Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(89)
ebookpoint BIBLIO
(29)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(85)
E-booki
(35)
Audiobooki
(14)
Publikacje naukowe
(9)
Dostępność
dostępne
(80)
tylko na miejscu
(71)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(67)
Wydział Politechniczny
(1)
Czytelnia Główna
(69)
Czytelnia WP
(2)
WG Wolny Dostęp
(13)
Autor
Wołejszo Jarosław
(6)
Dondziłło Grzegorz
(4)
Kieżun Witold (1922- )
(4)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(3)
Jeznach Andrzej
(3)
Lipa Michał
(3)
Pawłowski Konrad
(3)
Bakalarz Dariusz
(2)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(2)
Blikle Andrzej Jacek
(2)
Borówka Ewa
(2)
Chmielecki Michał
(2)
Fugiel Marcin
(2)
Głogowski Bartosz
(2)
Haromszeki Łukasz
(2)
Karaszewski Robert
(2)
Kopczewski Michał
(2)
Kowalczyk Marcin
(2)
Koźmiński Andrzej K
(2)
Kożusznik Barbara
(2)
Lencioni Patrick (1965- )
(2)
Michalak Robert
(2)
Mikurenda Katarzyna
(2)
Polko Paulina
(2)
Polko Roman (1962- )
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Staniszewski Marek
(2)
Staszczak Michał (1975- )
(2)
Witkowska Magda
(2)
Wojnowski Kazimierz
(2)
Śmiałek Mirosław
(2)
Śmiałek Mirosław J
(2)
Adair John
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Albigowski Marek
(1)
Alexander Bevin
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Avery Gayle C
(1)
Babin Leif
(1)
Bacon Terry R. (1947- )
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Baranowski Marian
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bekier Adam
(1)
Berholdt Beata
(1)
Bjerke Björn (1941- )
(1)
Blikle Andrzej (1939- )
(1)
Bochenek-Cichoń Katarzyna
(1)
Bokacki Robert St
(1)
Bortnowska Małgorzata
(1)
Boyatzis Richard E
(1)
Bąk-Grabowska Dominika
(1)
Błaż Agata
(1)
Cagan Marty
(1)
Cardona Pablo
(1)
Caruso David R
(1)
Chudzio Anna Emilia
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Ciampa Dan
(1)
Collingwood Harris
(1)
Conger Jay Alden
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czech Marcin
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Czerwiński Marek
(1)
De Pree Max
(1)
Dembkowski Sabine
(1)
Doroba Anita
(1)
Drewniany Rafał
(1)
Drucker Peter F
(1)
Drzewiecki Sebastian
(1)
DuBrin Andrew J
(1)
Dudek Zenon Waldemar
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Eckes George
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Eichelberger współpraca Wojciech
(1)
Eldridge Fiona
(1)
Fischer-Wright Halee
(1)
Fowler Susan (1951- )
(1)
Fołtyn Hanna
(1)
Frankel Lois P
(1)
Galek Jerzy
(1)
García-Lombardía Pilar
(1)
Gawłowski Szczepan
(1)
Gitling Maciej
(1)
Goleman Daniel
(1)
Grabiak-Pasiok Joanna
(1)
Grosse Tomasz Grzegorz (1968- )
(1)
Grygiel Grażyna
(1)
Grzesik Katarzyna
(1)
Gulak-Lipka Patrycja (1982- )
(1)
Górczyńska Agnieszka
(1)
Głogowska Małgorzata
(1)
Hajdukiewicz Agnieszka
(1)
Harvard Business Reviev Polska
(1)
Hatch Mary Jo
(1)
Hesselbein Frances
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(56)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(123)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(123)
angielski
(1)
Temat
Przywództwo
(76)
Zarządzanie
(22)
Kadry
(7)
Menedżerowie
(7)
Personel
(7)
Dowództwo wojskowe
(6)
Uzdolnienia kierownicze
(6)
Przywództwo polityczne
(5)
Zachowania w organizacji
(5)
Grupy robocze
(4)
Planowanie strategiczne
(4)
Prakseologia
(4)
Sukces
(4)
Szefowie przedsiębiorstw
(4)
Kultura organizacyjna
(3)
Kultura przedsiębiorstwa
(3)
Organizacja
(3)
Przywództwo edukacyjne
(3)
Skuteczność organizacyjna
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Autorytet
(2)
Coaching
(2)
Etyka biznesu
(2)
Geopolityka
(2)
Innowacje
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja w organizacjach
(2)
Kształcenie
(2)
Marketing
(2)
Motywacja pracy
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Przywództwo w edukacji
(2)
Siły zbrojne
(2)
Socjologia organizacji
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Strategia
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(2)
Zaufanie
(2)
Analiza danych
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia teologiczna
(1)
Asertywność
(1)
Big data
(1)
Bitwy
(1)
Biznesmeni (kobiety)
(1)
Business Intelligence
(1)
Charyzmat
(1)
Demokracja
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dowodzenie (wojsko)
(1)
Dynamika grup
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Edukacja
(1)
Ekonomia i polityka
(1)
Etyka
(1)
Etyka w dowodzeniu
(1)
Etyka w zarządzaniu
(1)
Etyka żołnierska
(1)
Filozofia polityki
(1)
Generałowie
(1)
Historia
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Integracja europejska
(1)
Jakość totalna
(1)
Kadry wyższe
(1)
Kobiety
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Konflikt (socjologia)
(1)
Konkurencja
(1)
Kontrola (psychologia)
(1)
Kultura
(1)
Kultura polityczna
(1)
Machiavelli, Niccolo (1469-1527)
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring (praca)
(1)
Moralność
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie wojskowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Negocjacje
(1)
Organizacja pracy
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Partie polityczne
(1)
Patriotyzm
(1)
Planowanie kariery
(1)
Praca
(1)
Praworządność
(1)
Prosumpcja
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przestrzeń
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(1)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Monografia
(4)
Raport z badań
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(7)
Edukacja i pedagogika
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
124 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Alfabet zarządzania projektami / Michał Kopczewski. - Wyd. 2 - [miejsce nieznane] : Onepress : ebookpoint BIBLIO, 2015. - 280 s. ; 21 cm.
Forma i typ

Zaprojektuj sukces!

Jesteś kierownikiem projektu? Wiesz, czym to pachnie. Dostajesz do wykonania zadanie i określony czas. Masz zrobić coś wspólnie z grupą ludzi, którzy od dziś są Twoim zespołem projektowym. Te osoby często pracują w różnych działach firmy, mają odmienne kompetencje i nawyki zawodowe. Trudno im się ze sobą porozumieć. Twój projekt nie jest dla nich bynajmniej jedynym obowiązkiem. W dodatku wcale nie jesteś ich przełożonym. Jesteś (tylko i aż) szefem tego projektu. Za jego realizację odpowiadasz przed sponsorem. A problemy się piętrzą. Czujesz, że brak Ci czasu, ludzi, narzędzi...
A może wcale nie jesteś kierownikiem projektu? Może jesteś członkiem zespołu projektowego. Albo właścicielem firmy lub członkiem zarządu. W każdym razie, jak wielu z nas, zdarza Ci się pracować projektowo, bo to często najefektywniejszy model realizacji skomplikowanych zadań. I chcesz wiedzieć, jak to dobrze robić. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby rozwiązywania problemów zwykle pojawiających się w projektach. Michał Kopczewski od kilkunastu lat obserwuje z bliska i opisuje specyfikę życia projektowego. Wnioski płynące z tych obserwacji i praktyczne rady zebrał w formie alfabetycznej układanki, którą czyta się naprawdę lekko. A jednocześnie ten świetny podręcznik zawiera praktyczną wiedzę, przydatną każdemu szefowi i członkowi projektu.


Michał Kopczewski — ekspert w dziedzinie zarządzania projektami i doskonalenia procesów biznesowych. Od kilkunastu lat pracuje jako konsultant, trener, prelegent i mentor kierowników projektów. Wdraża standardy zarządzania projektami w firmach i uczy menedżerów dobrych praktyk. Jest założycielem firmy Processum, specjalizującej się w doradztwie z zakresu efektywności organizacji. Wcześniej pracował m.in. w Arthur Andersen, PwC i IBM, a także współpracował z ICAN Institute (wydawcą Harvard Business Review Polska). Jest autorem książki Praktyczne lekcje zarządzania projektami (Onepress 2013). Prywatnie jest miłośnikiem nietypowych wypraw i sportów. Od biznesu odpoczywa... w biegu. Uczestniczy w biegach na orientację i maratonach. W 2003 roku, jako drugi Polak w historii, ukończył Marathon des Sables na Saharze.

Zarządzanie projektami w dzisiejszych czasach jest bardzo istotną umiejętnością. Ta książka odkrywa wiele tajników tej ważnej sztuki. Pokazuje dobre praktyki i ciekawe przykłady. Lektura Alfabetu zarządzania projektami to dobra inwestycja dla każdego menedżera.

dr Irena Eris

Co mają wspólnego założyciel startupu, konsultant i menedżer w korporacji? Wszyscy trzej powinni z sukcesem zakończyć swoje projekty. To najważniejsza umiejętność w dzisiejszym biznesie. W tym kontekście Alfabet zarządzania projektami może okazać się prawdziwym skarbem.

Dariusz Kraszewski – partner, Deloitte Consulting

Często sięgam po Alfabet..., ponieważ mnie inspiruje, a także zwraca uwagę na kluczowe aspekty zarządzania projektami, które umykają w natłoku codziennych spraw. Praktyczny i użyteczny na każdym stanowisku zarządczym.

Przemek Pohrybieniuk – dyrektor zarządzający, ACCA Polska

To nie tylko książka o projektach, ale również syntetyczny zestaw dobrych praktyk i metod na uniknięcie pułapek w zarządzaniu. Ciekawa, poparta doświadczeniami autora i trafnymi przykładami, powinna znaleźć się w biblioteczce każdej nastawionej na efektywność firmy.

Jacek Byliński – prezes zarządu, CUK Ubezpieczenia

Przeczytałem Alfabet zarządzania projektami z wielką uwagą i ciekawością. Jest on dla mnie inspiracją do działania i usprawniania organizacji, w których pracuję. Dzięki niemu nie tylko ograniczyliśmy koszty, ale również uprościliśmy procesy w naszej firmie.

Piotr Wilczyński – CFO, członek zarządu, PHZ Baltona

W tej książce znalazłem praktyczne odpowiedzi na różne wątpliwości związane z zarządzaniem projektami. Łatwy i przystępny sposób przekazu informacji sprawia, że pozycję tę czyta się z dużą przyjemnością.

Michał Mirosław Wikliński – prezes zarządu, City Parking Group

Alfabet ... bardzo przejrzyście tłumaczy zawiłości zarządzania projektami. Autor daje wiele praktycznych wskazówek, przez co inspiruje do poszukiwania własnych pomysłów na skuteczniejsze prowadzenie projektów.

Joanna Meyer – dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi, Żywiec Zdrój

Prosty i skuteczny przekaz. Sięgam po tę książkę, gdy chcę znaleźć praktyczne porady dotyczące konkretnych problemów pojawiających się w moich projektach. Nigdy się nie zawiodłem.

Marcin Łukasiewicz – dyrektor pionu inwestycji i rozwoju, Medicover
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zaprojektuj sukces!

Diabeł tkwi w projekcie. Nie sztuką jest określić cel firmy, skonstruować strategię ekspansji na rynku czy też przygotować plany rozwoju. Prawdziwym wyczynem jest te zadania faktycznie zrealizować! Projekt -- w przeciwieństwie do bieżącej działalności zarówno dużych korporacji, jak i kilkuosobowych przedsiębiorstw -- wymaga szczególnego, zorientowanego na cele podejścia i sposobu myślenia.

Kierownik projektu musi być dobrym szefem, twardym administratorem i skutecznym negocjatorem. Zarządzanie projektami wymaga z jednej strony elastyczności w działaniu, ale z drugiej -- konsekwencji w metodycznym prowadzeniu całego przedsięwzięcia. Alfabet... pomaga dobrze przygotować się do roli kierownika lub członka zespołu projektowego. Co niezmiernie ważne -- ostrzega również przed typowymi pułapkami, w których grzęzną projekty.

Zarządzanie projektem od A do Z
  • Absolutny niezbędnik każdego menedżera.
  • Bezdyskusyjnie najefektywniejsza forma zarządzania.
  • Cenne rady praktyków z wieloletnim doświadczeniem.
  • Doskonały podział na krótkie i celne eseje.
  • Efektywny sposób przekazywania wiedzy.
  • Fenomenalne case studies.
  • Genialne nawiązania do życia codziennego.
  • H, I, J... oraz reszta abecadła wewnątrz książki!

Przeczytaj wywiad z autorem!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Przywództwo bywa uznawane za nadzwyczajny, rzadki talent, z którym po prostu trzeba się urodzić. Tymczasem prawda jest prozaiczna: przywództwo to złożona umiejętność, którą można wyłącznie budować - cierpliwie i z rozmysłem. Opiera się na zbiorze praktyk, a cała sztuka w tym, by wybrać odpowiednią w danym momencie. Większość z nich to drobiazgi - jeśli staną się spójnym zestawem nawyków lidera, pozwolą zbudować zaufanie i szacunek w zespole. Nie jest to łatwe, zwłaszcza że zmieniają się i ewoluują nie tylko pojedynczy ludzie, ale także zespoły i ich liderzy.

Ta książka jest zbiorem esejów, w których opisano praktyczne umiejętności przywódcze, niezbędne na poszczególnych etapach ścieżki rozwoju lidera. Każda z tych umiejętności może się wydać drobnostką, jednak wraz z innymi staje się niezwykle istotnym elementem procesu budowania wysoce efektywnego zespołu. Znalazło się tu również mnóstwo porad i wskazówek ułatwiających dokonanie trafnego wyboru praktyk, które okażą się najodpowiedniejsze w danej sytuacji. Wśród poruszonych w esejach tematów są takie zagadnienia jak spotkania z podwładnymi, zarządzanie swoim czasem, kierowanie rozwojem własnym i zespołu, postępowanie w trudnych sytuacjach, delegowanie zadań, a nawet... podejście do plotek w organizacji.

W książce znajdziesz szereg praktycznych wskazówek dla:

  • kierowników zespołów
  • menedżerów średniego szczebla
  • dyrektorów wykonawczych
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 07:27:21

Każdy ma jedno życie i powinien je przeżyć jak najlepiej. Szkoda czasu na nudną, przeciętną egzystencję, która nie przynosi szczęścia ani satysfakcji. Czy już wiesz, czego pragniesz od swojego życia? Wspaniałej kariery zawodowej, władzy, bogactwa, sukcesów w sporcie, a może cudownej relacji z ukochaną osobą i przyjaciółmi? Jeśli wiesz, co jest Twoim pragnieniem, potrzebujesz jeszcze jednego: dobrej mapy drogowej, która poprowadzi Cię do Twojego wymarzonego życia.

Ta książka jest właśnie taką mapą drogową. Dowiesz się z niej, w jaki sposób połączyć świadome myślenie z działaniem, aby dokonać olbrzymich zmian w życiu. Przekonasz się, że jesteś dużo bliżej celu, jakim jest wspaniałe życie, niż Ci się zdaje. Zapoznasz się z dziesiątkami wypróbowanych strategii pokonywania tej jeszcze jednej trudności, wyrabiania jeszcze jednego nawyku, budowania jeszcze jednej relacji. Zainspirujesz się głębokimi przemyśleniami na temat przywództwa, zarządzania czasem, wyznaczania celów, wiary, wreszcie ― równowagi i potrzeby przyjęcia niewygody w swoim życiu. Dziewiętnaście treściwych rozdziałach zawiera mnóstwo konkretnych i praktycznych wskazówek, dzięki którym odnajdziesz to, czego szukasz: więcej szczęścia i sukcesów w życiu.

Dzięki książce zrozumiesz:

  • czym jest i jak działa siatkowaty układ aktywujący
  • na czym polega skuteczne łączenie myśli i działań
  • co zrobić, by zmienić swoje życie z przeciętnego na niezwykłe
  • dlaczego najważniejsze jest pragnienie czegoś więcej

Jeszcze tylko jeden krok dzieli Cię od celu!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 12:18:44

Przeczytaj wywiad z autorem >> Meet Upy w duchu turkusu

Posłuchaj! >> Liberator: współczesne trendy zarządzania firmą


Od EGO do ECO

Historia cywilizacji to zapis następujących po sobie przemian technologicznych, cywilizacyjnych i społecznych. Od momentu, w którym ugruntowała się hierarchiczna struktura społeczeństwa, minęły wieki. Inaczej żyjemy, inaczej się komunikujemy, korzystamy z o wiele bardziej zaawansowanych udogodnień cywilizacyjnych. A jednak w większości firm i organizacji wciąż powielamy schemat nieomylnego, decyzyjnego władcy z wielkim EGO i niemych poddanych, których rolą jest jedynie słuchać i realizować, co nakazano.

Koniec z tym!

Ta książka posłuży Ci do przeprowadzenia skutecznej zmiany w swojej organizacji, w swoim zespole, a może nawet w społeczności, w której żyjesz. Dowiesz się, jak do tej pory się organizowaliśmy, jak ewoluowały metody zarządzania wraz z jednym z ciekawszych jego rodzajów - zarządzaniem turkusowym. Poznasz konkretne organizacje i firmy, które już teraz wykorzystują zmiany zachodzące w świecie, żeby lepiej współpracować, szybciej kreować nowe usługi i produkty, skuteczniej się komunikować oraz tworzyć efektywniejsze i szczęśliwsze miejsca pracy. Nowe metody zarządzania możesz też łatwo wprowadzić w Twojej firmie, by obniżyć poziom swojego stresu, doświadczyć dobrostanu oraz pozytywnych efektów wprowadzenia zmian.


Gdy dwadzieścia lat temu zaczynałem mówić o ideach, które dziś nazywamy turkusowymi, ludzie pukali się w czoło, a niektórzy po prostu wychodzili z sali wykładowej. Dziesięć lat później mówili, że słucha się przyjemnie, ale że to utopia. Mniej więcej od roku 2015, tj. od ukazania się na polskim rynku wydawniczym książki Frederica Laloux, prawie po każdym moim wykładzie ktoś podchodzi, by powiedzieć, że on już tak swoją firmę prowadzi lub w takiej pracuje. Inni proszą o radę, jak mogliby skierować swoją firmę lub organizację na turkusową drogę. Zgłaszają się też osoby, które chcą pisać na ten temat prace magisterskie, doktorskie, a nawet habilitacyjne. Książka Marka Wzorka ukazuje się więc w dobrym momencie, by uzupełnić to, co w języku polskim już o turkusie powiedziano. Jest napisana przez praktyka i pokazuje wiele konkretnych przykładów turkusowych firm, nie zabrakło w niej jednak filozoficznych aspektów turkusu, a także bardzo przekonywających ilustracji wyjaśniających kolejne paradygmaty organizacyjne - od purpury do zieleni - o których pisze Laloux. Dla ludzi interesujących się przyszłościowymi metodami organizowania pracy zespołowej to lektura obowiązkowa.

prof. dr hab. Andrzej Jacek Blikle, profesor matematyki w zakresie matematycznych podstaw informatyki, pracownik PAN i członek Academia Europaea (Europejskiej Akademii Nauk), autor książki Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu

Zarządzanie turkusowe jest coraz popularniejsze, a jednak niewiele osób z kadry zarządzającej faktycznie rozumie, na czym ono tak naprawdę polega i w jaki sposób je rozumnie wprowadzać, nie robiąc tego powierzchownie i nie pozostając na poziomie sloganów. Książka M. Wzorka świetnie się nadaje jako wprowadzenie do tego tematu, a jej przystępny styl powoduje, że czyta się ją naprawdę łatwo i przyjemnie.

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak, katedra Management in Networked and Digital Societies (MINDS), Akademia Leona Koźmińskiego

Marek posiada bogatą, budzącą szacunek i uznanie, własną historię rozwoju, jako człowiek i menedżer. Książka ta nie koncentruje się jednak na tym; jej celem jest konkretne wsparcie czytelnika/czytelniczki w drodze do zmian w zespołach, organizacjach, a nawet w całej społeczności, w której pracują i żyją. Polecam.

dr Andrzej Jeznach, przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem na rynkach międzynarodowych, autor książek Szef, który ma czas i Szef, który myśli

W trakcie czytania Od hierarchii do turkusu poświeciłam szczególnej uwadze sekcje o zmianie w organizacjach. Marek Wzorek prezentuje pedagogicznie i przystępnym językiem proces transformacji w kierunku organizacji turkusowej, skupiając się na kluczowej zmianie w zespołach pracowniczych i w kadrze kierowniczej. Niezależnie od tego, czy w momencie rozpoczęcia zmiany w organizacji jesteśmy przepełnieni niecierpliwym oczekiwaniem, rozpierającym entuzjazmem czy może zaciętą desperacją spowodowaną sytuacją rynkową, trwały efekt zmiany jest zależny od szacunku wobec klienta i wobec własnej kadry pracowniczej. Marek Wzorek dzieli się doświadczeniem i prezentuje łatwo zrozumiały przewodnik po procesie trwałej i demokratycznej zmiany wynikającej z potrzeb współczesnych klientów, oczekiwań i talentów pracowników oraz potrzeb dzisiejszego dynamicznie rozwijającego się społeczeństwa. Wgłębiając się w książkę, stajemy się świadomi tego, że droga do turkusu - wkrótce niezbędna - jest wymagająca, ale gwarantuje spełnienie zawodowe i wydajną biznesową współpracę między organizacją a jej otoczeniem. Zmiana organizacji w tym kierunku, dzięki przewodnikowi Marka Wzorka, jest inspirującym i satysfakcjonującym treningiem odpowiedzialności i samoorganizacji. Polecam Od hierarchii do turkusu właścicielom, szefom i pracownikom, którzy poszukują recepty na zwinne organizacje, ale również konsultantom, którzy czasami mogą się poczuć zagubieni wobec turkusu.

Grażyna van de Voorde, psycholog organizacji i wieloletni konsultant zmiany i rozwoju m.in. w firmach własnościowych i instytucjach państwowych, Sztokholm, Szwecja

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zbuduj zwinny zespół - szybko i skutecznie!

  • Poznaj zasady produktywności
  • Naucz się zwinnie zarządzać ludźmi
  • Wdróż metodykę Scrum w swojej organizacji

Zwinne metody zarządzania przeobraziły oblicze branży IT w znacznie większym stopniu niż jakiekolwiek zmiany technologiczne, które mieliśmy okazję obserwować do tej pory. Wśród tych metod prym niewątpliwie wiedzie Scrum - iteracyjny sposób pracy, w ramach którego samoorganizujący się zespół w stałych odstępach czasu dostarcza klientowi realną wartość biznesową. Scrum nie wnosi dużego narzutu organizacyjnego, jest bardzo efektywny i znacznie ułatwia pracę. Jest też łatwy do zrozumienia i... trudny do opanowania w praktyce.

Właśnie z tego powodu warto sięgnąć po odpowiednie źródło wiedzy! Ta książka pozwala z łatwością wkroczyć w świat Scruma, poznać jego zasady i w praktyczny sposób nauczyć się je stosować. Dzięki niej dowiesz się, jak budować zwinny zespół, dbać o efektywną komunikację i dostarczać klientowi wartość. W tym kontekście poznasz też role niezbędne do prawidłowego funkcjonowania zespołu, ich wpływ na pracę i przebieg procesu wytwarzania oprogramowania. Nauczysz się efektywnie planować, definiować wymagania i prezentować wyniki sprintów klientowi. Z tą książką zostaniesz wzorcowym Scrum Masterem doskonałego zespołu!

  • Budowanie zespołu scrumowego
  • Zasady, artefakty i wydarzenia
  • Role, zakresy odpowiedzialności i wartości
  • Metody ułatwiające komunikację
  • Planowanie, wizja i strategia
  • Zbieranie i uzgadnianie wymagań
  • Prezentacja wyników pracy
  • Wyciąganie wniosków ze sprintu
  • Praktyczne narzędzia budowania zespołu

Zostań takim Scrum Masterem, jakiego sam chciałbyś mieć!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Doktryna jakości / Andrzej Jacek Blikle. - Wyd. 2 turkusowe. Rzecz o turkusowej samoorganizacji - [miejsce nieznane] : Onepress : ebookpoint BIBLIO, 2016. - 608 s. ; 24 cm.
Forma i typ

Pracuj z sensem!

Pierwsze wydanie Doktryny jakości miało postać notatek do moich wykładów w drugiej połowie lat 90. W tamtych czasach idee leżące u podstaw zarządzania jakością przez znaczną część menedżerów były traktowane jako co najmniej dziwne. Gdy zachęcałem do porzucenia metody kija i marchewki, większość uważała, że to utopia. Z uporem podkreślałem praktyczną użyteczność moich twierdzeń, przekonując, że ludzie pracujący w atmosferze partnerstwa i zaufania działają wydajniej i popełniają mniej błędów, a to przekłada się na wyniki finansowe.
W ostatnim czasie zacząłem zauważać istotną zmianę w nastawieniu moich słuchaczy. Coraz częściej słyszę: "Ja tak zarządzam i to się sprawdza". Spotykam też firmy, które stworzenie przyjaznego miejsca pracy uznały za swój główny cel, a wysoką skuteczność traktują jak środek do realizacji tego celu.
Tę nową perspektywę umocniła we mnie lektura książki Frederica Laloux Pracować inaczej i opisana w niej idea "organizacji turkusowej", gdzie tradycyjne zarządzanie ustępuje partycypacyjnej samoorganizacji. Ideę turkusu postanowiłem uczynić motywem przewodnim drugiego wydania mojej książki. Tę książkę adresuję do wszystkich, którzy chcieliby, aby praca nadawała sens ich życiu, stanowiła przestrzeń do rozwoju, sprawczości i spełnienia. Taki program można by uznać za akademicką utopię, gdyby nie fakt, że realizuje się go w rosnącej liczbie organizacji (również w Polsce). Wszędzie zapewnia zarówno radość z pracy, jak i znacznie wyższą skuteczność działania.
Nowa wersja książki została również poszerzona o praktyczną metodykę wdrażania „turkusowego TQM”, którą stworzyliśmy wspólnie z Jackiem, Dorotą i Sonią Jakubowskimi (twórcami Metody TROP) i nazwaliśmy Tropem Jakości. Opiera się ona na przekonaniu, że zbudowanie „turkusowej organizacji” to nie "przeszkolenie załogi" w nowych procedurach, ale doprowadzenie do głębokiej przemiany społecznej, wymagającej zarówno porzucenia utartych sposobów myślenia, jak i zdobycia nowych nawyków i opanowania nowych narzędzi.


Nagrody przyznane pierwszemu wydaniu książki „Doktryna jakości”:

  • Pierwsze miejsce w kategorii Najlepszy poradnik ekonomiczny w konkursie Economicus 2015 organizowanym przez Dziennik Gazeta Prawna.
  • Nagroda Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w roku 2016 Za najlepszą pracę z zakresu nauk o przedsiębiorstwie w latach 2014-2015.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się zgodnie z tym, jaką ścieżką podąża myślenie o zarządzaniu jakością nie tylko w naszym kraju, ale przede wszystkim na świecie.

Andrzej J. Blikle wychodzi z założenia, że nie może być mowy o skutecznym zarządzaniu bez położenia nacisku na jakość produktu i usługi, jakie się proponuje klientowi. Co więcej, nie ma mowy o wysokiej jakości bez dobrych, równorzędnych relacji w pracy. Stąd w kolejnym wydaniu swojej książki tak silny nacisk kładzie na zarządzanie turkusowe, czyli swego rodzaju partnerską demokrację - wolność, zaufanie, partnerstwo i współpracę wewnątrz organizacji.

Połączenie doświadczeń praktycznych z wiedzą teoretyczną dało rezultat, który może satysfakcjonować zarówno praktyków, jak i teoretyków, a także wszystkich, którzy chcą poznać tajniki skutecznego, efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem czy też pogłębiać wiedzę na ten temat. Autor w atrakcyjnej, przystępnej formie narracyjnej kompleksowo przedstawia zawiłości zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując na źródła sukcesu, ale i na przyczyny, podłoże porażek. Przedstawia przy tym te kwestie w ujęciu interdyscyplinarnym, co sprzyja wnikliwości wywodów i pogłębionym refleksjom.

Elżbieta Mączyńska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, fragment recenzji Gospodarka nadmiaru versus doktryna jakości

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Wiodące firmy produktowe nie powstają za sprawą magii!

Holly Hester-Reilly, H2R Product Science

Wydaje się, że liderzy technologiczni, tacy jak Amazon, Apple, Google czy Tesla, przyciągają wybitnych ludzi i dzięki temu wciąż utrzymują swoją innowacyjność. W rzeczywistości ważniejsze jest środowisko, które pozwala zespołowi produktowemu na wypracowywanie niezwykłych rozwiązań. Większość firm jednak utrzymuje struktury uniemożliwiające wykorzystanie ludzkiej innowacyjności.

Oto instrukcja, dzięki której liderzy będą mogli przeprowadzać transformacje w swoich organizacjach!

Martin Eriksson, Mind the Product

Cagan i Jones stworzyli kompendium wiedzy o przywództwie produktowym

Teresa Torres, Product Talk

W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zidentyfikujesz wszelkie kwestie organizacyjne i kulturowe utrudniające pracę zespołu produktowego. Prześledzisz też liczne przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych przez autorów koncepcji i wdrażanie ich we własnej organizacji. Przede wszystkim jednak nauczysz się tego, co najważniejsze: funkcjonowania przywództwa produktowego.

Poznaj sekrety organizacji produktowych światowej klasy i zostań takim liderem, jakiego potrzebuje Twój zespół produktowy!

  • Sprawdź, jak konkretnie działają zespoły produktowe, które odnoszą sukcesy
  • Poznaj techniki rekrutacji i coachingu członków zespołów produktowych
  • Opanuj zasady tworzenia inspirujących wizji produktów i strategii produktowych
  • Naucz się przydzielać zespołom problemy do rozwiązania, a nie funkcjonalności do opracowania
  • Dowiedz się, jak przeprowadzić udaną transformację organizacji produktowej

Czytajcie, i to już!

Phill Terry, Collaborative Gain

Oto przewodnik po przywództwie produktowym, jakiego dotąd wszystkim nam brakowało!

Gabrielle Bufrem, VMware

Lektura obowiązkowa dla liderów produktu!

Felipe Castro, Outcome Edge

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Polska Armia uczy - odpowiedzialność -> ZOBACZ


Dowodzenia (w biznesie) ucz się od najlepszych!

Kto stoi na czele organizacji i stara się skutecznie nią kierować, doskonale wie, że wiąże się to z koniecznością pokonywania różnego rodzaju wyzwań. Szefowanie nigdy nie było łatwe, jednak szczególnie ostatnie lata, w których doświadczyliśmy pandemii, wojny, kryzysu energetycznego, masowych zmian w światowej polityce i gospodarce, stały się dla przedsiębiorców i menedżerów prawdziwym poligonem doświadczalnym. W trudnych momentach biznes chętnie sięga po wiedzę i taktyki, jakimi dysponują wojskowi. Doświadczeni dowódcy są więc zatrudniani jako konsultanci i szkoleniowcy w firmach, które stają w obliczu przełomu. Z takimi sytuacjami bowiem wojskowi potrafią sobie radzić, wszak na tym polega ich praca ― nie tylko na polu bitwy, ale też przy usuwaniu skutków klęsk żywiołowych, wypadków, awarii.

Ten poradnik stanowi efekt kilkuletniej współpracy szkoleniowej i doradczej dwojga autorów: związanej z biznesem Ewy Wilmanowicz i żołnierza sił zbrojnych, pułkownika Krzysztofa Leszczyńskiego. Zgromadzona przez nich wiedza dotycząca taktyk wojskowych i możliwości zastosowania ich w biznesie przyda się zarówno freelancerom, jak i właścicielom mniejszych i większych firm, a także międzynarodowych korporacji.

Mamy nadzieję, że opisane przez nas narzędzia, techniki i instrukcje pomogą Ci podnieść wyniki, wypracować nowe rozwiązania, a także budować wartość nazwiska i marki firmy poprzez realne odpowiadanie na potrzeby Twoich interesariuszy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

W monografii dokonano szczegółowej analizy zagadnień z zakresu przywództwa organizacyjnego, władzy, wpływu społecznego i społeczeństwa obywatelskiego. Starano się w niej połączyć wiedzę z różnych dyscyplin i subdyscyplin naukowych, choć jest ona osadzona w naukach o zarządzaniu i jakości. Główne cele pracy to identyfikacja i interpretacja kluczowych wartości i kompetencji liderów lokalnych oraz uwarunkowań wewnątrz- i zewnątrzorganizacyjnych w społeczeństwie obywatelskim w Polsce, a także zaproponowanie własnych rozwiązań koncepcyjnych, szczególnie wypracowanie autorskiego modelu przywództwa organizacyjnego lidera lokalnego. Wielozakresowe jakościowo-ilościowe badania empiryczne liderów lokalnych przeprowadzono w organizacjach z trzech sektorów gospodarki – publicznego (samorządowego), prywatnego i pozarządowego. Uzyskane wyniki poddano analizie opisowej i korelacyjnej. Monografia zawiera pierwszą tak dogłębną analizę omawianej problematyki i stanowi ważną pozycję dla osób, których zainteresowania naukowe oscylują wokół obszaru przywództwa.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Najtrudniejsze w życiu co jest, to zmienić zdanie o sobie - że MOGĘ. JA TO ZROBIŁEM. ZMIENIŁEM SIĘ. Stworzenie dobrej i bezpiecznej przyszłości, to wzięcie odpowiedzialności za swoje życie. Wejście na swoją ścieżkę i samodzielne zarządzanie swoimi zasobami, wyznaczenie wizji i działanie z poczuciem misji, to fundamenty każdej rozwiniętej osobowo jednostki. JA TO ZROBIŁEM. Lider wyznacza kierunek w którym pragnie się rozwijać, towarzyszy innym i wspiera ich w działaniach. JA TO ROBIĘ. Tworzy i rozwija zespół partnerów i współpracowników, bo takie modele pracy przez następne lata będą kreowały przyszłość, dlatego umiejętności liderskie, zarządzanie zespołem, budowanie relacji, wyznaczanie i osiąganie celów to klucz do przywództwa. JA TO ROBIĘ. Dlatego powstał ten program rozwoju osobistego, abyś stał się dla siebie przywódcą i sobie całkowicie zaufał. Wiem też, że mówić jest każdemu łatwo, gorzej z realnym życiem. Jednak JA TO ZROBIŁEM. Zatem proszę Cię o zaufanie - poznaj ten wyjątkowy materiał, on naprawdę może ci pomóc stać się bardzo dobrym, wzorowym liderem, przełamać wewnętrzne opory i wejść na fantastyczną ścieżkę życia. Ten program nauczy Cię - kompetencji i zadań lidera - jak nabyć tożsamość i mentalność liderską - jak zmienić oprogramowanie umysłu - postawy - jak być wzorem dla innych - wytyczania kierunku działania i rozwoju organizacji - głównych zadań lidera - umiejętności budowania relacji z zespołem - tworzenia i wdrażania planów rozwojowych Jeżeli: - chcesz zacząć sobie ufać i na sobie polegać - chcesz budować zespół, a nie wiesz jak się do tego zabrać; - rozpadają Ci się relacje w zespole, nie dołączają do Ciebie wartościowi ludzie; - nigdy nikomu nie przewodziłeś; - jesteś Liderem, a chcesz wznieść się na najwyższy poziom; - działasz w biznesie rekomendacyjnym, lub masz jakikolwiek zespół; - nie wiesz jak zarządzać zespołem; - chcesz się nauczyć jak dzielić podejście zadaniowe a relacyjne, to ten program jest absolutną koniecznością. Dla kogo: - dla wszystkich ludzi którzy budują zespoły lub chcą budować profesjonalnie - dla liderów, kandydatów na liderów, kierowników, menadżerów; - dla każdej osoby, która chce wziąć odpowiedzialność za siebie i tworzyć zespoły z innymi osobami, złączone we wspólnym celu. Fantastyczny program rozwojowy i przemiany osobistej, obowiązkowy dla aktywnych i ambitnych ludzi, którzy pracują z innymi przy różnych projektach, przewodzą, zarządzają, rekrutują, podejmują ważne życiowe decyzje.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jednym z twierdzeń najczęściej powtarzanych przez teoretyków i praktyków zarządzania jest to mówiące, że ludzie są najważniejszym zasobem organizacji, warunkującym jej przetrwanie i rozwój. Jednocześnie jest to też bezsprzecznie jeden z najtrudniejszych dla menedżerów obszar zarządzania - z uwagi na nieprzewidywalność i ograniczoną sterowalność całego społecznego podsystemu organizacji. W obliczu tego wyzwania poszukiwane są skuteczne praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Menedżerowie pełnią w tym procesie bardzo ważną funkcję. Dążą do przywództwa, podejmują próby tworzenia skutecznych systemów motywowania oraz wykorzystują zróżnicowane narzędzia zarządzania kadrami, a wszystko to w imię budowania kapitału ludzkiego. Co ciekawe - te starania nie zawsze jednak przynoszą oczekiwane skutki. Ukształtowany z czasem charakter relacji przełożony – podwładny może okazać się bardziej lub mniej proefektywnościowy. Tworzenie skutecznych systemów motywowania i wspieranie zaangażowania pracowników w warunkach różnorodności postaw i nietrwałości struktur organizacyjnych wynikającej ze zmienności otoczenia są wciąż uznawane za największe wyzwania współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi. Ludzie różnie interpretują te same bodźce, a zatem celowe działania skutkują wielością indeterministycznych, trudnych do przewidzenia zmian w całej organizacji. Ostatecznie pojawiające się paradygmaty nierzadko nie znajdują potwierdzenia w praktyce organizacyjnej, przepełnionej wieloma sprzecznościami. Należy pogodzić się chyba z faktem, że paradoksy są wpisane w rzeczywistość organizacyjną, której uczestnicy wciąż balansują pomiędzy dychotomicznymi wyborami, często wykluczającymi się, ale też w rezultacie uzupełniającymi istotę trwania i rozwoju. Niniejsza publikacja to zestawienie różnorodnych artykułów przygotowanych na potrzeby Szkoły Letniej Zarządzania 2016, zatytułowanej „W świecie paradoksów i paradygmatów zarządzania”. Opracowania są utrzymane w optyce postaw, zachowań i relacji pomiędzy ludźmi w organizacji, a główne perspektywy rozważań obejmują: 1) przywództwo i role menedżerskie, 2) kompetencje pracownicze, 3) kapitał ludzki oraz 4) wybrane praktyki zarządzania kadrami, głównie nakierowane na motywację i zaangażowanie pracowników. Żywimy nadzieję, że lektura po-może czytelnikom nieco lepiej odnaleźć się w świecie paradoksów i paradygmatów ludzkiej strony zarządzania. Ewa Głuszek, Sylwia Stańczyk
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 06:44:03

Spraw, by ludzie:

  • w pełni Ci ufali
  • wierzyli Twoim opiniom i decyzjom
  • chcieli za Tobą podążać

Prawdziwy lider, czyli jaki?

Co czyni wielkich przywódców inspirującymi? Z jakiego powodu jednych szefów uznajemy za świetnych, a innych za zupełnie przeciętnych? Dlaczego tylko niektórych mówców odbieramy jako autentycznych i przekonywających? Wielkich przywódców, świetnych szefów i przekonywających mówców łączy kilka cech: wszyscy ci ludzie są pewni siebie i działają ze spokojem nawet wtedy, gdy pozostają pod presją. Wiedzą, co robić w trudnych sytuacjach, i dają przykład innym. Komunikują się elokwentnie, jasno i precyzyjnie. Innymi słowy, każdego z nich można określić mianem prawdziwego lidera. Takiego, po którym od razu widać, że potrafi wywierać wpływ.

Executive presence, z angielskiego prezencja przywódcza, jest właśnie tym czymś, co pozwala porywać za sobą ludzi, przemawiać do nich, inspirować ich i sprawiać, by podążali za przywódcą pełni spokoju i zaufania. Nie ma znaczenia, kim jesteś ― politykiem, dyrektorem szkoły, właścicielem firmy, menedżerem w prywatnej firmie, wykładowcą na uczelni lub wschodzącą gwiazdą show-biznesu ― jeśli jednym z Twoich naczelnych zawodowych zadań jest liderowanie, musisz przede wszystkim nauczyć się intencjonalnie kształtować swój wizerunek.

Na stronach tej książki znajdziesz odpowiedź na pytanie, jak to skutecznie zrobić.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Bo życie jest po to, żeby sobie z nim radzić (systemowo)!

Nieuchronnie nadciągające terminy, kłopoty w pracy, komplikacje w życiu prywatnym - wszystkie te problemy mają ze sobą coś wspólnego. Wolelibyśmy ich uniknąć, a skoro już się pojawią, chcielibyśmy je jak najszybciej rozwiązać. Prędko i skutecznie. O ile to możliwe, również definitywnie - tak, by się już nigdy nie powtórzyły. Czy to wykonalne? Cóż, stuprocentowej gwarancji nie ma, ale... Tomasz Król podszedł do zagadnienia systemowo i opracował metodę rozprawiania się z kłopotami, która naprawdę działa. Wypróbował ją najpierw na samym sobie (trzykrotnie), a potem sprawdzał raz po raz w codziennej pracy z klientami, rozwiązując problemy techniczne, jakościowe i logistyczne. Wdrożył ją we własnej firmie, zwielokrotniając zyski. Ciekawe, prawda?

Metoda opracowana przez autora działa u każdego, kto jest wystarczająco zmotywowany, by zmienić swoje życie - poprawić jakość swojej pracy, zwiększyć własną wydajność, spłacić długi, popchnąć do przodu karierę, naprostować prywatne relacje. Z kolejnych lekcji kursu dowiesz się, jak efektywnie podejść do tematu - tak, by znaleźć rozwiązanie i wprowadzić je w życie.

W dwunastu krokach, które Tomasz Król nazwał Zegarem Rozwiązywania Problemów, zawiera się systemowe podejście do wyzwań, które zwykliśmy nazywać "problemami". Autor proponuje, by nie zamiatać pod dywan, lecz stanąć z kłopotem oko w oko - zidentyfikować, na czym on naprawdę polega, poszukać jego źródeł, przeanalizować go i opisać, a następnie potraktować rozwiązanie problemu jako cel do osiągnięcia i konsekwentnie do niego dążyć. Aż do szczęśliwego finału. Definitywnego rozprawienia się z kłopotem.

Kurs powstał w ramach wydania książki Tomasza Króla "Zegar rozwiązaywania problemów".

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Man-agement Forum”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana – podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, a także przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność przedsiębiorstw w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju ich samych, ale także gospodarki. W pierwszym artykule zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach high-tech, które po¬kazały, że im bardziej zróżnicowany podmiotowo jest ich potencjał relacyjny oraz im bardziej korzystne są poszczególne relacje, tym silniej firmy współpracują z podmiotami zewnętrznymi w zakresie tworzenia nowych technologii oraz tym większa jest ich zdolność do tworzenia, wdrażania i komercjalizacji innowacji. Tematem kolejnego opracowania jest zmienność modelu biznesowego. Przedstawiono w nim propozycję – będącą efektem badań empirycznych – czynników ilościowych i jakościowych umożliwiających określenie zmienności modelu. Zaprezentowana w artykule koncepcja powinna ułatwić planowanie i wdrażanie zmian w modelu biznesowym innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii oraz językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji (fragment) Tematem organizującym treść artykułów tego zeszytu Przeglądu Socjologicznego jest szeroko pojmowana problematyka wsparcia społecznego. Świadczenie i otrzymywanie wsparcia w ramach kontaktów społecznych przebiega w określonej przestrzeni społecznej, a jeśli dotyczy podstaw bytowych w przestrzeni socjalnej. W ostatnich latach wskutek obserwowanego kryzysu zabezpieczających funkcji dwóch podstawowych struktur społecznych: rodziny i państwa oraz postępującej indywidualizacji życia i pauperyzacji znaczących grup społecznych, zachowania pomocowe, poprzez które członkowie społeczeństwa zaspokajają bardziej lub mniej podstawowe potrzeby, zyskują na znaczeniu. Studia podejmowane w ramach socjologii, gerontologii, polityki, pedagogiki społecznej, a także ekonomii ujawniają różne kierunki ich refleksji, dylematy badawcze i sposoby analizy problemu: wzorów i determinant zachowań pomocowych. Składające się na niniejszy tom artykuły dotyczą teoretycznych i empirycznych aspektów współczesnych studiów nad sieciami społecznymi, których treścią jest oferowanie lub świadczenie pomocy jednostkom w ramach ich różnych bezpośrednich kontaktów oraz w ramach struktur o zróżnicowanym poziomie ich zorganizowania, o różnym zasięgu przestrzennym. Rozważania podjęte w tym tomie cechuje pluralizm problemów badawczych, sposobów ich konceptualizacji, prezentacji, zastosowanych przez autorów podejść metodologicznych oraz zbiorowości społecznych, których potrzeby i dostęp do wsparcia uczyniono przedmiotem analizy. Wśród zbiorowości badanych są nie tylko grupy i kategorie społeczne powszechnie uznane jako doświadczające wielorakich deficytów i wymagające pomocy (żyjący w biedzie, osoby w podeszłym wieku), ale także środowiska, które wykazują tendencje do samoorganizowania się (np. środowiska lokalneosiedli, stowarzyszenia migrantów).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W zbiorze artykułów składających się na ten kwartalnik zawarto wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Stanowią one rezultat badań podstawowych oraz wdrożeniowych prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich takich przykładowo, jak: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Uniwersytet Zielonogórski, Akademia Zamojska, Akademia Leona Koźmińskiego Warszawie oraz Małopolska Wyższ Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Kwartalnik jest ukierunkowany na współczesną tematykę i wciąż pojawiające się nowe problemy, ze zwróceniem szczególnej uwagi na: wpływ pandemii koronawirusa na sytuację makroekonomiczną Polski, na kondycję finansową jednostek samorządu terytorialnego, czy na rentowność firm i stopę wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy; na zagadnienie jakości i kosztów jakości w strategii przedsiębiorstwa, koszty jakości w systemie zarządzania przedsiębiorstwem w kontekście zróżnicowanego rozwoju, jak również na prezentację arkusza oceny zarządzania jakością w firmie, jako narzędzia koncepcyjnego badania jakości; na wyeksponowanie specyfiki zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach rodzinnych i społecznych; na skutki ekonomiczne i finansowe wprowadzenia nowych produktów na rynku finansowym, takich przykładowo jak kryptowaluty i inne. Autorzy w swych dziełach nie udzielają rad i nie przekazują stanowczych opinii, odpowiedzi, lecz prezentują własne rezultaty badań, spostrzeżenia, wyniki badań poprzedników oraz skromnie zadają fundamentalne pytania: Czym jest zarządzanie różnymi zasobami w nowych warunkach? Co stanowi jego treść? Jakie jest jego instrumentarium badawcze? Nie zawsze znajdujemy odpowiedzi na te pytania, za to pojawiają się inspiracje do głębszych rozważań na temat problemów zglobalizowanego świata i roli, jaką odgrywa w nim człowiek oraz jego praca.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej