Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(61)
IBUK Libra
(10)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(61)
E-booki
(14)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
tylko na miejscu
(44)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(34)
Wydział Politechniczny
(10)
Wydział Medyczny
(1)
Czytelnia Główna
(34)
Czytelnia WP
(12)
WG Wolny Dostęp
(5)
Autor
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Mazur Stanisław
(2)
Zboiński Krzysztof
(2)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bienias Stanisław
(1)
Biernacki Janusz
(1)
Ciszak Olaf
(1)
Connor Anne
(1)
Cyunel Bogdan
(1)
Czajkowska Maria (zarządzanie)
(1)
Czerkas Beata
(1)
Czuchryj Janusz
(1)
Duczmal Marian
(1)
Dąbrowa-Bajon Mirosława (1931- )
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Farkas David
(1)
Filipek Andrzej
(1)
Flak Olaf
(1)
Frąckiewicz Jan Leon
(1)
Gedymin Olgierd
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Gregor Bogdan
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Hartley Gregory
(1)
Haski Ksawery
(1)
Jakubowicz Jarosław
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Jasiński Andrzej Henryk
(1)
Jeżowski Mateusz
(1)
Juchniewicz Ryszard
(1)
Kalińska-Kula Magdalena
(1)
Karinch Maryann
(1)
Kasprzak Tadeusz
(1)
Kassay Štefan (1941- )
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kiba-Janiak Maja
(1)
Klincewicz Krzysztof
(1)
Konarzewska-Gubała Ewa
(1)
Kowalska Anna (ekonomia)
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kołodziejczyk Małgorzata
(1)
Kraj Kamil
(1)
Krajewska Sylwia
(1)
Krasiński Marek
(1)
Marcinkowska Małgorzata
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(1)
Michalak Joanna Małgorzata
(1)
Mielczarek Bożena
(1)
Mikurenda Katarzyna
(1)
Miller David Wendell
(1)
Miłosz Henryk
(1)
Morawski Mieczysław (ekonomia)
(1)
Mruk Henryk
(1)
Muller Yves (1922-2009)
(1)
Nadolski Julian
(1)
Nunnally Brad
(1)
Opolska Agata
(1)
Pelic Marcin
(1)
Pieńkowska Dorota
(1)
Pokusa Tadeusz
(1)
Poszytek Paweł (1968- )
(1)
Poznańska Krystyna (1954- )
(1)
Preś Juliusz
(1)
Pszczołowski Tadeusz
(1)
Radkowska Jolanta
(1)
Radkowski Krzysztof
(1)
Rojek Katarzyna
(1)
Rutkowska Monika
(1)
Sanocka Sylwia
(1)
Sidor Maria Wanda
(1)
Sobotkiewicz Dariusz
(1)
Starr Martin K
(1)
Szara Katarzyna
(1)
Truskolaski Szymon
(1)
Trzaskalik Tadeusz
(1)
Tłuczak Agnieszka
(1)
Urban Wiesław
(1)
Walczak Marian
(1)
Waligóra Grzegorz
(1)
Witkowski Jarosław
(1)
Woźniak Andrzej
(1)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(1)
Zalewska-Turzyńska Magdalena
(1)
Świątek-Barylska Ilona
(1)
Żurek Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(75)
Słowacja
(1)
Język
polski
(75)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(16)
Badania marketingowe
(14)
Kontrola zarządzania
(13)
Zapewnienie jakości
(13)
Zarządzanie
(11)
Badania operacyjne
(10)
Organizacja
(5)
Logistyka (organizacja)
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Badania rynku
(3)
Innowacje
(3)
Menedżerowie
(3)
Personel
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Transport
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Badania naukowe
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Informacja
(2)
Kapitał intelektualny
(2)
Kapitał ludzki (ekonomia)
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Marketing
(2)
Organizacja i zarządzanie
(2)
Podejmowanie decyzji
(2)
Prakseologia
(2)
Procesy produkcyjne
(2)
Przedsiębiorstwa
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Absolwenci
(1)
Administracja publiczna
(1)
Algorytmy
(1)
Analiza sieciowa (planowanie)
(1)
Badania
(1)
Badania ewaluacyjne (programy działań społecznych)
(1)
Badania nieniszczące
(1)
Benchmarking
(1)
Budownictwo
(1)
COVID-19
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Decyzje
(1)
Dostawa towarów
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dzielenie się
(1)
E-learning
(1)
Emigracja polityczna
(1)
Europa
(1)
Gastronomia
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Instrumenty pochodne (finanse)
(1)
Integracja europejska
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Inwestycje
(1)
Inżynieria bezpieczeństwa
(1)
Izby rolnicze
(1)
Jakość usług
(1)
Kadry
(1)
Kadry wyższe
(1)
Klasa kreatywna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja w kierowaniu personelem
(1)
Komunikacja w organizacjach
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumenci
(1)
Koordynatorzy projektów unijnych
(1)
Kreatywność
(1)
Królestwo Polskie
(1)
Kształcenie
(1)
Lengnich, Bogumił Gotfryd (1689-1774)
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Maszyny
(1)
Meteorologia
(1)
Metoda Monte Carlo (matematyka)
(1)
Miasta
(1)
Model biznesowy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Obsługa i eksploatacja
(1)
Optymalizacja
(1)
Organizacja pracy
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Podoski, Łukasz (1520-1584)
(1)
Pojazdy mechaniczne
(1)
Praca
(1)
Prawo lotnicze
(1)
Prawo transportu lądowego
(1)
Produkcja
(1)
Produktywność pracy
(1)
Prognozy
(1)
Programowanie dynamiczne
(1)
Programowanie kwadratowe
(1)
Programowanie liniowe
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Monografia
(2)
Encyklopedia
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(14)
Nauka i badania
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Psychologia
(2)
Transport i logistyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
75 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Znaczenie transferu wiedzy w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw / Szymon Truskolaski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2014. - 403 strony : ilustracje ; 23 cm.
Główną wartością pracy jest podjęcie analizy integrującej różne podejścia i stworzenie ogólnej taksonomii przepływów wiedzy do wewnątrz i na zewnątrz badanego podmiotu, bez względu na to czy jest to gospodarka czy przedsiębiorstwo. Tak skonstruowana taksonomia pozwala na rozważenie wzajemnych zależności między przepływami wiedzy w obu kierunkach, a dalej wpływu tych zależności na powstawanie nowej wiedzy i dynamikę procesu innowacyjnego. W tym sensie podejście Autora można uznać za pionierski wkład w teorię gospodarki opartej na wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147517 C (005.342) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143502 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143501 C (005.6) (1 egz.)
Czytelnia WP
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143505 Tc (1 egz.)
WG Wolny Dostęp
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143504 WD (005.6) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 119567, 119566, 119568 (3 egz.)
Wydział Politechniczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 119572 T, 119573 T, 119574 T (3 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 119565 C (005.51) (1 egz.)
Czytelnia WP
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 119571 Tc (1 egz.)
WG Wolny Dostęp
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 119570 (005.51), 119569 (005.51) (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Wprowadzenie do badań operacyjnych z komputerem / Tadeusz Trzaskalik. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2008. - 426, [2] s. : il. kolor. ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
Dysk optyczny zawiera autorski pakiet komputerowych programów dydaktycznych wraz z niezbędnymi opisami dla użytkownika, zestaw prezentacji komputerowych, zbiór zadań i ćwiczeń do samodzielnego rozwiązania.
Książka polecana studentom kierunków ekonomicznych wydziałów zarządzania akademii ekonomicznych, politechnik oraz szkół zarządzania i biznesu [...].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 076415 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 076413 C (330.43) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia WP
W opracowaniu: sygn. Cz 000472 Tc (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149178 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia WP
W opracowaniu: sygn. Cz 000471 Tc (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148485 C (005.32) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143386 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143385 C (005.95/.96) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kapitał kreatywny w przedsiębiorstwie / Katarzyna Szara. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2022. - 163 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zainteresowanie kapitałem kreatywnym w teorii i praktyce wynika przede wszystkim z jego związków z rozwojem społeczno-gospodarczym. Za kapitał kreatywny przyjmuje się zasób właściwy ludziom, którzy współpracują i funkcjonują w każdych, w tym w nowych warunkach, wykorzystując swoją kreatywność. Cecha ta stanowi podstawę kapitału kreatywnego, zaś za efekt działań kreatywnych w ekonomii przyjmuje się innowacje. Publikacja dotyczy zagadnień związanych z kapitałem kreatywnym w przedsiębiorstwie i wpisuje się w nurt poszukiwań uniwersalnej metody pomiaru kapitału kreatywnego. Poszukując możliwości pomiaru kapitału kreatywnego, wykorzystano teoretyczny model „4P" obejmujący: osobę, proces, środowisko, produkt, który stanowił podstawę dla autorskiej modyfikacji i opracowania wskaźnika kapitału kreatywnego. Walorem pracy jest powiązanie problematyki kapitału kreatywnego z sektorem kreatywnym, stanowiące dotychczas lukę badawczą głównie ze względu na identyfikację działań kreatywnych człowieka. Warto podkreślić potrzebę multidyscyplinarnych badań łączącą się w założeniu, że każda osoba jest potencjalnym przedstawicielem tego kapitału i źródłem kreatywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148499 C (658.1/.5) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143374 C (658.1/.5) (1 egz.)
Czytelnia WP
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143375 Tc (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. TN II 10524 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Solidny podręcznik, zawierający bezcenne lekcje dotyczące tego, jak postępować z innymi ludźmi — w wywiadzie, wojsku, rządzie, a co najważniejsze, także w świecie biznesu.
Oleg Kaługin,
były major-generał KGB, wykładowca Center for Counterintelligence and Security Studies, autor książki Spymaster

Książkę tę można wykorzystywać na każdym etapie życia zawodowego. Gregory Hartley i Maryann Karinch wskazują umiejętności, które są potrzebne do trafnego oceniania ludzi i relacji interpersonalnych, aby odnosić sukcesy, a unikać porażek. Nie rozpoczynaj kolejnego przedsięwzięcia (albo romansu) bez przygotowania!
Harold Keith Melton,
autor Księgi szpiega, historyk wywiadu, były przewodniczący jednej z największych i najlepszych w Ameryce grup franczyzowych

Czytasz na własną odpowiedzialność. Po lekturze tej książki nic nie będzie już takie samo… i nikt nie będzie taki sam!

W swojej działalności zawodowej spotkałeś się już z całą masą niepodważalnych prawd. Metoda kija i marchewki, wydobywanie ukrytej charyzmy, perswazyjne sposoby wpływania na otoczenie. Jednak w zarządzaniu jak na wojnie - nie ma czasu, by próbować i błądzić po omacku. Zwyciężasz albo przegrywasz, nie istnieje trzecia opcja. Trzeba być twardym: konkurencja cały czas wyjmuje pieniądze z Twojej kieszeni i robi to, nie czekając, aż będziesz gotów. Jeśli chcesz zwyciężyć, musisz działać szybciej, sprawniej i skuteczniej! Skończyła się zabawa i przyszedł czas na poważną rozgrywkę.

Spójrz na przedstawicieli wywiadu wojskowego i cywilnego - ich zachowania cechuje automatyzm, rozmowy z ludźmi mają zawsze określony cel, a działania są podejmowane błyskawicznie. Umiejętności wywiadowcze można zaadaptować do realiów biznesu. Co więcej, dają one olbrzymią przewagę! Trik polega na tym, by wiedzieć dokładnie, JAK stosować taktyki wywiadowcze na arenie biznesu. Autorzy, wieloletni pracownicy służb specjalnych, przedstawiają własny model badania osobowości pracowników. Przekonaj się, jak ułatwi Ci on kierowanie swoimi podwładnymi i… sobą samym!

Zostań tajnym agentem swojej firmy i przekonaj się, że potrafisz:

  • klasyfikować osobowości jak profiler,
  • stawiać pytania niczym poligrafer,
  • osiągać porozumienie jak negocjator,
  • budować sieć kontaktów jak szpieg,
  • prowadzić rozmowę jak przesłuchujący,
  • tworzyć zespół jak siły specjalne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Badania operacyjne (ang. Operations Research, Operational Research, fr. Recherche operationelle, niem. Operationsforschung) zawdzięczają swój rodowód i nazwę operacjom militarnym w czasie II wojny światowej. Powołany w 1940 r. w Londynie interdyscyplinarny zespół naukowców (tzw. Cyrk Blaketta), stosując modele i metody matematyczne, badał możliwe warianty niektórych operacji wojennych strony alianckiej i rekomendował wariant optymalny. Po wojnie wypracowane modele i metody bardzo szybko znalazły cywilne zastosowania w inżynierii, medycynie, rolnictwie, zarządzaniu. Badania operacyjne od ponad półwiecza systematycznie rozszerzają obszary swoich zastosowań, reagując na potrzeby menedżerów, inwestorów, inżynierów, projektantów, logistyków niczym współczesne przedsiębiorstwo na potrzeby swoich klientów. I chociaż istota tego obszaru wiedzy i działalności praktycznej pozostaje niezmienna, opierając się na formalnym, modelowym podejściu do wspomagania procesów i aktów podejmowania decyzji, to arsenał metod i narzędzi wciąż jest wzbogacany, a teren zastosowań rozbudowywany. Większość modeli, metod i algorytmów powstaje w okolicznościach rozwiązywania rzeczywistych problemów decyzyjnych. Zastosowania w dziedzinie zarządzania są niewątpliwie współcześnie wiodącą domeną zastosowań badań operacyjnych, definiowaną jako management science. Sprawia to przede wszystkim mnogość i złożoność problemów decyzyjnych, przed jakimi stają dzisiejsi zarządzający, oraz nieustająca atrakcyjność naukowo-badawcza zagadnień, o których najczęściej się mówi, iż są z pogranicza nauki i sztuki. Modelowanie i posługiwanie się odpowiednimi algorytmami umożliwia rozwiązywanie wielu problemów z dziedziny zarządzania. Do najdynamiczniej rozwijanych obszarów teorii i praktyki zarządzania należy problematyka zarządzania projektami i innowacjami. Jest to swego rodzaju signum temporis, charakterystyka czasu rosnącego tempa zmian technologicznych, organizacyjnych, behawioralnych oraz poszukiwania skutecznych i efektywnych sposobów wprowadzania tych zmian w organizacjach. Badania operacyjne od połowy ubiegłego stulecia, kiedy to opracowano fundamentalne dla planowania i monitorowania projektów metody CPM i PERT, doskonalą metody i narzędzia budowy i analizy harmonogramu projektu, modelowania i zarządzania ryzykiem projektu, alokacji zasobów, poszukiwania kompromisu pomiędzy kluczowymi parametrami projektu: czasem, kosztem i jakością. Tradycyjnym obszarem zastosowań badań operacyjnych jest problematyka decyzji finansowych, szczególnie oceny spółek i optymalizacji portfeli inwestycyjnych, analizy ryzyka inwestycyjnego, ale także makroekonomicznych decyzji monetarnych czy analizy i optymalizacji rozkładu dochodów w społeczeństwie. Wzrost znaczenia problemów logistycznych we współczesnych globalnych organizacjach, nieustanna walka konkurencyjna firm czy potrzeba pomiaru i monitorowania dokonań organizacji to kolejne przykłady obszarów zastosowań, do których (i nie tyko do tych) odnoszą się prace zamieszczone w tej publikacji. Prezentowany w niniejszym tomie wybór zastosowań metod badań operacyjnych jest pokłosiem jubileuszowej XXX edycji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej im. Profesora Władysława Bukietyńskiego „Metody i Zastosowania Badań Operacyjnych”, która odbyła się w dniach 15-18 października 2011 roku w Zamku na Skale, w Trzebieszowicach k. Lądka-Zdroju. Konferencja została zorganizowana przez Katedrę Badań Operacyjnych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, której wieloletnim kierownikiem był patron Konferencji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Artykuły zawarte w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazują obszary zastosowań badań marketingowych i wskazują na dużą złożoność rynku, postęp technologiczny oraz zwiększającą się liczbę dostępnych informacji, co sprawia, że istnieje potrzeba rozwijania kompetencji umożliwiających odnajdywanie właściwych danych i wiarygodnych informacji, użytecznych w procesach decyzyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Rozwój badań marketingowych wyraża się w powstawaniu nowych form pomiaru oraz zaawansowanych metod analizy danych bazujących na zastosowaniu podejść ilościowych i jakościowych oraz wykorzystaniu technologii informacyjnej. Ważną przesłanką rozwoju tych metod i technik jest konieczność zwiększenia efektywności działań z zakresu marketingu. Dzięki wykorzystywaniu rozwiniętych metod pomiaru działań marketingowych i ich efektów osiągana wiedza rynkowa umożliwia przedsiębiorstwom i innym organizacjom podejmowanie bardziej skutecznych i efektywnych decyzji. W artykule K. Mazurek-Łopacińskiej i M. Sobocińskiej przedstawiona została koncepcja kryteriów oceny organizacji oraz celów i zasad pomiaru wizerunku uczelni jako podmiotu rynku. Zaprezentowany sposób podejścia do pomiaru wizerunku organizacji może stanowić odniesienie także dla innych podmiotów działających na rynku. Z uwagi na istotny związek wizerunku organizacji z marką oraz jej rolę w postrzeganiu i tworzeniu rzeczywistości społecznej pokazano wykorzystanie zarówno technik jakościowych, takich jak pogłębiony wywiad indywidualny – Individual In- Depth Interview (IDI), analiza fotografii socjologicznej (interpretacja semiologiczna), jak i badań ilościowych w konstruowaniu tożsamości jednostki, która występując na rynku, przejawia różne postawy i zachowania wobec marki. W artykule M. Pałys pokazano także narzędzia mierzące poziom wiedzy i identyfikacji respondenta z marką. Funkcjonowanie jednostek w coraz szerszych i bardziej złożonych sieciach społecznych stawia problem mechanizmu przenoszenia postaw, grupowania się postaw oraz poziomu zaraźliwości społecznej postaw konsumenckich. Metoda przedstawiona w artykule A. Zbieg stanowi ciekawą propozycję bazującą na wykorzystaniu zmiennych psychologicznych i sieci relacji społecznych konsumenta w badaniu zaraźliwości postaw. Nowym obszarem w badaniach marketingowych jest przestrzeń międzykulturowa, a przykładem ich zastosowania są zogniskowane wywiady prowadzone w wielokulturowych grupach. Wyniki takich wywiadów wraz z ich interpretacją znajdujemy w artykule K. Pilarczyk-Bal. Wśród statystycznych metod eksploracyjnych autorzy proponują własne rozwiązania oparte na zastosowaniu znanych metod. Dotyczy to w szczególności technik analizy korespondencji wykorzystanej w artykule A. Stanimir do analizy danych personalnych. Kolejne artykuły umieszczone w niniejszym zbiorze dotyczą różnych obszarów aplikacji badań rynkowych związanych zarówno z kształtowaniem relacji miedzy podmiotami rynku, zwłaszcza relacji z klientami (artykuł A. Krzepickiej ), jak i funkcji zarządzania marketingowego (planowania kampanii i kontroli marketingowej: M. Daszkiewicz i W. Kowal) oraz instrumentów marketingowych (marki, cen, sprzedaży osobistej, dystrybucji: R. Żabiński, P. Waniowski, M. Rynkiewicz, A. Oczachowska, M. Śliczna).W artykułach tych prezentowane są różne podejścia metodyczne i wyniki przeprowadzonych badań. Istotny charakter wdrożeniowy mają prezentowane w niniejszym numerze Prac Naukowych wyniki australijskich badań dotyczące interfejsu marketingu, finansów i IT i ich przełożenie na sytuacje w polskich przedsiębiorstwach (G. Golik-Górecka). Inni autorzy, poszukując źródeł innowacyjności przedsiębiorstw, przedstawiają potencjał tkwiący w nauce i analizują wpływ przedsiębiorczości akademickiej na pobudzanie tej innowacyjności (M. Haberla). Na uwagę zasługują także artykuły poświęcone analizie zachowań konsumentów na wybranych rynkach, zwłaszcza na rynku kultury (G. Światowy, U. Żebrowska- Kasprzak) oraz sytuacji na rynku pracy w Polsce (A. Kubów). Artykuły te oparte na wykorzystaniu wyników własnych badań ankietowych oraz wnikliwej analizie bogatego zestawu źródeł wtórnych rozszerzają pole poznania i pozwalają na formułowanie ciekawych i ważnych wniosków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni poprzez system HAN - logowanie identyczne z logowaniem do swojego konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku

Rosnące znaczenie informacji i wiedzy w biznesie jest pochodną głębokich i coraz szybciej dokonujących się zmian w jego otoczeniu, co skutkuje wzrostem niepewności i ryzyka w działalności przedsiębiorstwa. Tworzy się nowe środowisko biznesu, w którym informacja oraz umiejętność przekształcenia jej w unikatową wiedzę stają się kluczowymi elementami podnoszenia poziomu konkurencyjności organizacji i budowania jej trwałej przewagi konkurencyjnej. W książce opisano rolę informacji, pozyskiwanych głównie w drodze badań marketingowych, w podejmowaniu decyzji menedżerskich. Wyjaśniono istotę informacji i jej znaczenia w zarządzaniu modelem biznesowym przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem relacji potrzeby informacyjne – decyzje marketingowe. Zebrano wyniki szeroko zakrojonych badań empirycznych wśród przedsiębiorstw. Poza diagnozą stanu i uwarunkowań badań marketingowych, dokonano oceny użyteczności tychże badań w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw. Zawarto ocenę wykorzystania wyników badań marketingowych w rozwiązywaniu konkretnych problemów rynkowych. Za nowatorskie można uznać badania dotyczące negocjacji biznesowych. Jest adresowana do szerokiego grona odbiorców. Treści pracy mogą być inspirujące dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania informacjami (głównie marketingiem). Poruszono w niej także wiele wątków użytecznych dla praktyki gospodarczej. Może być wykorzystywana w dydaktyce na różnych poziomach studiów ekonomii i zarządzania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Publikacja przedstawia projekt koncepcji metodologicznej w naukach o zarządzaniu, nazwanej układem wielkości organizacyjnych. Projekt ten ma 3 główne cele. Po pierwsze, układ wielkości organizacyjnych jest odpowiedzią na wciąż zwiększającą się „dżunglę teorii zarządzania” i w pewnym stopniu porządkuje metodykę badania rzeczywistości organizacyjnej. Po drugie, koncepcja ta ma na celu przynajmniej częściowe rozwiązanie niektórych problemów nauk o zarządzaniu, takich jak brak spójnej perspektywy badawczej, nadmierny subiektywizm w procesie wnioskowania na temat rzeczywistości organizacyjnej, niewspółmierność tej dyscypliny naukowej i „nadprodukcję prawdy” na temat rzeczywistości organizacyjnej. Po trzecie, układ wielkości organizacyjnych jest odpowiedzią na wyzwanie XXI wieku, jakim jest postępująca automatyzacja życia ludzkiego, wkraczająca również w obszar zarządzania organizacją. W zamierzeniu autora układ wielkości organizacyjnych jako koncepcja metodologiczna nauk o zarządzaniu ma być sposobem na ujednolicenie poszczególnych obszarów badania rzeczywistości organizacyjnej. Ma on pełnić podobną rolę jak układ SI w przypadku badania i automatyzacji zjawisk fizycznych, co w konsekwencji może prowadzić do stworzenia w przyszłości menedżera-robota, zdolnego zastąpić pracę menedżera-człowieka w pewnych obszarach zarządzania organizacją.

Publikacja adresowana jest do badaczy rzeczywistości organizacyjnej, skoncentrowanych na funkcjonowaniu organizacji, a w niej na pracy menedżera i jego zespołu. Zamierzeniem autora było również zainteresowanie naukowców i praktyków zarządzania ideą pomiaru rzeczywistości organizacyjnej w sposób analogiczny do pomiarów zjawisk fizycznych, a także zwrócenie uwagi na nieuchronną automatyzację pracy menedżera. Z uwagi na to, że publikacja zawiera szeroki przegląd wielu aspektów z zakresu metodologii nauk, wydaje się, że zainteresuje również doktorantów i młodych doktorów specjalizujących się w naukach ekonomicznych i społecznych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
E-book
W koszyku

UX pochodzi od słów user experience. Jest to strategia, dzięki której tworzy się udane aplikacje, czyli takie, które lubią użytkownicy. UX wymaga umiejętnego powiązania etapu planowania biznesu z fazą projektowania. Aby zweryfikować decyzje projektowe i potrzeby biznesowe, trzeba przeprowadzić szereg badań. Jest to bardzo ważny element cyklu projektowego, jednak wymaga opanowania określonego zestawu narzędzi i technik. Poza zagadnieniami technicznymi przydaje się wiedza z zakresu psychologii i socjologii. To wszystko sprawia, że badania produktów są uważane za skomplikowane, a zasady ich prowadzenia są osnute aurą tajemniczości.

Dzięki tej niezwykle praktycznej książce przekonasz się, że wprowadzenie strategii UX nie jest magią, a ich poprawne przygotowanie i przeprowadzenie jest kwestią zaznajomienia się z określonym instrumentarium. Nauczysz się stosować narzędzia, dzięki którym skutecznie zrealizujesz program przydatnych badań.

Książkę podzielono na cztery części: krótkie wprowadzenie do tematyki badań UX, planowanie i przygotowania, facylitacja badań oraz prowadzenie analiz i raportowanie. Bardzo szczegółowo opisano, w jaki sposób należy wykonywać badania, wskazano również, czego robić nie wolno. Krótkie ćwiczenia, które znalazły się w każdym rozdziale, z pewnością pomogą w utrwaleniu zdobytej wiedzy.

W tej książce znajdziesz między innymi:

  • Wprowadzenie do tematyki UX i przegląd zadań przygotowawczych
  • Zasady koordynacji sesji badawczej i doboru potrzebnych technik
  • Techniki improwizacyjne podczas prowadzenia badań
  • Metody współpracy z uczestnikami badań
  • Analizę zebranego materiału badawczego i formułowanie wniosków

UX: użytkownik pokocha to „coś”!


Autorzy są ekspertami w projektowaniu UX.

Brad Nunnally często wypowiada się o metodach badawczych i technikach projektowania. Prowadzi badania, modeluje, projektuje i testuje aplikacje. Współpracuje z klientami z takich branż jak finanse, medycyna, farmacja i usługi publiczne. Mieszka w St. Louis w stanie Missouri.

David Farkas współpracował z firmami o różnej wielkości. Zajmował się tworzeniem procesów projektowych od podstaw i rozwijał istniejące. Tworzył między innymi systemy usług finansowych i sklepy internetowe. Mieszka w Filadelfii w stanie Pensylwania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej poza siecią Uczelni możliwy jest po pobraniu w Bibliotece PIN-u do logowania.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej