Stor Marzena
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(3)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Katalog książek
(1)
Forma i typ
E-booki
(5)
Książki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Główna
(1)
Autor
Konopnicka Maria
(165)
Praca zbiorowa
(158)
Słowacki Juliusz
(132)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Lenartowicz Teofil
(111)
Stor Marzena
(-)
Prus Bolesław
(100)
Bednarz Stanisław
(99)
Ryll Łucja
(98)
Włodarczyk Maria
(95)
Górczyński Robert
(93)
Gomulicki Wiktor
(91)
Orzeszkowa Eliza
(89)
Dooley Jenny
(87)
Walczak Tomasz
(87)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Cieślak Piotr
(82)
Evans Virginia
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Piwko Łukasz
(71)
Rajca Piotr
(71)
Czechowicz Józef
(69)
Kraszewski Józef Ignacy
(66)
Meryk Radosław
(65)
Baudelaire Charles
(63)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(61)
Lange Antoni
(61)
Watrak Andrzej
(57)
Moszczyński Andrzej
(56)
Walczak Krzysztof (1950- )
(56)
Wrotek Witold
(55)
Mickiewicz Adam
(54)
Steczek-Czerniawska Elżbieta
(53)
Andrysiak Ewa (1955- )
(52)
Drożdż Jarosław
(52)
Kamiński Bogdan
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Kulesza Alina
(49)
Lachowski Lech
(49)
Wolarski Wojciech
(49)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(47)
Sałbut Bartosz
(47)
Walczak Krzysztof
(47)
Bonk Krzysztof
(46)
Gutowski Maksymilian
(46)
Orlewicz Leszek (1946- )
(45)
Dygasiński Adolf
(44)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(44)
Laskowski Kazimierz
(44)
Poklewski-Koziełł Tadeusz
(44)
Kościelniak Władysław
(43)
Wołejszo Jarosław
(43)
Koper Sławomir (1963- )
(42)
Pikoń Andrzej
(42)
Suchodolski Bogdan
(41)
Anders Paweł
(40)
Flisek Aneta
(40)
Niemojewski Andrzej
(40)
Andrysiak Ewa
(39)
Szarzyński Mikołaj Sęp
(39)
Dobrzański Tadeusz
(38)
Kawalec Mieczysław
(38)
Pilch Piotr
(38)
Andersen Hans Christian
(37)
Kowalczyk Ryszard
(37)
Mruk Henryk
(37)
Polak Grzegorz (1952- )
(37)
Wyspiański Stanisław
(37)
Danowski Bartosz
(36)
Kowalska Samanta
(36)
Brzozowski Stanisław
(35)
Dmochowska Halina
(35)
Dziak Artur
(35)
Kowalczyk Grzegorz
(35)
Lis Marcin
(35)
Sinko Tadeusz
(35)
Vvedenskij Boris Alekseevič (1893-1969)
(35)
Waśko Zbigniew
(35)
Zapolska Gabriela
(35)
Łuczkiewicz Grzegorz
(35)
Estreicher Karol
(33)
Zboiński Krzysztof
(33)
Żeromski Stefan
(33)
Józefiok Adam
(32)
Nowak Edward
(32)
Oppman Artur
(32)
Oxenden Clive
(31)
Szeliga Marcin
(31)
Wojnowski Jan
(31)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(31)
Bałucki Michał
(30)
Bręborowicz Grzegorz H. (1948- )
(30)
Kienzler Iwona (1956- )
(30)
Rzychoń Tomasz
(30)
Birkenmajer Aleksander
(29)
Czerni Sergiusz
(29)
Ehrlich Andrzej
(29)
Grimm Jakub
(29)
Grimm Wilhelm
(29)
Kokot Franciszek
(29)
Matuk Konrad
(29)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Kadry
(1)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147180 C (005.95/.96) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka została wydana z okazji Jubileuszu 70-lecia prof. zw. dra hab. Tadeusza Listwana, a przygotowali ją Jego uczniowie, wychowankowie, współpracownicy, koleżanki i koledzy „po fachu”, ludzie bliscy i przyjaciele. Obejmuje życie, dokonania i dorobek naukowy Profesora, z pełną bibliografią publikowanych prac oraz listą wypromowanych doktorów. Poza wątkiem biograficznym, uzupełnionym bogatą ikonografią, podjęto w niej także próbę naszkicowania dokonań Jubilata. Szczególną uwagę poświęcono Jego roli lidera i twórcy wrocławskiej szkoły zarządzania kadrami. Publikacja została szeroko zakrojona – mieści rozważania i z dziedziny uprawianej przez Jubilata, i z historii nauki, a nawet z literatury czy historiozofii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
This monograph is the result of cooperation between twenty researchers from eleven Polish universities and is based on the assumption that both employees and HRM in organizations are increasingly subject to unprecedented contextualization. The context is perceived as a phenomenon of a dynamic nature in which different stakeholders have to operate. The dynamics of this context is so specific and so enormous that this context becomes a wandering context of events in which it is more and more difficult to make rational decisions. The main goal of the monograph is to present empirical research findings and conceptual developments in selected HRM problems in various contexts. As for these contexts, the journey undertaken in this monograph begins with organizational contexts, then virtual and digital, followed by that of the pandemic, and finally ends in a context strongly focused on people. As the monograph is of a scientific and research nature, it is dedicated to other researchers dealing with HRM issues as well as management students who would like to deepen their knowledge in this field and learn about the latest research. At the same time, the authors also hope that it may be interesting for management practitioners who are looking for inspiration to create effective solutions in their work with human capital.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
W swoich założeniach Przemysł 4.0 integruje ludzi oraz sterowane cyfrowo maszyny z Internetem i technologiami informacyjnymi. Z perspektywy zarządzania kapitałem ludzkim celem podejmowanych działań nie ma być zastępowanie ludzi przez roboty, ale tworzenie lepszych miejsc pracy, w których pracownikom dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym oferowane są bardziej elastyczne warunki pracy, większe wsparcie organizacyjne i lepsze możliwości rozwojowe. Głównym celem monografii jest zidentyfikowanie – z perspektywy menedżerskiej – zasadniczych wyzwań, jakie pojawiają się w zarządzaniu kapitałem ludzkim 4.0 w zakresie jego poszczególnych subfunkcji oraz szeroko rozumianych kompetencji pracowników. Dodatkowym zamierzeniem autorów jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych oraz podzielenie się zgromadzonymi doświadczeniami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
W swoich założeniach Przemysł 4.0 integruje ludzi oraz sterowane cyfrowo maszyny z Internetem i technologiami informacyjnymi. Z perspektywy zarządzania kapitałem ludzkim celem podejmowanych działań nie ma być zastępowanie ludzi przez roboty, ale tworzenie lepszych miejsc pracy, w których pracownikom dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym oferowane są bardziej elastyczne warunki pracy, większe wsparcie organizacyjne i lepsze możliwości rozwojowe. Głównym celem monografii jest zidentyfikowanie – z perspektywy menedżerskiej – zasadniczych wyzwań, jakie pojawiają się w zarządzaniu kapitałem ludzkim 4.0 w zakresie jego poszczególnych subfunkcji oraz szeroko rozumianych kompetencji pracowników. Dodatkowym zamierzeniem autorów jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych oraz podzielenie się zgromadzonymi doświadczeniami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Drugi tom pracy Sukces w zarządzaniu kadrami. Elastyczność w zarządzaniu kapitałem ludzkim zawiera 37 artykułów poświęconych problemom zarządczo-psychologicznym. O ile w pierwszym tomie główny nacisk położono na przedstawienie różnych koncepcji elastycznego zarządzania z uwzględnieniem aspektów zarządczo-ekonomicznych, o tyle niniejszy tom koncentruje się na właściwościach podmiotowych menedżerów i pracowników, cechach organizacji wraz z jej otoczeniem oraz wzajemnych interakcjach zachodzących między podmiotem a organizacją. Wychodzimy bowiem z oczywistego założenia, że nie można elastycznie i efektywnie zarządzać kapitałem ludzkim bez dysponowania rzetelną wiedzą o organizacji jako całości, jej bliższym i dalszym otoczeniu oraz pracownikach różnych szczebli: menedżerach, specjalistach, pracownikach wykonawczych i zespołach. Oba tomy pracy są komplementarne. Z tego powodu zrezygnowaliśmy z powtórzenia części ważnych dla odbioru całości, zwłaszcza z omówienia zagadnień terminologicznych i ogólnoteoretycznych dotyczących elastycznego zarządzania kapitałem ludzkim (zob. Funkcja personalna w nowych warunkach organizacyjnych, tom 1). W niniejszym tomie położyliśmy większy nacisk na trudne problemy metodyczno-metodolgiczne, bez rozwiązania których niemożliwa jest realizacjapoprawnych badań empirycznych oraz dokonywanie trafnych diagnoz społecznych dotyczących kapitału ludzkiego. Przejawem zainteresowania wewnętrznym i zewnętrznym otoczeniem firmy są m.in. ciekawe artykuły dotyczące klimatu i kultury organizacyjnej oraz związanych z tymi zjawiskami zachowań organizacyjnych pracowników. Większość doniesień z tego obszaru to empiryczna weryfikacja koncepcji teoretycznych w warunkach polskich organizacji. Ważne rozważania i wyniki badań dotyczą kompetencyjnych uwarunkowań elastycznego zarządzania. Analizy te wskazują, że obok kompetencji twardych istotną rolę odgrywają m.in. cechy osobowości, przekonania na temat natury ludzkiej, wiedza o oczekiwaniach pracowniczych oraz nastawienia temporalne. Wiele z tych wyników, oprócz dostarczania nowej wiedzy o człowieku w organizacji, ma wartość aplikacyjną. Wiedzę tę można wykorzystać w ramach różnych form doskonalenia oraz w programach rozwojowych i adaptacyjnych (coaching, diversity icebreaker, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, POS – Perceived Organizational Support). Zapoznanie się przez Czytelnika z tymi treściami może stanowić ważne źródło nowych inspiracji, szczególnie dla specjalistów zajmujących się rozwojem pracowników i planowaniem karier zawodowych. Uwzględniając, że za elastyczne zarządzanie odpowiedzialni są głównie menedżerowie, w niniejszym tomie podjęto także obszerne rozważania dotyczące kompetencji przywódczych. Dokonano prezentacji najnowszych badań dotyczących stylów kierowania i uwarunkowań ich elastyczności, przedstawiono uwarunkowania elastyczności wywierania wpływu społecznego oraz analizę kwalifikacji menedżerów, które sprzyjają efektywnemu kierowaniu i dzieleniu się wiedzą. Kończąc bardzo ogólną prezentację zawartości niniejszej książki, pragniemy przypomnieć, że podstawową intencją redaktorów obu tomów jest ukazanie skomplikowanych zjawisk zarządzania kapitałem ludzkim z różnych perspektyw teoretycznych i badawczych, ujednolicenie terminologii stosowanej przez przedstawicieli nauk społecznych, humanistycznych i ekonomicznych oraz podjęcie próby wspólnego opisu, wyjaśnienia i prognozowania zachowań ludzi w organizacjach. Nie jest to zadanie łatwe, o czym świadczy fakt, że pomimo systematycznych prac udokumentowanych ukazującymi się od 1993 r. tomami z cyklu Sukces w zarządzaniu i Psychologiczne wyznaczniki sukcesu w zarządzaniu, wciąż wiele nowych problemów czeka na rozwiązanie przez interdyscyplinarne zespoły. Ich rozstrzygnięcie wymagać będzie dalszych wspólnych prac koncepcyjnych, badawczych i wdrożeniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej