Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(537)
ebookpoint BIBLIO
(48)
IBUK Libra
(23)
Forma i typ
Książki
(534)
E-booki
(71)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Audiobooki
(4)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(540)
tylko na miejscu
(442)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(358)
Wydział Politechniczny
(102)
Wydział Medyczny
(32)
Czytelnia Główna
(324)
Czytelnia WP
(101)
Czytelnia WM
(18)
WG Wolny Dostęp
(63)
Autor
Pacholski Leszek
(12)
Penc Józef
(8)
Rusiński Michał
(8)
Bolesta-Kukułka Krystyna
(6)
Banaszyk Piotr
(5)
Ehrlich Andrzej
(5)
Koźmiński Andrzej K
(5)
Pyza Dariusz
(5)
Wołejszo Jarosław
(5)
Zieleniewski Jan
(5)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(4)
Griffin Ricky W. (1950- )
(4)
Griffin Ricky W. (1950-)
(4)
Kożuch Barbara (1950- )
(4)
Krzakiewicz Kazimierz
(4)
Malara Zbigniew
(4)
Martyniak Zbigniew
(4)
Nowak Eugeniusz (1946- )
(4)
Sałbut Bartosz
(4)
Szymonik Andrzej
(4)
Blaik Piotr
(3)
Ciesielski Marek
(3)
Cyfert Szymon
(3)
Gasper Dorota
(3)
Guła Przemysław
(3)
Jeszka Anna Maria
(3)
Koliński Adam
(3)
Kostera Monika
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Kurnal Jerzy
(3)
Obłój Krzysztof
(3)
Pierścionek Zdzisław
(3)
Piotrowski Włodzimierz
(3)
Rejman Krzysztof
(3)
Sikorski Czesław
(3)
Sikorski Czesław (1943- )
(3)
Skrzypek Elżbieta (ekonomia)
(3)
Wilczyńska Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(3)
Witkowski Jarosław
(3)
Wyrwicka Magdalena Krystyna
(3)
Zoll Fryderyk
(3)
Andrzejczyk Paweł
(2)
Appelo Jurgen
(2)
Aranowski Andrzej
(2)
Bednarska-Wnuk Izabela
(2)
Bednarski Adam
(2)
Beksiak Janusz
(2)
Bentyn Zbigniew
(2)
Bełz Grzegorz
(2)
Bielecki Maciej (zarządzanie)
(2)
Bielski Marcin
(2)
Borkowska Stanisława
(2)
Brandys Jerzy
(2)
Brzeziński Marek
(2)
Bąbol Krzysztof
(2)
Błaszczyk Wanda
(2)
Chądzyński Jacek
(2)
Cywoniuk Mirosława
(2)
Czermiński Alfred
(2)
Doroba Anita
(2)
Durlik Ireneusz
(2)
Dworecki Stanisław E. (1945- )
(2)
Egeman Marian (1940- )
(2)
Fimińska-Banaszyk Romualda
(2)
Freeman R. Edward (1951- )
(2)
Galata Stanisław
(2)
Gilbert Daniel R. (1952- ; jr.)
(2)
Glinka Beata
(2)
Gołembska Elżbieta
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Grzelczak Agnieszka U
(2)
Grzesiak Lena
(2)
Grzybowska Katarzyna
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Gwisziani Dżermen
(2)
Humble John W
(2)
Jachowicz Renata
(2)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Kalisiak-Mędelska Magdalena
(2)
Kauf Sabina
(2)
Kiba-Janiak Maja
(2)
Kiełczewski Andrzej
(2)
Kotter John P
(2)
Kożuch Barbara
(2)
Krupa Kazimierz W
(2)
Kuźbik Paweł
(2)
Kwejt Jerzy
(2)
Lenartowicz Helena
(2)
Lis Stanisław
(2)
Majewski Jerzy (logistyka)
(2)
Malcherek Monika
(2)
Mendel Tadeusz
(2)
Michelli Joseph A
(2)
Mikołajczyk Zofia
(2)
Mikołajczyk Zofia (1931-2017)
(2)
Moczydłowska Joanna
(2)
Nogalski Bogdan
(2)
Nowosielski Stanisław
(2)
Pasieczny Leszek
(2)
Podgórniak-Krzykacz Aldona
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(199)
2000 - 2009
(228)
1990 - 1999
(72)
1980 - 1989
(30)
1970 - 1979
(35)
1960 - 1969
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(603)
Wielka Brytania
(2)
nieznany (@@@)
(1)
Słowacja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(598)
angielski
(9)
Odbiorca
Menedżerowie
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Logistycy
(2)
Ekonomiści
(1)
Informatycy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Szkoły Wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Zarządzanie
(262)
Organizacja
(150)
Przedsiębiorstwo
(126)
Logistyka (organizacja)
(97)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(39)
Organizacje
(21)
Organizacja przedsiębiorstwa
(20)
Zarządzanie strategiczne
(20)
Transport
(18)
Produkcja
(17)
Organizacja pracy
(16)
Personel
(16)
Kadry
(15)
Praca
(15)
Zarządzanie wiedzą
(15)
Organizacja ucząca się
(13)
Zarządzanie jakością
(12)
Zarządzanie kryzysowe
(12)
Dostawa towarów
(11)
Innowacje
(11)
Przemysł
(11)
Logistyka gospodarcza
(10)
Marketing
(10)
Służba zdrowia
(10)
Zapewnienie jakości
(10)
Komunikacja w organizacjach
(9)
Przedsiębiorstwa
(8)
Zachowania w organizacji
(8)
Zarządzanie ryzykiem
(8)
Zdrowie publiczne
(8)
Organizacja i zarządzanie
(7)
Planowanie strategiczne
(7)
Łańcuch dostaw
(7)
Innowacje organizacyjne
(6)
Magazyny
(6)
Menedżerowie
(6)
Przywództwo
(6)
Ratownictwo
(6)
Szpitale
(6)
Badania operacyjne
(5)
Jakość produktu
(5)
Kapitał intelektualny
(5)
Komunikacja w zarządzaniu
(5)
Procesy produkcyjne
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(5)
Usługi
(5)
Zarządzanie projektami
(5)
Administracja publiczna
(4)
Gospodarka materiałowa
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Praca zespołowa
(4)
Przemysł budowlany
(4)
System opieki zdrowotnej
(4)
Systemy informatyczne
(4)
Szkolnictwo
(4)
Turystyka
(4)
Zarządzanie zakładami opieki zdrowotnej
(4)
Budownictwo
(3)
Decyzje
(3)
Ekorozwój
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Gospodarka regionalna
(3)
Inwestycje
(3)
Jednostki pomocy doraźnej szpitalne
(3)
Konkurencja
(3)
Kultura przedsiębiorstwa
(3)
Medycyna ratunkowa
(3)
Miasta
(3)
Pielęgniarstwo
(3)
Policja
(3)
Polska
(3)
Psychologia pracy
(3)
Rachunkowość
(3)
Rekreacja
(3)
Ryzyko
(3)
Sport
(3)
Widowiska i spektakle
(3)
Zapewnienie jakości w opiece zdrowotnej
(3)
Zarządzanie różnorodnością
(3)
Zarządzanie szpitalem
(3)
Zarządzanie w opiece zdrowotnej
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Żywność
(3)
Alians strategiczny (ekonomia)
(2)
Alianse strategiczne (biznes)
(2)
Analiza sieciowa (planowanie)
(2)
Apteki
(2)
Audyt
(2)
Badania rynku
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo państwa
(2)
Biura
(2)
Certyfikacja
(2)
Dowództwo wojskowe
(2)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(2)
Farmacja
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka socjalistyczna
(2)
Handel
(2)
Handel detaliczny
(2)
Temat: czas
2001-
(23)
1989-
(4)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Unia Europejska
(2)
Wielka Brytania
(2)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(16)
Praca zbiorowa
(14)
Opracowanie
(6)
Monografia
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Encyklopedia
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Normy
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Przewodniki [Typ publikacji]
(1)
Raport z badań
(1)
Wyrażenia [Typ publikacji]
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(44)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Transport i logistyka
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
608 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dlaczego audyt wewnętrzny nie zawsze osiąga swoje cele? Czy jedynym powodem może być niechęć audytowanych? A może skuteczność audytu wewnętrznego zależy także od wiedzy oraz umiejętności audytowanych i zarządzających organizacją? Jak audytowani reagują na audyt wewnętrzny? Jakie oczekiwania mają audytorzy wewnętrzni? Na te i inne pytania odpowiedzi można znaleźć w monografii. Przyjmując za motto frazę „audyt wewnętrzny tworzą ludzie”, Autorka analizuje kwestię skuteczności audytu wewnętrznego i uwzględnia jego społeczny kontekst. Podstawą analizy są jakościowe badania empiryczne wykorzystujące różne techniki gromadzenia danych, przede wszystkim wywiady z65 audytorami wewnętrznymi, audytowanymi oraz zarządzającymi organizacjami z sektorów publicznego i prywatnego. W prezentowanej monografii Autorka charakteryzuje wiedzę, umiejętności, postawy oraz oczekiwania audytorów wewnętrznych, audytowanych i zarządzających organizacjami z punktu widzenia skuteczności audytu wewnętrznego. Przedstawia wyniki badań, z których wynika, że ważnymi czynnikami skuteczności audytu wewnętrznego są: wsparcie zarządzających (materialne i niematerialne) dla audytu wewnętrznego, rozumienie audytu wewnętrznego, a także relacje między grupami uczestniczącymi w audycie wewnętrznym. Podsumowaniem publikacji może być wypowiedź jednego z badanych audytorów wewnętrznych: „skuteczny audyt wewnętrzny to są ludzie [...]. To stwierdzenie tak oczywiste, że często [...] zapominane przez większość zainteresowanych”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Dlaczego audyt wewnętrzny nie zawsze osiąga swoje cele? Czy jedynym powodem może być niechęć audytowanych? A może skuteczność audytu wewnętrznego zależy także od wiedzy oraz umiejętności audytowanych i zarządzających organizacją? Jak audytowani reagują na audyt wewnętrzny? Jakie oczekiwania mają audytorzy wewnętrzni? Na te i inne pytania odpowiedzi można znaleźć w monografii.

Przyjmując za motto frazę „audyt wewnętrzny tworzą ludzie”, Autorka analizuje kwestię skuteczności audytu wewnętrznego i uwzględnia jego społeczny kontekst. Podstawą analizy są jakościowe badania empiryczne wykorzystujące różne techniki gromadzenia danych, przede wszystkim wywiady z65 audytorami wewnętrznymi, audytowanymi oraz zarządzającymi organizacjami z sektorów publicznego i prywatnego.

W prezentowanej monografii Autorka charakteryzuje wiedzę, umiejętności, postawy oraz oczekiwania audytorów wewnętrznych, audytowanych i zarządzających organizacjami z punktu widzenia skuteczności audytu wewnętrznego. Przedstawia wyniki badań, z których wynika, że ważnymi czynnikami skuteczności audytu wewnętrznego są: wsparcie zarządzających (materialne i niematerialne) dla audytu wewnętrznego, rozumienie audytu wewnętrznego, a także relacje między grupami uczestniczącymi w audycie wewnętrznym.

Podsumowaniem publikacji może być wypowiedź jednego z badanych audytorów wewnętrznych: „skuteczny audyt wewnętrzny to są ludzie [...]. To stwierdzenie tak oczywiste, że często [...] zapominane przez większość zainteresowanych”.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 15:38:17

Perfekcyjnie, jak to w korporacji

Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem - ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość zapomniała ją wystawić. Dział obsługi klienta gęsto się tłumaczy, szuka winnych, ale nie znajduje, bo w tym samym czasie wściekli handlowcy okupują biurko dyrektora marketingu - przekrzykując się nawzajem, narzekają na marketingowców i pytają: "Gdzie druki reklamowe? Gdzie gadżety?". "Nie ma - broni swoich ludzi dyrektor marketingu. - Nie ma, bo nie złożyliście na czas zapotrzebowania. Zresztą, i tak nigdy nie odbieracie materiałów z magazynu". Zamieszanie, nerwy, bałagan. Stan naturalny w większości dużych przedsiębiorstw.

Skąd to się bierze?

Krótkowzroczność, daleko posunięta specjalizacja, ściśle określony zakres obowiązków na każdym stanowisku wyłączają w umysłach pracowników tzw. świadomość biznesową. Tracą oni zdolność ustalania priorytetów i postrzegania swojej pracy szerzej, z punktu widzenia skuteczności firmy. Tymczasem nawet pojedyncza nietrafnie podjęta decyzja w jednym dziale skutkować może obniżeniem efektywności całego korporacyjnego mechanizmu. Jak to zmienić? Jak wyrwać przedsiębiorstwo z chaosu?

Po pierwsze, trzeba zrozumieć, że ludzie są tylko ludźmi i zawsze będą stawiać własny interes nad interes kolegi z innego działu. Po drugie, sprzęgnąć interes pracownika z interesem przedsiębiorstwa. Proste? Nie, raczej trudne. Wykonalne? Jak najbardziej, jeśli będzie się działać krok po kroku, konsekwentnie eliminując poukrywane po firmowych kątach problemy. Design Thinking to nie tylko metoda tworzenia innowacji produktowych, ale też narzędzie pozwalające na sprawne zarządzanie organizacją.

W książce znajdziesz odpowiedź na pytania:

  • Jak wykorzystać narzędzie desing thinking, aby w korporacji żyło się lepiej, a zespół osiągał maksymalną efektywność?
  • Jak nauczyć się sprawnej komunikacji i współpracy?
  • Jak zwiększyć kreatywność zatrudnionych pracowników?
  • Jak w dobie rynku pracy pracownika pozyskać i utrzymać najlepszych specjalistów, a także zwiększyć lojalność już zatrudnionych?
  • Jak zmniejszyć wydatki marketingowe już na etapie projektowania produktów i usług?
  • Jak pracować w organizacji, wdrażając sposób pracy Design Thinking oparty na empatii?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Monografia stanowi podsumowanie prac przeprowadzonych przez autorkę w zakresie możliwości badania dojrzałości jednostek administracji publicznej na poziomie gminnym do prowadzenia działalności związanej z zarządzaniem ryzykiem. Efektem tych prac jest autorski model dojrzałości zarządzania ryzykiem w publicznym zarządzaniu kryzysowym, mający zastosowanie do jednostek samorządu terytorialnego.
Istnieją różne modele dojrzałości stosowane w obszarze zarządzania ryzykiem i ciągłością działania kierowane do organizacji biznesowych, brakowało natomiast modelu możliwego do zastosowania w administracji publicznej. Opracowany model dojrzałości zarządzania ryzykiem w obszarze publicznego zarządzania kryzysowego może stanowić pomoc dla jednostek samorządu terytorialnego w ocenie posiadanych kompetencji czy obecnie stosowanych praktyk, a następnie w określeniu kierunków doskonalenia działalności danej jednostki.
Prezentowana monografia została podzielona na cztery rozdziały. Pierwsza część (rozdziały 1 i 2) opiera się na analizie literaturowej, prowadzącej do zdefiniowania istoty publicznego zarządzania kryzysowego i wyzwań stojących przed tym obszarem w najbliższych latach. Stwierdzono, że rozwiązaniem, które usprawni funkcjonowanie systemu zarządzania kryzysowego, jest opracowanie modelu dojrzałości. W związku z tym, analizie poddano również modele dojrzałości stosowane w innych obszarach zarządzania (w organizacjach biznesowych i w administracji publicznej).
W rozdziale pierwszym zdefiniowano istotę publicznego zarządzania kryzysowego. Dokonano przeglądu literatury w celu usystematyzowania pojęcia zarządzanie kryzysowe oraz, ściśle powiązanego z nim, procesu zarządzania ryzykiem – wprowadzonego wraz z rozwojem podejścia procesowego w administracji publicznej. Analizie poddano również kluczowe akty prawne i metodyki stosowane w obszarze zarządzania ryzykiem, a w szczególności w zarządzaniu kryzysowym, co pozwoliło na określenie obecnych rozwiązań stosowanych w zakresie zarządzania kryzysowego w Polsce i na świecie. Zdefiniowano tym samym stan obecny i kluczowe potrzeby jednostek samorządu terytorialnego. Rozdział drugi poświęcono tematyce modeli dojrzałości, dokonując przeglądu definicji stosowanych w literaturze przedmiotu oraz badając strukturę różnych modeli dojrzałości. Dokonano przeglądu modeli dojrzałości z ośmiu obszarów zarządzania takich, jak: zarządzanie strategiczne, zarządzanie procesowe, zarządzanie produkcją, zarządzanie wytwarzaniem oprogramowania, zarządzanie projektami, zarządzanie jakością, zarządzanie ryzykiem i ciągłością działania oraz zarządzanie administracją publiczną. Zidentyfikowane modele dojrzałości poddano analizie porównawczej w trzech perspektywach: struktura modelu, sposób dokonywania oceny oraz wykorzystane koncepcje i metody zarządzania. Pozwoliło to na opracowanie wytycznych do budowy modelu dojrzałości zarządzania ryzykiem w publicznym zarządzaniu kryzysowym.
Druga część pracy (rozdziały 3 i 4) obejmuje działania praktyczne, polegające na opracowaniu autorskiego rozwiązania dla jednostek administracji publicznej na szczeblu gminnym – modelu dojrzałości zarządzania ryzykiem w obszarze zarządzania kryzysowego – oraz jego weryfikacji. W rozdziale trzecim przedstawiono szczegółową charakterystykę autorskiego modelu dojrzałości zarządzania ryzykiem w obszarze zarządzania kryzysowego przeznaczonego dla jednostek administracji publicznej na szczeblu gminnym. W opisie modelu skoncentrowano się na czterech kluczowych elementach składających się na model: obszary procesowe, cele, poziomy dojrzałości oraz repozytorium dobrych praktyk. Przedstawiono również kompleksową budowę modelu dojrzałości wraz z opisem sposobu dokonywania oceny dojrzałości jednostek samorządu terytorialnego. W rozdziale czwartym przedstawiono wnioski wynikające z weryfikacji autorskiego modelu dojrzałości. Badanie przeprowadzono w wybranych gminach województwa mazowieckiego i wielkopolskiego, uwzględniając wszystkie rodzaje gmin (gminę miejską, miejsko-wiejską i wiejską) zgodnie z obowiązującym podziałem terytorialnym w Polsce. Rezultaty uzyskane w ramach przeprowadzonej oceny dojrzałości jednostek umożliwiły wyciągnięcie wniosków dotyczących opracowanego modelu zostały przedstawione w niniejszej publikacji.
Monografia została zakończona wnioskami sformułowanymi na podstawie przeprowadzonych badań i uzyskanych w ich ramach wyników. Wskazano również możliwe kierunki doskonalenia modelu i dalszych badań.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Od wielu lat pracownicy pozostają w centrum uwagi przedstawicieli nauk o zarządzaniu. Osoba przyjmowana do pracy jest dorosłą, ukształtowaną jednostką o określonym typie osobowości, z własnymi przekonaniami, systemem wartości i doświadczeniami. Z chwilą, kiedy podejmuje pracę dla określonej firmy, wkracza w obszar, który wywiera wpływ na jego/jej zachowanie. Organizacja staje się przestrzenią kształtowania zachowań pracowników. Zachowanie definiowane jest przez psychologów jako wyraz przystosowania się do środowiska. W tradycji wywodzącej się z badań nad osobowością sądzono, że otoczenie jest obiektem oddziaływań, których źródła tkwią w osobie. Z kolei behawioryści twierdzili, że zależność ta jest odwrotna. W latach 30. XX w. oba podejścia zostały zintegrowane przez Kurta Lewina, który stwierdził, że zachowanie jest funkcją osoby i sytuacji. Na gruncie tej tezy nastąpił rozwój interakcjonizmu. W książce przedstawiono dociekania naukowe skupione wokół uwarunkowań zachowań pracowników w różnorodnych organizacjach. Dotyczą one zależności między zmiennymi organizacyjnymi i społeczno-demograficznymi a zachowaniami pracowników. Autorzy poszukują odpowiedzi zarówno na pytania o charakterze szczegółowym jak i ogólnym i odpowiadają na wiele istotnych pytań, które mogą stanowić inspirację do dalszych poszukiwań naukowych. Publikacja kierowana jest do środowisk naukowych i osób zainteresowanych tematyką zachowań organizacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest podnoszeniu sprawności organizacji przez komunikowanie wewnętrzne. Autorka uznaje bowiem niewłaściwą komunikację wewnątrzorganizacyjną za główną przyczynę nieprawidłowego funkcjonowania organizacji. Zaprezentowany w monografii autorski model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania stanowi propozycję opisu i analizy organizacji przez pryzmat komunikowania. Komunikacja odgrywa w nim rolę służebną wobec koordynacji, im lepsze jest narzędzie - komunikacja, tym lepszy efekt koordynacyjny. Model koordynacji organizacyjnej wraz z grupami wskaźników pozwala natomiast określić poziom sprawności organizacji oraz wskazuje obszary, w których wymaga ona poprawy. Oba modele zastosowane łącznie pozwalają na oznaczenie dynamiki zmian sprawności organizacji w czasie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
  • Wizja — obraz przyszłości
  • Zasada SMART
  • Wyznaczanie celów wspólnie z innymi
  • Typologia osobowości C.G. Junga
  • Systemy reprezentacji
  • Proaktywność — reaktywność
  • Autorytet wewnętrzny i zewnętrzny
  • Drzewo zarządzania sobą w czasie

Jak żyć na 150%?

Bezdyskusyjnie doba każdego człowieka na świecie ma dokładnie tyle samo godzin. Podobnie rzecz ma się z tygodniami i latami. Jak więc wyjaśnić fakt, że niektórzy z nas żyją aktywnie 24/7, a inni wciąż gonią w poszukiwaniu straconego czasu? Wszystko zależy od efektywności jednostki lub grupy, w której dana jednostka funkcjonuje. Wysoka efektywność oznacza najlepsze rezultaty podjętych działań, opisane relacją uzyskanych efektów do poniesionych nakładów. To "robienie rzeczy we właściwy sposób", "robienie rzeczy w jak najkrótszym czasie" oraz po prostu "robienie właściwych rzeczy".

Skoro sięgasz po tę książkę, na pewno jesteś aktywnym człowiekiem, masz dużo obowiązków i jeszcze więcej marzeń do spełnienia. Chciałbyś także mieć więcej czasu, prawda? A czy wiesz, że każda godzina przeznaczona na planowanie dostarcza Ci czterech godzin wolnego czasu, który możesz spożytkować, jakkolwiek zechcesz? Poświęć kilka godzin na lekturę tej książki i zgłoś się po odbiór należnego czasu.

  • Przygotuj się na swoje przeistoczenie i baw się przy tym dobrze.
  • Rób sobie przerwy i analizuj ćwiczenia.
  • Czytaj czynnie — traktuj książkę jak materiał roboczy.
  • Bądź świadomy tego, że sukces osiągają tylko tacy ludzie, którzy potrafią się zmieniać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

W niniejszym opracowaniu skoncentrowano się na badaniu i analizie różnych aspektów procesów komunikacyjnych. Zanalizowano znaczenie skutecznej komunikacji, czynniki wpływające na skuteczność komunikacji,różnice kulturowe i technologiczne wyzwania w komunikacji oraz strategie
i narzędzia, które można zastosować w celu usprawnienia procesów komunikacyjnych i w zarządzaniu nimi.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Głównym celem monografii jest zaprezentowanie zarządzania procesowego we współczesnych organizacjach, zarówno z perspektywy teoretycznej, jak i praktycznej, w ujęciu klasycznym i z uwzględnieniem nowych koncepcji rozwijających się w otoczeniu, wzbogaconych rozwiązaniami z praktyki gospodarczej.
Rozdział pierwszy poświęcony jest teoretyczno-metodycznym aspektom zarzadzania procesowego w organizacjach. Omówiono m.in. zagadnienia dotyczące: istoty i klasyfikacji procesów, struktury zarządzania procesowego oraz uwarunkowań realizacji tej koncepcji. Rozdział drugi dotyczy wybranych zagadnień z zakresu procesowego modelu funkcjonowania organizacji, w szczególności: istoty projektowania i modelowania procesów. W dalszej części omówiono metody i narzędzia do pomiaru i doskonalenia procesów oraz oceny dojrzałości procesowej. Rozdział trzeci poświęcony jest przesłankom ewolucji zarządzania procesowego i wyłaniającym się nowoczesnym trendom w otoczeniu, budowaniu zwinnego, dynamicznego zarządzania procesowego, a w szczególności koncepcji zintegrowanego zarządzania procesowego. Rozdział czwarty dotyczy nowych metod i narzędzi zarządzania procesowego w podejściu marketingowym do zasobów ludzkich czy rozwiązań technologicznych. Obejmuje problematykę odnoszącą się do podejścia instytucjonalnego, a w szczególności do aspektów kulturowych, strukturalnych i społecznych.
Monografia adresowana jest do kadry menedżerskiej, ekspertów i konsultantów z zakresu zarządzania procesowego, architektów i projektantów procesów, przedstawicieli biur zarządzania procesami, jak również doktorantów, uczestników studiów podyplomowych oraz studentów uczelni ekonomicznych i technicznych. Zaprezentowany w monografii zakres merytoryczny prezentuje istotne zagadnienia, ale nie w pełni je wyczerpuje, stanowiąc inspirację do podjęcia i prowadzenia dalszych badań teoretyczno-empirycznych w omawianej problematyce.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Marketing wewnętrzny stanowi próbę zaadaptowania marketingu w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Według tej koncepcji wiodącym punktem odniesienia i najcenniejszym kapitałem każdej organizacji jest pracownik traktowany jako klient wewnętrzny. Firma stara się zidentyfikować jego potrzeby, aby sformułować działania mające na celu jego usatysfakcjonowanie, większe zaangażowanie w budowanie korzystnych relacji z klientem zewnętrznym oraz lojalność wobec pracodawcy.

Autorki wskazują, jak ważne są relacje wewnętrzne w organizacji. Umiejętna komunikacja z pracownikami pozwala bowiem na bardziej efektywne zarządzanie, umożliwia zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy i stanowi wyzwanie dla współczesnego biznesu.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 14:43:12

Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance >> PRZECZYTAJ


Przywództwo, które inspiruje

Sir Ernest Shackleton żył w ciekawych czasach. Przełom wieków XIX i XX zapisał się w dziejach Antarktydy jako era heroicznych odkryć polarnych. Największa lodowa pustynia świata skupiała narodowe i osobiste ambicje wielu podróżników i odkrywców. Śmiałkowie, na czele wieloosobowych ekspedycji, próbowali wytyczyć drogę na biegun południowy i poznać sekrety szóstego kontynentu. Niestety, Antarktyda pokonywała ich jednego po drugim. Statki polarników grzęzły w lodowych krach na wiele miesięcy, a załogi, głodne i wycieńczone, traciły ducha i życie. W 1914 roku kierująca się do Zatoki Vahsela wyprawa Endurance również nie zdołała dotrzeć do kontynentu. Utknęła w lodzie. Załoga uwięziona na Morzu Weddella stoczyła legendarny bój o przetrwanie. Wbrew przeciwnościom losu nikt nie zginął. Wszyscy wrócili do domu. Pytani po latach o tajemnicę sukcesu, odpowiadali krótko: Shackleton.

Historia irlandzkiego odkrywcy i jego statku to ponadczasowa opowieść o niezwykłym i inspirującym przywództwie. O liderze, który dzięki swoim umiejętnościom i określonym strategiom zarządzania potrafił zjednoczyć wokół siebie ludzi i oszukać antarktyczne przeznaczenie.

Poznaj losy wyprawy Shackletona, przyjrzyj się fundamentom jego przywództwa i dowiedz się, jak możesz je wykorzystać w swojej codziennej praktyce lidera. Zdobądź umiejętności pozwalające wyprowadzić Twój zespół z każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 03:54:15

Odkryj, co jest naprawdę ważne, i wyeliminuj to, co nie ma znaczenia

Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efektywność gwałtownie wzrośnie - w każdym aspekcie!

Oto przystępny i ciekawie napisany poradnik stosowania zasady 80/20 w codziennym życiu. Przedstawia mocne dowody na to, że proporcja 80/20 po prostu działa i jest widoczna w polityce, ekonomii, związkach, zakładach pracy, a nawet podczas nauki do egzaminów. Kiedy już zrozumiesz tę regułę, Twoja efektywność w każdej ważnej dziedzinie będzie mogła wystrzelić w górę. Dzięki książce nauczysz się analizować każdy aspekt swojego życia, aby odkrywać, jakie nastawienie i działania są niezbędne, by odnieść sukces. Dowiesz się też, jak eliminować zbędną resztę. Poznasz narzędzie, które pozwoli Ci zoptymalizować dowolny obszar Twojego życia: od zdrowia, przez życie towarzyskie i finanse, po własną firmę czy karierę zawodową.

Dowiedz się, jak zasada 80/20:

  • działa w szerokim świecie
  • sprawdza się w życiu codziennym
  • przekłada się na myślenie "mniej znaczy więcej"
  • pozwala odnieść sukces zawodowy
  • pomaga w samodoskonaleniu

Skup się na tym, co ważne: mniej znaczy więcej!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Zakładaniu startupu towarzyszą marzenia. By mogły się spełnić, firma musi się rozwinąć i pomyślnie przejść proces skalowania. O tym, że nie jest to łatwe, przekonało się już wielu przedsiębiorców. Aby się udało, trzeba umieć tworzyć i utrzymywać modele biznesowe, a także wiedzieć, kiedy i jak się z nich wycofać. Każdy chce skalować swoją firmę, ale niekiedy deskalowanie jest najlepszym rozwiązaniem. Cóż więc zrobić? Poznać odpowiednie narzędzia i dowiedzieć się, kiedy i jak z nich skorzystać.

Ta książka zawiera bezcenne rady dla każdego, kto chce wprowadzić na rynek nowy produkt czy usługę. Pokazuje, jak liderzy tworzą wizję innowacyjnego produktu i przedstawiają oczekiwane korzyści dla użytkowników. Opisano tu różne opcje finansowania, zasady budowania zespołu pracowników, a także problemy związane z wprowadzaniem produktu na rynek. Narzędzia i wskazówki, które tu znajdziesz, mają przyspieszać rozwój biznesu działającego w nurcie Lean i Agile. Odnoszą się one do takich tematów jak praca z zespołem rozproszonym, optymalizacja przepływu pracy czy mapy podróży użytkownika.

W książce:

  • jaki jest naturalny cykl życia firm i jak nim zwinnie zarządzać
  • jak i po co tworzyć biznesowe patchworki, koła wartości i protopersony
  • co to jest wir innowacyjności i co ma wspólnego refleksja z usprawnieniami
  • które wskaźniki są przydatne przy kierowaniu biznesu na ścieżkę rozwoju
  • lejki rekrutacji, testy behawioralne i zarządzanie talentami
  • jak przygotować startup na skalowanie

Zakładasz startup? Pilnuj, by tego nie schrzanić!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Large-Scale Scrum. Zwinne zarządzanie dużym projektem

Scrum stoi w opozycji do tradycyjnych, hierarchicznych sposobów zarządzania procesami rozwoju oprogramowania. Pozwala na uzyskanie elastyczności i szybkości działania, dzięki czemu możliwe jest zaspokojenie coraz bardziej złożonych wymagań klientów. Metody zwinne doskonale sprawdzają się również w większej skali. Large-Scale Scrum, czyli LeSS, umożliwia pomyślne zarządzanie olbrzymimi międzynarodowymi projektami o dużej złożoności technicznej dzięki prostocie, skupieniu się na najistotniejszych aspektach zagadnień, a przede wszystkim dzięki ciągłemu zwracaniu uwagi na doskonałość techniczną.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla każdego, kto chce poznać praktyczne aspekty wdrażania LeSS w procesach rozwijania oprogramowania. Jest szczególnie wartościowa dla osób zarządzających dużymi, skomplikowanymi projektami. Poza wyjaśnieniem koncepcji i zasad Scruma przedstawiono tu wnioski płynące z wielu lat doświadczeń wdrażania LeSS w przeróżnych organizacjach. Pokazano, jak można zapewnić, że dostarczony produkt będzie wyższej jakości, będzie prezentował wartości szczególnie cenne dla klienta, zespół będzie pracował wydajniej, elastyczniej i w o wiele prostszy sposób, a poszczególne cele będą osiągane przy znacznie mniejszej formalizacji!
Najważniejsze zagadnienia:

  • podstawowe pojęcia LeSS, obowiązujące reguły i zasady
  • techniki skalowania procesów zwinnych
  • zarządzanie pracą zespołów stosujących Scrum
  • stosowanie frameworka LeSS Huge
  • zasady pracy Mistrza Młyna
  • sprinty LeSS

Craig Larman urodził się w Kanadzie. Specjalizuje się w kilku technikach projektowania oprogramowania, w tym również w metodykach zwinnych. Jest uznanym konsultantem i autorem wielu książek dotyczących rozwoju oprogramowania. Jako współtwórca LeSS od kilku lat angażuje się we wdrażanie tej metody w różnych organizacjach.

Bas Vodde urodził się w Holandii, obecnie mieszka w Singapurze. Jest trenerem, konsultantem, programistą i autorem książek. Specjalizuje się we wdrażaniu nowoczesnych technik rozwijania aplikacji, przede wszystkim w metodykach zwinnych. Wdrażał metodę Scrum w wielu różnych firmach, w tym w Nokia Networks.
LeSS: przygotuj swój zespół na sukces w dużej skali!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Przywództwo bywa uznawane za nadzwyczajny, rzadki talent, z którym po prostu trzeba się urodzić. Tymczasem prawda jest prozaiczna: przywództwo to złożona umiejętność, którą można wyłącznie budować - cierpliwie i z rozmysłem. Opiera się na zbiorze praktyk, a cała sztuka w tym, by wybrać odpowiednią w danym momencie. Większość z nich to drobiazgi - jeśli staną się spójnym zestawem nawyków lidera, pozwolą zbudować zaufanie i szacunek w zespole. Nie jest to łatwe, zwłaszcza że zmieniają się i ewoluują nie tylko pojedynczy ludzie, ale także zespoły i ich liderzy.

Ta książka jest zbiorem esejów, w których opisano praktyczne umiejętności przywódcze, niezbędne na poszczególnych etapach ścieżki rozwoju lidera. Każda z tych umiejętności może się wydać drobnostką, jednak wraz z innymi staje się niezwykle istotnym elementem procesu budowania wysoce efektywnego zespołu. Znalazło się tu również mnóstwo porad i wskazówek ułatwiających dokonanie trafnego wyboru praktyk, które okażą się najodpowiedniejsze w danej sytuacji. Wśród poruszonych w esejach tematów są takie zagadnienia jak spotkania z podwładnymi, zarządzanie swoim czasem, kierowanie rozwojem własnym i zespołu, postępowanie w trudnych sytuacjach, delegowanie zadań, a nawet... podejście do plotek w organizacji.

W książce znajdziesz szereg praktycznych wskazówek dla:

  • kierowników zespołów
  • menedżerów średniego szczebla
  • dyrektorów wykonawczych
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

O ile techniki wytwarzania oprogramowania rozwinęły się w imponujący sposób, o tyle metody zarządzania tym procesem wciąż są dalekie od doskonałości. Absurdalne przekroczenia budżetów lub terminów zbyt często były dowodem na to, że uzyskanie kontroli nad zespołem programistów czy skuteczne zarządzanie całym projektem programistycznym jest niezwykle trudne, o ile w ogóle możliwe. Niemniej osoby interesujące się tą branżą potrafią wskazać projekty, które zespół ukończył zgodnie z założeniami: terminowo, uzyskując znakomitą jakość produktu. Jak zatem powinien pracować kierownik projektu programistycznego, aby odnieść sukces?

Książka jest bardziej źródłem inspiracji niż typowym podręcznikiem przywództwa w świecie programistów. Znalazło się tu mnóstwo praktycznych zasad, opisów przydatnych technik i narzędzi, obficie okraszonych anegdotami i przykładami z życia wyjadaczy w dziedzinie zarządzania zespołami IT. Omówiono kwestie związane z programowaniem zwinnym, rekrutacją i adaptacją nowych pracowników, jak również metody zarządzania tzw. problemowymi pracownikami i motywowania zespołów do osiągania trudnych celów. Wyjaśniono, skąd się biorą trudności w zarządzaniu programistami, i wskazano, z jakich perspektyw te trudności są łatwiejsze do rozwiązania. Sporo miejsca poświęcono problematyce przywództwa i roli kierownika w realizacji projektu, a także kluczowej roli menedżera w tworzeniu kultury zespołowej - czyli czemuś, co warunkuje sukces.

W tej książce między innymi:

  • tworzenie najlepszego zespołu do danego projektu
  • zarządzanie z poszanowaniem indywidualności programistów
  • skuteczne motywowanie i pielęgnowanie efektywności zespołu
  • zapewnianie funkcjonowania zespołu w warunkach korporacji
  • techniki zarządcze odpowiednie dla kierowników zespołów IT
  • kierowanie a samoorganizowanie się zwinnych zespołów

"Lichty i Mantle napisali przewodnik, który pomoże Ci w zatrudnianiu, motywowaniu i prowadzeniu działających na najwyższych obrotach zespołów programistycznych. Przedstawione w nim praktyczne zasady i porady szkoleniowe składają się na świetny plan postępowania zarówno dla świeżo upieczonych, jak i doświadczonych kierowników projektów programistycznych".

Tom Conrad, dyrektor ds. technologii, Pandora

"Zawarte w tej książce perełki sprawiają wrażenie porad i wskazówek, które otrzymałbym od zaufanego mentora - takiego, któremu nie tylko ja sam wierzę, ale który także ufa, że jestem zdolny do przyswojenia sobie tej mądrości, dostrzeżenia jej granic i właściwego jej zastosowania".

Mike Fauzy, dyrektor ds. technologii, FauzyLogic

Efektywne zarządzanie: znakomity produkt, zadowolony zespół!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Dziś przetrwanie przedsiębiorstwa zależy od tego, jak dobrze radzi sobie ono z odkrywaniem nowych możliwości biznesowych i dostarczaniem klientom wartości. Presja konkurencyjna narasta, a napędzają ją zmiany technologiczne i społeczne. Okazuje się, że ważny jest nie tyle kapitał, ile zdolność do wykorzystania czynników technicznych, technologicznych i kulturowych w celu przyśpieszenia cykli innowacji. Obecnie w ciągu paru dni lub tygodni bez wielkich nakładów, korzystając z bezpłatnych lub tanich usług i infrastruktury, można prototypować nowe produkty oparte na oprogramowaniu, a następnie szybko rozwijać trafione produkty. Aby jednak osiągnąć taki model w dużym zespole, konieczne jest przeformułowanie praktycznie całego systemu zarządzania w przedsiębiorstwie.

Ta książka to praktyczny przewodnik wdrażania koncepcji lean i agile w funkcjonującej organizacji. Przedstawiono tu zestaw wzorców i zasad, przy tym skoncentrowano się na heurystycznym podejściu do implementacji. Sporo miejsca poświęcono eksperymentowaniu, dzięki któremu można wybrać najlepszą technikę implementacji, co przyniesie poprawę stylu działania organizacji. Ważną częścią książki są studia przypadków, w których opisano, jak odnoszące sukcesy przedsiębiorstwa przeformułowały wszystkie aspekty swojej działalności, by radykalnie polepszyć wydajność. Przyjęcie koncepcji lean wymaga czasu i poświęcenia, ale jest nieodzowne do przyspieszenia tempa innowacji. Ta publikacja jest solidną pomocą w przeprowadzaniu takich zmian we własnej firmie.

Wybrane zagadnienia:

  • cykl życia innowacji a kultura i strategia przedsiębiorstwa
  • techniki poszukiwania nowych pomysłów
  • prowadzenie dużych programów wdrożeń
  • rola kultury organizacji, jej strategii i struktury zarządczej w procesie wdrażania innowacji
  • ciągłe doskonalenie a zarządzanie przedsiębiorstwem

Metoda lean - godna odpowiedź na wyzwania współczesnego otoczenia biznesu!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Media bezustannie donoszą o spektakularnych wpadkach w zakresie bezpieczeństwa aplikacji. Konsekwencją udanego ataku bywają straty finansowe, kompromitacja, niekiedy zagrożenie bezpieczeństwa narodowego. Aby tego uniknąć, wszyscy zainteresowani - od architekta po użytkownika - powinni stale uaktualniać i stosować w praktyce zasady bezpieczeństwa systemów informatycznych. Jednak szczególna odpowiedzialność spoczywa na projektantach i programistach aplikacji, gdyż podejmowanie działań zabezpieczających na wczesnych etapach opracowywania oprogramowania daje o wiele lepsze rezultaty niż rozwiązywanie problemów w fazie testowania.

To książka przeznaczona dla programistów, projektantów aplikacji i osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo informacji. Jest napisana w sposób bezpośredni, przystępny, bez fachowego żargonu i zawiłości. Zawarte w niej koncepcje bezpiecznego projektowania i programowania wzbogacono o praktyczne kody, ćwiczenia i przykłady. Aby ułatwić zrozumienie przedstawionych treści, posłużono się przykładem Alicji i Boba, których życie zawodowe, a także podejmowane przez nich przedsięwzięcia i realizowane zadania wpływają na decyzje dotyczące bezpieczeństwa aplikacji. Znajdziemy tu również odpowiedzi na wiele pytań nurtujących osoby zaczynające pracę w tej dziedzinie, a liczne wskazówki, wytyczne i opisy dobrych praktyk z pewnością ułatwią poprawne stosowanie zasad bezpieczeństwa w tworzonym oprogramowaniu.

W książce między innymi:

  • najważniejsze zasady bezpieczeństwa w koncepcjach projektowych
  • wytyczne bezpiecznego programowania
  • modelowanie zagrożeń i testowanie
  • współczesne zagrożenia dla bezpieczeństwa aplikacji i metody obrony przed nimi
  • protokoły bezpieczeństwa dla programistów i personelu informatycznego

Alicja i Bob już to wiedzą. Bezpieczeństwo jest bezcenne!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Praca lidera produktu jest dużym wyzwaniem. Ze stanowiskiem tym często wiąże się znaczna odpowiedzialność, jednak bez przypisania władzy. Zarządzanie ludźmi i równoczesne realizowanie skomplikowanych planów rozwoju produktu nie jest łatwym zadaniem. W dodatku w czasach błyskawicznego rozwoju technologii właśnie odpowiednie zarządzanie produktem decyduje o utrzymaniu bądź utracie przewagi konkurencyjnej na rynku. Aby zapewnić sobie sukces na tym polu, trzeba znakomicie orientować się, w jaki sposób działać na poszczególnych etapach rozwoju produktu, wiedzieć, jak poprowadzić zespół, a zaproponowany proces musi być odpowiednio dopasowany do organizacji. Trzeba również umieć skutecznie zarządzać zmianą.

Ta książka jest przystępnym podręcznikiem przywództwa produktowego. Przedstawiono tu szerokie spektrum doświadczeń najlepszych liderów produktu, pracujących dla takich organizacji, jak Adobe, YouTube, Uber, Google, Airbnb, Basecamp, Zipcar, Intuit, Intercom, Transferwise, Upthere, Localytics czy Cinch Financial. Dla zapewnienia większej przejrzystości książka została podzielona na części odpowiadające etapom rozwoju firmy. Przyszli liderzy produktu będą mogli zapoznać się z czekającymi ich wyzwaniami, zrozumieją najważniejsze aspekty swojej pracy i dowiedzą się, jak uniknąć wielu błędów. Będą też mogli przeanalizować strategie, style i techniki najskuteczniejszych menedżerów produktu, a także zrozumieć motywacje kierujące najlepszymi liderami produktu.

W tej książce między innymi:

  • cechy dobrych liderów produktu
  • tworzenie struktury zespołu
  • rozwijanie najlepszych cech zespołów i ich członków
  • wzorce działania najskuteczniejszych zespołów
  • taktyka pracy z klientami i partnerami organizacji

Poznaj tajemnice najskuteczniejszych liderów produktu!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej