Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(41)
ebookpoint BIBLIO
(22)
IBUK Libra
(17)
Forma i typ
Książki
(40)
E-booki
(39)
Publikacje naukowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(32)
tylko na miejscu
(32)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(26)
Czytelnia Główna
(31)
Czytelnia WP
(1)
WG Wolny Dostęp
(7)
Autor
Kozioł Leszek
(8)
Warwas Izabela
(4)
Antczak Zbigniew (socjolog)
(3)
Listwan Tadeusz (1940- )
(3)
Borkowska Stanisława (1939- )
(2)
Burchard-Dziubińska Małgorzata
(2)
Bąk-Grabowska Dominika
(2)
Jawor-Joniewicz Anna
(2)
Piwowar-Sulej Katarzyna
(2)
Urbaniak Bogusława
(2)
Wiktorowicz Justyna
(2)
Wołejszo Jarosław
(2)
Zając Czesław
(2)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Baran Alina (nauki ekonomiczne)
(1)
Baran Witold (ekonomia)
(1)
Barcewicz Mirosław
(1)
Baron Angela
(1)
Bazan-Bulanda Anna
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Beech Nic
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Butrym-Karaś Magdalena
(1)
Byczkowska-Owczarek Dominika
(1)
Carr David K
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Ciecierska Lidia
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Cowling Alan
(1)
Czapla Tomasz P
(1)
Danielak Wiesław (ekonomia)
(1)
Domański Stanisław Ryszard (1949- )
(1)
Dymarczyk Waldemar
(1)
Dziuba Damian
(1)
Eaton David
(1)
Egeman Marian (1940- )
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Firszt Dariusz (1980- )
(1)
Fiącek Adam
(1)
Florczyk Mariusz
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Glinkowska Beata
(1)
Golińska Lucyna
(1)
Golnau Wiesław
(1)
Golnau Wiesław (1965- )
(1)
Grzesik Katarzyna
(1)
Gólcz Michał
(1)
Górka Anna
(1)
Gębski Łukasz
(1)
Hard Kelvin J
(1)
Jabłoński Łukasz (1977- )
(1)
Janowska Zdzisława (1940 - )
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(1)
Kaczmarek Bogusław
(1)
Kalinowski Marek
(1)
Kaniewska Anna
(1)
Kaplan Robert S
(1)
Karaś Krzysztof
(1)
Karczmarczuk Kryspin
(1)
Kieżun Witold
(1)
Konecki Krzysztof
(1)
Konecki Krzysztof T
(1)
Konopacka Anna
(1)
Kowalski Grzegorz (ekonomia)
(1)
Kozar Łukasz Jarosław
(1)
Kozina Andrzej (1958- )
(1)
Kozioł Leszek (ekonomia)
(1)
Krasnova Anna
(1)
Kubala Konrad
(1)
Kulesza Alina
(1)
Kutyło Łukasz
(1)
Kwiatek Agnieszka
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Lipińska-Grobelny Agnieszka
(1)
Listwan Tadeusz (1940 - )
(1)
Litwin Joanna
(1)
Louart Pierre
(1)
Lundy Olive
(1)
Macioł Stanisław
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Makowiec Marek
(1)
Mastrogiacomo Stefano
(1)
Matuszewska-Kubicz Agata
(1)
McKenna Eugene
(1)
Michałkiewicz Anna
(1)
Mikuła Bogusz (1966- )
(1)
Mitoraj-Jaroszek Małgorzata
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Morawiec-Bartosik Anna
(1)
Morawski Mieczysław (ekonomia)
(1)
Muszczynko Ewa
(1)
Muszyński Andrzej (ekonomia)
(1)
Muszyński Zenon (1925-2017)
(1)
Mącik Radosław
(1)
Norton David P
(1)
Nowosielski Stanisław
(1)
Okoń-Horodyńska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(77)
angielski
(3)
Odbiorca
Pracodawcy
(2)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Studenci
(1)
Temat
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(26)
Kadry
(18)
Personel
(8)
Zarządzanie zasobami ludzkimi
(8)
Zasoby ludzkie
(7)
Przedsiębiorstwo
(6)
Zarządzanie
(5)
Organizacja pracy
(4)
Kapitał ludzki (ekonomia)
(3)
Motywacja pracy
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Kapitał intelektualny
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Kwalifikacje zawodowe
(2)
Menedżerowie
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Prawo pracy
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Uzdolnienia kierownicze
(2)
Zarządzanie różnorodnością
(2)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Budownictwo
(1)
Dobra niematerialne
(1)
Dyfuzja innowacji
(1)
Działy kadr
(1)
Dzielenie się
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Ergonomia
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Innowacje
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kariera
(1)
Kultura pracy
(1)
Ochrona danych (informatyka)
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Organizacja
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Patologia społeczna
(1)
Prakseologia
(1)
Prawo
(1)
Produktywność pracy
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia pracy
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Skuteczność organizacyjna
(1)
Socjologia gospodarki
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Stres zawodowy
(1)
System obronny państwa
(1)
Szczupłe zarządzanie
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Uczenie się
(1)
Układ zbiorowy pracy
(1)
Usługi
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
Zarządzanie wiekiem
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zbieżność (ekonomia)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradnik
(2)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(14)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 132480 C (005.95/.96) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144112 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144111 C (005.95/.96) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka skupia się na problematyce zarządzania systemem pracy determinującym niezakłócone funkcjonowanie oraz rozwój przedsiębiorstwa. Nawiązuje do koncepcji partnerstwa społecznego oraz zasad ergonomii w zarządzaniu zespołami ludzkimi w obszarze stosunków i warunków pracy. Podkreśla, że dialog i kooperacja oraz zgodność warunków pracy ze standardami ergonomii leżą w interesie firmy i pracowników. Celem monografii jest zbadanie, jak dokonujące się zmiany i przekształcenia systemu społeczno-gospodarczego kraju wpływają na pracę człowieka w organizacji. Szczególnie jest nim analiza czynników oddziałujących na motywację i wydajność pracy pracownika oraz warunków stanowiących „środowisko ergonomiczne” człowieka pracującego. Ma ona dwa zadania: jednym jest poszukiwanie metod ekonomiczno-organizacyjnych i środków psychologicznych zwiększania efektywności działania organizacji gospodarczych, a drugim dążenie do osiągnięcia odpowiedzialności między potrzebami człowieka pracującego w warunkach pracy. Chodzi zwłaszcza o to, aby optymalizować „środowisko ergonomiczne” i relację przełożony–podwładny stwarzane przez przedsiębiorstwo. Osiągnięcie takiej odpowiedzialności stanowi ważny problem współczesnych przedsiębiorstw. Dlatego też dużą uwagę Autorzy zwrócili na prezentację doświadczeń rozwiniętych krajów europejskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147796 C (005.95/.96) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 136788, 136789 (2 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 136787 C (005.95/.96) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144101 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144100 C (342.7) (1 egz.)
E-book
W koszyku

Podręcznik zawiera treści dotyczące psychospołecznych aspektów zarządzania zasobami ludzkimi i może stanowić źródło cennej wiedzy dla współczesnego czytelnika. Skierowany jest w głównej mierze do studentów kierunków związanych z dyscypliną nauk o zarządzaniu, ale ze względu na syntetyczne ujęcie podejmowanych problemów może być również przydatny dla studentów innych kierunków oraz praktyków. Opracowanie składa się z dwunastu rozdziałów. Na końcu znajduje się spis literatury oraz słownik najważniejszych pojęć.

W książce omówiono:

  • podstawowe pojęcia takie jak: „praca”, „jakość pracy”, „jakość życia” oraz „zasoby ludzkie”;
  • zależności pomiędzy jakością pracy a jakością życia w świetle funkcjonowania zasobów ludzkich;
  • aspekty związane ze zróżnicowaniem kulturowym rynku przekładające się na problemy w zarządzaniu przedsiębiorstwem;
  • koncepcje i metody oceniania pracowników;
  • istotę, cele oraz korzyści wynikające z zarządzania różnorodnością pracowników w organizacji;
  • rolę zarządzania talentami w zarządzaniu organizacją;
  • pojęcie „pracoholizmu” oraz konsekwencje tego uzależnienia;
  • problematykę promowania „miękkiego” podejścia do ZZL oraz zagadnienie przywództwa w środowisku wirtualnym;
  • istotne procesy zatrudniania pracowników, które dostosowują się do zmian społeczno-ekonomiczno-technologicznych;
  • efektywne komunikowanie się w organizacji, w tym związane z przestrzenią wirtualną;
  • „Ideę Porozumienia Bez Przemocy”;
  • negocjacje w organizacji;
  • kreowanie własnego wizerunku menadżera.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ta jest udaną próbą przedstawienia różnych podejść dotyczących oceny efektywności ZZL. Opracowanie charakteryzuje się interdyscyplinarnym podejściem, łączącym wiedzę z zakresu rachunkowości, finansów, ekonomii i zachowań ludzi. Książka wpisuje się w nurt rozważań dotyczących sposobów oceny efektywności funkcji personalnej. Działania związane z ZZL najczęściej oceniane są w kategoriach behawioralnych lub statystycznych, jednak coraz bardziej widoczna w polskich firmach staje się potrzeba oceny działań związanych z ZZL także w kategoriach ekonomicznych. W obecnej sytuacji coraz częściej kierownicy firm domagają się szacowania spodziewanych korzyści i kosztów związanych z prowadzeniem procesów i programów personalnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem pracy jest opracowanie zintegrowanego modelu kompetencji pracowniczych, wraz z opisaniem dynamiki wzajemnych interakcji, jakie zachodzą pomiędzy poszczególnymi elementami składowymi kompetencji. Publikacja prezentuje nowy wielowymiarowy model kompetencji pracowniczych oparty na triadzie wiedza – umiejętności – postawy, w której wiedza jest źródłem dla umiejętności. Metodologia pracy oparta została na koncepcji refleksyjnego praktyka. Zgodnie z przyjętą metodą, podstawą do prowadzonej refleksji było projektowanie kolejnych wersji modelu kompetencji, które następnie weryfikowane były w oparciu o osobiste praktyczne doświadczenia autora, na które składa się siedemnastoletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów doradztwa organizacyjnego w obszarze zarządzania personelem organizacji. W projektowaniu zintegrowanego modelu kompetencji pracowniczych wykorzystana została także metoda analizy przypadków. Metodą objęte zostały 33 systemy kompetencyjne realnie stosowane w polskich firmach i w polskich oddziałach firm zagranicznych. Na oryginalność opracowania składają się następujące czynniki: ? systematyzacja i analiza czynników kształtujących strukturę kompetencji pracowniczych oraz ich odniesienie do strategii konkurencyjności, ? identyfikacja i ocena systemów kompetencji funkcjonujących w wybranych organizacjach gospodarczych, ? propozycja zintegrowanego modelu uwzględniającego czynniki racjonalne i emocjonalne, ich strukturę i dynamikę oraz powiązania występujące pomiędzy wyróżnionymi elementami, ? ukazanie mechanizmów kształtowania składowych zintegrowanego modelu kompetencji za szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań kulturowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku

Monografia stanowi publikację o charakterze jubileuszowym przygotowaną z okazji 45-lecia pracy naukowo-dydaktycznej Profesor Grażyny Osbert-Pociechy na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Książka zawiera słowo od redaktorów i laudację, a także jedenaście rozdziałów, których treść jednoznacznie nawiązuje do zainteresowań naukowych Jubilatki. Poszczególne rozdziały monografii łączy wspólny mianownik: refleksja nad miejscem i znaczeniem zmiany w organizacji, a także nad uelastycznieniem jej funkcjonowania, zatem nad kwestiami, które przez wiele lat pracy naukowej Jubilatki stanowiły dominantę Jej dociekań i dokonań. Tematyka tekstów zebranych w publikacji odzwierciedla rozległość zainteresowań naukowych Profesor Osbert-Pociechy. Autorzy na podstawie własnych doświadczeń, współpracy i znajomości z Panią Profesor przedstawili swój punkt widzenia na zmiany w organizacji przez pryzmat problemów, którymi się interesują

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasadniczym celem pracy jest ustalenie wpływu zarządzania talentami na orientację na uczenie się przedsiębiorstw. Jego realizacja wymagała opracowania spójnych koncepcji obu zagadnień oraz ich empirycznej weryfikacji. Autorka ocenia programy i procesy zarządzania talentami w Polsce, zajmuje się problemem modelowania organizacji uczącej się oraz przedstawia wyniki swoich badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Czy pracę działu HR da się zmierzyć?

Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji... Większość działów w dużych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, ale raczej nie dział human resources. Dlaczego? Czyżby HR-owcy nie wierzyli w liczby i stawiali na intuicję? Może. A może po prostu brakuje im rzetelnych narzędzi, dzięki którym można przeanalizować dane, jakie są dostępne dla osób wyspecjalizowanych w zarządzaniu zasobami ludzkimi firmy?

Do niedawna działy HR uchodziły powszechnie za najbardziej niemierzalne w przedsiębiorstwach. Ostatnio jednak ten trend się zmienia. Takie pojęcia jak data-based HR czy data-driven HR z roku na rok zyskują na popularności. Zarządzający firmami, a także sami pracownicy human resources chcą mierzyć efektywność coraz większej liczby procesów personalnych, by na podstawie uzyskanych wyników móc planować przyszłe działania. Tylko co mierzyć? Jakimi metodami to robić? Odpowiedzi na te i inne pytania związane z analityką zasobów ludzkich znajdziesz w tej książce.

Ta książka pomoże Ci zbudować lub wzmocnić rolę analityki HR w Twojej firmie, pomoże także w rozwijaniu umiejętności i perspektywy analityków HR oraz przekona zarząd i biznes, że warto zainwestować czas i fundusze w rozwijanie tej części biznesu. Wskaże jasne cele analityki personalnej, przeprowadzi Cię krok po kroku przez najważniejsze aspekty liczb w HR, które będziesz mógł wykorzystać w swojej firmie. Przede wszystkim książka pomoże Ci w znalezieniu wspólnego języka z biznesem, finansami i zarządem ― a językiem tym są właśnie dane.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ

W monografii poruszono ważną z punktu widzenia funkcjonowania szkoły wyższej kwestię okresowych ocen pracowniczych. Podjęto próbę zidentyfikowania czynników związanych z prezentowanymi przez nauczycieli akademickich postawami wobec oceniania, dokonano analizy problemów występujących w systemach oceniania, a także przedstawiono rekomendacje w zakresie budowania, wdrażania i wykorzystania systemów oceniania okresowego na uczelniach.

W dobie zmian, jakim obecnie podlega szkolnictwo wyższe, publikacja może być szczególnie interesująca dla pracowników uczelni, a zwłaszcza osób odpowiedzialnych za wprowadzenie systemów oceniania okresowego nauczycieli akademickich.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

Celem opracowania jest systematyzacja wybranych zagadnień tworzących głównie społeczny wymiar koncepcji ZZZL rozpatrywanych w kontekście pochodzenia analizowanej koncepcji oraz roli i architektury systemu HRM. Ponieważ problematyka ZZZL jest obszerna i wielowątkowa, w monografii skoncentrowano się na prezentacji najważniejszych kwestii. Ze względu na to, że jednym z głównych filarów ZZL jest rozwój personelu, autorzy omawiają w książce zagadnienia kształtowania tzw. kompetencji przyszłości oraz zrównoważonego przywództwa. Poruszają także rzadko eksplorowany w kontekście ZZL temat dotyczący kreowania form zatrudnienia. Aby osiągnąć przyjęty cel, dokonują analizy zagranicznej i krajowej literatury przedmiotu, a także posługują się wynikami badań wtórnych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczą jej treścią są opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji organizacji i gospodarki. Autorzy wychodzą poza konwencjonalny opis, dodając nowe zagadnienia i wątki, podkreślając zwłaszcza rosnącą rolę kapitału ludzkiego w zarządzaniu organizacjami.
Analiza teoretyczna dotyczy problemów zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym; głównie obszarów zarzadzania finansowego, kadrowego, zarządzania kulturą i społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw.
Analiza praktyczna oparta jest na badaniach przeprowadzonych w polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, dotyczących ich skłonności do internacjonalizacji, strategii i dróg internacjonalizacji, także motywów i barier w analizowanym procesie. Oparcie książki na wynikach przeprowadzonych badań, także zamieszczenie studiów przypadków, daje możliwość konfrontacji dróg internacjonalizacji polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze znanymi w świecie modelami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Zmienność otoczenia, wysoka konkurencyjność, rozwój gospodarki opartej na wiedzy, globalizacja i rosnąca różnorodność kulturowa sprawiają, że zarządzanie zasobami ludzkimi stanowi wielkie wyzwanie dla współczesnych organizacji. W odpowiedzi na nie powstała publikacja składająca się z dwóch integralnych części. W części dotyczącej organizacyjnych aspektów zarządzania zasobami ludzkimi unikatowym tematem jest zarządzanie różnymi generacjami na rynku pracy, natomiast w części odnoszącej się do zagadnień psychologicznych – istotną rolę odgrywają dynamicznie zmieniające się relacje w miejscu pracy, co wiąże się z nawiązywaniem i spełnianiem reguł kontraktu psychologicznego. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy z praktycznymi ćwiczeniami i testami.
Książka jest adresowana głównie do liderów zespołów, menedżerów, osób profesjonalnie zajmujących się zagadnieniami personalnymi, do studentów kierunków ekonomicznych, psychologicznych i społecznych oraz wszystkich, którzy chcieliby efektywniej pracować i podejmować świadome decyzje we własnym życiu zawodowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
W publikacji zostały poruszone najważniejsze dylematy, jakie dziś wiążą się z szeroko rozumianym światem pracy. W swych rozważaniach autorzy koncentrują się m.in. na zagadnieniach dotyczących różnych form partycypacji pracowniczej. Mimo że na gruncie dyskursu neoliberalnego za główny cel funkcjonowania przedsiębiorstwa uznano generowanie zysku, a wszelką aktywność prospołeczną traktowano jako zbędną, to okazuje się, że ta wizja działalności gospodarczej jest nazbyt uproszczona. Pojawia się coraz więcej dowodów, że istnieje koherencja między podmiotowym traktowaniem pracowników, włączaniem ich w decyzje podejmowane przez firmę a osiągnięciami przedsiębiorstwa. Sama partycypacja zaś pozostaje kolejną próbą realizacji w życiu społecznym wartości, które są głęboko zakorzenione w kulturze Zachodu.
Przedmiotem zainteresowania autorów stały się formy reprezentacji pracowniczej. Nacisk położony został na funkcjonowanie związków zawodowych w realiach typowych dla współczesnej rzeczywistości rynkowej. Porusza się również zagadnienia związane z pracą, zarządzaniem, zastosowaniem nowoczesnych technologii w świecie przedsiębiorstw ‒ jak pogodzić ludzkie potrzeby, związane m.in. z bezpieczeństwem, pragnieniem bliskości, współpracy, z napięciem generowanym przez mechanizmy rynkowe. Aby skutecznie rywalizować ze sobą firmy muszą być coraz bardziej elastyczne, skłonne do podejmowania szybkich decyzji. Gdzie w tym wszystkim miejsce dla człowieka, dla jego podmiotowości, dla humanizacji stosunków pracy?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

We współczesnych organizacjach spotykają się cztery pokolenia pracowników. Każde z nich ukształtowały różne warunki społeczne, gospodarcze, historyczne, etyczne i kulturowe. Generacje posiadają odmienne systemy wartości, potrzeby i oczekiwania, różne nawyki oraz przyzwyczajenia. Efektywne zarządzanie tak różnorodnym kapitałem ludzkim jest wyzwaniem dla menedżerów. Kluczowe jest skoncentrowanie się na potencjale drzemiącym w każdym pokoleniu, nie zaś na barierach wynikających z różnic między nimi. Takie podejście umożliwia zarządzającym czerpanie korzyści z różnorodności w miejscu pracy.

Książka łączy walory monografii naukowej i praktycznego przewodnika. Wskazując rozwiązania przydatne w procesie zarządzania zróżnicowanym wiekowo kapitałem ludzkim, może stanowić inspirację dla menedżerów personalnych oraz właścicieli przedsiębiorstw a także dla badaczy i studentów podejmujących tematykę zarządzania multigeneracyjnego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
We współczesnych organizacjach spotykają się cztery pokolenia pracowników. Każde z nich ukształtowały różne warunki społeczne, gospodarcze, historyczne, etyczne i kulturowe. Generacje posiadają odmienne systemy wartości, potrzeby i oczekiwania, różne nawyki oraz przyzwyczajenia. Efektywne zarządzanie tak różnorodnym kapitałem ludzkim jest wyzwaniem dla menedżerów. Kluczowe jest skoncentrowanie się na potencjale drzemiącym w każdym pokoleniu, nie zaś na barierach wynikających z różnic między nimi. Takie podejście umożliwia zarządzającym czerpanie korzyści z różnorodności w miejscu pracy. Książka łączy walory monografii naukowej i praktycznego przewodnika. Wskazując rozwiązania przydatne w procesie zarządzania zróżnicowanym wiekowo kapitałem ludzkim, może stanowić inspirację dla menedżerów personalnych oraz właścicieli przedsiębiorstw a także dla badaczy i studentów podejmujących tematykę zarządzania multigeneracyjnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy przyjęto założenie, iż rozwój zawodowy pracownika jako proces złożony, zdeterminowany jest przez siły działające zarówno po stronie organizacji jak i jednostki, które konstytuują jego przebieg w ciągu całego życia człowieka. Celem teoretycznym prezentowanej książki jest identyfikacja i analiza owych czynników oraz próba ich charakterystyki jako stymulatorów i inhibitorów procesu rozwoju, natomiast praktycznym – wskazanie i rekomendację kompleksowego ujmowania rozwoju zawodowego, z koniecznością uwzględnienia satysfakcji z pracy oraz wartości preferowanych przez pracownika.
Książka składa się z trzech części. W pierwszej podano szczegółowej analizie zagadnienie rozwoju w ujęciu teoretycznym. Część druga ma charakter zdecydowanie praktyczny, trzecia zaś stanowi konstatację prezentowanych treści, wskazując na zależności i powiązania w rozwoju jednostki, pracownika i organizacji.
Publikacja prócz rozważań merytorycznych, które mogą być podstawą do działalności dydaktycznej i wykorzystywania jej w charakterze podręcznika akademickiego, zawiera również szereg wskazówek dla praktyków zarządzania, które mogą stać się inspiracją do kształtowania pożądanego środowiska organizacyjnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Employer branding jest jedną z najnowszych koncepcji zarządzania. Podejście to łączy ze sobą zarządzanie dwoma najważniejszymi niematerialnymi zasobami organizacji: zasobami ludzkimi oraz marką.
Każda organizacja, która występuje w roli podmiotu zatrudniającego, ma swoją, mocniejszą lub słabszą, markę pracodawcy. W przypadku Polski, o czym świadczyć mogą liczne doniesienia medialne lub doświadczenia dużej części pracujących rodaków, dbałość o markę pracodawcy nie należy do grupy priorytetowych działań organizacji. W efekcie, w sytuacji spadającego poziomu bezrobocia (jak przykładowo w roku 2008), wiele podmiotów gospodarczych ma kłopoty nie tylko z zatrzymaniem w firmie obecnych pracowników, ale i pozyskiwaniem nowych kadr.
To właśnie powyższe przesłanki stanowiły główny powód zainteresowania się autorki problematyką employer branding, koncepcją, która, gdy stosowana jest w praktyce, stanowić może remedium na problemy organizacji z utrzymywaniem, zatrudnianiem czy motywowaniem pracowników.
Niniejsze opracowanie ma głównie charakter poznawczy. Prezentowane treści mają na celu odpowiedzieć na dwa zasadnicze pytania: po pierwsze, dlaczego należy stosować employer branding; po drugie, w jaki sposób zarządzać marką organizacji jako pracodawcy. Odpowiedzi na pierwsze z pytań szukano w charakterze przemian dokonujących się we współczesnych organizacjach i ich otoczeniu. Wskazówek, dotyczących kreowania marki pracodawcy oraz umacniania jej siły, dostarczył z kolei dorobek nauki w zakresie zarządzania, a w szczególności zarządzania zasobami ludzkimi oraz marketingu.
Aby jak najdokładniej wyjaśnić istotę omawianej koncepcji, wyniki studiów literaturowych uzupełniono rezultatami badań empirycznych. W ramach badań opracowano instrumentarium badawcze, służące pomiarowi wizerunku marki pracodawcy i określeniu efektów tej siły w postaci postaw i zachowań pracowniczych zaliczanych do grupy lojalnościowych. W efekcie udało się poznać naturę marki organizacji jako pracodawcy oraz opracować wskazówki w zakresie zarządzania, których wdrożenie pozwoli organizacjom wzmacniać siłę ich employer brands.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej