wojnowski Jan
(31)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(31)
Bałucki Michał
(30)
Bręborowicz Grzegorz H. (1948- )
(30)
Kienzler Iwona (1956- )
(30)
Rzychoń Tomasz
(30)
Birkenmajer Aleksander
(29)
Czerni Sergiusz
(29)
Ehrlich Andrzej
(29)
Grimm Jakub
(29)
Grimm Wilhelm
(29)
Kokot Franciszek
(29)
Matuk Konrad
(29)
Dąbkowski Przemysław
(28)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Przedsiębiorstwo
(2)
Analiza finansowa
(1)
Rachunkowość
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie finansowe
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112692, 112691 (2 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 112690 C (378) (1 egz.)
Czytelnia WP
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 112694 Tc (1 egz.)
Czytelnia WM
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 112693 Mc (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 018624, 018623 (2 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 018625 C (658.14/.17) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 116356 C (658.14/.17) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 013492 S, 013495, 013059, 013058 S, 013494, 013057, 013493, 013056 S, 013496 (9 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 013491 C (658.14/.17) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Pomimo dokonujących się w szybkim tempie zmian, implikujących dynamiczny rozwój społeczno-gospodarczy, a także zmian paradygmatów zarządzania, nie należy się spodziewać, aby w przyszłości można było uwolnić się od konieczności racjonalnego myślenia, od troski o efektywność podejmowanych działań. Wręcz przeciwnie – przedłużanie, nasilanie się przejawów kryzysu gospodarczego w odniesieniu do poszczególnych gospodarek, branż, organizacji wzmaga potrzebę nie tylko skutecznego, ale i efektywnego działania (funkcjonowania). Konieczność urzeczywistniania imperatywu efektywności organizacyjnej, rozumianej jako zdolność organizacji do zmian i strategicznego przystosowywania się do turbulentnego otoczenia, a jednocześnie produktywnego wykorzystywania istniejących (posiadanych) zasobów do realizacji przyjętej, wybranej wcześniej struktury celów, staje się szczególnie istotna w warunkach dążenia do gospodarki zrównoważonej. Skłania to do kontynuowania spotkań konferencyjnych poświęconych tej problematyce. Piąta edycja konferencji Efektywność źródłem bogactwa narodów, zorganizowanej przez Politechnikę Wrocławską i Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu w dniach 23-25 stycznia 2012 roku w Piechowicach k/Szklarskiej Poręby, stanowiła kolejną próbę pogłębienia dyskusji o szeroko rozumianej efektywności, różnych jej przejawach w wymiarze zarówno makro-, jak i mikroekonomicznym, w ramach tradycyjnego ujęcia, odwołującego się do wyników pomiaru, i w szerszym kontekście identyfikującym czynniki determinujące jej osiąganie, a także do aspektów teoretycznych (metodologicznych) i praktycznych. Niniejsze opracowanie stanowi zbiór opracowań konferencyjnych, podejmujących próbę poszukiwania granic koncepcyjnych efektywności, tj. precyzowania tego abstrakcyjnego i wielowymiarowego pojęcia, w tym m.in. jego relacji do innowacyjności, konkurencyjności. Zamieszczone tu zostały także artykuły identyfikujące szerokie spektrum uwarunkowań osiągania efektywności w różnego rodzajach organizacjach (np. firmach rodzinnych, gospodarstwach rolnych, wyższych uczelniach), reprezentujących różne branże (np. ubezpieczeniową, bankową, turystyczną, górnictwo, nieruchomości, opiekę zdrowotną) oraz wskazujące na relację pomiędzy efektywnością a jakością, efektywnością a bezpieczeństwem, efektywnością a sukcesem organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Naród, który najekonomiczniej rozporządzi swymi bogactwami i siłami oraz zastosuje je z najlepszym współczynnikiem wydajności, podniesie swój dobrobyt i wyprzedzi znacznie inne narody”. Jakkolwiek słowa te zostały wypowiedziane przez F. Neuhausena w 1913 roku, to są one niezmiennie aktualne. Efektywność była, jest i będzie podstawowym warunkiem wzrostu dobrobytu. I nie zmienia tego fakt, że jest ona różnie rozumiana. Samo słowo efektywność pochodzi od łacińskiego słowa effectus, oznaczającego wykonanie, skutek. W dzisiejszych natomiast czasach wielu autorów przypisuje mu dualne znaczenie definiowane jako sprawność i skuteczność. Taki dualny sposób pojmowania efektywności zdefiniował już w 1913 roku Harrington Emerson, współtwórca naukowego zarządzania i autor słynnych dwunastu zasad wydajności. Pisał on, że „efektywność jest właściwą rzeczą robioną we właściwy sposób”1. Pogląd ten podzielał również P.F. Drucker, który uważał, że jakkolwiek „sprawność”, czyli robienie rzeczy we właściwy sposób, jest ważnym kryterium oceny kierownika, to jednak najistotniejsza jest skuteczność, czyli robienie właściwych rzeczy. Nieodzownym warunkiem robienia właściwych rzeczy jest planowanie ukierunkowane na realizację społecznie użytecznych celów. Natomiast warunkiem sprawności w realizacji tych celów jest pomiar efektów, bez którego nie można śledzić stopnia realizacji celów, a tym samym i zarządzać organizacją. Jakkolwiek ogólnie efektywność mierzy się relacją efektów do nakładów, to już pomiar – zarówno efektów, jak i nakładów – jest niejednokrotnie sprawą skomplikowaną, niejednoznaczną, a przez to i dyskusyjną. Powszechnie stosowana miara efektów, jaką jest zysk księgowy, wzbudza coraz więcej kontrowersji – ze względu na jego memoriałowy charakter oraz zależność od szeregu konwencji i przyjętych standardów. Natomiast pomiar nakładów wykorzystujący standardy księgowe również w coraz większym stopniu ulega napierającej krytyce. Przede wszystkim w standardach księgowych w niewielkim stopniu wykazuje się te aktywa, które we współczesnym świecie coraz częściej stanowią determinujący czynnik sukcesu gospodarczego. Mowa tutaj o aktywach intelektualnych, które z jednej strony trudno jest kwantyfikować, a z drugiej – są bardzo kruche. Ma to oczywiście wpływ na ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej. Te i inne problemy pomiaru efektywności były przedmiotem kolejnej, już piątej konferencji z cyklu „Efektywność źródłem bogactwa narodów”, która odbyła się w dniach 23-25 stycznia 2012 roku w Piechowicach. Konferencja została zorganizowana jako wspólne przedsięwzięcie dwóch uczelni: Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jej głównym wyróżnikiem był interdyscyplinarne spojrzenie na efektywność, jej istotę oraz zasady pomiaru, a niniejsza publikacja jest wynikiem prowadzonych dyskusji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Efektywność, jako immanentny atrybut ludzkiego działania, w warunkach zmieniających się paradygmatów zarządzania organizacjami pozostaje od stuleci przedmiotem ożywionego zainteresowania. Niektórzy sugerują, że mamy do czynienia wręcz z „terrorem efektywności”1. J.G. March i R.I. Sutton podkreślają, że dociekania dotyczące natury, pomiaru i oceny efektywności w naukach o organizacji należą do najbardziej intensywnych2. Wynika to zapewne z pojemności i wielowymiarowego charakteru kategorii efektywności, a także z możliwości ciągłej poprawy relacji pomiędzy uzyskanymi wynikami a nakładami koniecznymi do ich osiągnięcia. Powszechność zainteresowania efektywnością wynika także ze statusu imperatywu odnoszącego się do wszystkich poziomów gospodarowania (makro, mezo, mikro), do zarówno krótkiego (operacyjnego), jak i strategicznego horyzontu działania, do różnego rodzaju działań, obszarów funkcjonalnych w poszczególnych sektorach (tj. w ramach organizacji komercyjnych, publicznych i non-profit). Jednocześnie chodzi o efektywność rozumianą jako zdolność do wzrostu i rozwoju (efektywność dynamiczną nawiązującą do teorii zdolności dynamicznych) i tą, która jest skoncentrowana na unikaniu marnotrawstwa poszczególnych zasobów i ich optymalnej alokacji (efektywność statyczna nawiązującą do teorii zasobowej)3. Pojawianie się nowych zjawisk, dynamika ich rozprzestrzeniania się i coraz większa rola w procesach gospodarowania (choćby takich jak struktury sieciowe, rynki kapitałowe, relacje społeczne) powodują otwieranie się nowych pól badawczych, zachęcając do poszukiwania odpowiedzi na pytania dotyczące istoty, uwarunkowań, narzędzi do pomiaru i dezyderatów do kształtowania pożądanej efektywności działania w wymiarze indywidualnym i zespołowym. Jeśli weźmiemy pod uwagę to, że osiąganie efektywności jest podstawą naturalnego dążenia organizacji do sukcesu, a z drugiej strony − że kluczowe dla osiągania tej efektywności są zdolność do przezwyciężania sprzeczności organizacyjnych (ambiwalencji) oraz tworzenie warunków do wzajemnego dopasowania poszczególnych elementów organizacji, tj. zapewnienie ich spójności, pojawia się (w ramach aplikacyjności badań) zapotrzebowanie na formułowanie zaleceń, w jaki sposób tę efektywność osiągać w warunkach obecnego tempa zmian, turbulencji otoczenia i hiperkonkurencji. Powyższe przesłanki spowodowały pojawienie się − jako kontynuacja problematyki efektywności4 − kolejnego zbioru artykułów prezentujących rozważania teoretyczne oraz wyniki badań empirycznych. W imieniu redaktorów pragniemy podziękować Autorom za udział w dyskursie naukowym oraz wszystkim pleno titulo Recenzentom za przygotowanie recenzji, czym wydatnie przyczynili się do podniesienia poziomu merytorycznego niniejszego opracowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Efektywność jako imperatyw aktywności człowieka, działań ludzkich wciąż pozostaje przedmiotem powszechnego zainteresowania i nieustającej eksploracji kolejnych badaczy czy zespołów badawczych. Odwołując się do „rdzenia koncepcyjnego” efektywności, tj. do relacji pomiędzy efektami (urzeczywistnionymi celami) a związanymi z nimi nakładami, dążą oni do poprawy tej relacji (ekonomizacji) i usiłują jeszcze głębiej wniknąć w istotę kategorii efektywności, spenetrować jej heterogeniczną naturę, wskazać na kolejne jej przejawy i rodzaje, zastosować ujęcie zarówno statyczne, jak i dynamiczne. W ten sposób tworzą warunki do bardziej precyzyjnego pomiaru efektywności w perspektywie ex post (odniesienie do oceny działań), ale także w perspektywie ex ante (odniesienie do potencjału przyszłych rozwiązań), rozszerzając wymiar ekonomiczny (finansowy) o uwarunkowania pozaekonomiczne (m.in. społeczne, etyczne, ekologiczne i występujące między nimi relacje). Odzwierciedleniem tego stanu rzeczy jest niniejszy zbiór artykułów przygotowanych jako pokłosie kolejnej edycji1 Międzynarodowej Konferencji pt. „Efficiency as a Source of the Wealth of Nations” ESWN 2017. Bogactwo koncepcyjne problematyki efektywności znajduje swoje potwierdzenie w prezentowanych w niniejszym opracowaniu artykułach. Z jednej strony dotyczą one ekonomii dobrobytu (w teorii ekonomii koncepcję efektywności wyprowadza się właśnie z definicji dobrobytu społecznego2) – daje to możliwość rozpatrywania efektywności w kontekście alokacji zasobów w skali makroekonomicznej, z drugiej strony mamy tu efektywność odniesioną do oceny funkcjonowania podmiotów gospodarczych w skali mikroekonomicznej (w tym organizacji komercyjnych i publicznych). Jednocześnie przedmiotem zainteresowania jest mierzenie sprawności gospodarowania/ zarządzania wybranymi zasobami organizacji (w tym niematerialnymi, np. ludzkimi). Prezentowane są tu także doświadczenia i refleksje związane z wykorzystaniem wybranych narzędzi do pomiaru efektywności, zarówno tych uznanych, np. metody oceny wielokryterialnej, jak i tych względnie nowych, tj. metody DEA (Data Envelopment Analysis). Dziękujemy Autorom za aktywny udział w dyskursie naukowym oraz wszystkim pleno titulo Recenzentom za przygotowanie recenzji. Tadeusz Dudycz, Grażyna Osbert-Pociecha, Bogumiła Brycz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej