Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(89)
ebookpoint BIBLIO
(29)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(85)
E-booki
(35)
Audiobooki
(14)
Publikacje naukowe
(9)
Dostępność
dostępne
(80)
tylko na miejscu
(71)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(67)
Wydział Politechniczny
(1)
Czytelnia Główna
(69)
Czytelnia WP
(2)
WG Wolny Dostęp
(13)
Autor
Wołejszo Jarosław
(6)
Dondziłło Grzegorz
(4)
Kieżun Witold (1922- )
(4)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(3)
Jeznach Andrzej
(3)
Lipa Michał
(3)
Pawłowski Konrad
(3)
Bakalarz Dariusz
(2)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(2)
Blikle Andrzej Jacek
(2)
Borówka Ewa
(2)
Chmielecki Michał
(2)
Fugiel Marcin
(2)
Głogowski Bartosz
(2)
Haromszeki Łukasz
(2)
Karaszewski Robert
(2)
Kopczewski Michał
(2)
Kowalczyk Marcin
(2)
Koźmiński Andrzej K
(2)
Kożusznik Barbara
(2)
Lencioni Patrick (1965- )
(2)
Michalak Robert
(2)
Mikurenda Katarzyna
(2)
Polko Paulina
(2)
Polko Roman (1962- )
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Staniszewski Marek
(2)
Staszczak Michał (1975- )
(2)
Witkowska Magda
(2)
Wojnowski Kazimierz
(2)
Śmiałek Mirosław
(2)
Śmiałek Mirosław J
(2)
Adair John
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Albigowski Marek
(1)
Alexander Bevin
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Avery Gayle C
(1)
Babin Leif
(1)
Bacon Terry R. (1947- )
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Baranowski Marian
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bekier Adam
(1)
Berholdt Beata
(1)
Bjerke Björn (1941- )
(1)
Blikle Andrzej (1939- )
(1)
Bochenek-Cichoń Katarzyna
(1)
Bokacki Robert St
(1)
Bortnowska Małgorzata
(1)
Boyatzis Richard E
(1)
Bąk-Grabowska Dominika
(1)
Błaż Agata
(1)
Cagan Marty
(1)
Cardona Pablo
(1)
Caruso David R
(1)
Chudzio Anna Emilia
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Ciampa Dan
(1)
Collingwood Harris
(1)
Conger Jay Alden
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czech Marcin
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Czerwiński Marek
(1)
De Pree Max
(1)
Dembkowski Sabine
(1)
Doroba Anita
(1)
Drewniany Rafał
(1)
Drucker Peter F
(1)
Drzewiecki Sebastian
(1)
DuBrin Andrew J
(1)
Dudek Zenon Waldemar
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Eckes George
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Eichelberger współpraca Wojciech
(1)
Eldridge Fiona
(1)
Fischer-Wright Halee
(1)
Fowler Susan (1951- )
(1)
Fołtyn Hanna
(1)
Frankel Lois P
(1)
Galek Jerzy
(1)
García-Lombardía Pilar
(1)
Gawłowski Szczepan
(1)
Gitling Maciej
(1)
Goleman Daniel
(1)
Grabiak-Pasiok Joanna
(1)
Grosse Tomasz Grzegorz (1968- )
(1)
Grygiel Grażyna
(1)
Grzesik Katarzyna
(1)
Gulak-Lipka Patrycja (1982- )
(1)
Górczyńska Agnieszka
(1)
Głogowska Małgorzata
(1)
Hajdukiewicz Agnieszka
(1)
Harvard Business Reviev Polska
(1)
Hatch Mary Jo
(1)
Hesselbein Frances
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(56)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(123)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(123)
angielski
(1)
Temat
Przywództwo
(76)
Zarządzanie
(22)
Kadry
(7)
Menedżerowie
(7)
Personel
(7)
Dowództwo wojskowe
(6)
Uzdolnienia kierownicze
(6)
Przywództwo polityczne
(5)
Zachowania w organizacji
(5)
Grupy robocze
(4)
Planowanie strategiczne
(4)
Prakseologia
(4)
Sukces
(4)
Szefowie przedsiębiorstw
(4)
Kultura organizacyjna
(3)
Kultura przedsiębiorstwa
(3)
Organizacja
(3)
Przywództwo edukacyjne
(3)
Skuteczność organizacyjna
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Autorytet
(2)
Coaching
(2)
Etyka biznesu
(2)
Geopolityka
(2)
Innowacje
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja w organizacjach
(2)
Kształcenie
(2)
Marketing
(2)
Motywacja pracy
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Przywództwo w edukacji
(2)
Siły zbrojne
(2)
Socjologia organizacji
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Strategia
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(2)
Zaufanie
(2)
Analiza danych
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia teologiczna
(1)
Asertywność
(1)
Big data
(1)
Bitwy
(1)
Biznesmeni (kobiety)
(1)
Business Intelligence
(1)
Charyzmat
(1)
Demokracja
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dowodzenie (wojsko)
(1)
Dynamika grup
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Edukacja
(1)
Ekonomia i polityka
(1)
Etyka
(1)
Etyka w dowodzeniu
(1)
Etyka w zarządzaniu
(1)
Etyka żołnierska
(1)
Filozofia polityki
(1)
Generałowie
(1)
Historia
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Integracja europejska
(1)
Jakość totalna
(1)
Kadry wyższe
(1)
Kobiety
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Konflikt (socjologia)
(1)
Konkurencja
(1)
Kontrola (psychologia)
(1)
Kultura
(1)
Kultura polityczna
(1)
Machiavelli, Niccolo (1469-1527)
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring (praca)
(1)
Moralność
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie wojskowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Negocjacje
(1)
Organizacja pracy
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Partie polityczne
(1)
Patriotyzm
(1)
Planowanie kariery
(1)
Praca
(1)
Praworządność
(1)
Prosumpcja
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przestrzeń
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(1)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Monografia
(4)
Raport z badań
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(7)
Edukacja i pedagogika
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
124 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Czas trwania: 12:02:23

VUCA menedżerze! Witaj w nowej, niepewnej rzeczywistości

Witaj, zanurz się w niej i nie utoń. Co więcej - pływaj skutecznie i kieruj innymi tak, by i oni nie utonęli - ani Twoi pracownicy, ani Twoja firma. Termin VUCA odnosi się do działania w świecie XXI wieku, w którym "stare, dobre czasy" przewidywalności, stabilności, równomiernego wzrostu i braku spektakularnych niespodzianek od losu włożyć należy między historyczne bajki. Dziś rządzi niepewność i nieprzewidywalność, a kolejne tzw. "czarne łabędzie", czyli zdarzenia nieprawdopodobne, jak pojawienie się pandemii wywołanej wirusem COVID, wydają się być już tylko kwestią czasu... Jak w tej sytuacji funkcjonować jako lider, osoba odpowiedzialna za dobrostan i rozwój firmy oraz ludzi w owej firmie zatrudnionych?

W książce znajdziesz m.in.:

  • 10 sposobów na sprawne przywództwo w świecie VUCA
  • 15 wskazówek dotyczących zarządzania wirtualnymi zespołami
  • 25 zachowań zwycięskich zespołów
  • 60 narzędzi i modeli przydatnych przy podejmowaniu decyzji, kreowaniu wizji przywództwa, samoocenie lidera, rekrutacji, we współpracy w zespole, w zarządzaniu zmianą i budowaniu zwinności w organizacji

Moja książka jest efektem wielu poszukiwań w literaturze przedmiotu, przeglądów badań, rozmów z ekspertami i przedstawicielami świata biznesu oraz doświadczeń własnych. Najistotniejszymi czynnikami osiągnięcia długotrwałego sukcesu organizacji w świecie VUCA jest nowoczesne przywództwo, sprzyjająca uczeniu się kultura organizacyjna oraz zwinne zarządzanie zmianą i na tych elementach oparta jest książka. Mam nadzieję, że pomoże ona w lepszym podejmowaniu decyzji oraz przyniesie otuchę w niepewnych czasach. Książka stanowi zbiór wskazówek, ale nie gotowych recept sprawdzających się zawsze i we wszystkich warunkach, gdyż w świecie VUCA nic nie jest "na pewno" i na zawsze.

ze wstępu

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Praca jako uniwersalny i centralny programator ludzkich działań ulega istotnym przemianom ze względu na zmiany w otoczeniu i wewnątrz organizacji. Organizacje przyjmują nowe struktury, sprzyjające efektywnemu realizowaniu pracy. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wywołują potrzebę innych niż dotychczas metod podziału i organizacji pracy, odmiennych sposobów zarządzania i kontroli. Następują zmiany form organizacji pracy i zatrudnienia w zakresie kontroli procesów pracy. Zmienia się też pracownik wykonujący pracę. Miejsca starszych pracowników zajmują pracownicy młodego pokolenia, mający odmienne oczekiwania wobec pracy i pracodawcy. Wymusza to potrzebę rozwoju przywództwa w organizacjach i nowego podejścia do motywowania pracowników. Wymienione przeobrażenia wymagają innego podejścia do zarządzania pracą. Zagadnieniom tym poświęcona jest monografia, która nawiązuje do zarządzania pracą w zmieniających się uwarunkowaniach funkcjonowania organizacji.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sztuka myślenia strategicznego
  • teorie
  • rysunki
  • narzędzia
  • inspiracje
  • rozwiązania
  • niespodzianki

Twój atlas strategiczny. Legenda

Inspiracja
Zafascynowany ideami myślenia lateralnego Edwarda de Bono autor stworzył książkę niezwykłą -- przejrzystą, inspirującą i całkowicie hipnotyzującą. Zamiast tworzyć kolejne opasłe tomiszcze na temat strategii marketingowych i reklamowych, postanowił napisać i narysować atlas strategii kreatywnych.

Teoria
Strategia we współczesnym rozumieniu jest odpowiednim doborem środków i metod dla osiągnięcia założonego celu. To dziś jedno z kluczowych pojęć wszędzie tam, gdzie istotna jest skuteczność prowadzonych działań -- poczynając od polityki, na marketingu kończąc.

Technika
Kolejne strony wypełniają sugestywne przykłady z fizyki, biologii, kodeksu bushido i wielu innych dziedzin, dyscyplin lub światopoglądów, dalekich na pozór od strategii marketingowych, jednak doskonale wyrażających strukturę omawianego zagadnienia strategicznego.

Agenda
Drogi Czytelniku, to książka, która powstała tylko i wyłącznie po to, by służyć Ci w Twojej codziennej pracy, kierować Twoje myśli w stronę niezwykłych rozwiązań, inspirować, gdy potrzeba Ci natchnienia i wytchnienia.

Może
Może nawet rozmyślając nad jednym z modeli, przyśniesz na chwilę nad klawiaturą laptopa i znajdziesz rozwiązanie problemu, który Cię dręczy?

Autor
Z wykształcenia filozof, od dwunastu lat zajmuje się komunikacją marek. W tym czasie pełnił obowiązki dyrektora strategicznego w agencjach: TJ PARTNER, Gruppa 66 Ogilvy, Euro RSCG. Obecnie członek zarządu ds. strategii w grupie Young & Rubicam Brands oraz szef niezależnej struktury doradczej BAV Consulting. Prowadził wykłady lub zajęcia związane z zarządzaniem, marketingiem i reklamą w projektach szkoleniowych, organizowanych przez: Harvard Business Review Polska, Szkołę Strategii Marki przy SAR, Wyższą Szkołę Komunikowania i Mediów Społecznych im. J. Giedroycia, Szkołę Mistrzów Reklamy. Autor kilkudziesięciu artykułów związanych z zarządzaniem marką, marketingiem i komunikacją reklamową.

Wywiad z autorem książki >>

Patron medialny:

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Albowiem można zaobserwować, że ludzie w różny sposób zdążają do celu, jaki każdy ma przed sobą, to jest do sławy i bogactwa: jeden oględnie, inny gwałtownie, jeden przemocą, inny podstępem, jeden cierpliwie, inny niecierpliwie -- a każdy tymi różnymi sposobami może tam dojść.
Niccoló Machiavelli, Książę

Gdyby w Twoim otoczeniu łatwe do przewidzenia było powiązanie przyczyn i skutków, gry konkurencyjne zawsze odbywały się zgodnie z zachowaniem zasad fair play, działania konsumentów cechowały racjonalizm i zdrowy rozsądek, światowa ekonomia nie płatała figli w najmniej odpowiednich momentach, a wolny rynek charakteryzował się wiecznym ładem, przejrzystą strukturą i ustalonymi zasadami, właśnie wtedy nie potrzebowałbyś strategii. I tylko wtedy.

Twój światopogląd strategiczny powstaje w warunkach chaosu, nieładu i braku uporządkowania. Przeszłość w żaden sposób nie pomaga w zrozumieniu sytuacji obecnej, nie mówiąc już o próbie przewidzenia tego, co może zdarzyć się jutro. Żyjesz w rzeczywistości pełnej napięć, niepewności i oczekiwania na nieznane. W rzeczywistości fascynującej i wymagającej. W świecie, w którym albo Ty przechytrzysz rynek, albo on przechytrzy Ciebie. Każda decyzja, posunięcie czy nawet ruch jedynie zwiększają ogólne zamieszanie. Co więc powinieneś zrobić? Czekać, aż wszystko minie? Nie minie. Walczyć wręcz? Zawsze znajdą się silniejsi. Przekonywać i tłumaczyć? Wszędzie roi się od słów. Rozwiązanie jest jedno... Fortel!


Od strategii do działania:
  • akcja i jej konsekwencje, czyli filozofia czynu;
  • manewr taktyczny jako część strategicznego myślenia;
  • porażka i niepowodzenie szansą na sukces;
  • zdobywanie przewagi nad konkurencją;
  • relacje z konsumentami i prosumentami (klientami trochę bardziej...);
  • różne rodzaje strategii i podejmowanych aktywności.

Autor o swojej książce >>



Patroni medialni:
Nowoczesna Firma, Media Run, Stowarzyszenie komunikacji marketingowej, Pomorski-Biznes.pl, Brief

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 05:53:05

Każdego dnia podejmujemy decyzje w odniesieniu do osobistego zestawu założeń i wartości. To one kształtują nasz styl przywództwa i podejście do niego. Czy faktycznie są słuszne? Czy tylko nam się wydaje, że takie są?

Dziś w dążeniu do tego, by efektywnie kierować firmą i zbudować świetny, zmotywowany zespół, nie ma miejsca na uczenie się na własnych błędach. Dzięki tej książce, będącej owocem bogatego doświadczenia autora, poznasz odpowiedzi na najważniejsze pytania nurtujące tych, którzy przewodzą innym. Z pewnością docenisz tę publikację, jeśli lubisz praktyczne podejście i poszukujesz wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie. Skorzystaj z nich, by dzień po dniu stawać się lepszym liderem!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Celem opracowania jest systematyzacja wybranych zagadnień tworzących głównie społeczny wymiar koncepcji ZZZL rozpatrywanych w kontekście pochodzenia analizowanej koncepcji oraz roli i architektury systemu HRM. Ponieważ problematyka ZZZL jest obszerna i wielowątkowa, w monografii skoncentrowano się na prezentacji najważniejszych kwestii. Ze względu na to, że jednym z głównych filarów ZZL jest rozwój personelu, autorzy omawiają w książce zagadnienia kształtowania tzw. kompetencji przyszłości oraz zrównoważonego przywództwa. Poruszają także rzadko eksplorowany w kontekście ZZL temat dotyczący kreowania form zatrudnienia. Aby osiągnąć przyjęty cel, dokonują analizy zagranicznej i krajowej literatury przedmiotu, a także posługują się wynikami badań wtórnych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Celem monografii jest prezentacja aspektów, czynników i komponentów kształtujących zarządzanie talentami w organizacji. Obecna sytuacja, zdeterminowana dynamicznie zachodzącymi zmianami, okazała się względnie stabilna do czasu pojawienia się i rozwoju epidemii koronawirusa oraz ukształtowania się nowej rzeczywistości geopolitycznej od początku wojny w Ukrainie. W tej rzeczywistości zagadnienia opisane w opracowaniu nabierają zupełnie nowego znaczenia. Publikacja jest skierowana do osób zainteresowanych problematyką zarządzania talentami i kompetencjami, przywództwa i szeroko rozumianego rozwoju pracowników w organizacji - badaczy i praktyków - oraz wszystkich tych, którzy zainspirowani nią chcieliby pogłębić swoją wiedzę w danej dziedzinie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 03:55:45

Pewny (siebie) menedżer w niepewnych (czegokolwiek) czasach

Oto przewodnik przeznaczony dla liderów i menedżerów, którzy szukają recept na to, jak budować autentyczne relacje w swojej organizacji w czasach nacechowanych niepewnością, płynnością i rezygnacją z bezpośrednich kontaktów na rzecz spotkań online. Lider wystarczająco dobry łączy perspektywę naukową i praktyczną, oferuje szereg narzędzi i rozwiązań gotowych do tego, by od razu wdrożyć je we własnej firmie.

W książce znajdziesz relacje z placu boju, doświadczenia organizacji, które zostały zmuszone do działania w sytuacji kryzysu i sobie z nim poradziły - dzięki konkretnym zachowaniom, odpowiednim sposobom komunikacji i skierowanemu we właściwą stronę myśleniu liderów. Autorzy, psycholog i socjolog organizacji oraz lider i dyrektor zarządzający, odsłonią przed Tobą kluczowe paradoksy biznesowego przywództwa i wskażą, jak się od nich uwolnić, by stać się liderem skutecznym. Wystarczająco dobrym w złych czasach niepewności. A to bardzo dużo.

Uwaga! Wskazówki zawarte w poradniku można zastosować zarówno w małym biznesie, jak i w start-upach i międzynarodowych korporacjach!

Zajrzyj na stronę książki!

Posłuchaj audiobooka:

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Myśl finansowa rynków wschodzących

Obiegowa i traktowana niemal jak dogmat opinia o światowych finansach każe nam wierzyć, że Stany Zjednoczone i inne rozwinięte kraje mają w tej dziedzinie monopol na innowacje. Jak zatem wyjaśnić taką oto sytuację, o której w zamieszczonym w tej książce wywiadzie wspomina Wojciech Sobieraj, współtwórca i prezes Alior Banku? Relacjonuje nam typowy obrazek z konferencji poświęconej innowacjom w usługach finansowych: gdy przemawia gość z Polski czy Turcji, sala jest pełna, tymczasem wystąpienia Brytyjczyków czy przedstawicieli innych „wiodących” światowych gospodarek traktowane są jak przerywnik. Dobry moment na wykonanie zaległych telefonów, czy odpisanie na maile...
Polska na ogół wypada źle w ogólnych rankingach innowacyjności w gospodarce. Z jednym wyjątkiem. Twórczy okazuje się rodzimy sektor finansowy. Krzysztof Rybiński napisał tę książkę właśnie po to, by pokazać, jak wiele ciekawych, korzystnych dla klienta rozwiązań pojawia się w sektorze usług finansowych w krajach rozwijających się, szczególnie w Polsce. Ponadto stara się rozwikłać zagadkę: jak do tego doszło i co było kluczowe dla spektakularnych sukcesów polskich przedsiębiorstw z tego sektora?
W książce znajdziesz wywiady z twórcami, właścicielami lub prezesami pięciu firm świadczących usługi finansowe. Nad fenomenem tej szczególnej polskiej innowacyjności zastanowimy się więc wspólnie z Wojciechem Sobierajem (Alior Bank), Mateuszem Morawieckim (BZ WBK), Marcinem Pióro (Cinkciarz.pl), Sławomirem Lachowskim (mBank) oraz Jakubem Zabłockim (XTB). Natomiast rozmowa z Markiem Rosińskim — partnerem zarządzającym kancelarii Baker & McKenzie — pokazuje, co trzeba w Polsce zmienić, aby eksplozja innowacyjności nastąpiła w całej gospodarce.


Prof. Krzysztof Rybiński — jeden z najbardziej znanych polskich ekonomistów. Karierę zawodową rozpoczynał jako informatyk w Japonii, potem był głównym ekonomistą kilku banków, wiceprezesem NBP, gdzie pod jego nadzorem zmieniono sposób inwestowania rezerw dewizowych, dzięki czemu Polska w ciągu dwóch lat zarobiła dodatkowo miliard dolarów. Był członkiem Komisji Nadzoru Finansowego, partnerem w globalnej firmie doradczej i członkiem wielu rad nadzorczych. W latach 2010-2015 był rektorem Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie. Obecnie jest rektorem New Economic University w Almaty w Kazachstanie (www.neu.edu.kz). Prowadzi też własną firmę doradczą. W 2012 roku został wybrany przez polskich przedsiębiorców najczęściej słuchanym przez nich ekonomistą. Regularnie występuje w telewizji, pisuje felietony do krajowych dzienników i tygodników, jego artykuły ukazują się też w „Financial Times”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 14:43:12

Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance >> PRZECZYTAJ


Przywództwo, które inspiruje

Sir Ernest Shackleton żył w ciekawych czasach. Przełom wieków XIX i XX zapisał się w dziejach Antarktydy jako era heroicznych odkryć polarnych. Największa lodowa pustynia świata skupiała narodowe i osobiste ambicje wielu podróżników i odkrywców. Śmiałkowie, na czele wieloosobowych ekspedycji, próbowali wytyczyć drogę na biegun południowy i poznać sekrety szóstego kontynentu. Niestety, Antarktyda pokonywała ich jednego po drugim. Statki polarników grzęzły w lodowych krach na wiele miesięcy, a załogi, głodne i wycieńczone, traciły ducha i życie. W 1914 roku kierująca się do Zatoki Vahsela wyprawa Endurance również nie zdołała dotrzeć do kontynentu. Utknęła w lodzie. Załoga uwięziona na Morzu Weddella stoczyła legendarny bój o przetrwanie. Wbrew przeciwnościom losu nikt nie zginął. Wszyscy wrócili do domu. Pytani po latach o tajemnicę sukcesu, odpowiadali krótko: Shackleton.

Historia irlandzkiego odkrywcy i jego statku to ponadczasowa opowieść o niezwykłym i inspirującym przywództwie. O liderze, który dzięki swoim umiejętnościom i określonym strategiom zarządzania potrafił zjednoczyć wokół siebie ludzi i oszukać antarktyczne przeznaczenie.

Poznaj losy wyprawy Shackletona, przyjrzyj się fundamentom jego przywództwa i dowiedz się, jak możesz je wykorzystać w swojej codziennej praktyce lidera. Zdobądź umiejętności pozwalające wyprowadzić Twój zespół z każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 10:24:20

Menedżer z empatią ma trzy razy większy wpływ >> PRZECZYTAJ

Sukces firmy, która nie miała szefa >> PRZECZYTAJ

Prawdziwego lidera poznaje się w biedzie >> PRZECZYTAJ

Posłuchaj mistrzów, ale… idź własną drogą >> PRZECZYTAJ

Szefie, podziel się z nami władzą >> PRZECZYTAJ

Zosi samosi biznes nie znosi >> PRZECZYTAJ

Być jak Steve Jobs? A niby po co >> PRZECZYTAJ

Lider angażuje, nie rozlicza>> PRZECZYTAJ


Zarządzanie bez hierarchii i wspólna odpowiedzialność - mrzonka czy nowa realność?

10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organizacji, w której wszyscy będą w stanie pracować bez przełożonych. Udało się, jednak w praktyce wyszło, że jeśli system ma działać, pracownicy wciąż potrzebują szefa. Dlaczego?

Książka wyjaśnia ten paradoks: po co samozarządzającej się firmie szef?

Szef, którego szukamy. Rzecz o odpowiedzialności to książka, która bezstronnie i analitycznie opisuje new work, nowe praktyki zarządzania, znane też jako turkusowe. Kiedy o samozarządzaniu piszą praktycy, robią to zwykle ci, którzy wciąż aktywnie prowadzą firmy, szczerze cieszą się swoimi sukcesami. Zaimplementowanie "turkusu" w każdej firmie może przynieść zupełnie nieoczekiwane skutki uboczne. W najgorszym wypadku, co udowadnia ta książka, może nawet zagrozić stabilności biznesu.

Autor, który w poprzednich książkach przedstawił swoje motywy i drogę do zmian wprowadzanych w firmie, po ostatecznym przekazaniu jej sterów młodszemu pokoleniu zamyka tą pozycją cykl Szef, który... Podsumowuje doświadczenia, przygląda się krytycznie własnym decyzjom, sukcesom i błędom oraz przedstawia konkretny plan na stworzenie organizacji, która funkcjonuje i rozwija się nie tylko wtedy, gdy szef jest w pobliżu. Czyni to w żywej, fascynującej formie, opierając się na praktycznych przykładach z całego świata, lecz także sięgając po solidną wiedzę naukową.


Turkusowa samoorganizacja pracy, choć dla coraz większej liczby liderów stanowi metodę fascynującą i obiecującą, potrafiła niejednemu już przysporzyć problemów. Nie jest to metoda ani łatwa, ani też dająca się zastosować bez głębokiego przygotowania. Idea firmy życzliwej ludziom i planecie, zespołu pracującego bez nadzorców, budowanego na fundamencie zaufania i odpowiedzialności, jest bez wątpienia pociągająca. I jest też możliwa, co nie oznacza, że zrealizuje się sama ani że raz wdrożona, nie musi być pielęgnowana. Turkus to nie stan, ale proces.

Kolejną książkę Andrzeja Jeznacha gorąco polecam tym wszystkim, których pociągają i intrygują nadchodzące zmiany w obszarze nowych paradygmatów organizacji pracy.

prof. Andrzej Jacek Blikle, autor Doktryny jakości


Odważna, szczera i przenikliwa analiza idei i praktyki turkusowego zarządzania i samozarządzających się organizacji. Pozbawia ciężaru złudzeń, otwierając dzięki temu nowe, realistyczne perspektywy dla jakże pilnych wysiłków humanizowania ludzkiej pracy i biznesu. Konieczna lektura dla nowoczesnych przywódców.

Wojciech Eichelberger, psycholog, trener i doradca biznesu


W dzisiejszej rzeczywistości jakość zarządzania i osoba lidera nabrały szczególnego znaczenia. Zespół tworzą ludzie, ale to właśnie szef ma największy wpływ na to, czy zespół jest czymś więcej niż tylko sumą osób, które go tworzą. Jako pełniący funkcję szefa wyciągnąłem z książki Andrzeja wiele wniosków dla siebie, które będę wprowadzać w życie już od jutra. Wiele rozważań na temat leadership niekoniecznie znajduje potwierdzenie w rzeczywistości. Prawdziwy lider, działając w teraźniejszości, tworzy lepszą wersję przyszłości. Polecam książkę Andrzeja tym, którzy chcą być takimi szefami.

Marek Kamiński, podróżnik, filozof, przedsiębiorca, ekspert w sprawach motywacji i przywództwa, wykłada na najbardziej prestiżowych uczelniach i konferencjach na całym świecie


Od kilku dziesięcioleci literatura menedżerska i naukowa oferuje wiele rozważań i zaleceń, jaki rodzaj przywództwa należy stosować, aby być efektywnym i skutecznym liderem. Jednak naprawdę istotne jest to, że każdy z nas w swojej praktyce odkrywa właściwą drogę wyłącznie przez własne doświadczenie. Obecne przyspieszenie zmian rynkowych i społecznych daje nam doświadczenia, które powodują znaczące rozszerzenie naszej świadomości w zakresie tego, jakiego kierunku przywództwa oczekujemy i jaki powinniśmy sami oferować. W książce Andrzej fantastycznie analizuje i ilustruje główny obecnie trend, który też od kilku lat wiele polskich firm próbuje zaimplementować. Bardzo polecam książkę każdemu liderowi, który stanął na skrzyżowaniu dróg, gdy poprzednie modele przywództwa przestały działać!

Nikolay Kirov, Partner w Strategic Negotiators Kirov.pl oraz LifeEnergy.pl, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego


Szef, którego szukamy to barwna, świetnie napisana książka, pokazująca nowoczesny styl zarządzania na wielu różnych poziomach: wartości i odpowiedzialności, koncepcji teoretycznych i wielu "soczystych" przykładów oraz własnych doświadczeń Andrzeja Jeznacha. Szczególnie cenny jest przekaz książki: bezwarunkowy szacunek dla ludzkiej godności, poszukiwanie wspólnego sensu i dążenie do sukcesu we współodpowiedzialności. Takie podejście jest nie tylko etyczne, ale też skuteczne!

dr hab. Ryszard Praszkier, profesor w International Institute for Social & European Studies, skoncentrowany na badaniach dynamiki zmian społecznych, w szczególności tego, jakie czynniki powodują, że zmiany stają się trwałe i nieodwracalne.


Długo czekaliśmy na tę książkę, "zawieszeni" pomiędzy idealizmem "wyznawców turkusu" a zachowawczym pragmatyzmem zwolenników tradycyjnych paradygmatów zarządzania. Autor dowodzi, że merytokracja, partycypacja, poczucie wspólnoty, oparte na zaufaniu, głębokie delegowanie procesów decyzyjnych i uprawnień są możliwe i mogą przekładać się na wyniki firmy. Wymaga to jednak łączenia przytomności i realizmu "do bólu" z zaufaniem i wiarą, doboru właściwych ludzi i biznesowej pokory ― gdzie lider ma ego, jednak ego "nie ma jego".

Jacek Santorski, prof. hon. w Szkole Biznesu PW, gdzie prowadzi autorską Akademię Psychologii Przywództwa


Wiara w człowieka, entuzjazm, odwaga, sens pracy, odpowiedzialność, dobre życie ― to cechy, które przewijają się wielokrotnie w książce Szef, którego szukamy. Rzecz o odpowiedzialności. Bez nich nie można stworzyć samozarządzającej się organizacji. Autor podsumowuje swoje doświadczenia związane z prowadzeniem firmy, ale nie boi się mówić o własnych błędach. Cenne wnioski i przemyślenia odchodzącego z organizacji lidera z pewnością będą pomocne dla wszystkich chcących prowadzić własne biznesy w sposób inny niż tradycyjny.

Ewa Walenda, redaktor naczelna magazynu "Personel & Zarządzanie", INFOR PL SA


Celem każdego biznesmena jest założenie, utrzymanie i nieustający rozwój jego firmy. Doświadczony biznesmen wie więcej: równie ważnym celem jest to, by pracujący w tej firmie ludzie poczuli się nie tylko spełnieni, ale też zechcieli przejąć osobistą odpowiedzialność za jej sukces. Wszyscy wiemy, że nie jest to łatwe zadanie, a właśnie o tym, jak to osiągnąć, opowiada Andrzej Jeznach. Polecam!

Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny portalu Onet.pl

Liderzy zawsze byli potrzebni. A czasach trudnych, niespokojnych, pełnych ciągłych zmian, ich rola jeszcze wzrasta. Pandemia przypomniała nam, że nic nie jest pewne, nawet ludzkie życie. Dlatego trzeba o nie dbać, umieć rozłożyć akcenty. Ta książka jest właśnie o tym — jak być szefem, który umie sensownie organizować pracę innym i sam się w niej nie pogrąża kosztem najbliższych i samego siebie. Pozycja warta przeczytania przez każdego, który ma wątpliwości czy umie sobie z tym radzić.

dr Małgorzata Bonikowska, Prezydent Ośrodka THINKTANK

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 08:23:39

Business Insider Polska o książce: Jak w biznesie uczyć się na błędach? Warto brać przykład z pilotów


Jak naprawdę wygląda zarządzanie bez zarządzania

Turkusowy model kierowania organizacją, o którym mowa w tytule tej książki, to taki, w którym nie ma hierarchii władzy, a miejsce wydawania poleceń zajmuje podejmowanie samodzielnych decyzji. Odbywa się to według następującej zasady: każdy może podjąć każdą decyzję, jeżeli weźmie za nią odpowiedzialność i nikt nie zgłosi stanowczego weta. Sam termin oraz reguły, zgodnie z którymi działa "turkusowa organizacja", zaproponował i opisał Frederic Laloux w słynnej książce Pracować inaczej. Stała się ona kamieniem, który poruszył lawinę - przez świat biznesu przetacza się właśnie turkusowa rewolucja.
Wszystko pięknie. Świetnie, że są organizacje, w których pracownikom daje się tak wiele swobody i zaufania. Z pewnością czują się oni dzięki temu bardziej spełnieni. Tylko co z samą firmą? Co z jej wynikami ekonomicznymi? Czy ten model sprawdza się także dla pracodawcy?

Książka, którą czytelnik trzyma w ręku, jest bardzo rzadkim przykładem "dziennika budowy" turkusowej firmy. Andrzej Jeznach dzieli się z czytelnikami swoimi doświadczeniami i refleksjami z przebytej drogi. Autor pisze nie tylko o sukcesach, ale też o rozterkach i wahaniach, których przecież nigdy nie da się uniknąć. Formułuje przy tym wiele cennych myśli, mogących stanowić drogowskaz dla adeptów turkusowego działania.

Andrzej Jacek Blikle

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 11:14:30

Autor, będący od ponad 25 lat przedsiębiorcą i menedżerem, w tym z wieloletnim doświadczeniem w tzw. "turkusowym" zarządzaniu, przedstawia swoje doświadczenia i rozumienie tego często zbytnio ideologicznie przedstawianego nurtu: podstawa zarządzania XXI wieku to rzetelne refleksyjne myślenie. Filozofia i ideologia różnią się celem - podczas gdy ideologia służy przekonywaniu, usprawiedliwianiu i motywowaniu do konkretnego działania, filozofia realizuje przede wszystkim cele poznawcze. Teorie zarządzania wypracowane w poprzednim stuleciu okazują się często bezradne w konfrontacji z wyzwaniami, jakie stawia przed nami współczesność. Warto wówczas sięgnąć do źródeł ludzkiej cywilizacji, czyli do filozofów. Bo "dzisiaj już nawet przyszłość nie jest taka jak kiedyś". A to właśnie niejasna przyszłość w błyskawicznie zmieniającym się świecie budzi w ludziach największy niepokój.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Przewodnik zwycięzców!

Prawie wszystkie książki, artykuły i prezentacje traktują firmę jak maszynkę do zarabiania pieniędzy. W takiej optyce zarządzanie staje się zadaniem do rozwiązania. Oblicza się wszystko — od biznesplanów aż po proces doskonalenia kadr. Bez takiego widzenia świata w ogóle nie byłoby racjonalnego zarządzania.
Jednak istnieją także inne podejścia do interesów. W jednym z nich gospodarka to gra, a w ostrzejszej formie — walka. Między tymi postawami nie ma sprzeczności: nawet jeśli przedsiębiorstwa są takimi maszynkami, to na rynku muszą skutecznie konkurować z innymi maszynkami. Ludzie wewnątrz korporacji walczą o pieniądze, stanowiska i prestiż z innymi pracownikami. Najbardziej niepewnym punktem w biznesplanie są przyszłe zachowania klientów i działania konkurencji.
Ta książka poświęcona jest zarządzaniu jako grze. Pomoże Ci spojrzeć na organizację jak na pole walki pojedynczych osób i pozwoli z nimi wygrać, niezależnie od tego, czy właśnie szukasz nowego zajęcia, chcesz poprawić swój status w organizacji czy zamierzasz poprowadzić własny interes.


Edward Kirejczyk — magister ekonomii i doktor zarządzania. Teoretyk i praktyk w obu dziedzinach. Ponad dwadzieścia lat przepracował na wyższych uczelniach, z czego osiem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Pełnił funkcję prezesa zarządu siedmiu spółek prawa handlowego oraz członka kilkunastu rad nadzorczych. Najmniejsza kierowana przez niego spółka zatrudniała dwóch pracowników, największa prawie dwa tysiące. Obecnie jest dyrektorem oddziału instytutu naukowego. Napisał trzy książki oraz kilkadziesiąt artykułów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Alfabet zarządzania projektami / Michał Kopczewski. - Wyd. 2 - [miejsce nieznane] : Onepress : ebookpoint BIBLIO, 2015. - 280 s. ; 21 cm.
Forma i typ

Zaprojektuj sukces!

Jesteś kierownikiem projektu? Wiesz, czym to pachnie. Dostajesz do wykonania zadanie i określony czas. Masz zrobić coś wspólnie z grupą ludzi, którzy od dziś są Twoim zespołem projektowym. Te osoby często pracują w różnych działach firmy, mają odmienne kompetencje i nawyki zawodowe. Trudno im się ze sobą porozumieć. Twój projekt nie jest dla nich bynajmniej jedynym obowiązkiem. W dodatku wcale nie jesteś ich przełożonym. Jesteś (tylko i aż) szefem tego projektu. Za jego realizację odpowiadasz przed sponsorem. A problemy się piętrzą. Czujesz, że brak Ci czasu, ludzi, narzędzi...
A może wcale nie jesteś kierownikiem projektu? Może jesteś członkiem zespołu projektowego. Albo właścicielem firmy lub członkiem zarządu. W każdym razie, jak wielu z nas, zdarza Ci się pracować projektowo, bo to często najefektywniejszy model realizacji skomplikowanych zadań. I chcesz wiedzieć, jak to dobrze robić. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby rozwiązywania problemów zwykle pojawiających się w projektach. Michał Kopczewski od kilkunastu lat obserwuje z bliska i opisuje specyfikę życia projektowego. Wnioski płynące z tych obserwacji i praktyczne rady zebrał w formie alfabetycznej układanki, którą czyta się naprawdę lekko. A jednocześnie ten świetny podręcznik zawiera praktyczną wiedzę, przydatną każdemu szefowi i członkowi projektu.


Michał Kopczewski — ekspert w dziedzinie zarządzania projektami i doskonalenia procesów biznesowych. Od kilkunastu lat pracuje jako konsultant, trener, prelegent i mentor kierowników projektów. Wdraża standardy zarządzania projektami w firmach i uczy menedżerów dobrych praktyk. Jest założycielem firmy Processum, specjalizującej się w doradztwie z zakresu efektywności organizacji. Wcześniej pracował m.in. w Arthur Andersen, PwC i IBM, a także współpracował z ICAN Institute (wydawcą Harvard Business Review Polska). Jest autorem książki Praktyczne lekcje zarządzania projektami (Onepress 2013). Prywatnie jest miłośnikiem nietypowych wypraw i sportów. Od biznesu odpoczywa... w biegu. Uczestniczy w biegach na orientację i maratonach. W 2003 roku, jako drugi Polak w historii, ukończył Marathon des Sables na Saharze.

Zarządzanie projektami w dzisiejszych czasach jest bardzo istotną umiejętnością. Ta książka odkrywa wiele tajników tej ważnej sztuki. Pokazuje dobre praktyki i ciekawe przykłady. Lektura Alfabetu zarządzania projektami to dobra inwestycja dla każdego menedżera.

dr Irena Eris

Co mają wspólnego założyciel startupu, konsultant i menedżer w korporacji? Wszyscy trzej powinni z sukcesem zakończyć swoje projekty. To najważniejsza umiejętność w dzisiejszym biznesie. W tym kontekście Alfabet zarządzania projektami może okazać się prawdziwym skarbem.

Dariusz Kraszewski – partner, Deloitte Consulting

Często sięgam po Alfabet..., ponieważ mnie inspiruje, a także zwraca uwagę na kluczowe aspekty zarządzania projektami, które umykają w natłoku codziennych spraw. Praktyczny i użyteczny na każdym stanowisku zarządczym.

Przemek Pohrybieniuk – dyrektor zarządzający, ACCA Polska

To nie tylko książka o projektach, ale również syntetyczny zestaw dobrych praktyk i metod na uniknięcie pułapek w zarządzaniu. Ciekawa, poparta doświadczeniami autora i trafnymi przykładami, powinna znaleźć się w biblioteczce każdej nastawionej na efektywność firmy.

Jacek Byliński – prezes zarządu, CUK Ubezpieczenia

Przeczytałem Alfabet zarządzania projektami z wielką uwagą i ciekawością. Jest on dla mnie inspiracją do działania i usprawniania organizacji, w których pracuję. Dzięki niemu nie tylko ograniczyliśmy koszty, ale również uprościliśmy procesy w naszej firmie.

Piotr Wilczyński – CFO, członek zarządu, PHZ Baltona

W tej książce znalazłem praktyczne odpowiedzi na różne wątpliwości związane z zarządzaniem projektami. Łatwy i przystępny sposób przekazu informacji sprawia, że pozycję tę czyta się z dużą przyjemnością.

Michał Mirosław Wikliński – prezes zarządu, City Parking Group

Alfabet ... bardzo przejrzyście tłumaczy zawiłości zarządzania projektami. Autor daje wiele praktycznych wskazówek, przez co inspiruje do poszukiwania własnych pomysłów na skuteczniejsze prowadzenie projektów.

Joanna Meyer – dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi, Żywiec Zdrój

Prosty i skuteczny przekaz. Sięgam po tę książkę, gdy chcę znaleźć praktyczne porady dotyczące konkretnych problemów pojawiających się w moich projektach. Nigdy się nie zawiodłem.

Marcin Łukasiewicz – dyrektor pionu inwestycji i rozwoju, Medicover
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zaprojektuj sukces!

Diabeł tkwi w projekcie. Nie sztuką jest określić cel firmy, skonstruować strategię ekspansji na rynku czy też przygotować plany rozwoju. Prawdziwym wyczynem jest te zadania faktycznie zrealizować! Projekt -- w przeciwieństwie do bieżącej działalności zarówno dużych korporacji, jak i kilkuosobowych przedsiębiorstw -- wymaga szczególnego, zorientowanego na cele podejścia i sposobu myślenia.

Kierownik projektu musi być dobrym szefem, twardym administratorem i skutecznym negocjatorem. Zarządzanie projektami wymaga z jednej strony elastyczności w działaniu, ale z drugiej -- konsekwencji w metodycznym prowadzeniu całego przedsięwzięcia. Alfabet... pomaga dobrze przygotować się do roli kierownika lub członka zespołu projektowego. Co niezmiernie ważne -- ostrzega również przed typowymi pułapkami, w których grzęzną projekty.

Zarządzanie projektem od A do Z
  • Absolutny niezbędnik każdego menedżera.
  • Bezdyskusyjnie najefektywniejsza forma zarządzania.
  • Cenne rady praktyków z wieloletnim doświadczeniem.
  • Doskonały podział na krótkie i celne eseje.
  • Efektywny sposób przekazywania wiedzy.
  • Fenomenalne case studies.
  • Genialne nawiązania do życia codziennego.
  • H, I, J... oraz reszta abecadła wewnątrz książki!

Przeczytaj wywiad z autorem!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Przywództwo bywa uznawane za nadzwyczajny, rzadki talent, z którym po prostu trzeba się urodzić. Tymczasem prawda jest prozaiczna: przywództwo to złożona umiejętność, którą można wyłącznie budować - cierpliwie i z rozmysłem. Opiera się na zbiorze praktyk, a cała sztuka w tym, by wybrać odpowiednią w danym momencie. Większość z nich to drobiazgi - jeśli staną się spójnym zestawem nawyków lidera, pozwolą zbudować zaufanie i szacunek w zespole. Nie jest to łatwe, zwłaszcza że zmieniają się i ewoluują nie tylko pojedynczy ludzie, ale także zespoły i ich liderzy.

Ta książka jest zbiorem esejów, w których opisano praktyczne umiejętności przywódcze, niezbędne na poszczególnych etapach ścieżki rozwoju lidera. Każda z tych umiejętności może się wydać drobnostką, jednak wraz z innymi staje się niezwykle istotnym elementem procesu budowania wysoce efektywnego zespołu. Znalazło się tu również mnóstwo porad i wskazówek ułatwiających dokonanie trafnego wyboru praktyk, które okażą się najodpowiedniejsze w danej sytuacji. Wśród poruszonych w esejach tematów są takie zagadnienia jak spotkania z podwładnymi, zarządzanie swoim czasem, kierowanie rozwojem własnym i zespołu, postępowanie w trudnych sytuacjach, delegowanie zadań, a nawet... podejście do plotek w organizacji.

W książce znajdziesz szereg praktycznych wskazówek dla:

  • kierowników zespołów
  • menedżerów średniego szczebla
  • dyrektorów wykonawczych
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Czas trwania: 07:27:21

Każdy ma jedno życie i powinien je przeżyć jak najlepiej. Szkoda czasu na nudną, przeciętną egzystencję, która nie przynosi szczęścia ani satysfakcji. Czy już wiesz, czego pragniesz od swojego życia? Wspaniałej kariery zawodowej, władzy, bogactwa, sukcesów w sporcie, a może cudownej relacji z ukochaną osobą i przyjaciółmi? Jeśli wiesz, co jest Twoim pragnieniem, potrzebujesz jeszcze jednego: dobrej mapy drogowej, która poprowadzi Cię do Twojego wymarzonego życia.

Ta książka jest właśnie taką mapą drogową. Dowiesz się z niej, w jaki sposób połączyć świadome myślenie z działaniem, aby dokonać olbrzymich zmian w życiu. Przekonasz się, że jesteś dużo bliżej celu, jakim jest wspaniałe życie, niż Ci się zdaje. Zapoznasz się z dziesiątkami wypróbowanych strategii pokonywania tej jeszcze jednej trudności, wyrabiania jeszcze jednego nawyku, budowania jeszcze jednej relacji. Zainspirujesz się głębokimi przemyśleniami na temat przywództwa, zarządzania czasem, wyznaczania celów, wiary, wreszcie ― równowagi i potrzeby przyjęcia niewygody w swoim życiu. Dziewiętnaście treściwych rozdziałach zawiera mnóstwo konkretnych i praktycznych wskazówek, dzięki którym odnajdziesz to, czego szukasz: więcej szczęścia i sukcesów w życiu.

Dzięki książce zrozumiesz:

  • czym jest i jak działa siatkowaty układ aktywujący
  • na czym polega skuteczne łączenie myśli i działań
  • co zrobić, by zmienić swoje życie z przeciętnego na niezwykłe
  • dlaczego najważniejsze jest pragnienie czegoś więcej

Jeszcze tylko jeden krok dzieli Cię od celu!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czas trwania: 12:18:44

Przeczytaj wywiad z autorem >> Meet Upy w duchu turkusu

Posłuchaj! >> Liberator: współczesne trendy zarządzania firmą


Od EGO do ECO

Historia cywilizacji to zapis następujących po sobie przemian technologicznych, cywilizacyjnych i społecznych. Od momentu, w którym ugruntowała się hierarchiczna struktura społeczeństwa, minęły wieki. Inaczej żyjemy, inaczej się komunikujemy, korzystamy z o wiele bardziej zaawansowanych udogodnień cywilizacyjnych. A jednak w większości firm i organizacji wciąż powielamy schemat nieomylnego, decyzyjnego władcy z wielkim EGO i niemych poddanych, których rolą jest jedynie słuchać i realizować, co nakazano.

Koniec z tym!

Ta książka posłuży Ci do przeprowadzenia skutecznej zmiany w swojej organizacji, w swoim zespole, a może nawet w społeczności, w której żyjesz. Dowiesz się, jak do tej pory się organizowaliśmy, jak ewoluowały metody zarządzania wraz z jednym z ciekawszych jego rodzajów - zarządzaniem turkusowym. Poznasz konkretne organizacje i firmy, które już teraz wykorzystują zmiany zachodzące w świecie, żeby lepiej współpracować, szybciej kreować nowe usługi i produkty, skuteczniej się komunikować oraz tworzyć efektywniejsze i szczęśliwsze miejsca pracy. Nowe metody zarządzania możesz też łatwo wprowadzić w Twojej firmie, by obniżyć poziom swojego stresu, doświadczyć dobrostanu oraz pozytywnych efektów wprowadzenia zmian.


Gdy dwadzieścia lat temu zaczynałem mówić o ideach, które dziś nazywamy turkusowymi, ludzie pukali się w czoło, a niektórzy po prostu wychodzili z sali wykładowej. Dziesięć lat później mówili, że słucha się przyjemnie, ale że to utopia. Mniej więcej od roku 2015, tj. od ukazania się na polskim rynku wydawniczym książki Frederica Laloux, prawie po każdym moim wykładzie ktoś podchodzi, by powiedzieć, że on już tak swoją firmę prowadzi lub w takiej pracuje. Inni proszą o radę, jak mogliby skierować swoją firmę lub organizację na turkusową drogę. Zgłaszają się też osoby, które chcą pisać na ten temat prace magisterskie, doktorskie, a nawet habilitacyjne. Książka Marka Wzorka ukazuje się więc w dobrym momencie, by uzupełnić to, co w języku polskim już o turkusie powiedziano. Jest napisana przez praktyka i pokazuje wiele konkretnych przykładów turkusowych firm, nie zabrakło w niej jednak filozoficznych aspektów turkusu, a także bardzo przekonywających ilustracji wyjaśniających kolejne paradygmaty organizacyjne - od purpury do zieleni - o których pisze Laloux. Dla ludzi interesujących się przyszłościowymi metodami organizowania pracy zespołowej to lektura obowiązkowa.

prof. dr hab. Andrzej Jacek Blikle, profesor matematyki w zakresie matematycznych podstaw informatyki, pracownik PAN i członek Academia Europaea (Europejskiej Akademii Nauk), autor książki Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu

Zarządzanie turkusowe jest coraz popularniejsze, a jednak niewiele osób z kadry zarządzającej faktycznie rozumie, na czym ono tak naprawdę polega i w jaki sposób je rozumnie wprowadzać, nie robiąc tego powierzchownie i nie pozostając na poziomie sloganów. Książka M. Wzorka świetnie się nadaje jako wprowadzenie do tego tematu, a jej przystępny styl powoduje, że czyta się ją naprawdę łatwo i przyjemnie.

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak, katedra Management in Networked and Digital Societies (MINDS), Akademia Leona Koźmińskiego

Marek posiada bogatą, budzącą szacunek i uznanie, własną historię rozwoju, jako człowiek i menedżer. Książka ta nie koncentruje się jednak na tym; jej celem jest konkretne wsparcie czytelnika/czytelniczki w drodze do zmian w zespołach, organizacjach, a nawet w całej społeczności, w której pracują i żyją. Polecam.

dr Andrzej Jeznach, przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem na rynkach międzynarodowych, autor książek Szef, który ma czas i Szef, który myśli

W trakcie czytania Od hierarchii do turkusu poświeciłam szczególnej uwadze sekcje o zmianie w organizacjach. Marek Wzorek prezentuje pedagogicznie i przystępnym językiem proces transformacji w kierunku organizacji turkusowej, skupiając się na kluczowej zmianie w zespołach pracowniczych i w kadrze kierowniczej. Niezależnie od tego, czy w momencie rozpoczęcia zmiany w organizacji jesteśmy przepełnieni niecierpliwym oczekiwaniem, rozpierającym entuzjazmem czy może zaciętą desperacją spowodowaną sytuacją rynkową, trwały efekt zmiany jest zależny od szacunku wobec klienta i wobec własnej kadry pracowniczej. Marek Wzorek dzieli się doświadczeniem i prezentuje łatwo zrozumiały przewodnik po procesie trwałej i demokratycznej zmiany wynikającej z potrzeb współczesnych klientów, oczekiwań i talentów pracowników oraz potrzeb dzisiejszego dynamicznie rozwijającego się społeczeństwa. Wgłębiając się w książkę, stajemy się świadomi tego, że droga do turkusu - wkrótce niezbędna - jest wymagająca, ale gwarantuje spełnienie zawodowe i wydajną biznesową współpracę między organizacją a jej otoczeniem. Zmiana organizacji w tym kierunku, dzięki przewodnikowi Marka Wzorka, jest inspirującym i satysfakcjonującym treningiem odpowiedzialności i samoorganizacji. Polecam Od hierarchii do turkusu właścicielom, szefom i pracownikom, którzy poszukują recepty na zwinne organizacje, ale również konsultantom, którzy czasami mogą się poczuć zagubieni wobec turkusu.

Grażyna van de Voorde, psycholog organizacji i wieloletni konsultant zmiany i rozwoju m.in. w firmach własnościowych i instytucjach państwowych, Sztokholm, Szwecja

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zbuduj zwinny zespół - szybko i skutecznie!

  • Poznaj zasady produktywności
  • Naucz się zwinnie zarządzać ludźmi
  • Wdróż metodykę Scrum w swojej organizacji

Zwinne metody zarządzania przeobraziły oblicze branży IT w znacznie większym stopniu niż jakiekolwiek zmiany technologiczne, które mieliśmy okazję obserwować do tej pory. Wśród tych metod prym niewątpliwie wiedzie Scrum - iteracyjny sposób pracy, w ramach którego samoorganizujący się zespół w stałych odstępach czasu dostarcza klientowi realną wartość biznesową. Scrum nie wnosi dużego narzutu organizacyjnego, jest bardzo efektywny i znacznie ułatwia pracę. Jest też łatwy do zrozumienia i... trudny do opanowania w praktyce.

Właśnie z tego powodu warto sięgnąć po odpowiednie źródło wiedzy! Ta książka pozwala z łatwością wkroczyć w świat Scruma, poznać jego zasady i w praktyczny sposób nauczyć się je stosować. Dzięki niej dowiesz się, jak budować zwinny zespół, dbać o efektywną komunikację i dostarczać klientowi wartość. W tym kontekście poznasz też role niezbędne do prawidłowego funkcjonowania zespołu, ich wpływ na pracę i przebieg procesu wytwarzania oprogramowania. Nauczysz się efektywnie planować, definiować wymagania i prezentować wyniki sprintów klientowi. Z tą książką zostaniesz wzorcowym Scrum Masterem doskonałego zespołu!

  • Budowanie zespołu scrumowego
  • Zasady, artefakty i wydarzenia
  • Role, zakresy odpowiedzialności i wartości
  • Metody ułatwiające komunikację
  • Planowanie, wizja i strategia
  • Zbieranie i uzgadnianie wymagań
  • Prezentacja wyników pracy
  • Wyciąganie wniosków ze sprintu
  • Praktyczne narzędzia budowania zespołu

Zostań takim Scrum Masterem, jakiego sam chciałbyś mieć!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej