Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(87)
ebookpoint BIBLIO
(45)
IBUK Libra
(11)
Forma i typ
Książki
(87)
E-booki
(56)
Audiobooki
(13)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(85)
tylko na miejscu
(31)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(56)
Wydział Medyczny
(28)
Czytelnia Główna
(27)
Czytelnia WP
(2)
Czytelnia WM
(2)
WG Wolny Dostęp
(2)
Autor
Życia Laboratorium Dobrego
(16)
Bednarski Arkadiusz
(7)
Lewicka Maria
(5)
Fugiel Marcin
(3)
Kowalczewska Joanna
(3)
Radzicki Józef
(3)
Urlich Jakub
(3)
Walkiewicz Jacek
(3)
Zych Robert
(3)
Bennewicz Maciej (1961- )
(2)
Binsztok Aleksander
(2)
Butcher James Neal
(2)
Carson Robert C
(2)
Dietrich Władysław
(2)
Kacmajor Anna
(2)
Kacmajor Magdalena
(2)
Leary Mark R
(2)
Lindzey Gardner
(2)
Mineka Susan
(2)
Morawski Cezary
(2)
Reykowski Janusz
(2)
Szewczyk Leszek
(2)
Allport Gordon Willard
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Bandelow Borwin
(1)
Bartkowicz Anna
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Block Bogusław Leszek
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Campbell John B. (1948- )
(1)
Cathcart Jim (1946- )
(1)
Cechnicki Andrzej
(1)
Chmielewska Anna
(1)
Chłopkiewicz Maria
(1)
Clegg Brian
(1)
Cox Danny
(1)
Czerka Eliza
(1)
Czerniawska Olga
(1)
Davies Philippa
(1)
Deresiewicz Janusz (1910-1992)
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Dowd Tom
(1)
Dymczyk Sławomir
(1)
Dąbrowski Kazimierz
(1)
Ebert Andreas
(1)
Gander Mary J
(1)
Garczyński Stefan
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gałdowa Anna
(1)
Golec Danuta
(1)
Grudzińska Zofia
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Gut Renata
(1)
Głogowska Małgorzata
(1)
Głąb Andrzej
(1)
Hall Calvin S. (1909-1985)
(1)
Hall Calvin Springer
(1)
Haniszewski Mirosław
(1)
Hansburg Freda (1950- )
(1)
Hartley Gregory
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Hornowski Bolesław
(1)
Jakubik Andrzej
(1)
Jankowski Jarosław
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Josephson Michael S
(1)
Jung Carl Gustav
(1)
Juraś-Krawczyk Barbara
(1)
Kamiński Marek
(1)
Karinch Maryann
(1)
Killinger Barbara
(1)
Kleszcz Anna
(1)
Kochańska Grażyna
(1)
Kocimski Arkadiusz
(1)
Kohn Melvin L. (1928- )
(1)
Komsta Adrian
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Korzewnikow Izabella
(1)
Kostek Małgorzata
(1)
Kowalewska Salomea
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Krokosz Elżbieta
(1)
Krupiński Ryszard
(1)
Krupiński Ryszard (ekonomista)
(1)
Krążyński Zenon
(1)
Kucharski Tomasz (psychologia)
(1)
Kulik Agnieszka
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kępiński Antoni
(1)
Kępiński Antoni (1918-1972)
(1)
Mach Bogdan Wojciech (1952- )
(1)
Marcum David
(1)
Marszałek Nikodem
(1)
Maslow Abraham H. (1908-1970)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(59)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(3)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(5)
1945-1989
(3)
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(141)
nieznany (@@@)
(1)
Kanada
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(142)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Osobowość
(70)
Rozwój osobowości
(7)
Młodzież
(6)
Zaburzenia osobowości
(6)
Dzieci
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Samopoznanie
(5)
Samorealizacja
(5)
Psychologia
(4)
Zarządzanie
(4)
Etyka
(3)
Myślenie
(3)
Praca
(3)
Psychologia kliniczna
(3)
Sukces
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele
(2)
Osobowość i kultura
(2)
Przywództwo
(2)
Psychiatria
(2)
Psycholodzy
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Religijność
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samowychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Anoreksja
(1)
Ascetyka
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezrobotni
(1)
Biologia człowieka
(1)
Biznesmeni
(1)
Bulimia
(1)
Charyzma
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Choroby z niewłaściwego odżywiania
(1)
Chorzy
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Coaching (psychologia)
(1)
Duchowość religijna
(1)
Dzieci chore w fazie terminalnej
(1)
Emocje
(1)
Empatia
(1)
Ewolucja
(1)
Ewolucjonizm kulturowy
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Hornowski, Bolesław (1914-1983)
(1)
Integracja spooeczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Intuicja
(1)
Jakość życia
(1)
Jednostka i społeczeństwo
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kadry
(1)
Kadry wyższe
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura
(1)
Kwestionariusze osobowości
(1)
Logika
(1)
Lęk
(1)
Makarenko, Anton (1888-1939)
(1)
Maslow, Abraham H. (1908-1970)
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring (edukacja)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Moralność
(1)
Motywacja (psychologia)
(1)
Mężczyzna
(1)
Narracja
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepewność
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nieświadomość
(1)
Obraz samego siebie
(1)
Odruchy warunkowe
(1)
Odżywianie
(1)
Organizacja
(1)
Orientacja zawodowa
(1)
Osobowość dziecka
(1)
Osobowość i zawód
(1)
Osobowość lękliwa
(1)
Osobowość pograniczna
(1)
Otyłość
(1)
Pawłow, Iwan (1849-1936)
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Edukacja i pedagogika
(4)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
143 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Negocjacje przebiegną lepiej, gdy:
  • przygotujesz się do nich wzorowo,
  • otoczenie będzie pracowało na Twój sukces,
  • nauczysz się stosować różne taktyki negocjacyjne,
  • zaczniesz odczytywać informacje z komunikacji niewerbalnej Twojego rozmówcy,
  • rozwiniesz zdolności perswazyjne i komunikacyjne,
  • zastosujesz sprawdzone modele neurolingwistycznego programowania,
  • … i osiągniesz zamierzony cel, a potem kolejny i kolejny!

Negocjacje — gra na psychologicznej planszy

Negocjacje stanowią esencję stosunków interpersonalnych w biznesie. Opierają się na komunikacji międzyludzkiej, wykorzystują odgrywane na co dzień role społeczne rozmówców i są bardzo silnie zakorzenione w technikach perswazyjnych oraz manipulacyjnych. Gdzieś w tle natomiast majaczy cel, który obie strony określiły sobie jako zakładany wynik rokowań. Zwykle jest to uzgodnienie wspólnego stanowiska, zniwelowanie rozbieżności, osiągnięcie porozumienia. Tak naprawdę liczy się jednak mistrzowsko prowadzona gra na psychologicznej planszy.

Zapewne już wiesz, że do rozmów handlowych absolutnie konieczne jest świetne przygotowanie. Znasz wszystkie style negocjacji i orientujesz się, który z nich prezentujesz Ty sam. Zdajesz sobie sprawę z tego, jak istotne jest otoczenie podczas rokowań, i potrafisz je przygotować tak, by było Twoim sprzymierzeńcem. Zgadza się? W takim razie to idealny moment, by zająć się najskuteczniejszą bronią przyszłych negocjacji — Tobą i Twoimi osobistymi umiejętnościami.

  • Stawiaj właściwe pytania w odpowiednim momencie.
  • Stosuj niezawodne chwyty retoryczne.
  • Obserwuj zachowania negocjatorów i ich mowę ciała.
  • Zakładaj erystyczne filtry.
  • Modyfikuj procesy decyzyjne Twoich rozmówców.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Przeraża mnie, gdy ludzie „odrobinę publiczni”, nazwę ich „trochę rozpoznawalnymi” pokazują się tylko w tym jasnym świetle.

Są idealni.

Wyjątkowi.

Im się nie zdarzają trudne sprawy, wyzwania i słabszy czas.

Dlaczego niektórzy z nas kreują swoje życie na zewnątrz jako pasmo niekończących się sukcesów i tylko wspaniałych doświadczeń?

Czy przyznanie się do słabości robi z nas słabego?

Wierzę w prawdę.

Wierzę w autentyczność.

Wierzę w bycie sobą.

Jednak nie wszyscy tak robią…

Dlaczego nie jesteśmy autentyczni?

Tego dowiesz się z książki “Teraz autentyczność”.

Jest ona odbiciem tego, co autorka czuje od lat. Tego, jak uwiera ją wyidealizowana rzeczywistość. Ta, która jest dookoła. W gazetach, telewizji i Internecie. Czy tam jest autentycznie? I w konsekwencji, po co ta książka? Ona nie jest o naprawianiu świata. Autorka nie chce głosić swoich prawd, słuszności i przekonywać, jak należy żyć.

Ona jest o tym, co cholernie trudne. O prawdzie.

O odwadze na bycie sobą i tym, dlaczego tak trudno nam, kiedy spełniamy oczekiwania innych, zapominając o tym, co dla nas ważne. To myśli, opinie, wnioski i doświadczenia o tym, jak niełatwo być prawdziwym. A nawet, jak trudno mieć odwagę… na autentyczność.

Jeśli nie jesteś gotów na nią, odpuść sobie i zostaw tę książkę tam, gdzie jest. Bo bycie prawdziwym niesie konsekwencje… Jeśli tylko jedna osoba na tej planecie pozwoli sobie na bycie sobą, warto było ją napisać.

Życzymy Ci zgody na to, kim jesteś, jaki jesteś i jak żyjesz. Bo masz do tego prawo!

Na stronach tej książki spotkasz wyjątkowych Bohaterów: Krystynę Mazurównę, Alexa Barszczewskiego czy Małgorzatę Ostrowską-Królikowską. Poznasz ich historie, pragnienia i marzenia oraz trudne momenty życia. Poznasz… ich autentyczność.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Miękkie kompetencje -- cel i narzędzia rozwoju zawodowego

  • Szkolenia a trening naturalny. Co naprawdę podnosi nasze kompetencje?
  • Autoprezentacja -- kreowanie własnej marki i osobistego wizerunku
  • Co nas niszczy, a co umacnia w roli menedżerów? Stres, nawyki, strategie działania

Zostać wpływową osobowością --
praktyczny plan realizacji marzenia każdej ambitnej osoby.

Czy naprawdę da się kontrolować większość sytuacji i zdobywać osobistą przewagę nad innymi? Jak zwiększyć swoją siłę przebicia, by była potężna i wyczuwalna dla otoczenia? W jaki sposób stworzyć wrażenie, że to, co mówisz, jest słuszne, a to, co robisz -- właściwe? Poznaj siłę miękkich kompetencji.

Ta książka to współczesny podręcznik psychologii kariery

Użyj jej dla osiągnięcia korzyści własnych lub Twojego zespołu. Dowiedz się, jak:

  • wzbudzać w innych zapał do realizacji Twoich własnych pomysłów,
  • stwierdzić, które umiejętności rozwijać, aby stać się wpływową osobowością,
  • zadbać o osobistą przewagę konkurencyjną w kontaktach zawodowych,
  • podnieść swoją odporność psychiczną w środowisku pracy,
  • kontrolować gniew i budować pewność siebie,
  • sprawdzić, czy robisz to, do czego masz talent,
  • ocenić, czy da się szybko nadrobić zaległości w zakresie miękkich kompetencji.

Na płycie DVD zamieszczono fragmenty szkolenia oraz sesji coachingu prowadzonej przez Pawła Smółkę.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Książka "Twój typ osobowości: Logik (INTP)" to kompendium wiedzy na temat "logika" - jednego z 16 typów osobowości. Jest ona częścią serii, w skład której wchodzą pozycje poświęcone poszczególnym typom oraz książka "Kim jesteś? Test osobowości ID16", będąca wprowadzeniem do typologii osobowości ID16.
W książce o "logiku" znajdziesz wyczerpujące odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jak myśli i co czuje "logik"? Jak podejmuje decyzje? Jak rozwiązuje problemy? Czego się obawia? Co go denerwuje?
  • Z jakimi typami osobowości mu po drodze, a jakich unika? Jakim jest przyjacielem, małżonkiem, rodzicem? Jak widzą go inni?
  • Jakie ma predyspozycje zawodowe? W jakim środowisku najefektywniej pracuje? Jakie zawody najlepiej odpowiadają jego typowi osobowości?
  • W czym jest dobry, a nad czym musi popracować? Jak może wykorzystać swój potencjał i uniknąć pułapek?
  • Jakie znane osoby odpowiadają profilowi "logika"?
  • Które społeczeństwo przejawia najwięcej cech charakterystycznych dla tego typu osobowości?

Książka zawiera także zarys pozostałych typów osobowości oraz najważniejsze informacje o typologii

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Książka "Twój typ osobowości: Mentor (INFJ)" to kompendium wiedzy na temat "mentora" - jednego z 16 typów osobowości. Jest ona częścią serii, w skład której wchodzą pozycje poświęcone poszczególnym typom oraz książka "Kim jesteś? Test osobowości ID16", będąca wprowadzeniem do typologii osobowości ID16.
W książce o "mentorze" znajdziesz wyczerpujące odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jak myśli i co czuje "mentor"? Jak podejmuje decyzje? Jak rozwiązuje problemy? Czego się obawia? Co go denerwuje?
  • Z jakimi typami osobowości mu po drodze, a jakich unika? Jakim jest przyjacielem, małżonkiem, rodzicem? Jak widzą go inni?
  • Jakie ma predyspozycje zawodowe? W jakim środowisku najefektywniej pracuje? Jakie zawody najlepiej odpowiadają jego typowi osobowości?
  • W czym jest dobry, a nad czym musi popracować? Jak może wykorzystać swój potencjał i uniknąć pułapek?
  • Jakie znane osoby odpowiadają profilowi "mentora"?
  • Które społeczeństwo przejawia najwięcej cech charakterystycznych dla tego typu osobowości?

Książka zawiera także zarys pozostałych typów osobowości oraz najważniejsze informacje o typologii

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Książka "Twój typ osobowości: Praktyk (ISTP)" to kompendium wiedzy na temat "praktyka" - jednego z 16 typów osobowości. Jest ona częścią serii, w skład której wchodzą pozycje poświęcone poszczególnym typom oraz książka "Kim jesteś? Test osobowości ID16", będąca wprowadzeniem do typologii osobowości ID16.
W książce o "praktyku" znajdziesz wyczerpujące odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jak myśli i co czuje "praktyk"? Jak podejmuje decyzje? Jak rozwiązuje problemy? Czego się obawia? Co go denerwuje?
  • Z jakimi typami osobowości mu po drodze, a jakich unika? Jakim jest przyjacielem, małżonkiem, rodzicem? Jak widzą go inni?
  • Jakie ma predyspozycje zawodowe? W jakim środowisku najefektywniej pracuje? Jakie zawody najlepiej odpowiadają jego typowi osobowości?
  • W czym jest dobry, a nad czym musi popracować? Jak może wykorzystać swój potencjał i uniknąć pułapek?
  • Jakie znane osoby odpowiadają profilowi "praktyka"?
  • Które społeczeństwo przejawia najwięcej cech charakterystycznych dla tego typu osobowości?

Książka zawiera także zarys pozostałych typów osobowości oraz najważniejsze informacje o typologii

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Poznaj niezależnego i błyskotliwego stratega, twórczego i wrażliwego mentora oraz optymistycznego i ciepłego doradcę. Poznaj artystę, logika, entuzjastę, prezentera… Dowiedz się, czym wyróżniają się poszczególne typy osobowości, i sprawdź, czy rozpoznasz wśród nich swoich znajomych i bliskich. Czy rozpoznasz wśród nich siebie?
Książka ta jest wprowadzeniem do typologii osobowości ID16. Dzięki niej poznasz profile poszczególnych typów osobowości i dowiesz się, jaki procent populacji stanowią.
Typologie osobowości odwołujące się do teorii Carla Gustava Junga (do których należy ID16) są narzędziem powszechnie stosowanym w praktyce pedagogicznej, coachingu, zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz poradnictwie zawodowym i małżeńskim. Stanowią one również podstawę wielu programów wspierających rozwój osobisty i doskonalących relacje międzyludzkie. Jungowskie testy osobowości stały się standardowym narzędziem stosowanym przez większość globalnych przedsiębiorstw w procesie rekrutacji oraz w rozwoju zawodowym.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace związane z szeroko pojętą aktywnością fizyczną i ruchem człowieka, wychowaniem fizycznym, wychowaniem zdrowotnym, sportem, rekreacją i turystyką oraz rehabilitacją i fizjoterapią. Obecnie czasopismo wydawane jest w czterech tomach rocznie i w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2010 roku otrzymało 2 punkty. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus oraz EBSCO. Tom 37 jest głosem w dyskusji nad funkcjonowaniem grupy sportowej – istotnym zagadnieniem w pracy trenera zespołowych gier sportowych. W publikacji można zaleźć prace psychologów z całej Polski. Poruszają oni tematy związane m.in. ze sposobami funkcjonowania jednostki w zespole, z cechami osobowości zawodników, formami komunikacji w grupie, rywalizacją czy wreszcie technikami relaksowo-koncentrującymi w sporcie (ze wstępu).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku

Książka "Twój typ osobowości: Idealista (INFP)" to kompendium wiedzy na temat "idealisty" - jednego z 16 typów osobowości. Jest ona częścią serii, w skład której wchodzą pozycje poświęcone poszczególnym typom oraz książka "Kim jesteś? Test osobowości ID16", będąca wprowadzeniem do typologii osobowości ID16.
W książce o "idealiście" znajdziesz wyczerpujące odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jak myśli i co czuje "idealista"? Jak podejmuje decyzje? Jak rozwiązuje problemy? Czego się obawia? Co go denerwuje?
  • Z jakimi typami osobowości mu po drodze, a jakich unika? Jakim jest przyjacielem, małżonkiem, rodzicem? Jak widzą go inni?
  • Jakie ma predyspozycje zawodowe? W jakim środowisku najefektywniej pracuje? Jakie zawody najlepiej odpowiadają jego typowi osobowości?
  • W czym jest dobry, a nad czym musi popracować? Jak może wykorzystać swój potencjał i uniknąć pułapek?
  • Jakie znane osoby odpowiadają profilowi "idealisty"?
  • Które społeczeństwo przejawia najwięcej cech charakterystycznych dla tego typu osobowości?

Książka zawiera także zarys pozostałych typów osobowości oraz najważniejsze informacje o typologii

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Książka "Twój typ osobowości: Inspektor (ISTJ)" to kompendium wiedzy na temat "inspektora" - jednego z 16 typów osobowości. Jest ona częścią serii, w skład której wchodzą pozycje poświęcone poszczególnym typom oraz książka "Kim jesteś? Test osobowości ID16", będąca wprowadzeniem do typologii osobowości ID16.
W książce o "inspektorze" znajdziesz wyczerpujące odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jak myśli i co czuje "inspektor"? Jak podejmuje decyzje? Jak rozwiązuje problemy? Czego się obawia? Co go denerwuje?
  • Z jakimi typami osobowości mu po drodze, a jakich unika? Jakim jest przyjacielem, małżonkiem, rodzicem? Jak widzą go inni?
  • Jakie ma predyspozycje zawodowe? W jakim środowisku najefektywniej pracuje? Jakie zawody najlepiej odpowiadają jego typowi osobowości?
  • W czym jest dobry, a nad czym musi popracować? Jak może wykorzystać swój potencjał i uniknąć pułapek?
  • Jakie znane osoby odpowiadają profilowi "inspektora"?
  • Które społeczeństwo przejawia najwięcej cech charakterystycznych dla tego typu osobowości?

Książka zawiera także zarys pozostałych typów osobowości oraz najważniejsze informacje o typologii

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 02:09:31

40 nowych sekretów!

Przeczytaj, zapamiętaj i stosuj!

Nie ma znaczenia, czy jesteś początkującym sprzedawcą czy doświadczonym weteranem - ta krótka, konkretna książka z pewnością Ci się przyda. Oto 140 sekretów mistrza sprzedaży. Twój niezbędnik, zbiór najlepszych wskazówek dla skutecznego handlowca. Sięgnij po nie teraz, przeczytaj szybko (są bardzo zwięźle napisane) i lepiej nikomu nie pożyczaj, ponieważ będziesz do nich często wracać. Szczególnie przed spotkaniami z ważnymi klientami! Bo choć niektóre ze spisanych tu sekretów mogą wydać Ci się znajome (to świetnie, że już je znasz!), inne okażą się odkrywcze i przeniosą Cię na wyższy poziom handlowania. Przy niektórych zatrzymasz się dłużej i pomyślisz sobie: "To jest to! Tego mi właśnie brakowało!". To właśnie ona - wiedza dotychczas nieodkryta - pomoże Ci odnieść imponujący zawodowy sukces i dołączyć do elitarnego grona Mistrzów Sprzedaży.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Biblia sprzedaży / Arkadiusz Bednarski. - Wyd. 2 rozszerzone - [miejsce nieznane] : Onepress : ebookpoint BIBLIO, 2016. - 504 s. ; 24 cm.
Forma i typ

I powiedział Mistrz handlowcom: „Idźcie i pomóżcie ludziom kupować”

Wstali zatem i ruszyli w cztery świata strony, aby szukać tych, dzięki którym zadanie swoje wypełnią. Pisali, dzwonili i spotykali się z klientami wszędzie, gdzie możliwość realizacji zadania wyczuwali. Czynili tak, gdyż dane im było zasady, metodyki i techniki skutecznej sprzedaży opanować. A każdy z nich dzierżył w ręku księgę, którą „Biblią sprzedaży” zowią. I gdy misję swą wypełnili, radowali się wszyscy — handlowcy i klienci. Pięcioksiąg ów służyć radą i pomocą będzie także Tobie, który pierwsze, drugie i kolejne swoje kroki na drodze handlowca stawiasz.
Księga ta nie bez przyczyny zwie się „Biblią”. Znajdziesz w niej oto wszelkie mądrości niezbędne do tego, by stać się handlowcem skutecznym. Księga Wejścia odsłoni przed Tobą prapoczątki handlowania, usystematyzuje Twą wiedzę i obali mity. Księga Przyczyny zmotywuje Cię, ukazując Ci prawdy z dziedziny psychologii, zmieni Twe nastawienie do siebie samego, otoczenia i procesu sprzedaży. Zagłębiając się w Księgę Metody, opanujesz konkretne techniki i udoskonalisz swój zawodowy warsztat. Księga Drogi mówi, jaki jest dziś i jaki w przyszłości może stać się świat sprzedaży. Ostatnia księga — Księga Pasji — stanie się dla Ciebie niewyczerpanym źródłem inspiracji i motywacji.

Drugie wydanie książki zostało zaktualizowane i uzupełnione na prośbę Czytelników wydania pierwszego oraz wzbogacone o rozdział poświęcony reklamacjom.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Spójrz na swoją pracę... okiem oswojonego drapieżnika!

Arkadiusz Bednarski jest handlowcem. Z natury, praktyki i pasji. Sprzedawaniu poświęcił ponad dwadzieścia lat swego życia, siedemnaście lat szkolenia młodych sprzedawców oraz mnóstwo czasu na pisanie bestsellerowych książek. Wszystkie publikacje tego niezwykłego coacha poruszają ten sam temat, choć każda z nieco innego punktu widzenia. Tym razem autor przyjmuje perspektywę... kota. Tak, tak! Do napisania tej książki skłoniły go dwie przygarnięte kotki: Lusia i Tosia. Obserwacja ich zachowań pomogła mu uporządkować posiadaną wiedzę i nauczyła go wielu dotąd nieznanych, prostych i skutecznych strategii, które przydadzą się także Tobie – handlowcu, sprzedawco, przedstawicielu handlowy! Czego zatem możesz nauczyć się od sprytnego kota?
Po pierwsze, że w sprzedawaniu liczy się tylko sprzedaż. Po drugie, że klienci chodzą własnymi drogami, a rolą sprzedawcy jest im pomóc trafić do kasy. Po trzecie, że ludzie lubią, kiedy się ich od czasu do czasu „pogłaska pod bródką” – odwdzięczą się później zakupami. Po czwarte, że kota zamiast psa oraz e-zakupy zamiast wycieczki do marketu wybieramy z powodu wygody. Po piąte, że na zbudowanie efektywnych relacji potrzeba czasu. Po szóste, że odrzucenie to nic strasznego — zarówno w życiu kota, jak i sprzedawcy. Zamiast się obrażać, trzeba uparcie robić swoje. Po siódme, że aby coś osiągnąć, trzeba mieć nie tylko wiedzę, lecz także motywację. I wreszcie — aby móc kiedyś spojrzeć na swoje życie z najwyższej możliwej półki, trzeba ją najpierw dostrzec, potem obrać za cel i na koniec – wspinać się, wspinać i wspinać. Do skutku.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Mistrz sprzedaży / Arkadiusz Bednarski ; czyta Jakub Urlich. - Wyd. 4 rozszerzone i uaktualnione - [miejsce nieznane] : Onepress : ebookpoint BIBLIO, 2019. - 376 s. ; 21 cm.
Czas trwania: 09:57:21

Bo każdy z nas jest sprzedawcą

Zawód handlowca zmienia się w tym samym rytmie, w jakim przemianom podlega świat wokół nas. Inny jest sam rynek - co chwilę pojawiają się na nim nowe produkty i usługi, a strategie rozmów z klientami, do niedawna superskuteczne, szybko odchodzą w niepamięć. Coraz większa wiedza potencjalnych klientów oraz szeroki wybór możliwości, z których mogą korzystać, sprawiają, że zmieniają się zachowania i zwyczaje konsumenckie. Ba! Nawet prawo jest inne - bez narażania się na poważne konsekwencje nie można wysłać oferty ani zadzwonić do kogo się chce z propozycją sprzedaży produktu. Zresztą telefon, chociaż wciąż ważny w pracy handlowca, coraz rzadziej stanowi narzędzie pierwszego kontaktu.

Z jednej strony pozyskiwanie "leadów sprzedażowych" stało się osobną branżą, z której usług korzysta coraz więcej osób i firm. Z drugiej - dzisiaj praktycznie każdy coś sprzedaje. Najciekawsze jest jednak to, że mimo rygorystycznych przepisów, rozwoju technologii oraz powszechnej i łatwej dostępności wiedzy na temat tego, jak skutecznie sprzedawać, w samym procesie sprzedaży niewiele się zmieniło. Wciąż kupujemy dla tych samych powodów, dla których kupowaliśmy 10 lat temu. Dobry handlowiec, na jakimkolwiek stanowisku by się znajdował, musi znać te powody i umieć skutecznie nimi zarządzać.
I tego właśnie uczy ta książka.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Ludzie, z którymi odniesiesz sukces

Właśnie awansowałeś i ze świetnego sprzedawcy stałeś się menedżerem sprzedaży. Sukcesy, jakie odnosiłeś w handlowaniu, chcesz teraz powtórzyć w obszarze zarządzania powierzonym Ci zespołem. A może proces rekrutacji handlowców jest dopiero przed Tobą? Niezależnie od sytuacji, w jakiej aktualnie się znajdujesz, z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że Twoje powodzenie na aktualnym stanowisku zależy od ludzi. Tych ludzi, którzy z handlową misją wyruszą do klientów. Powodzenie bądź niepowodzenie tej misji spoczywa w Twoich rękach – to Ty jako menedżer sprzedaży odpowiadasz za to, żeby z zatrudnionych przez Ciebie indywidualności zbudować zgrany i sprawny team handlowy.
Od czego zacząć? Jak motywować pracowników? Co zrobić, żeby realizować plany? Co przynosi efekty, a co jest stratą czasu? Na co kłaść szczególny nacisk – czy lepiej szkolić czy kontrolować, dawać przykład czy nakazywać? A może robić to wszystko naraz? Ale jak rozłożyć akcenty? To tylko kilka pytań, na które odpowie Ci ta książka. To cenna pozycja, bo napisał ją praktyk dla praktyków. Arkadiusz Bednarski od początku swojej kariery stworzył i wciąż tworzy wiele zespołów sprzedażowych. Odnosił i wciąż odnosi z nimi niekwestionowane sukcesy. Teraz dzieli się z Tobą wiedzą w charakterystyczny dla siebie sposób — konkretny i wzbogacony licznymi przykładami z życia.
Skorzystaj z jego doświadczeń i zbuduj własny mistrzowski zespół sprzedaży!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

W całkiem niedawnych, a jednak już zamierzchłych czasach życie zawodowe było prostsze - dział marketingu kreował i realizował koncepty reklamowe, dział handlowy aktywnie poszukiwał i pozyskiwał klientów, dział obsługi zajmował się kontaktami posprzedażowymi. Potencjalnemu klientowi wysyłano listy, dzwoniono do niego, spotykano go na targach, konferencjach i w innych miejscach, w których koncentrowało się życie danej branży... A potem to życie przeniosło się do internetu. Granice między tym, co określamy mianem marketingu, a tym, co definiujemy jako sprzedaż, rozmyły się, a środek ciężkości zdjęto ze sprzedaży, przesuwając go w stronę "jakości doświadczania marki". Czy zatem w przyszłości rolę i zadania handlowców przejmą działy marketingu i obsługi klienta? Czy praca sprzedawcy zdigitalizuje się, zautomatyzuje i straci rację bytu?

Otóż nie - handlowcy zawsze będą potrzebni, wszak handlowanie to najstarsze zajęcie na świecie! Jednak także i ta profesja musi się dostosować do wymogów dnia dzisiejszego współczesności. Jakich zatem kompetencji będzie potrzebował współczesny (i przyszły) handlowiec, aby skutecznie funkcjonować na nowoczesnym rynku? Czy w obecnych czasach handlowiec może działać efektywnie bez wiedzy i umiejętności z dziedziny marketingu? A jeżeli ich potrzebuje, to jakich i jak szerokich? Ta książka jest próbą znalezienia odpowiedzi na te pytania. Porusza zagadnienia, które wchodzą w zakres zarówno sprzedaży, jak i marketingu. Przesuwa granicę istniejącej definicji sprzedaży w obszar marketingu. Łączy sprzedaż i marketing w takim stopniu, jaki jest potrzebny sprzedawcom, którzy chcą odnosić sukcesy na nowoczesnym rynku.

Z tej książki dowiesz się między innymi:

  • Jakie naprawdę mamy potrzeby i jak podejmujemy decyzję?
  • Kim jest trudny klient i jak sobie z nim radzić.
  • Na czym polega segmentacja i jakie są modele podziału rynku.
  • Kto kupuje markę a kto produkt.
  • Jak zdywersyfikować poszukiwania klientów.
  • Czym jest komunikacja w ujęciu marketingowym.
  • Czy i w jaki sposób wykorzystać reklamę w sprzedaży.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 06:21:16

Dołącz do 13 procent szczęśliwców

Czy masz świadomość, że przeciętny człowiek dwie trzecie swojego życia spędza w pracy? Czy wiesz, że 90 procent ludzi pracuje dla kogoś, realizując zadania wyznaczane im przez innych - właścicieli firm, menedżerów, kierowników? I teraz najciekawsze: 87 procent osób jest średnio zaangażowanych lub w ogóle niezaangażowanych w swoją pracę. Czujesz, że należysz do tej smutnej w gruncie rzeczy większości? Może zatem najwyższy czas coś zmienić! Rzucić etat i rozkręcić coś własnego... Tyle że nie każdy chce i jest w stanie być przedsiębiorcą. A może prościej? Może warto zwrócić się w stronę pozostałych pracowników - tych 13 procent lubiących swoją pracę i wykonujących ją z najwyższym zaangażowaniem i ogromną satysfakcją?

Tak, 13 procent ludzi nauczyło się czerpać szczęście ze źródła, któremu na imię praca. Zastanawiasz się, jak im się to udało? Odpowiedź jest prosta: nauczyli się zarządzać swoim talentem. Znają samych siebie, wiedzą, w czym są dobrzy, i potrafią z tego korzystać. Realizują zadania, w których wypełnianiu przydają się ich mocne strony, pracując, szlifują swoje umiejętności i - przy okazji - wydajnie działają na rzecz sukcesu swojego pracodawcy. Żyją w świecie win-win. "Ja mam talent, a ty mi płacisz za jego rozwijanie", mówią do szefów. I spotykają się z pozytywnym odzewem, bo każdy chce mieć w zespole entuzjastów.

Dowiedz się, jak do nich dołączyć. Dowiedz się, jak odkryć swój talent i powiększyć grono ludzi, którzy lubią swoją pracę.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 06:20:25

Ręce, głowa i serce sprzedawcy

„Ja nie potrafię, nie lubię sprzedawać” — tak mówi wielu z nas. Często także ci, którzy z oferowania innym produktów czy usług uczynili sposób na życie. Znamy narzędzia, potrafimy się nimi posługiwać, jednak nie jesteśmy przekonani albo do oferty, albo do samych siebie. Dodatkowo czujemy, że praca sprzedawcy nie przystaje do naszego wyobrażenia o zajęciu dla nas odpowiednim. Innymi słowy, jako sprzedawcy mamy sprawne ręce. Problem leży po stronie głowy i serca. A sprzedawca, który dysponuje samymi rękami, podda się w momencie, w którym klient wyrazi jakiekolwiek wątpliwości.
Dlaczego — choć wszyscy znamy i teoretycznie potrafimy stosować narzędzia sprzedaży — tylko niektórzy z nas odnoszą w tym zawodzie naprawdę spektakularne sukcesy? Może to kwestia genów? Autor tej książki przekona Cię, że nie o to chodzi. Pomyśl o pięciolatku, który naprawdę czegoś chce. Będzie tak długo prosił, dopominał się i walczył o swoje, aż osiągnie cel. Ty też byłeś takim pięciolatkiem, prawda? Zatem masz to w sobie! Z natury jesteś sprzedawcą. Teraz musisz tylko odblokować swoje uczucia. Zmienić ścieżki, jakimi podczas sprzedaży biegną Twoje myśli. Rusz głową, zajrzyj w głąb swojego serca i zacznij naprawdę aktywnie sprzedawać.

Gen sprzedawcy to doskonałe kompendium wiedzy każdego aktywnego handlowca. Autor przypomina najważniejsze umiejętności sprzedażowe, sposoby na skuteczne pozyskiwanie klientów, rozpoznawanie i zaspokajanie ich potrzeb, budowanie długotrwałych relacji oraz kompleksowe prowadzenie szeroko pojętej sprzedaży. Całość wsparta licznymi przykładami z życia autora powoduje, że książka nie tylko posiada dużą merytoryczną wartość, ale również jest ciekawą lekturą. Gen sprzedawcy jest obowiązkową pozycją nie tylko dla wszystkich osób związanych ze sprzedażą, ale również dla pragnących poprawić proces swojego rozwoju zawodowego.

Paweł Orfinger, szef sprzedaży Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris S.A.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 05:13:40

Dbaj o niego jak o źrenicę oka swego!

Pozyskanie i utrzymanie prawdziwie dochodowego klienta to marzenie każdego szefa sprzedaży. Zdobycie takiego klienta jest rzeczą trudną i bardzo pracochłonną. O ileż łatwiej zainteresować nową propozycją osobę, która już wcześniej coś u nas kupiła! Oczywiście tylko wtedy, gdy ta osoba jest zadowolona z dokonanego zakupu oraz poziomu usług okołosprzedażowych, jakie nasza firma oferuje w pakiecie. Tak zwane pozytywne doświadczenie klienta czyni cuda. Jednak praca w zespole obsługi nie należy do łatwych. Dobrze wie o tym autor niniejszej książki, który ze swoimi klientami kontaktuje się osobiście od trzydziestu lat.

Za pośrednictwem niniejszej książki Robert Zych, handlowiec, trener i szef firmy, dzieli się z Tobą własnymi doświadczeniami i wiedzą z zakresu obsługi klienta, jaką zdobył w ciągu ponad ćwierćwiecza zawodowej aktywności. Sięga nie tylko po uniwersalne praktyki znane na całym świecie. Pamięta też o specyfice klienta polskiego. Analizuje proces podejmowania decyzji zakupowych. Zdradza sztuczki pozwalające wypracować pozytywną postawę wobec klientów oraz... narzuconych przez zagraniczną centralę procedur postępowania, które nijak mają się do realiów naszego rynku. Podpowiada, jak bronić się przed klientem trudnym. Wszystko po to, byście obaj – Ty i Twój klient – mieli wyłącznie pozytywne doświadczenia!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 06:32:41
Ta książka to poradnik dla lidera. Pomoże Ci zbudować dobre relacje z zespołem — tak, by rósł i rozkwitał, a nie grzązł we wzajemnych pretensjach, animozjach i chorej rywalizacji. Zobaczysz też, jak stosować szeroko omówioną w tej książce strategię opartą na typologii, która pozwoli Ci wypracować najlepsze podejście do każdego z charakterologicznych typów sprzedawcy.
Powiedzmy, że jesteś naprawdę dobrym sprzedawcą, jednym z „młodych gniewnych” zespołu handlowców w Twojej firmie. Masz sukcesy, słupki idą w górę, koledzy Cię lubią, szef docenia, klienci powracają. Nagle – awansujesz. Zostajesz szefem tych, z którymi do tej pory przyjacielsko rywalizowałeś o wyniki sprzedaży. Stajesz się formalnym (albo nawet nieformalnym) liderem sprzedaży. W teorii. Ponieważ praktyka jest inna. W praktyce dobry handlowiec niekoniecznie od razu stanie się dobrym szefem handlowców. Jednak, choć samotnie awansowany, nie jesteś sam. W podobnej Tobie sytuacji było wcześniej wielu innych. Także autor tej książki – doświadczony lider sprzedaży i trener liderów.
Z czym masz największy problem, jako świeżo upieczony lider? Nie możesz się zdecydować, jakim być szefem – demokratą, czy despotą? Próbujesz pogodzić ze sobą interesy pracowników w różnym wieku? Chciałbyś nauczyć się skuteczniej motywować pracowników? Dodajmy – bardzo różnych pracowników? Prowadzić efektywniejsze meetingi handlowe? Masz w zespole osobę, która wciąż próbuje podważać Twój autorytet? A może jeden z handlowców unika pracy, jednak to Twój najlepszy kumpel i nie masz serca do tego, by go skutecznie upomnieć? Albo – nie daj Boże! - wyniki sprzedaży spadają, a Ty wciąż zastanawiasz się, jak je poprawić, nie wprowadzając przy tym systemu restrykcyjnych kontroli? Jak widzisz, problemy nowych liderów sprzedaży, są powtarzalne. Na szczęście także rozwiązywalne. Przekonasz się o tym, zagłębiając się w niniejszą książkę.
  • Wspieraj swój zespół
  • Zbuduj autorytet lidera
  • Motywuj sprzedawców
  • Ucz się na przykładach z polskiego rynku

Podobnie jak Gen sprzedawcy i ta książka Zycha opiera się wyłącznie na autentycznych przykładach — każda teoria jest zilustrowana jedną lub częściej kilkoma historiami z życia jej autora: sprzedawcy, szefa i trenera sprzedaży. Na polskim rynku nie ma jeszcze książki, która w tak ścisły sposób łączy teorię z praktyką.

Jarosław Jamroz, trener i konsultant, Kontrakt OSH



Kliknij, żeby powiększyć obrazek:

Highslide JS Highslide JS



Robert Zych — absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Zasad sprzedaży uczył się w firmie Warszawa Coca-Cola Bottlers. Od 1997 roku prowadzi firmę szkoleniową Kontrakt OSH razem ze swoimi mentorami i nauczycielami Jerzym Gutem i Wojciechem Hamanem. Jest autorem książki Gen sprzedawcy — kompendium wiedzy każdego aktywnego handlowca. Od ponad 20 lat pracuje jako trener sprzedaży. Szkolił w Polsce firmy z listy 100 największych. Specjalizuje się w szkoleniach ze sprzedaży dla handlowców i szefów zespołów, pomaga sprzedawcom w aktywnym pozyskiwaniu klientów poprzez coaching i naukę w miejscu pracy. Odpowiada także za sprzedaż w swojej firmie szkoleniowej i codziennie zdobywa nowe, praktyczne doświadczenia. Więcej o autorze na www.kontraktosh.pl
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej