Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(537)
ebookpoint BIBLIO
(49)
IBUK Libra
(23)
Forma i typ
Książki
(534)
E-booki
(72)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Audiobooki
(4)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(540)
tylko na miejscu
(442)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(358)
Wydział Politechniczny
(102)
Wydział Medyczny
(32)
Czytelnia Główna
(324)
Czytelnia WP
(101)
Czytelnia WM
(18)
WG Wolny Dostęp
(63)
Autor
Pacholski Leszek
(12)
Penc Józef
(8)
Rusiński Michał
(8)
Bolesta-Kukułka Krystyna
(6)
Banaszyk Piotr
(5)
Ehrlich Andrzej
(5)
Koźmiński Andrzej K
(5)
Pyza Dariusz
(5)
Wołejszo Jarosław
(5)
Zieleniewski Jan
(5)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(4)
Griffin Ricky W. (1950- )
(4)
Griffin Ricky W. (1950-)
(4)
Kożuch Barbara (1950- )
(4)
Krzakiewicz Kazimierz
(4)
Malara Zbigniew
(4)
Martyniak Zbigniew
(4)
Nowak Eugeniusz (1946- )
(4)
Sałbut Bartosz
(4)
Szymonik Andrzej
(4)
Blaik Piotr
(3)
Ciesielski Marek
(3)
Cyfert Szymon
(3)
Gasper Dorota
(3)
Guła Przemysław
(3)
Jeszka Anna Maria
(3)
Koliński Adam
(3)
Kostera Monika
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Kurnal Jerzy
(3)
Obłój Krzysztof
(3)
Pierścionek Zdzisław
(3)
Piotrowski Włodzimierz
(3)
Rejman Krzysztof
(3)
Sikorski Czesław
(3)
Sikorski Czesław (1943- )
(3)
Skrzypek Elżbieta (ekonomia)
(3)
Wilczyńska Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(3)
Witkowski Jarosław
(3)
Wyrwicka Magdalena Krystyna
(3)
Zoll Fryderyk
(3)
Andrzejczyk Paweł
(2)
Appelo Jurgen
(2)
Aranowski Andrzej
(2)
Bednarska-Wnuk Izabela
(2)
Bednarski Adam
(2)
Beksiak Janusz
(2)
Bentyn Zbigniew
(2)
Bełz Grzegorz
(2)
Bielecki Maciej (zarządzanie)
(2)
Bielski Marcin
(2)
Borkowska Stanisława
(2)
Brandys Jerzy
(2)
Brzeziński Marek
(2)
Bąbol Krzysztof
(2)
Błaszczyk Wanda
(2)
Chądzyński Jacek
(2)
Cywoniuk Mirosława
(2)
Czermiński Alfred
(2)
Doroba Anita
(2)
Durlik Ireneusz
(2)
Dworecki Stanisław E. (1945- )
(2)
Egeman Marian (1940- )
(2)
Fimińska-Banaszyk Romualda
(2)
Freeman R. Edward (1951- )
(2)
Galata Stanisław
(2)
Gilbert Daniel R. (1952- ; jr.)
(2)
Glinka Beata
(2)
Gołembska Elżbieta
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Grzelczak Agnieszka U
(2)
Grzesiak Lena
(2)
Grzybowska Katarzyna
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Gwisziani Dżermen
(2)
Humble John W
(2)
Jachowicz Renata
(2)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Kalisiak-Mędelska Magdalena
(2)
Kauf Sabina
(2)
Kiba-Janiak Maja
(2)
Kiełczewski Andrzej
(2)
Kotter John P
(2)
Kożuch Barbara
(2)
Krupa Kazimierz W
(2)
Kuźbik Paweł
(2)
Kwejt Jerzy
(2)
Lenartowicz Helena
(2)
Lis Stanisław
(2)
Majewski Jerzy (logistyka)
(2)
Malcherek Monika
(2)
Mendel Tadeusz
(2)
Michelli Joseph A
(2)
Mikołajczyk Zofia
(2)
Mikołajczyk Zofia (1931-2017)
(2)
Moczydłowska Joanna
(2)
Nogalski Bogdan
(2)
Nowosielski Stanisław
(2)
Pasieczny Leszek
(2)
Podgórniak-Krzykacz Aldona
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(200)
2000 - 2009
(228)
1990 - 1999
(72)
1980 - 1989
(30)
1970 - 1979
(35)
1960 - 1969
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(604)
Wielka Brytania
(2)
nieznany (@@@)
(1)
Słowacja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(599)
angielski
(9)
Odbiorca
Menedżerowie
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Logistycy
(2)
Ekonomiści
(1)
Informatycy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Szkoły Wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Zarządzanie
(262)
Organizacja
(150)
Przedsiębiorstwo
(126)
Logistyka (organizacja)
(97)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(39)
Organizacje
(21)
Organizacja przedsiębiorstwa
(20)
Zarządzanie strategiczne
(20)
Transport
(18)
Produkcja
(17)
Organizacja pracy
(16)
Personel
(16)
Kadry
(15)
Praca
(15)
Zarządzanie wiedzą
(15)
Organizacja ucząca się
(13)
Zarządzanie jakością
(12)
Zarządzanie kryzysowe
(12)
Dostawa towarów
(11)
Innowacje
(11)
Przemysł
(11)
Logistyka gospodarcza
(10)
Marketing
(10)
Służba zdrowia
(10)
Zapewnienie jakości
(10)
Komunikacja w organizacjach
(9)
Przedsiębiorstwa
(8)
Zachowania w organizacji
(8)
Zarządzanie ryzykiem
(8)
Zdrowie publiczne
(8)
Organizacja i zarządzanie
(7)
Planowanie strategiczne
(7)
Łańcuch dostaw
(7)
Innowacje organizacyjne
(6)
Magazyny
(6)
Menedżerowie
(6)
Przywództwo
(6)
Ratownictwo
(6)
Szpitale
(6)
Badania operacyjne
(5)
Jakość produktu
(5)
Kapitał intelektualny
(5)
Komunikacja w zarządzaniu
(5)
Procesy produkcyjne
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(5)
Usługi
(5)
Zarządzanie projektami
(5)
Administracja publiczna
(4)
Gospodarka materiałowa
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Praca zespołowa
(4)
Przemysł budowlany
(4)
System opieki zdrowotnej
(4)
Systemy informatyczne
(4)
Szkolnictwo
(4)
Turystyka
(4)
Zarządzanie zakładami opieki zdrowotnej
(4)
Budownictwo
(3)
Decyzje
(3)
Ekorozwój
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Gospodarka regionalna
(3)
Inwestycje
(3)
Jednostki pomocy doraźnej szpitalne
(3)
Konkurencja
(3)
Kultura przedsiębiorstwa
(3)
Medycyna ratunkowa
(3)
Miasta
(3)
Pielęgniarstwo
(3)
Policja
(3)
Polska
(3)
Psychologia pracy
(3)
Rachunkowość
(3)
Rekreacja
(3)
Ryzyko
(3)
Sport
(3)
Widowiska i spektakle
(3)
Zapewnienie jakości w opiece zdrowotnej
(3)
Zarządzanie różnorodnością
(3)
Zarządzanie szpitalem
(3)
Zarządzanie w opiece zdrowotnej
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Żywność
(3)
Alians strategiczny (ekonomia)
(2)
Alianse strategiczne (biznes)
(2)
Analiza sieciowa (planowanie)
(2)
Apteki
(2)
Audyt
(2)
Badania rynku
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo państwa
(2)
Biura
(2)
Certyfikacja
(2)
Dowództwo wojskowe
(2)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(2)
Farmacja
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka socjalistyczna
(2)
Handel
(2)
Handel detaliczny
(2)
Temat: czas
2001-
(23)
1989-
(4)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Unia Europejska
(2)
Wielka Brytania
(2)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(16)
Praca zbiorowa
(14)
Opracowanie
(6)
Monografia
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Encyklopedia
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Normy
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Przewodniki [Typ publikacji]
(1)
Raport z badań
(1)
Wyrażenia [Typ publikacji]
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(44)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Transport i logistyka
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
609 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
  • Poznaj najlepsze praktyki zgodne z szóstą edycją PMBOK(R) Guide
  • Zmotywuj zespół do wydajnej pracy
  • Realizuj projekty na czas i jak najefektywniej

Biblia zarządzania projektami

Jak operować niezbędnymi umiejętnościami i radzić sobie z odpowiedzialnością za projekt, by cieszyć się opinią wytrawnego menedżera projektów? Uznany ekspert w tej dziedzinie odpowiada na to pytanie w książce, którą właśnie trzymasz w dłoniach - znajdziesz w niej wszystko, co musisz wiedzieć, by każdy projekt ukończyć z sukcesem, bez choćby jednego fałszywego ruchu.

W książce:

  • Uzasadnienie i początki projektu oraz utrzymanie w nim porządku
  • Stworzenie zespołu marzeń
  • Śledzenie postępów i zarządzanie ryzykiem
  • Wykorzystanie najnowszych technologii
  • Doprowadzenie projektu do szczęśliwego końca
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi studium wprowadzania koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Wykazane w niej działania są z punktu widzenia interesariuszy pożądane a nie konieczne, co w znaczącym stopniu wpływa na elastyczność i wykonywalność koncepcji. Z tego powodu monografia jest ważna w dyskursie naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. Założenia organizacji uczącej się wprowadziły w życie liczne przedsiębiorstwa. Istnieją instrumenty wspomagające ten proces oraz ułatwiające zarządzanie wiedzą w organizacjach, jednak wszystko to odnosi się przede wszystkim do biznesu i organizacji działających na rynku. Publikacja ma celu ukazanie procesu wdrażania zasad organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego, będącej bardzo ważnym elementem otoczenia biznesu. Jest również próbą opisu procesów, które wciąż zachodzą. Nie daje jednoznacznych recept, ale Autorzy mają nadzieję, że okaże się pomocna przy reformowaniu organizacji sektora publicznego. Sektora, który tych reform niewątpliwie wymaga. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Praca autorstwa Jacka Pasiecznego i Tomasza Rosiaka wypełnia pusta przestrzeń na polskim rynku publikacji książkowych. Trudno bowiem znaleźć pozycję książkową, która z jednej strony łączy tematykę organizacji uczącej się ze sferą administracji publicznej, z drugiej zaś prezentuje szczegółowo proces badawczy i osiągnięte rezultaty. Opracowanie to może stanowić punkt odniesienia dla opracowań powstających w tym obszarze w przyszłości. (Prof. Adam Samborski, Kierownik Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) Książka ta ma ważny dla praktyki walor, gdyż jest swoistym studium wykonalności koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Te, jak wiemy z dotychczasowej praktyki, cechują się bardzo niskim poziomem elastyczności, a z uwagi na pozycję „monopolistyczną” ich ewolucja jest często ograniczona i sprowadza się wyłącznie do implementacji koniecznych, a nie pożądanych przez interesariuszy, zmian. Z tego właśnie powodu uważam jednoznacznie i z całą pewnością, iż monografia stanowi ważny głos w dyskursie nie tylko naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. (Prof. Paweł Antonowicz, Prodziekan ds. Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego) ********* Towards a Learning Organisation. Organisational Transformation as Exemplified by a Public Administration Unit The monograph is a study of introducing the concept of a learning organisation in a public sector organisation. The actions presented are desirable rather than necessary from the stakeholders' point of view, which significantly affects the flexibility and feasibility of the concept. For this reason, the monograph is important in academic discourse, but above all it has a significant practical dimension. The assumptions of a learning organisation have been implemented by numerous enterprises. There are instruments supporting this process and facilitating knowledge management in organisations; however, all this refers primarily to business and organisations operating on the market. The publication aims to show the process of implementing the principles of a learning organisation in a public sector organisation, which is a very important element of the business environment. It also attempts to describe processes that are still on. It does not give unequivocal recipes, but the authors hope that it will prove helpful in reforming public sector organisations. A sector undoubtedly requiring such reforms. ********* Dr hab. prof. UW Jacek Pasieczny (ORCID 0000-0002-9405-3861) – kieruje Zakładem Innowacji Organizacyjnych i Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania UW. Autor kilkudziesięciu publikacji z obszaru zarządzania. Interesuje się problematyką planowania biznesowego, zarządzania zmianą oraz patologii i dysfunkcji organizacyjnych. Obok pracy naukowej prowadzi również działalność konsultingową – autor i współautor kilkudziesięciu prac doradczych dla biznesu i administracji. Były członek i przewodniczący rad nadzorczych spółek z sektora prywatnego i publicznego. Dr Tomasz Rosiak – adiunkt w Zakładzie Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Wydziale Zarządzania UW. W swoich badaniach nad usprawnianiem funkcjonowania organizacji opiera się na dorobku teorii z obszaru organizacji uczących się, podejścia systemowego oraz zarządzania zmianą. Równolegle do kariery akademickiej zajmuje się doradztwem biznesowym. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, reorganizacji procesów biznesowych oraz struktur. Jego doświadczenie konsultingowe obejmuje zarówno projekty doradcze, wdrożeniowe, jak i szkoleniowe dla firm z sektora prywatnego i państwowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Monografia dotyczy nurtu normalizacyjnego w zarządzaniu jakością. Przez to pojęcie rozumie się zestaw powiązanych ze sobą, ale dających się wyodrębnić zagadnień opisanych w normach (np. definicji, metod, zasad, wytycznych). Celem opracowania jest konceptualizacja tego nurtu oraz ocena jego statusu w ramach zarządzania jakością. W rozważaniach uwzględniona została zarówno perspektywa holistyczna, gdyż rozważaniami objęte są trzy normy tworzące serię ISO 9000 (tj. ISO 9000, ISO 9001 oraz ISO 9004), jak i perspektywa retrospektywna, ponieważ uwzględniono w niej zarówno aktualne, jak i wszystkie wcześniejsze wersje norm tych standardów. Ocenę znaczenia, jakości opracowania oraz użyteczności nurtu normalizacyjnego w zarządzaniu jakością przeprowadzono na podstawie opinii wyrażonych przez 73 ekspertów pochodzących z 17 różnych państw.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podstawę metodologiczną prezentowanych analiz stanowi podejście funkcjonalne, które w swej istocie polega na badaniu systemów wytwórczych czy systemów zarządzania z punktu widzenia spełnianych przez nie funkcji. W podejściu tym nadrzędne znaczenie mają zasady i normy użytkowe oraz miary sprawnego działania systemu. W większości zamieszczonych prac odnosi się je w szczególności do funkcji spełnianych w procesie zarządzania aktywami organizacji (J. Ząbek), nowych form organizacji pracy biurowej (A. Taczalska), do czynności składających się na specyficzny rodzaj usług przeładunkowych, jakim jest przeładunek kontenerów (A. Lewiński, R. Sterniński), jak również do modelu systemu finansów oświatowych w Polsce (I. Kowalska). W pozostałych opracowaniach dominują aspekty ergonomiczne. Przedstawiono interesującą refleksję nad funkcjonalnością współczesnej architektury, wskazując przy tym na nieprawidłowości obiektów użyteczności publicznej w oświacie, kulturze czy handlu (K. Krause-Brykalska), dokonano także oceny funkcjonalności aspektu estetycznego w odniesieniu do budownictwa biurowego (M. Złowodzki). Jasne jest przy tym, że podejście funkcjonalne można zastosować do obiektów statycznych, ale też do obiektów dynamicznych, a więc do procesów, procedur, metod i technik, przyjętych sposobów postępowania, działań. W nurcie tym mieszczą się opracowania zawierające wyniki badań nad monitorowaniem transportu drogowego towarów niebezpiecznych (S. Bęczkowska, I. Grabarek), funkcjonalnością warunków pracy personelu pielęgniarskiego w stacjonarnych zakładach opieki długoterminowej (E. Kułagowska, M. Kosińska, I. Karolak), oceną funkcjonalności użytkowania rękawic ochronnych i jej wpływu na sposób wykonywania pracy przy rozbiorze mięsa (T. Tokarski, E. Irzmańska), jak również oceną funkcjonalności warunków pracy w przemyśle motoryzacyjnym (K. Wegner, A. Błaszczyk, M. Zygmańska, M.B. Ogurkowska). Na szczególną uwagę zasługują badania nad oceną funkcjonalności edukacji z zakresu bezpiecznych warunków pracy w kształtowaniu dobrostanu pracowniczego (J.S. Marcinkowski). Rezultaty tych badań pokazują, jak nieprzestrzeganie zasad ergonomii zwiększa ryzyko wypadków i chorób zawodowych, przyczynia się do zmniejszenia dobrostanu pracowniczego, a w ostatecznym rachunku prowadzi do marnotrawienia siły roboczej. W konkluzji wspomnianych prac wskazano kierunki i sposoby niwelowania badanych dysfunkcji.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku

Od kandydata na pracownika do sprawnego członka zespołu

Ludzie to najważniejszy, ale i najmniej przewidywalny "zasób" firmy. Bo choć futurolodzy wieszczą, że ani się obejrzymy, gdy na większości stanowisk zastąpią nas roboty albo wbudowana w nasz biurkowy komputer sztuczna inteligencja, żyjemy nadal w rzeczywistości, w której sukces przedsiębiorstwa zależy przede wszystkim od jakości pracy zatrudnionych w nim osób. Marzeniem każdego specjalisty ds. HR, ale i wymaganiem, jakie się przed tym działem firmy stawia, jest wyłuskiwanie z rynku najlepszych, najzdolniejszych kandydatów na stanowiska, na które jest wakat. Nową osobę czeka krótkie przeszkolenie wdrażające w zadania, jakie zostaną jej powierzone i już ma zacząć efektywnie działać na rzecz swego pracodawcy, bez interwencji pracownika z działu HR.
Zatrudnianie nowych pracowników to zaledwie czubek góry lodowej wyzwań, przed którymi staje dział HR. Jego najważniejszą rolą jest dbanie o to, by z grupy indywidualności, dla potrzeb zawodowych zgromadzonych w jednym biurze, stworzyć harmonijnie współpracujący ze sobą zespół, który w dodatku będzie działał na rzecz organizacji - zgodnie z jej strategią. W tym celu pracownicy HR muszą być w stanie zdiagnozować oczekiwania, jakie pracownik żywi wobec firmy, i zestawić je z oczekiwaniami przełożonych wobec podwładnych. Należy ustalić cele rozwojowe dla zespołu i dobrać do nich adekwatne szkolenia, których rezultat będzie dla działu HR mierzalny. Trzeba przyjrzeć się sposobom zarządzania praktykowanym przez menedżerów i być w stanie wspomóc ich ewentualną korektą w sytuacji, gdyby okazały się nie do końca adekwatne czy wręcz niszczące dla zespołu. Trzeba rozumieć kulturę własnej organizacji i znać wpływ tej kultury na procesy uczenia się pracowników.

Rezultaty przede wszystkim!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Poza podstawy, pod powierzchnię, w głąb MS Project. Zrób więcej w krótszym czasie!

Project to narzędzie stworzone w firmie Microsoft. W rękach sprawnego menedżera potrafi ono zdziałać prawdziwe cuda. Dzięki niemu możesz zwizualizować nawet najbardziej skomplikowany projekt, z uwzględnieniem dostępnych zasobów, zależności pomiędzy zadaniami i obciążenia poszczególnych członków zespołu. Ponadto Project pozwala na śledzenie postępów w pracach nad projektem oraz bieżące aktualizowanie planu. Brzmi obiecująco? A to nie wszystko!
Jeżeli chcesz w pełni wykorzystać możliwości drzemiące w tym narzędziu, to trafiłeś na książkę, która pozwoli Ci wycisnąć z niego siódme poty. Sięgnij po nią i poznaj pięć grup procesowych projektu, a następnie stwórz harmonogram, śledź postępy oraz zamknij projekt w momencie ukończenia prac. W trakcie lektury kolejnych rozdziałów nauczysz się dostosowywać aplikację do swoich wymagań, stosować różne filtry oraz widoki, a ponadto poznasz tabele dostarczające kluczowych informacji na temat stanu projektu. Znajdziesz tu także liczne wskazówki konsultantów, które pozwolą Ci uniknąć typowych problemów oraz wskażą skuteczne metody rozwiązywania tych problemów. Książka ta jest obowiązkową lekturą dla każdego użytkownika narzędzia Project.

  • Odkryj co nowego kryje się w programie Project 2013 i zacznij zarządzać nowymi projektami
  • Wykorzystaj najlepsze praktyki zarządzania projektami
  • Rozpocznij, zaplanuj i zorganizuj nowy projekt, zwiększając swoje szanse na sukces
  • Stwórz realistyczny harmonogram dla swojego projektu i członków zespołu
  • Określ schemat myślenia, aby w rozsądny sposób połączyć ze sobą sekwencje zadań
  • Znajdź i rozwiąż sytuacje problematyczne, zanim wpłyną one na Twój projekt
  • Wykorzystaj funkcję automatycznego tworzenia harmonogramów, aby zwiększyć efektywność
  • Sprawdź i popraw harmonogram, korzystając z widoków, tabel, filtrów i grup
  • Śledź postępy projektu i dokonaj analizy projektu
  • Dostosuj zasoby, zadania i harmonogramy tak, aby odzwierciedlały wprowadzane zmiany
  • Oficjalnie zamknij projekt i oceń go, korzystając z sesji wyciągania wniosków lub funkcji śledzenia wartości wypracowanej
  • Dostosuj program Project 2013 do Twoich potrzeb i potrzeb Twojej organizacji
  • Wykorzystaj niezwykłe możliwości współpracy, jakie w programie Project 2013 dają funkcjonalności w chmurze
  • Twórz własne raporty, w tym zaawansowane raporty wizualne
  • Pracuj nad wieloma projektami jednocześnie, rozwiązując skomplikowane problemy z alokacją zasobów
  • Korzystaj z możliwości integracji programu Project 2013 z innymi aplikacjami Microsoft Office i aplikacjami innych firm

Panuj w pełni nad projektem dzięki MS Project 2013!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Celem opracowania jest systematyzacja, analiza i ocena elastycznych form zatrudnienia oraz elastycznych form organizacji czasu pracy dokonana na podstawie przeglądu literatury i wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez jego autorów. Monografia została podzielona na cztery rozdziały. Przedstawiono w nich modele zatrudnienia wyodrębnione według kryteriów cyklu rozwojowego organizacji, warunków otoczenia i znaczenia elastycznych form zatrudnienia dla współczesnego rynku pracy oraz przyszłościowe modele i koncepcje zatrudnienia. Scharakteryzowano formy zatrudnienia i zaprezentowano elastyczne formy organizacji czasu pracy. W ostatnim rozdziale dokonano analizy i oceny wyników autorskich ilościowych i jakościowych badań empirycznych dotyczących elastycznych form zatrudnienia w przedsiębiorstwach funkcjonujących na Dolnym Śląsku.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Zaprojektuj sukces swojej firmy!

Ciągła zmienność i nieprzewidywalność. Nowe technologie. Nowe trendy. Przyzwyczajenia klientów, za którymi nie sposób nadążyć. Wczorajszy hit wszech czasów jutro popadnie w zapomnienie. Prototyp, który tydzień temu był budowany w garażu, dziś jest wdrażany do produkcji jako obiekt marzeń nastolatków. Mnóstwo pewniaków, które miały być żyłą złota, stało się rozczarowaniem i bolesną stratą. Z drugiej strony imponujące sukcesy odnoszą ci, o których miesiąc temu nikt nie słyszał. Czy w tych warunkach w ogóle da się prowadzić biznes? Czy w ogóle istnieje jakiś sposób, aby jakoś zapanować nad tym szaleństwem i po prostu wyprowadzić firmę na prostą?

Owszem, istnieje. Nazywa się projektowanie i pozwala na podejmowanie lepszych decyzji biznesowych poprzez tworzenie nowych modeli biznesowych, proces uporządkowanej i kreatywnej obserwacji istniejących rynków, a także usystematyzowane rozwiązywanie problemów i określanie potrzebnego zestawu narzędzi. I właśnie o takim projektowaniu jest ta książka — bezcenny przybornik dla każdego, kto chce zaprojektować sukces firmy. Znajdziesz tu zbiór technik i metodyk, dzięki którym zaprojektujesz lepszą firmę, a także przemyślenia mistrzów biznesu i studia przypadków.

Niektóre z zagadnień poruszonych w książce:

  • zespół projektowy, jego tworzenie i przygotowanie do działania,
  • kontekst działania firmy i jego kluczowe czynniki,
  • metody projektowania modeli biznesowych,
  • narzędzia i tricki do generowania pomysłów i budowy prototypów,
  • metody weryfikacji pomysłów.

Patrick van der Pijl i Justin Lokitz należą do kadry zarządzającej Business Models Inc. Ich pasją jest pomaganie innym firmom w budowaniu innowacyjnych modeli biznesowych i przyszłościowych strategii działania.

Lisa Kay Solomon zajmuje się strategiami przywódczymi w California College of the Arts oraz na Singularity University.

Maarten van Lieshout oraz Erik van der Pluijm zaangażowali się w utworzenie firmy Thirty-X. Zajmują się integrowaniem tworzenia strategii z projektowaniem i programowaniem.

Jonas Louisse zajmuje się wykorzystywaniem metod myślenia wizualnego i osiągnięć neuropsychologii w projektowaniu i rozwiązywaniu złożonych problemów.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

System SAP jest uznanym zintegrowanym systemem informatycznym do zarządzania firmą. Charakteryzuje się ogromnym bogactwem funkcjonalności i elastycznością, ułatwiającą zmianę skali lub profilu działalności przedsiębiorstwa. Użytkownikami SAP są firmy o różnej wielkości i o różnych modelach biznesu. Szczególnie cenną możliwością SAP jest optymalizacja komunikacji i współpracy z otoczeniem: SAP CRM ułatwia zarządzanie relacjami z klientami, SAP SCM — zarządzanie łańcuchem dostaw, a SAP SRM pomaga w zarządzaniu relacjami z dostawcami.
Niniejsza książka pozwala w bardzo krótkim czasie zapoznać się z systemami SAP. Składa się z 24 rozdziałów-lekcji. Przyswojenie materiału każdej z tych lekcji nie powinno trwać dłużej niż godzinę. Ten niezwykle praktyczny przewodnik umożliwia solidne opanowanie podstaw, a następnie zapoznanie się z bardziej zaawansowanymi zagadnieniami. Dzięki temu szybko można zrozumieć, na czym polega planowanie, wdrażanie systemu SAP i korzystanie z niego. Aby umożliwić utrwalenie materiału, każdy rozdział zakończono praktycznym studium przypadku.
W książce omówiono:

  • podstawy SAP oraz opis aplikacji i komponentów systemu,
  • instalację systemu SAP w wersji stacjonarnej i w wersji systemu w chmurze,
  • SAP z punktu widzenia biznesu i z punktu widzenia informatyki,
  • najnowsze rozwiązania: bazy HANA, nowy interfejs użytkownika, Software as a Service i inne,
  • operacje biznesowe w SAP,
  • praktyczne podejście do implementacji, migracji i aktualizacji systemu SAP,
  • SAP a internet rzeczy, media społecznościowe, wielkie zbiory danych i inne zagadnienia najbliższej przyszłości.

SAP — zostań ekspertem w 24 godziny!


Dr Michael Missbach jest dyrektorem Cisco SAP Competence Center. Opracowuje zbiór dobrych praktyk związanych z korzystaniem z aplikacji SAP HANA i innych ważnych usług biznesowych implementowanych w chmurach publicznych i prywatnych.
Dr George Anderson jest starszym architektem i dyrektorem programowym w Microsoft Services, specjalizuje się w projektowaniu i implementowaniu ważnych rozwiązań biznesowych SAP i Microsoft Dynamics.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wprawdzie problematyka artykułów w oddawanym do rąk Czytelników zeszycie jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie nowoczesna technologia, dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: wpływ cyfryzacji i Przemysłu 4.0 na robotyzację i usprawnienie procesów produkcyjnych oraz wykorzystanie technologii noszonych w przedsiębiorstwie i społeczeństwie; analiza i ocena: projektów innowacyjnych, konkurencyjności marki w przemyśle motoryzacyjnym, efektywności form opodatkowania w sektorze MSP, czy predykcji modeli analizy dyskryminacyjnej; oraz promowanie aktywności fizycznej osób starszych, jak również kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Artykuły są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, zawierają wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W artykułach Czytelnik może znaleźć kilka oryginalnych ujęć teoretycznych oraz spostrzeżeń natury praktycznej. Z tych względów „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków ekonomii i finansów, ergonomii, organizacji i zarządzania, jak i studentów oraz praktyków. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku

Debugging Teams. Przez współpracę do lepszej produktywności

Programiści i inżynierowie oprogramowania spędzają mnóstwo czasu na zgłębianiu tajników algorytmów, kodu czy technik budowy aplikacji. Bardzo mało uwagi poświęcają jednak takim zagadnieniom, jak komunikacja, skuteczna praca w zespole czy prowadzenie wspólnych projektów. Tymczasem programowanie jest jednym z zadań, które realizuje się w grupie. Oznacza to, że sposób pracy zespołu ma bezpośredni i znaczący wpływ na produktywność i zadowolenie jego członków. Zaniedbanie tej kwestii stało się przyczyną niepowodzenia wielu obiecujących projektów.

Niniejsza książka, choć pozornie adresowana do liderów zespołów programistów, tak naprawdę przyda się każdemu, kto bierze udział w dowolnym twórczym grupowym przedsięwzięciu: począwszy od studenckiego klubu, na korporacji architektów skończywszy. Znalazły się tu bardzo praktyczne wskazówki dotyczące efektywnego kierowania zespołem, poruszania się w ramach organizacji oraz budowania zdrowych relacji z użytkownikami. Nie zabrakło porad dotyczących różnych sposobów komunikowania się i skutecznego wpływania na drugiego człowieka, a także metod radzenia sobie z trudnymi ludźmi. Jest to znakomita lektura dla każdego twórczego człowieka!

W tej książce:

  • wzorce komunikacyjne a kultura zespołu
  • przywództwo: wzorce i antywzorce
  • skuteczne strategie współpracy z innymi zespołami w ramach organizacji
  • identyfikacja i zażegnywanie zagrożeń związanych z komunikacją
  • zarządzanie opinią publiczną

Mniej czasu na kłótnie, więcej na współpracę!


Brian Fitzpatrick przez kilka lat prowadził duże projekty inżynieryjne dla firmy Google, takie jak Data Liberation Front i Transparency Engineering. Przed przejściem do Google Fitzpatrick pracował m.in. w Apple i CollabNet. Jest autorem wielu artykułów. Mieszka w Chicago.

Ben Collins-Sussman tworzył system kontroli wersji Subversion. Od lat pracuje dla firmy Google, zainicjował projekt Google Code, zajmował się technologią wyświetlania reklam oraz infrastrukturą wyszukiwarki. W wolnych chwilach gra na banjo i komponuje musicale. Mieszka w Chicago z żoną, dziećmi i kotami.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
W dniach 8-10 września 2014 roku w Hotelu Aurora w Międzyzdrojach odbyła się XXIII Konferencja Naukowa Sekcji Klasyfikacji i Analizy Danych PTS (XXVIII Konferencja Taksonomiczna) nt. Klasyfikacja i analiza danych – teoria i zastosowania, zorganizowana przez Sekcję Klasyfikacji i Analizy Danych Polskiego Towarzystwa Statystycznego oraz Instytut Ekonometrii i Statystyki i Katedrę Ubezpieczeń i Rynków Kapitałowych Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. W trakcie dwóch sesji plenarnych oraz piętnastu sesji równoległych wygłoszono 63 referaty poświęcone aspektom teoretycznym i aplikacyjnym zagadnień klasyfikacji i analizy danych. Odbyła się również sesja plakatowa, na której zaprezentowano 21 plakatów. Teksty 35 recenzowanych artykułów naukowych stanowią zawartość prezentowanej publikacji z serii Taksonomia nr 25. Artykuł historyczny pt. „25 lat SKAD” oraz teksty 33 recenzowanych artykułów naukowych znajdują się w Taksonomii nr 24. Krzysztof Jajuga, Marek Walesiak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku

Bądź bystrzakiem, sprawnie zarządzaj ludźmi!

Zarządzanie nie jest prostą sprawą. Wymaga od menedżera stałego doskonalenia wiedzy i umiejętności. Nawet doświadczony kierownik może próbować inaczej spojrzeć na swoją pracę i dzięki odkryciu nowych aspektów filozofii oraz technik zarządzania zmodyfikować nieco swój indywidualny styl, by ułatwić pracę sobie i swoim podwładnym. Jeśli praca staje się przyjemniejsza i bardziej wydajna, a jej cele są realistycznie wyznaczone i konsekwentnie egzekwowane, łatwiej o sukces. W czasach, gdy o przetrwaniu firmy decydują jej sprawność i niezawodność w funkcjonowaniu, zarządzanie staje się prawdziwym wyzwaniem, obarczonym wielką odpowiedzialnością.
Aby stać się dobrym menedżerem, trzeba się uczyć. Książka, którą trzymasz w dłoni, nie jest ani trudnym w lekturze podręcznikiem akademickim, ani jedną z tych modnych książek biznesowych, o których głośno przez kilka miesięcy, a potem nikt o nich nie pamięta. Zarządzanie dla bystrzaków jest świetnie napisanym kompendium , które przyda się każdemu kierownikowi. Zawiera omówienie istoty pracy menedżera i przedstawia sprawdzone rozwiązania typowych problemów zarządzania. Szczególnie docenisz wskazówki dotyczące najtrudniejszych chwil w pracy menedżera, takich jak zarządzanie zmianą, dyscyplinowanie i zwalnianie pracowników.

Zarządzanie może być przyjemne i niezwykle satysfakcjonujące — dowiedz się, jak to osiągnąć!

  • Najważniejsze aspekty pracy menedżera — przewodzenie, inspirowanie i angażowanie pracowników.
  • Dobry zarządca — zatrudnianie pracowników, ich wspieranie i przewodzenie zespołowi.
  • Plan działania — wyznaczanie celów i monitorowanie ich realizacji.
  • Metoda działania — narzędzia i techniki zarządzania.
  • Finansowa strona zarządzania — planowanie i realizacja budżetu.
  • Najczęściej popełniane błędy — wyciąganie wniosków i szukanie nowych rozwiązań.

Dowiedz się, jak:

  • wygląda warsztat pracy menedżera,
  • angażować, motywować i nagradzać pracowników,
  • czuwać nad rozwojem pracowników,
  • wyznaczać cele i monitorować ich realizację,
  • skutecznie delegować zadania,
  • wykorzystać zdobycze technologii w celu odniesienia sukcesu.

W tej książce znajdziesz:

  • listę obowiązków nowoczesnej kadry zarządzającej,
  • informacje, jak wybrać i zatrudnić nowego pracownika,
  • metody organizacji i kierowania pracą zdalną,
  • sposoby skutecznego komunikowania się,
  • wiedzę o podstawowych zagadnieniach finansowych, w tym związanych z budżetem i rachunkowością,
  • informacje, jak zarządzać etycznie i przetrwać chwile kryzysu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The efficiency of IT systems and the development of post-industrial economy bring significant changes to almost every dimension of management and organization of work. The use of modern information technologies, expert applications and automation in enterprises and institutions is becoming widespread. This requires application of new management principles and methods, as well as application of technical analysis, management through innovation, project management, co-creation of values with external organizations in the field of logistics, knowledge, and common services. Knowledge of these topics is contained in almost each of the presented articles, making up the fortieth issue of „The Małopolska School of Economics in Tarnów Research Papers Collection”. This time we are focused on the modern topic of IT technology application in the enterprise, as well as the analysis and reconstruction of organization systems in business entities and institutions. Papers that are the result of scientific work carried out as part of basic and implementation research, present a lot of cognitively and practically interesting information. To a large extent, they are devoted to the issue of using e-learning and other IT tools in the process of employee training and organizational improvement, financial management of the company, organization, provision of public services in offices and local government units, estimating energy expenditure of employees in improving work organization, and also automation and digitization of production in the aspect of the Industry 4.0 concept. The second thematic group is the research on the organization and humanization of work, i.e. evaluation of the programme to support students with disabilities in entering labour market, shaping working conditions in the enterprise, as well as evaluating historical hotel management.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN: 1509-4995 W numerze [Contents] Janusz T. Hryniewicz: Teoria „centrum–peryferie” w epoce globalizacji [The Core–Periphery Theory in the Time of Globalisation], s. 5–27; Marta Lackowska: Nowe interpretacje teoretyczne polityki wielkomiejskiej [New Theoretical Interpretations of the Urban Politics], s. 28–49; Maciej Smętkowski: Konwergencja wewnątrzregionalna w europejskich makroregionach metropolitalnych [Intraregional Convergence in European Metropolitan Macro-regions], s. 50–76; Piotr Rosik, Marcin Stępniak, Rafał Wiśniewski: Dojazdy do pracy do Warszawy i Białegostoku – alternatywne podejścia metodologiczne [Commuting to Warsaw and Bialystok – Alternative Methodological Approaches], s. 77–98; Adam Gendźwiłł: Bezpartyjni prezydenci miast i ich znaczenie dla lokalnej polityki [Non-partisan Mayors and Their Impact on Local Politics], s. 99–120; Dariusz Reśko: Przedsiębiorczość transgraniczna w wybranych jednostkach terytorialnych pogranicza polsko-słowackiego [Trans-border Entrepreneurship in Selected Territorial Units of the Polish-Slovakian Border], s. 121–132. RECENZJE Maciej Nowak: Katarzyna Wlaźlak, Rozwój regionalny jako zadanie administracji publicznej, s. 133–136. Periodyk wydawany przez Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp. z o.o. wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
PRZEDMOWA
Monografia „Otoczenie organizacyjne a uwarunkowania społeczno-gospodarcze” jest efektem teoretycznych i praktycznych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademic-kich, takich jak: Szkoła Główna Handlowa, Politechnika Częstochowska, Uniwersytet Zielo-nogórski, Uniwersytet w Białymstoku, Szkoła Policji Pile, Staropolska Wyższa Szkoła w Kielcach, Uniwersytet Rzeszowski, Uniwersytet Przyrodniczo-Ekonomiczny w Siedlcach, Uniwersytet Szczeciński oraz Londyńska Szkoła Ekonomiczna. Rozważania w niniejszej monografii są realizowane przez uznane grono naukowców: doktorów, magistrów oraz prak-tyków zawodowych. Różnorodność i szeroki przekrój tematyczny sprawiają, ze każdy Czytelnik znajdzie w monografii coś interesującego i inspirującego do prowadzenia własnych badań. Działalność otoczenia organizacyjnego jest możliwa przy zachowaniu współżycia motoryki społeczno-gospodarczej. Otoczenie organizacyjne jest tworzone przez rynek przy instytucjo-nalnym współdziałaniu administracji, biznesu i podstawowych zasad bezpieczeństwa. Niestety w każdej lokalizacji społeczno-gospodarczej zdarza się mobbing i inne zjawiska patologiczne. Zadaniem społeczeństwa jest wyeliminowanie takiego stanu rzeczy. Wszystkie zagadnienia są ze sobą ściśle powiązane i zawsze w mniejszym, czy też większym stopniu w danym miejscu występują. Natomiast to, że nie mówimy otwarcie o zjawiskach patologicz-nych, czy ukrywamy lobbing to tylko świadczy
o powstałych realiach XXI wieku.
W pierwszym rozdziale
przedstawiono aspekty strategii biznesowej, co zapewne istotnie wpływa na rozwój organizacji. Z kolei w drugim rozdziale zostaje podkreślona rola trans-portu drogowego w aspekcie znaczeniowym logistyki i jej pochodnych ukierunkowanych również na kwestie związane z ładunkami przewozowymi, co stanowi istotny aspekt wielu rodzajów działalności gospodarczej.
W rozdziale trzecim przedstawiono najnowsze badania koncentrujące się na funkcjono-waniu Specjalnych Stref Ekonomicznych. Ukazana została różnorodność perspektyw ba-dawczych, które udowadniają, że Specjalne Strefy Ekonomiczne wciąż stanowią interesujące pole dociekań naukowych.
Rozdział czwarty skupia się na wskazaniu wpływu rynków na dochody indywidualnych gospodarstw rolnych w aspekcie sytuacji finansowej tychże gospodarstw rolnych a formą zmiany czynników rynkowych, natomiast w rozdziale piątym wskazano rynek funduszy capi-tal w Polsce na tle wybranych krajów Unii Europejskiej.
Rozważania przedstawione w rozdziale szóstym koncentrują się na dylematach związa-nych z prowadzeniem badań na gruncie Nowej Ekonomii Instytucjonalnej. W trosce o spój-ność prowadzonych analiz warto wcześniej zastanowić się nad trudnościami, które mogą pojawić się w trakcie procesu badawczego.
Rozdział siódmy wskazuje rolę innowacji w zakresie barier i stymulatorów e-administracji w Polsce wskazując korzyści rozwoju e-administracji oraz stymulanty i destymulanty e-administracji na podstawie województw w Polsce.
W dwóch kolejnych rozdziałach odwołano się do społeczności analizy teoretycznej w obszarze pola rozważań w zakresie zarządzania doborem personelu służby do Policji oraz roli kobiecości w społecznościach archaicznych.
W rozdziale dziesiątym wskazano sposoby radzenia sobie ze stresem w aspekcie poję-ciowym mobbingu i wypalenia zawodowego, jako patologii związanej z karierą zawodową.
Rozdział jedenasty przedstawia najczęściej stosowane narzędzia zarządzania talentami. Szczególny nacisk położony został na coaching oraz jego szczególne, dwie dość młode od-miany – coaching językowy oraz coaching interkulturowy.
W dwóch kolejnych rozdziałach omówiono zagrożenia w XXI wieku powstałe w wyniku między innymi migracji ludności.
Ostatni rozdział pokazuje sentencję socjologiczno-badawczą na przykładzie spółdzielni socjalnej w województwie podkarpackim. Zachęcamy do lektury wyrażając przekonanie, że publikacja dostarczy czytelnikowi wiele wartościowych przemyśleń i inspiracji z zakresu przedstawionej problematyki. Dziękujemy wszystkim tym, którzy przyczynili się do powstania tej publikacji, a zwłaszcza Autorom za ich inspirujące naukowe rozważania teoretyczno-praktyczne.
Redaktorzy monografii
prof. P Cz Joanna Nowakowska Grunt
dr inż. Ireneusz Miciuła
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Monografia „Współczesne badania w naukach ekonomicznych” jest efektem badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedstawionych rozdziałach jest dostarczenie wiedzy, metod i rekomendacji dla rozwiązywania aktualnych wyzwań w naukach ekonomicznych, od analizy wieloparadygmatyczności ekonomii jako nauki i jej roli do efektywności w zarządzaniu organizacjami publicznymi i prywatnymi. Celem nauki jest gromadzenie wiedzy w celu zrozumienia świata. Przez lata wypracowano standardy posługiwania się nauką w postaci określonych procedur i reguł zmierzających do zobiektywizowania sposobu tworzenia teorii. Okazuje się, że współcześnie prowadzone badania naukowe w naukach ekonomicznych pozwalają na zapamiętanie podstawowych wzorców, aspiracji i określonych działań najlepszego, najefektywniejszego wykorzystania wszystkich zasobów. W wielu przypadkach badania te pozwalają odnieść się do sfery biznesowej. Już dzisiaj biznesowe spojrzenie na świat poparte badaniami jest bardzo wskazane, co umożliwia przedsiębiorstwom i administracji publicznej wykorzystywać, a w zasadzie bazować na wiedzy naukowców. W ramach koncepcji nowoczesnego zarządzania z jednej strony zaleca się wdrażanie takich instrumentów zarządzania organizacjami publicznymi, aby eliminować nieefektywną alokację publicznych zasobów i dostarczać dobra lub usługi publiczne w bardziej efektywny sposób, a z drugiej strony zaleca się, aby korzyści płynące z optymalnego zarządzania zasobami były dostępne w sferze publicznej. Hybrydowe połączenie głównych zalet z zarządzania, zarówno w formie publicznej, jak i prywatnej spowodowało konieczność zmiany zasad funkcjonowania i zarządzania tymi organizacjami w kierunku poprawy jakości i dostępności usług oraz optymalnego wykorzystania zasobów. Takie połączenie w swoiste partnerstwo publiczno-prywatne, dwóch odmiennych pod wieloma względami sektorów, umożliwia lepsze wykonywanie zadań, a dodatkowo dostarcza wiedzy, umiejętności i narzędzi do efektywnego zarządzania organizacją. Jednak współcześnie rozwijająca się forma zarządzania organizacjami w przestrzeni publiczno-prywatnej wymaga rozwiązywania wielu skomplikowanych problemów. W niniejszej monografii autorzy w poszczególnych rozdziałach przedstawili zarówno teoretyczne, jak i praktyczne odniesienie do współczesnej problematyki nauk ekonomicznych, gdzie wspólnym obszarem zainteresowań jest efektywne zarządzanie zasobami. Współczesne organizacje stanęły w obliczu nowych realiów gospodarowania, co zmodyfikowało sposób zarządzania i podejście menedżera, zarówno do dynamicznie zmieniającego się otoczenia, jak i do coraz bardziej zmieniających się struktur wewnętrznych, dlatego dobór tematyki nawiązuje także do przyszłych problemów społeczno-gospodarczych. Globalizacja zmusza podmioty gospodarcze do modyfikacji dotychczas wykorzystywanych koncepcji zarządzania lub utworzenie jej na nowo, według obowiązujących norm, zasad, a nawet trendów na rynku. W ramach interdyscyplinarnych badań naukowych ukazanych w monografii szczególną uwagę zwrócono na problematykę paradygmatu i roli ekonomii we współczesnym świecie, efektywnego zarządzania w ramach organizacji publicznych i prywatnych oraz perspektyw rozwoju w systemie społeczno-gospodarczym. Jako redaktorzy niniejszej monografii mamy nadzieję, że wiele przedstawionych zagadnień będzie motywowało czytelnika do zainteresowania się poruszaną tematyką, co przełoży się na podjęcie własnych dociekań i nowych rozwiązań omówionych problemów badawczych w naukach ekonomicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej