Szewczyk Roman
Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(5)
IBUK Libra
(4)
Katalog książek
(1)
Forma i typ
E-booki
(9)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wydział Politechniczny
(1)
Autor
Konopnicka Maria
(165)
Praca zbiorowa
(158)
Słowacki Juliusz
(132)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Lenartowicz Teofil
(111)
Szewczyk Roman
(-)
Prus Bolesław
(100)
Bednarz Stanisław
(99)
Ryll Łucja
(98)
Włodarczyk Maria
(95)
Górczyński Robert
(93)
Gomulicki Wiktor
(91)
Orzeszkowa Eliza
(89)
Dooley Jenny
(87)
Walczak Tomasz
(87)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Cieślak Piotr
(82)
Evans Virginia
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Piwko Łukasz
(71)
Rajca Piotr
(71)
Czechowicz Józef
(69)
Kraszewski Józef Ignacy
(66)
Meryk Radosław
(66)
Baudelaire Charles
(63)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(61)
Lange Antoni
(61)
Watrak Andrzej
(57)
Moszczyński Andrzej
(56)
Walczak Krzysztof (1950- )
(56)
Wrotek Witold
(55)
Mickiewicz Adam
(54)
Steczek-Czerniawska Elżbieta
(53)
Andrysiak Ewa (1955- )
(52)
Drożdż Jarosław
(52)
Kamiński Bogdan
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Kulesza Alina
(49)
Lachowski Lech
(49)
Wolarski Wojciech
(49)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(47)
Sałbut Bartosz
(47)
Walczak Krzysztof
(47)
Bonk Krzysztof
(46)
Gutowski Maksymilian
(46)
Orlewicz Leszek (1946- )
(45)
Dygasiński Adolf
(44)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(44)
Laskowski Kazimierz
(44)
Poklewski-Koziełł Tadeusz
(44)
Kościelniak Władysław
(43)
Wołejszo Jarosław
(43)
Koper Sławomir (1963- )
(42)
Pikoń Andrzej
(42)
Suchodolski Bogdan
(41)
Anders Paweł
(40)
Flisek Aneta
(40)
Niemojewski Andrzej
(40)
Andrysiak Ewa
(39)
Szarzyński Mikołaj Sęp
(39)
Dobrzański Tadeusz
(38)
Kawalec Mieczysław
(38)
Pilch Piotr
(38)
Andersen Hans Christian
(37)
Kowalczyk Ryszard
(37)
Mruk Henryk
(37)
Polak Grzegorz (1952- )
(37)
Wyspiański Stanisław
(37)
Danowski Bartosz
(36)
Kowalska Samanta
(36)
Brzozowski Stanisław
(35)
Dmochowska Halina
(35)
Dziak Artur
(35)
Kowalczyk Grzegorz
(35)
Lis Marcin
(35)
Sinko Tadeusz
(35)
Vvedenskij Boris Alekseevič (1893-1969)
(35)
Waśko Zbigniew
(35)
Zapolska Gabriela
(35)
Łuczkiewicz Grzegorz
(35)
Estreicher Karol
(33)
Zboiński Krzysztof
(33)
Żeromski Stefan
(33)
Józefiok Adam
(32)
Nowak Edward
(32)
Oppman Artur
(32)
Oxenden Clive
(31)
Szeliga Marcin
(31)
Wojnowski Jan
(31)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(31)
Bałucki Michał
(30)
Bręborowicz Grzegorz H. (1948- )
(30)
Kienzler Iwona (1956- )
(30)
Rzychoń Tomasz
(30)
Birkenmajer Aleksander
(29)
Czerni Sergiusz
(29)
Ehrlich Andrzej
(29)
Grimm Jakub
(29)
Grimm Wilhelm
(29)
Kokot Franciszek
(29)
Matuk Konrad
(29)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Czujniki
(1)
Materiały magnetyczne
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe. Mechanika / Politechnika Warszawska, ISSN 0137-2335 ; z. 224)
Opis wg okł. W nagł. tyt. serii: Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wydział Politechniczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 087648 T (1 egz.)
E-book
W koszyku
Co Państwo wiedzą o BLIK-u? Albo o Google Pay i Apple Pay? Za sprawą mobilnego przyspieszenia w Spółdzielczej Grupie Bankowej, te nazwy odmieniamy ostatnio przez wszystkie przypadki. Jak zatem łatwo przewidzieć, głównym tematem obecnego wydania magazynu „Bank Spółdzielczy” jest oczywiście mobilne przyspieszenie w Bankach Spółdzielczych SGB. Temu tematowi poświęcamy niemal w całości rozmowę z wiceprezesem zarządu SGB-Banku SA, Błażejem Mika. Ciekawe spostrzeżenia związane z mobilnym przyspieszeniem przynosi również rozmowa z Bartłomiejem Noconiem, ekspertem sektora finansowego, niezależnym doradcą. W jego opinii (...) banki, nie tylko komercyjne, ale i spółdzielcze, znalazły się dzisiaj w sytuacji, kiedy nadszedł ostatni moment na podjęcie decyzji i dokonanie istotnych zmian technologicznych. Dziś, przede wszystkim karta, a coraz częściej smartfon są wyjmowane z torebki, czy kieszeni, by kupić bilet w autobusie lub uregulować rachunek. W najnowszym wydaniu „BS” Robert Azembski opisuje jak biometria wpłynie na wygodę i bezpieczeństwo klienta, pokazując przykład „biometrii na kółkach” w Łącku. Chodzi o Mobilny Biometryczny Wpłatomat, umożliwiający szybkie i bezpieczne przekazywanie gotówki do Łąckiego Banku Spółdzielczego. Bez względu na to, jak technologia zmienia nasze życie – ważne są relacje między ludźmi, pasje, marzenia. O relacjach z klientami, budowanych zwłaszcza w mediach społecznościowych, mówiliśmy na II Forum Komunikacji i Marketingu, które odbyło się w Poznaniu.Gorąco polecam również podsumowanie Forum Technologii, opis koncepcji open banking i jej znaczenia dla banków (w kontekście PSD 2), a także materiały prawne poświęcone RODO.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Nie ma dziś w bankach spółdzielczych SGB tematu ważniejszego i bardziej nośnego niż Mobilne przyspieszenie. Skala wdrożeń aplikacji mobilnych oznacza, że jesienią 2019 roku banki z grupy SGB wkroczą do awangardy polskiej bankowości. Niewiele jest banków, które mogą pochwalić się kompletnym zestawem płatności mobilnych. W Spółdzielczej Grupie Bankowej są to już BLIK, Google Pay i Apple Pay, a za chwilę dołączy do nich Garmin Pay oraz aplikacja Fitbit Pay. I to wszystko zaledwie w kilka miesięcy po ogłoszeniu strategii Mobilnego przyspieszenia! Do tego właśnie wątku odnosi się opinia Darii Pawędy z Wydziału Nauk Ekonomicznych SGGW, która w artykule pt. „Klient przyszłości banku spółdzielczego” zauważa, że w czasach dynamicznej digitalizacji sektora bankowego i usług finansowych, bankowość spółdzielcza musi wykorzystać swoje doświadczenia do poszukiwania pomysłów zwiększających konkurencyjność: „Współczesny klient banku, w tym oczywiście także banku spółdzielczego, diametralnie różni się od tego sprzed kilkunastu czy nawet kilku lat. Błyskawicznie postępująca digitalizacja wielu dziedzin naszego życia, niezwykle szybkie tempo rozwoju technologicznego w usługach finansowych oraz wdrażanie kolejnych innowacji sprawiają, że klienci głośno mówią o tym, że oczekują wygody, szybkości, niezawodności i bezpieczeństwa w korzystaniu z usług oferowanych przez banki. Chcąc się odnaleźć na wysoce konkurencyjnym rynku, również banki spółdzielcze wychodzą tym oczekiwaniom naprzeciw, oferując coraz częściej nowoczesne usługi z zakresu np. płatności mobilnych czy technologii biometrycznych”. Trzymając się wątku dynamicznego rozwoju bankowości spółdzielczej, nie można pominąć interesujących rozmów, które przeprowadziliśmy między innymi z profesorem Sławomirem Juszczykiem oraz Anastazją Truszkowską – prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Białymstoku. Kompetencje, wiedzę, umiejętności możemy zastąpić w różny sposób, człowieka ze swoją fascynującą naturą, emocjami i relacyjnością zastąpić jest trudno”. Wejście w życie Dyrektywy PSD 2 zmieniającej sposób płatności za zakupy internetowe i zwiększającej bezpieczeństwo transakcji, to z kolei temat podjęty przez Błażeja Mika, wiceprezesa SGB-Banku SA, odpowiadającego m.in. za obszar IT. Autor zauważa, że „cyfryzacja, komunikacyjne przyspieszenie, podobieństwo wielu bankowych ofert i łatwość zmiany banku wynikająca z zapisów dyrektywy PSD 2, to czynniki, które już teraz wywierają znaczący wpływ na sposób budowania przewagi na rynku usług finansowych. W rywalizacji wygrają te banki, które w umiejętny sposób, szybko i sprawnie stworzą sobie silne, bezpośrednie relacje z klientami. W tej grupie, dzięki półtorawiekowym związkom z lokalnymi społecznościami, ogromne szanse mają banki spółdzielcze”. Co ponadto? Polecam Państwu praktyczny przewodnik Mastercard i wywiad z Maciejem Kornatowskim, dyrektorem polskiego oddziału tej firmy, a także raporty KPMG, Deloitte i First Data.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Jakie będą skutki unijnej dyrektywy PSD 2 dla bankowości spółdzielczej? Jakie są nadzieje klientów i obawy bankowców? To wiodący temat bieżącego wydania naszego magazynu. Wydania dla nas przełomowego, ponieważ po raz pierwszy w historii prezentujemy je w wersji PDF, a nie drukowanej na papierze! Mam nadzieję, że ta forma zyska Państwa aprobatę. Redaktor Janusz Orłowski zainteresował się ofertą banków spółdzielczych w świetle zbliżającej się daty 14 września 2019 r., kiedy to zaczną obowiązywać przepisy PSD 2. Na ten właśnie temat rozmawia z Robertem Tórzem, szefem bankowości mobilnej w SGB-Banku SA. W świecie PSD 2 – co może zaoferować swoim klientom bankowość spółdzielcza? Czy i jak jesteśmy przygotowani, aby sprostać wymaganiom dyrektywy, szczególnie w kontekście bezpieczeństwa informacyjnego? To zresztą jeden z głównych wątków wdrożenia PSD 2: silne uwierzytelnianie oraz wspólne i bezpieczne dla konsumentów otwarte standardy komunikacji. Piszą o tym Wojciech Kapica i Adrian Rycerski, eksperci z kancelarii prawnej SSM Legal, jednej z największych w Polsce. W przekornej kontrze wobec skutków wdrożenia postanowień unijnej dyrektywy postawił się Jacek Prześluga, autor felietonu „To rewolucja. Tutaj jeńców się nie bierze”. Swój tekst napisał z perspektywy klienta, zastanawiając się nad pozytywnymi i negatywnymi skutkami nadchodzących zmian: „To może być rewolucja na rynku finansowym, jakiej do tej pory nie znaliśmy. Przeskok z płatności kartą na płatność smartfonem to pikuś przy możliwościach, które daje PSD 2. Bank przestanie być jedynym gwarantem bezpieczeństwa naszych operacji finansowych, a liczba operatorów i ofert zwiększy się po wielokroć.” A czego klienci poszukują dziś w bankach? Na powyższe pytanie odpowiada badanie, które przeprowadziła agencja SW Research na zlecenie On Board. Wyniki zaskakują. W nowym numerze magazynu „Bank Spółdzielczy” pojawia się również druga część rozmowy z Mirosławem Skibą – prezesem Zarządu SGB-Banku SA, w której dzieli się on refleksjami po pierwszych miesiącach kierowania bankiem: Zaczęliśmy od przeglądu ekspozycji kredytowych, ponieważ nasz portfel kredytów nie pracował tak, jak zakładaliśmy. Musieliśmy stworzyć wiele rezerw, zmienić strategię na bardziej ostrożnościową po to, aby przygotować bank na wypadek gwałtownej zmiany koniunktury gospodarczej. Tak postępują najlepsi. Zwykle w czasie koniunktury przygotowujemy się na gorsze czasy. Musimy stać na twardych, mocnych fundamentach. Polecam także rozmowę z Beatą Wierzbicką-Skroś, nowo powołaną prezes Banku Spółdzielczego w Inowrocławiu, jednego z wyróżniających się banków polskiej spółdzielczości. Ciekawych wrażeń dostarczy również lektura tekstu o… związkach frazeologicznych (tak, tak, to ma znaczenie także w naszej branży!), autorstwa prof. Jarosława Liberka, oraz ciekawe rozważania na temat wyzwań i szans bankowości na świecie, które prezentuje Szczęsny Wielgosz. W numerze nie brakuje również tematu o cyberbezpieczeństwie (tekst Roberta Azembskiego), o rol szybkości decyzji w leasingu (w rozmowie z Waldemarem Kwiatkowskim, wiceprezesem SGB Leasing) oraz kolejnych rozważań na temat RODO w bankowości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
W Bankach Spółdzielczych SGB mamy wszystkie rodzaje mobilnych płatności. W redakcji magazynu „Bank Spółdzielczy” nazywamy je „Zestawem na piątkę”. Mamy BLIK-a, Google Pay, Apple Paya, Garmin Pay i Fitbit Pay. Sukcesem było „Mobilne przyspieszenie”, któremu poświęciliśmy poprzedni numer „Banku Spółdzielczego”. O szczegółowych efektach kampanii napiszemy w następnym numerze. Dziś ocenia je przewodniczący Rady Nadzorczej SGB-Banku SA, Sławomir Flissikowski, odnosząc się do faktu, że staliśmy się liderami w płatnościach mobilnych: – To ogromny sukces Zarządu – mówi w rozmowie z magazynem przewodniczący Rady – ale również efekt ogromnego zaangażowania i pracy zespołów specjalistów SGB-Banku, którzy wykonali tytaniczną pracę w bardzo skondensowanej przestrzeni czasowej. Wynik tej pracy to skok technologiczny w nową digitalną rzeczywistość dla klientów banków spółdzielczych SGB (…). Takich rozwiązań nam potrzeba, aby bez jakichkolwiek kompleksów konkurować na dzisiejszym rynku finansowym. Do roli pracowników w zmianach zachodzących w bankowości spółdzielczej nawiązuje również Ewelina Pałubicka, członkini Rady Zrzeszenia i prezes Zarządu Żuławskiego Banku Spółdzielczego w Nowym Dworze Gdańskim. Jej zdaniem, personel banków spółdzielczych ma dziś kluczowe znaczenie w procesie przekształceń technologicznych i organizacyjnych. Wiele firm stosuje teraz przeróżne metody zwiększania efektywności i jednocześnie przyjemności z pracy. Pojawiają się pokoje drzemek i relaksu, strefy dla matek z dziećmi, nienormowany czas pracy rozłożony na roczne lub kilkuletnie cykle, jest wielkie oprzyrządowanie relacji firm z pracownikami – wszystko po to, by wykształcić nowy typ personelu, który będzie swoją pracę po prostu lubił, a razem z nią lubił swoich klientów. W tym kontekście warto też zwrócić uwagę na ciekawe wypowiedzi Aleksandry Szymankiewicz, dyrektor Departamentu Rachunkowo-Sprawozdawczego w SGB-Banku oraz Anny Jaszczak – szefowej HR w naszym Banku. Obie dotyczą akcji „Jestem dumna z pracy w Banku Spółdzielczym”, zainicjowanej przez portal BS.Net.pl. O kulturze organizacyjnej firmy oraz roli menagerów w inspirowaniu pracowników pisze Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku. Wśród wiodących tematów tego wydania „Banku Spółdzielczego” warto również polecić prognozy Tadeusza Woszczyńskiego z Hitachi Europe, który wprost zapowiada, że „FinTech-y nie zastąpią banków”. Polecam też artykuły Roberta Azembskiego o obronie przed hakerami i jego relację z konferencji w Jachrance
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Czasopismo poświęcone marce – Bank Spółdzielczy – jako medium rozpoznawalnym na rynku usług bankowych w Polsce i Europie. Problematyka współczesnych banków spółdzielczych na tle konkurencji zarówno lokalnej, spółdzielczej jaki i komercyjnej. Wywiady z przedstawicielami zarządów banków spółdzielczych - jak wybrane jednostki radzą sobie z pozyskaniem nowych obszarów działania i dlaczego zmiany są potrzebne. Tematyka kontrowersyjnych bitcoinów w Polsce. Dodatkowo oprócz magazynu Bank Spółdzielczy integralna część czasopisma – Informator Banków Spółdzielczych SGB.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
W numerze znajdą Państwo merytoryczne artykuły opisujące zagadnienia, którymi żyje świat banków spółdzielczych, wywiady z liderami sektora bankowości spółdzielczej oraz liczne przykłady rozwiązań zastosowanych w bankach spółdzielczych podnoszących ich efektywność działań. Redakcja magazynu Bank Spółdzielczy zdecydowała o zmianie koncepcji wydawniczej, przeobrażając formułę wydawniczą w czasopismo specjalistyczne, ukazujące się kwartalnie. Dodatkowo oprócz magazynu Bank Spółdzielczy otrzymujecie Państwo jako integralną część czasopisma – Informator Banków Spółdzielczych SGB.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
O potrzebie edukacji nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak o skutkach jej braku, zwłaszcza w sferze finansów, najboleśniej przekonali się ci, którzy doświadczyli tego na własnej skórze. Niestety trzeba się liczyć z tym, że pojawią się kolejne, chociaż wykorzystujące zupełnie nowe, dzisiaj jeszcze nieznane metody działania oszustów. Stąd potrzeba, a nawet konieczność ciągłej edukacji ekonomicznej społeczeństwa, zwłaszcza młodego pokolenia. To, że ta edukacja jest potrzebna przekonują nie tylko afery finansowe ale także badania naukowe prowadzone przez różne ośrodki badawcze, jak chociażby Fundację Kronenberga, działającą przy Citibanku. Konieczność poszerzania wiedzy ekonomicznej wynika także z niezwykle szybko zachodzących zmian na rynkach finansowych i w usługach bankowych, wykorzystujących coraz częściej najnowsze rozwiązania technologiczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Ten numer zdominowały tematy dotyczące nowych wyzwań technologicznych, z którymi muszą się zmierzyć Banki Spółdzielcze. Dla wielu naszych klientów, zwłaszcza tych młodszych, bank – i nie tylko! – mieści się wyłącznie w smartfonie. Cyfryzacja, Polska bezgotówkowa i nowe technologie mobilne to wyzwania, z którymi musi się zmierzyć bankowość spółdzielcza, aby mogła być konkurencyjna na rynku. Oczywiście nie mogło zabraknąć tematu, który w ostatnich czasach jest jednym z najgorętszych w mediach – RODO, czyli obowiązujące od 25 maja 2018 r. europejskie rozporządzenie o ochronie danych osobowych. Związana z tym skala zmian, które dotykają wszystkie firmy w kraju – nie tylko banki – jest ogromna, a nie na każde rodzące się pytanie otrzymujemy jednoznaczną odpowiedź. Jednocześnie możliwe kary za uchybienia względem przepisów RODO są tak dotkliwe, że musimy przygotować się do ich wdrożenia najlepiej, jak tylko jest to możliwe. W najnowszym numerze „BS” znalazło się też miejsce na omówienie dyrektywy PSD 2, która również przyniesie wiele istotnych zmian. Nowe przepisy unijne o usługach płatniczych mają wprowadzić większą przejrzystość i bezpieczeństwotransakcji. Zmiany są konieczne, chociażby dlatego, że dzisiaj powszechnie korzystamy z płatności elektronicznych i realizujemy je przy użyciu wspomnianych smartfonów. W dyrektywie PSD 2 osobiście widzę szansę, nie zagrożenie. W czasach ciągle rosnącej siły mediów społecznościowych, każdy z nas może stać się ofiarą pomówień i kłamstw w Internecie.Często hejt uderza nie tylko w poszczególne osoby, ale w konkretne marki, firmy lub produkty. Gdy już do niego dojdzie, decyzje i ewentualne działania trzeba podejmować szybko – dlatego tak ważne jest, aby do kryzysów przygotować się zawczasu. W tym numerze znajdą Państwo eksperckie materiały poświęcone komunikacji w mediach społecznościowych. Nie zapominamy o lżejszych informacjach, np. sportowych.Zapraszamy do lektury wywiadu z Piotrem Pawlickim juniorem, młodym żużlowcem Unii Leszno. Żużel wielu osobom dostarcza ogromnych sportowych emocji, na meczach są tłumy kibiców – często całe rodziny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Co powinniśmy wiedzieć o rozwiązaniach blockchainowych, o sposobach na bezpieczne transakcje i zagrożeniach, które niosą nowe technologie? Jak konstruować umowy, by były zrozumiałe dla klientów? Jak używać mediów społecznościowych? Czym jest fake news? Po raz kolejny oddaję w Państwa ręce kwartalnik „Bank Spółdzielczy”. Ten numer stanowi kontynuację ważnych tematów poruszonych w poprzednim magazynie, a w szczególności nowych wyzwań technologicznych, z którymi mierzą się dziś Banki Spółdzielcze. Stoimy w obliczu problemów trwałego nośnika, kryptowalut, rozwiązań chmurowych, bezpieczeństwa danych… Polecam zatem rozmowę z prof. Małgorzatą Zaleską, dyrektorem Instytutu Bankowości SGH w Warszawie na temat technologii blockchain. Zdaniem specjalistki, będzie ona miała znaczący wpływ na rozwój bankowości komercyjnej i spółdzielczej. Aby nie ograniczać się do polskiego podwórka, warto zwrócić uwagę na artykuł pt. „Ewolucja banków spółdzielczych w Finlandii” autorstwa dr. hab. Eugeniusza Gostomskiego z Uniwersytetu Gdańskiego: „Finlandia na tle innych krajów europejskich cechuje się bardzo wysokim udziałem banków spółdzielczych w systemie bankowym kraju – przypada na nie ponad 40% wszystkich depozytów i kredytów od podmiotów niefinansowych”. Zobaczmy więc – jak radzą sobie na wolnym rynku skandynawskie banki spółdzielcze i które z rozwiązań warto przyjąć w Polsce. Jednym z nich może być uproszczenie języka komunikacji z klientami, którzy narzekają na trudności ze zrozumieniem sformułowań zawartych w umowach kredytowych. To chyba powszechny grzech polskiej bankowości… Krytyczne spojrzenie na język umów z klientami prezentuje dr hab. Jarosław Liberek z UAM w swoim artykule pt. „Kłopoty z zasadą prostej komunikacji”. Liberek zaczyna od przewrotnego pytania: „Czy można pogodzić ludzi zmierzających w odmiennych kierunkach?" W tym samym wątku interesująca rozmowa na podobny temat z wybitnym językoznawcą, prof. Jerzym Bralczykiem. Tak jak w poprzednim numerze, znajdą Państwo na naszych łamach teksty dotyczące spraw najważniejszych dla sektora bankowości spółdzielczej. Chcemy nie tylko integrować środowisko i być wspólnym głosem bankowej spółdzielczości. Naszym celem jest także prezentacja najciekawszych inicjatyw i trendów w rozwoju Banków Spółdzielczych. Jedną z nich są seminaria przeznaczone dla prezesów Banków Spółdzielczych, którzy od niedawna pełnią swoje obowiązki. Menadżerowie otrzymują niezbędną wiedzę przydatną do zarządzania bankami. Nie bez przyczyny jednym z wiodących tematów magazynu stała się rozmowa z młodą kadrą zarządzającą Bankiem Spółdzielczym Pojezierza Międzychodzko-Sierakowskiego w Sierakowie. „Jesteśmy jednym zespołem” – mówią o sobie i warto ten wywiad zapamiętać – będziemy śledzili ich losy! W czasach ciągle rosnącej siły mediów społecznościowych, każdy z nas może stać się ofiarą pomówień, kłamstw i fake newsów w Internecie. Często hejt uderza nie tylko w poszczególne osoby, ale też w konkretne marki, firmy lub produkty. Gdy już do niego dojdzie, działania trzeba podejmować szybko – dlatego tak ważne jest wcześniejsze przygotowanie struktur bankowych do sytuacji kryzysowych. O fake newsach, i nie tylko, pisze w swoim artykule „Siła dezinformacji” Sebastian Bykowski – dyrektor generalny PRESSSERVICE Monitoring Mediów: „Z celowym rozpowszechnianiem fałszywych informacji mamy do czynienia w różnych dziedzinach życia, coraz częściej w nauce, biznesie, a przede wszystkim w polityce”. W tym numerze znajdą też Państwo eksperckie materiały poświęcone specyfice komunikacji banków w mediach społecznościowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej